Loading...
nl

telepathie

Ariel
Ariel jan 14 '12
Mijn man heeft nooit echt iets negatiefs gezegd over telepathie ,maar het is toch iets wat hij moeilijk vindt te begrijpen.
Ik heb hem wel verteld dat onze dochter en ik telepathisch zijn.
Toch leek hij het niet echt te geloven ook al uitte hij het niet zo.

Gister had ik een metalen lineaal gekocht en die op tafel gelegd.
Terwijl ik aan het douchen was had mijn man wat op geruimt en ook de lineaal.
Ik kom beneden en zoek naar de lineaal.
Ik zeg niks erover ik zoek alleen.
Onze kat ligt op haar plekje op de bank leuning nog geen meter waarvan ik sta en kijkt toe wat ik doe.
Ineens mauwt ze naar me en ik krijg door:"Het baasje heeft het in Anja's la gelegd."
Ik kijk naar de kat en ze kijkt me heel lief aan.
Ik zeg hardop:"heeft het baasje het in Anja's la gelegd?"
En mijn man kijkt me verbaasd aan.
Ik vraag hem:"heb jij een metalen lineaal in Anja's la gelegd?"
Hij zegt:"oh ik dacht dat die van haar was."
Niet dus wink

Een mooi bewijs vind ik dit naar hem toe dat telepathie wel degelijk bestaat. laugh
Delen:
Nati
Nati jan 14 '12
Wat een mooie belevenis zeg! Al mijn hele leven vind ik het moeilijk om mensen te begrijpen en hoor ik gewoon niet altijd wat ze zeggen. Nu heeft iemand me pas verteld dat ik als meisje van 6 telepatisch communiceerde maar dit door een heftige teleurstelling heb afgesloten. Nu probeer ik wat meer informatie te vinden over telepathie. Weet jij goeie boeken er over, met oefeningen enzo?
Ariel
Ariel jan 14 '12
Jeetje dat vindt ik een moeilijke vraag.
Eerlijk gezegd is het bij mij vanzelf gekomen.
Ik kon het als kind ook al ,maar heb me er toen ook van af gesloten omdat het allemaal satanisch zou zijn zeiden mijn ouders.
Ineens was het er weer 2 jaar geleden of zo.
Toen hoorde ik ineens mijn kat dankje wel zeggen toen ik haar brokjes gaf.
Als jij het toen ook al kon zal het vast vanzelf weer komen.

Misschien weet iemand anders een goed boek erover.
Ik kan wel boeken voor je uit gaan zoeken ,maar ik weet dan niet of ze goed zijn.
Ik kan op mijn werk ook niks even inzien omdat we het niet hebben staan.(ik werk in een boekhandel)


OPROEP: Heeft iemand een idee om Nati te helpen aan een goed boek over telepathie?
Cialara
Cialara jan 14 '12
Telepathie is soms woordelijk, maar soms ook in gevoel wat je krijgt, of een eerste ingeving zeg maar. Ik heb het zelf ook en ik krijg thuis altijd het verwijt dat ik precies dat zeg wat een van mijn kinderen net wilden zeggen, of mijn man. Ook weet ik altijd getallen, en niet als ik het wil weten, maar vaak juist spontaan, als het als een grapje of vraagje voor de lol komt. Heel frustrerend voor de anderen smile

Ik weet niet of het te trainen is, behalve door het uit te spreken en erop te vertrouwen dat datgene wat je te binnen schiet het ware is. Ik heb zelfs wel al dat ik het antwoord weet nog voor de vraag is gesteld, ook dit is een vorm van telepathie. Het kan ook in vormen zijn, beelden die je doorgeeft zelfs. Telepathie is dus eigenlijk heel breed en betekent voor mij het via de geest overbrengen van gedachten, beelden, kennis en informatie.
aquarel
aquarel jan 15 '12
telepathie zal nog wetenschappelijk worden bewezen
Lovlywoman
Lovlywoman jan 15 '12
Hehe, ik geloof ook dat ik telepathie kan toepassen. Het is dikwijls dat ik denk van "zou mama een broodje mee brengen" en als ze thuiskomt heeft ze der echt eentje mee. In het begin dacht ik dat het toeval was maar als ik haar dan vertel dat ik vanmorgen nog aant denken was om haar te vragen voor een broodje maar mij toch bedacht haar niet te storen op haar werk dan vertelde ze mij dat zij toevallig ook juist op dat moment aan het denken was of ik wel zin zou hebben in een broodje.
Een ander voorbeeld: vorige week zondag was het familiefeest, we waren aan het kaarten en ik wou dat iemand in mijn voordeel een bepaalde kaart op tafel legde en ik dacht heel sterk "klaver kaart aub" in de richting van de persoon die voor mij kwam en die legde echt de kaart die in mijn voordeel kwam. Heb dat wel 5 keer gehad. Dat is toch geen toeval meer hé tongue
Moet zeggen dat ik dat met m'n pa en vriend precies niet kan. Ik denk dat ik of nog niet genoeg geoefend ben ofwel sluiten ze zich daar onbewust voor af.
wat denken jullie hierover?

Met vriendelijke groeten
Lovlywoman
Papillon-Blanc
Papillon-Blanc jan 15 '12
Ik heb eens gelezen dat je een goed telepathisch contact kunt opbouwen met iemand waarmee je nauw contact hebt (zoals je moeder Lovlywoman). Echter, ik heb het al vaak meegemaakt dat ik plots aan iemand moest denken en die persoon dan korte tijd later telefoneerde, aan de voordeur stond of ik hem ergens tegenkwam.
En dat waren mensen die dan (heel) veer van mij afstaan.
Hoe vaak komt het niet voor dat twee mensen op exact hetzelfde tijdstip exact hetzelfde zeggen?
Ik geloof wel in telepathie, ik zie het als het overbrengen van bepaalde energie.
Sundance
Sundance jan 28 '12
ik zet het even hierneer omdat de titel van het topic al zo mooi weer geeft.

hier wat handreikingen om je zintuigen te trainen.je zou het weer kunnen oppakken vanuit je dagelijkse leven. er wordt soms zo moeilijk over gedaan/gesproken, dat velen al zoiets hebben van, huh, dat kan ik nooit. maar het is makkelijker dan we denken.

een paar oefeningen die je naar believen kunt uitbreidden;


*bij het opstaan;
wie, wat komt er vandaag op mijn pad?
schrijf steekwoorden op als je wil, om achteraf/eind van je dag te controleren wat kloptte en wat niet.

*wat staat er vandaag in de krant? of via het nieuws op je pc?
begin met hoofdartikelen.welke thema,s komen sterk naar voren?
en ben je daar een beetje klaar mee bent, ga dan wat precieser te werk.

*op werk/school;
waar komen je collega,s/klasgenoten/leerkrachten mee op de proppen, waar gaan ze het over hebben vandaag?
wat zullen ze vandaag voor kleding dragen. ook dit kun je uitbreidden, zoals; de kleur, motieven. en ook de parfummetjes/deo,s die ze die dag zullen dragen. en schoenen enz.

*de brievenbus;
wat valt er vandaag op je mat?
de kleur van de enveloppen. misschien ook wel de maat van envelop.
en ook hier kun je inhoudelijk dieper op ingraven, zoals; wat staat er in de brief? en misschien zelfs de naam van ondergetekende.

*onderweg naar werk/school/huis/de stad;
wie kom ik tegen vandaag?
wat dragen ze?
zijn ze met auto/fiets/lopen?
wat hebben ze jou te vertellen?


*wandelend door de stad of door de natuur;

wat zal je drie blokken verder op de grond vinden?
wat ruik je onderweg?
wat hoor je onderweg? misschien hoor je wel een vogel, misschien wel meer vogels? wat voor soorten zijn het? van welke kant hoor je de vogel?
hoor je een vliegtuig of hoor je een tractor of misschien wel een fietsbel of scooter? van welke kant komt het geluid?
----

dit zijn een paar (zintuigen)trainingen, die je zo groots kunt uitbreidden als jij(algemeen) wil, zowel voor telepathie als foto,s lezen. hoe vaker je de zintuigen traint, hoe sterker het wordt. gebruik je fantasie in vragen en dergelijke. er zijn tal van mogelijkheden, die ik hier nu niet heb neergeschreven maar wel een mooie voorbereidding/training is om zuiver te worden in telepathie/fotolezen e.d.. en na en tijdje te hebben gedaan, zal dit zo eigen zijn, dat het haast als vanzelf gaat, zolang je goed blijft luisteren in jezelf.

Ariel
Ariel jan 28 '12
Ja dat doet me eraan denken: in het verleden viel het me heel vaak op dat als ik ergens sterk over nadacht het die dag ook ter sprake kwam.
En dan begon ik er dus niet eens zelf over
Sundance
Sundance jan 28 '12
juist. het is echt simpeler dan we(algemeen) soms denken.
hoe bewuster we er van worden, hoe sterker het allemaal wordt.
Petra
Petra jan 28 '12
Pure love, dit is de essentie, 'love you answer'!

Kalika jij bent al niet 'vreemd' meer met verbindingen, jouw man heeft blijkbaar nog wat tijd en ruimte nodig. Met humor kun je veel bruggen leggen, dat doe je op een geweldige manier volgens mij.

grin

Ariel
Ariel jan 28 '12
Dank je Petra.
Ik weet ook bij mij man kun je met wijsheden komen ,maar als je geen bewijs hebt geloofd hij je gewoon weg niet.
Vroeger was hij er erger in,maar inmiddels weet hij ook dat er dingen gebeuren die je niet kan verklaren en die je gewoon moet accepteren.
Met geduld heeeel veel geduld leer ik hem steeds meer.
Niks pushen ,want dan gaat het fout.
Ik heb inmiddels geleerd dat er vanzelf een handreiking komt die mij helpt hem dingen in te laten zien.
Zonder belerend over tekomen.
Het vergt alleen heeeeeel veel geduld
Petra
Petra jan 28 '12
Geduld is ook relatief en eigenlijk overbodig wink
Je hoeft hem immers niet te veranderen, niet tot jouw beweegredenen te overtuigen, alleen respect te vragen voor de dingen die jou weergeven en bewegen, zodat jij je vrijelijk kunt ontwikkelen.
Ariel
Ariel jan 28 '12
Ik snap wat je bedoeld en dat wil ik ook niet ,maar ik merk aan hem dat hij wil veranderen alleen niet durft.
Hij is iemand die beren op de weg ziet en drempels zijn muren en niet overheen te stappen.
Dus moet ik hem geregeld "helpen"
Als hij er dan overheen/voorbij is dan is hij nog heel blij ook.
Alleen voor die tijd moet je hem dus niet teveel pushen ,want dan zet tie zich schrap ook al wil hij wel naar de andere kant.
Zo gaat hij zondags nog geregeld naar de kerk terwijl als je vraagt waar de preek overging hij het niet eens kan na vertellen.
Het is gewoon een gewoonte ding.
Eigenlijk vind hij het ook niet meer iets wat bij hem hoort ,want begin je er over of draai je kerkmuziek dan kapt hij het gauw af:"als ik het wol horen ga ik wel naar de kerk." is dan een opmerking.
Ik laat hem gewoon gaan als hij gaat ,maar ik ga niet meer mee.
Ik heb het hem verteld dat ik niet meer wil en hem vrij laat te gaan.
Ik merk dat hij steeds minder gaat.
Dit is iets wat ik bedoel met hij wil wel maar is angstig om de stap te zetten.
Dan duw ik hem rustig en met veel geduld de richting in die hij uiteindelijk wil.
IkGeefJeEenRoos
IkGeefJeEenRoos jan 28 '12
Mooi om zijn proces hierin te lezen!
Petra
Petra jan 29 '12
Origineel bericht van: Kalilka
Ik snap wat je bedoeld en dat wil ik ook niet ,maar ik merk aan hem dat hij wil veranderen alleen niet durft.
Hij is iemand die beren op de weg ziet en drempels zijn muren en niet overheen te stappen.
Dus moet ik hem geregeld "helpen"
Als hij er dan overheen/voorbij is dan is hij nog heel blij ook.
Alleen voor die tijd moet je hem dus niet teveel pushen ,want dan zet tie zich schrap ook al wil hij wel naar de andere kant.
Zo gaat hij zondags nog geregeld naar de kerk terwijl als je vraagt waar de preek overging hij het niet eens kan na vertellen.
Het is gewoon een gewoonte ding.
Eigenlijk vind hij het ook niet meer iets wat bij hem hoort ,want begin je er over of draai je kerkmuziek dan kapt hij het gauw af:"als ik het wol horen ga ik wel naar de kerk." is dan een opmerking.
Ik laat hem gewoon gaan als hij gaat ,maar ik ga niet meer mee.
Ik heb het hem verteld dat ik niet meer wil en hem vrij laat te gaan.
Ik merk dat hij steeds minder gaat.
Dit is iets wat ik bedoel met hij wil wel maar is angstig om de stap te zetten.
Dan duw ik hem rustig en met veel geduld de richting in die hij uiteindelijk wil.


Mooi dat je hem zijn eigen weg laat gaan en jij de jouwe gaat. 'Hulp vragen' en helder krijgen wat je precies wilt, is voor veel mensen moeilijk (in deze tijd).
Liefs, petra

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki