Loading...
nl

Sinds lange tijd weer gedroomd!

Archolm
Archolm jan 13 '12
Ik werd vanochtend wakker en ik had eigenlijk al een paar jaar niet meer het idee wat ik snachts droomde maar vanochtend stond het me nog erg bij,

Ik zit in een voor mij bekende kleine ruimte uit mijn jeugd met allemaal mannen om me heen die ik ken, maar geen types waar ik normaal mee omga. Allemaal aan het praten en ik doe er niet echt aan mee maar zit posters aan de wand te kijken. Maar telkens beginnen hun over een meisje/vrouw dat ik ken, en af en toe schud ik een beetje met mijn hoofd met idee van "laat nou maar" en telkens weer beginnen hun over haar.

En vervolgens ben ik in een soort van theater waar soort repetitie van Samson en geert of iets is. Iets kinderlijks maar wel repetitie voor een voorstelling. En ik zie dat zelfde meisje telkens van kostuum veranderen en telkens heen en weer rennen.

En toen was ik wakker en voelde me best wel gehaast.
Ik weet niet of iemand hier iets uithaalt, maar vond eigenlijk wel leuk dat ik eindelijk weer eens heb gedroomd smile

Liefs, AC
Delen:
tinkernel
tinkernel jan 22 '12
Dag AC,

Interessant droompje. Als ik zo kijk naar je droom dan zie ik een meisje dat 'klein' is gehouden. Daar bedoel ik mee dat je in je opvoeding weinig ruimte in je persoonlijke ontwikkeling hebt gekregen. Niet de basis ontwikkeling bedoel ik maar je 'talenten' die je niet mocht ontwikkelen om welke reden dan ook. Je hebt een bijzonder talent voor details, wat wijst dat je jezelf soms weleens kan verliezen in de problematiek van de ander.
Loop jezelf niet voorbij AC, ook jij mag aandacht vragen.

Droomgroet,
Tinkernel
Archolm
Archolm jan 22 '12
Ik vind dit fijner Tinkernel. Dit is beter zo. Er ligt al jaren niks meer in die kelder. Sommige dingen moet je weg doen. En ik ben heel eerlijk... Ik was hier dus wel echt van onderste boven. Ik dacht aan dit soort materie toch meer aan Moonflowertje en Petra maar ik kan de voordelen er wel van in zien.
admin
admin jan 22 '12
Misschien gaat het om iemand die indruk op je heeft gemaakt ?
In eerste instantie wil je er niks van weten (alleen die anderen spreken over haar), maar vervolgens trekt zij wel jouw aandacht, iemand die in jouw ogen steeds een andere rol aanneemt.

Het kan natuurlijk ook een deel van jezelf zijn, wellicht wordt je je bewust van een nieuw aspect van jezelf, en voel je je gehaast om je dit eigen te maken.
Archolm
Archolm jan 22 '12
Ik denk dat mensen mijn intentie daarin mis begrijpen en ik zal het eens via pb proberen op te heldere Zilveren Spin. De wereld blijkt zo groot te zijn... en ik ben altijd maar opzoek naar die speld. Ik ben daar nog onduidelijk in voor mezelf.
aquarel
aquarel jan 22 '12
en ik ben dat meisje
Petra
Petra jan 22 '12
Origineel bericht van: aquarel
en ik ben dat meisje


Ik dacht al, wat merk ik toch aan je?
Al dat denken ook...
grinwink
Petra
Petra jan 22 '12
Origineel bericht van: AnotherChance
Ik werd vanochtend wakker en ik had eigenlijk al een paar jaar niet meer het idee wat ik snachts droomde maar vanochtend stond het me nog erg bij,

Ik zit in een voor mij bekende kleine ruimte uit mijn jeugd met allemaal mannen om me heen die ik ken, maar geen types waar ik normaal mee omga. Allemaal aan het praten en ik doe er niet echt aan mee maar zit posters aan de wand te kijken. Maar telkens beginnen hun over een meisje/vrouw dat ik ken, en af en toe schud ik een beetje met mijn hoofd met idee van "laat nou maar" en telkens weer beginnen hun over haar.

En vervolgens ben ik in een soort van theater waar soort repetitie van Samson en geert of iets is. Iets kinderlijks maar wel repetitie voor een voorstelling. En ik zie dat zelfde meisje telkens van kostuum veranderen en telkens heen en weer rennen.

En toen was ik wakker en voelde me best wel gehaast.
Ik weet niet of iemand hier iets uithaalt, maar vond eigenlijk wel leuk dat ik eindelijk weer eens heb gedroomd smile

Liefs, AC


Dit kleine meisje zoekt naar een geschikte rol (=kostuum), m.a.w. is op zoek naar haar eigen identiteit. Daarbij dacht ik dat jij dit zou kunnen zijn of ook wel het vrouwelijke deel in jou.
tinkernel
tinkernel jan 23 '12
Quote:
En vervolgens ben ik in een soort van theater waar soort repetitie van Samson en geert of iets is. Iets kinderlijks maar wel repetitie voor een voorstelling. En ik zie dat zelfde meisje telkens van kostuum veranderen en telkens heen en weer rennen.


Mooie aanvulling Petra!

De actie - heen en weer rennen- in je droom is je-zelf voorbij rennen. Jezelf verliezen AC zonder dat je het in de gaten hebt! je 'verliest' jezelf in de details van de 'buitenkant'(kostuum.
Archolm
Archolm jan 23 '12
Ik weet waar je op toe speelt Petra. Als ik homoseksueel zou zijn had ik dat al lang geweten en was ik daar zeker voor uit gekomen. Ik vind niet dat iemand zich hoeft te schamen voor wat die in gelooft.

Dacht iedereen maar zo wink
Petra
Petra jan 23 '12
Ehhh? eek

Mijn reactie is puur en allen mijn uitleg van de symboliek die ik in je droom tegenkwam en zonder enig oordeel. Ik heb zelfs niet eens iets tegen...of voor...niets dus...

Ik vraag me dus af waarom juist deze gedachte in je opkomt?

Het is namelijk totaal niet in mijn gedachten opgekomen toen ik dit las of schreef..maar dan ook echt helemaal niet. Ben dus nogal verbaasd over je reactie.

Is dit dan een oordeel waar jij ooit mee te maken hebt gehad en het daarom zo invult?
IkGeefJeEenRoos
IkGeefJeEenRoos jan 23 '12
Ieder persoon heeft een mannelijk en vrouwelijk stuk in zich.
Dit staat helemaal los van seksuele voorkeur.
Archolm
Archolm jan 23 '12
Soms moet je liegen om bij sommige mensen ook maar een teken van gevoel te zien Petra. Ik kies er voor omdat los te laten. Uiteindelijk maakt dat bij mij meer verdriet los dan bij die ander. Ik ben blij voor alles wat ik heb mee gemaakt want ook al was ik in het zwart, toch dan zie je soms één mooi lichtpuntje die je even steuntje in de rug geeft. En die lichtpuntjes moet je koesteren.
Archolm
Archolm jan 23 '12
Ik wist dat al IkGeefJeEenRoos, maar ook ik kan sommige dingen zien.
Petra
Petra jan 23 '12
Origineel bericht van: AnotherChance
Soms moet je liegen om bij sommige mensen ook maar een teken van gevoel te zien Petra. Ik kies er voor omdat los te laten. Uiteindelijk maakt dat bij mij meer verdriet los dan bij die ander. Ik ben blij voor alles wat ik heb mee gemaakt want ook al was ik in het zwart, toch dan zie je soms één mooi lichtpuntje die je even steuntje in de rug geeft. En die lichtpuntjes moet je koesteren.


Je loog bewust begrijp ik hieruit, omdat je wilt dat ik bepaalde gevoelens met je deel begrijp ik dat goed?

Laat ik één ding heel helder zeggen:
Ieder mens mag voor zichzelf bepalen wat die graag wil delen...met wie...waar....en wanneer. Het is aan jou om daar wel of niets mee te willen of kunnen, wel of niet op te reageren. Maar een ander dwingen om dat gevoel te geven wat jij nodig hebt, is voor niemand een optie. Ieder mens is 'leider' over zijn/haar eigen leven en dát kunnen wij slechts van de ander respecteren.

wink
Petra
Petra jan 23 '12
Origineel bericht van: IkGeefJeEenRoos
Ieder persoon heeft een mannelijk en vrouwelijk stuk in zich.
Dit staat helemaal los van seksuele voorkeur.


Zo was het inderdaad bedoeld grin
Archolm
Archolm jan 23 '12
Bedoelingen zijn aan wie ze uit legt Petra, en dat heeft mij een aantal nachten wakker gehouden. En ik moet leren te zien dat als je moet gaan liegen om emotie ergens van te krijgen dat je dat beter aan de kant kunt zetten.

Ik dacht en hoopte altijd dat mensen in mijn directe omgeving heel goed wisten dat ik een heel groot vrouwelijk aspect had, en ik ben een beetje opzoek daarna om die empathie wie ik vind dat bij een vrouw (als ook een man) hoort terug te vinden.

Hoe doe je dat, door beetje bij beetje jezelf dingen terug aan te leren. Even stil staan.

Daarom vind ik het fijn om hier te kunnen zijn en lessen, als ik ze zelf zie of op een fijne manier uitgelegd krijg te gebruiken in het andere leven.

Zodat als ik liefde tegenkom dat dan ook kan accepteren voor hoe en wat het is.

Het is okay om je schouders iets minder hoog te houden, ik hoef niet continue die mannelijke kant naar voren te drukken. Dat ik man ben weet ik heel goed. Ik moet en ga proberen of via ademhalingstechnieken een beter balans te vinden of misschien mediteren!

Kracht als een bal in mijzelf te houden en alleen als ik het echt nodig heb het te gebruiken.

Ik kende altijd een jongen die dat heel goed kon. Als een soort van zen master stond die altijd in het leven. En ik verwonderden me altijd hoe hij die kalmte bij zichzelf hield in wat voor mij best wel een storm soms is.
Petra
Petra jan 23 '12
Dus zo vreemd was mijn droomuitleg dan toch niet? Jouw dromen zijn jouw innerlijke psycholoog, ze laten jou de thema's zien die voor jou belangrijk zijn.

Ik weet niet of het zo is, maar ik kan me voorstellen dat er iets in de band tussen jou en je moeder een rol heeft gespeeld? Iets dat jou ten onrechte gezegd heeft dat je meer man, minder vrouw zou moeten zijn?

Een van mijn beste vrienden heeft veel vrouwelijke eigenschappen, nooit heb ik gedacht dat hij op mannen viel, dat is ook niet zo, maar was dat wel zo geweest, dan was het ook prima. Ik kan je alleen maar zeggen dat het een ontzettende fijne vent is! Dus...

Petra
Petra jan 23 '12
Weet je wat ik niet begrijp AC?

Je schreef:
Ik kende altijd een jongen die dat heel goed kon. Als een soort van zen master stond die altijd in het leven. En ik verwonderden me altijd hoe hij die kalmte bij zichzelf hield in wat voor mij best wel een storm soms is.

Wat maakt dan dat jij mensen dan toch als arrogant of niet emotioneel ervaart terwijl zij misschien wel gewoon de kalmte in zichzelf bewaren?
Archolm
Archolm jan 23 '12
Dat sommige mensen van mij gedacht hebben dat ik niet voor dit soort dingen open zou staan wil ik best geloven nu, want dat was ook wel zo besef ik nu.

Maar dat het hoeft ook niet altijd over chakra's en engelmensen te gaan voor iemand die daar niet voor open stond om gevoel te ervaren Petra.

En begrijp me niet verkeerd, ik zie nu ook in, er zijn geen slechte zielen. Alleen slechte karakters en dwalingen van mensen die het misschien nog niet zo begrijpen.

Laat me daarom dit nu eerst uitvinden en misschien dat je me later kunt helpen dat vast te houden. En ik zag bepaalde dingen wel, en ik zag dat er veel meer liefde en gevoel voor mij was dan ik eerst besefte. Ik heb dat ook voor jullie. En niemand kan het alleen Petra en ook jou heb ik bij me. Als ik iets mag hopen of heel leuk zou vinden is dat we mekaar iets kunnen vergeven en met zijn alle een mooiere wereld van maken. En dat jou kern slecht is zeg ik ook niet maar hoe je soms brengt... maar ook ik kan niet anders dan eerlijk toe geven ook ik ben soms heel hard. Zou zo maar iets in het bloed kunnen zitten.

En ook van buigen ga je niet dood besef ik nu.

Ik ben blij dat ik hier gekomen ben x
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki