Loading...
nl

Het waterman tijdperk.

Marije22
Marije22 jan 13 '12
Ik ben jarig op 3 februari, ook waterman smile
Wat betekent het watermannen tijdperk?
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 13 '12
Als je kijkt naar de aarde, dan wijst de aardas (daar waarom hij draait) met de punt (de noordpool dus) ieder keer naar een sterrenbeeld in de ruimte. Op 21 december 2012 gaat de punt naar het sterrenbeeld waterman wijzen. Deze periode, die 13.000 jaar duurt, voordat er weer een volgend sterrenbeeld ingaat, wordt de waterman periode genoemd.
Marije22
Marije22 jan 13 '12
Heb ik zelf ineens deze nieuwe topic aangemaakt of is dat op miraculeuze wijze voor me gedaan? wink

Klinkt wel heel bijzonder..
Is het dan alleen een naam, die in verband met de stand van de aarde, aan een nieuw tijdperk wordt gegeven? Staat het verder ook in verband met je sterrenbeeld?
Emuca
Emuca jan 13 '12
Volgens mij staat het niet in verband met je persoonlijke sterrenbeeld... Tenzij het uitmaakt of je sterrenbeeld aan de hemel te zien is, maar dat weet ik niet.

Het lijkt mij een beetje sterk als alle watermannen opeens boem, alle aandacht krijgen smile
Emuca
Emuca jan 13 '12
Misschien ben ik een zeikerd, maar misschien is het iets leuker om ook echt een tekst te plaatsen in plaats van alleen een link?
Petra
Petra jan 13 '12
Zit niet zo te zeuren laugh
Marije22
Marije22 jan 13 '12
Haha tongue

Ik denk ook niet dat het de bedoeling zou zijn als alle watermannen ineens 'de aandacht krijgen' voor de komende 13.000 jaar, dat zou wat zijn! Voortrekkerij is vast niet het doel van het Grotere Geheel tongue

Maar was wel benieuwd naar of het Watermannen tijdperk misschien een bepaald effect heeft, dat het niet alleen een naam is. Kan het me ook niet goed voorstellen hoor wink
Emuca
Emuca jan 13 '12
Het waterman tijdperk zou staan voor bewustwording en openbaring smile
Marije22
Marije22 jan 13 '12
De link is wel interessant! maar ook wel erg ingewikkeld voor de niet-astrologen onder ons tongue
Petra
Petra jan 13 '12
Ik heb even een stukje eruit gehaald, zal het de volgende keer braaf doen dames(ik plaag uiteraard maar wat)tongue.
Misschien dat dit iets meer duidelijk maakt?
N.B. we zijn vanuit het vissentijdperk overgegaan of over aan het gaan naar het watermantijdperk (die datum wordt veel over gediscusseerd door astrologen)

Vissen betekent namelijk:"collectief", het grenzeloze eenheidsgevoel, en op een ander vlak: het volgen van de "grote massa" van een enkele leider.
Waterman betekent zowat het omgekeerde: het doen van de dingen op je eigen moment, individualiseren (een term die pas in deze eeuw in zwang is gekomen (C.G.Jung), en ZELF iets ervaren, niet omdat een ander het zegt.
Vissen is op een bepaalde manier ook trance, slapen en het collectief onbewuste.
Waterman is wakker zijn, bewustwording, en individuatie dus.

Marije22
Marije22 jan 13 '12
Ja zoiets haalde ik er ook uit laughmet het overslaan van alle ingewikkelde berekeningen e.d. Ik geloof dat ik het begrijp smileklinkt erg hoopvol voor de mensheid!
Petra
Petra jan 13 '12
Hee en zie je die tijd van onze berichtjes? Was geheel onbewust,wat een cadeautje weer. 14:41

Het voordeel als mensen slapen is dat ze niet weten dat ze slapen, maar juist door het verschil, die overgang wordt je je bewust van slapen en ontwaken. Ik geloof zeker dat veel zielen deze ontwikkeling heel bewust wilden meemaken en daarom hier zijn.

Dat wakker worden zie je in heel veel dingen terug komen. Stijgende interesse voor bewustzijnsontwikkeling en spiritualiteit. Behoefte aan materieel welzijn en delen is groeiende onder een grote groep mensen. Je ziet bv. ook dat er veel mensen voor zichzelf opkomen, zich steeds meer bewust zijn wat er politiek, economisch, mileu-kundig aan de hand is in de wereld.

Er zijn ook wel astrologen die regelmatig maatschappelijke gebeurtenissen in heldere taal (niet alleen maar technisch) uitleggen aan de hand van de sterren, maar ik kan even niet op haar achternaam komen (voornaam is Wilma). Als het me opborrelt zal ik het er nog bij zetten.
Papillon-Blanc
Papillon-Blanc jan 13 '12
Ach jee, bij zo'n lang stuk is een link toch voldoende! crazy
Kopieer/plaats je iets krijg je straks weer op je donder dat je plagiaat pleegt wink
Gewoon even op link klikken en klaar is kees....een kind kan de was doen.
Marije22
Marije22 jan 13 '12
Moet het dan niet 14:14 zijn? wink

Ik merk ook dat het bewustzijn in de wereld steeds meer door lijkt te schijnen.. het valt op dat steeds meer mensen naar hun gevoel luisteren, de natuur weer in gaan, reiki-lessen besluiten te volgen (ook ik ga het avontuur aan), denken minder zwart/wit en kiezen ervoor tot zichzelf te komen in een hectische maatschappij.
Ik word zelf triest van alleen al de vacatures die ik voor me zie, het is allemaal zo prestatiegericht, en de functies zijn allemaal gericht op zaken die voor vanuit onbewustheid erg belangrijk lijken. Tijd is geld! Duizendpoot gevraagd! Ik kan me er echt niet in vinden... frownIk merk echt dat ik me ertegen afzet.

@ Papillon-Blanc: ik ben ook voor weblinks! wink
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 13 '12
Volgens mij heeft het wel met water te maken, inderdaad!
Op 23 Januari 2012 (erg vroeg) begint dit jaar in China, het jaar van de draak
Draak is een onderwater- dier of haha
Ik moet er zelf om lachen ^^
ik bedoel een vis tongue

groetjes moonflowertje smile
Marije22
Marije22 jan 13 '12
Serieus? En ik altijd maar denken dat het beest verwant is met de vogels tongueof heeft ie onderwatervleugels?
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 13 '12
ik dacht altijd dat het fantasie was tongue

haha...
laugh



Nee... ff alle gek-heid op een stokje...
Ik heb een interessante link gevonden over het Waterman tijdperk
Ik had de klok wel horen luiden, zegmaar laugh

http://sites.google.com/site/patriciapoppe/deovergangnaarhetwatermantijdperk

misschien wel interessant wink

groetjes moonflowertje ^^
Petra
Petra jan 14 '12
Interessant artikel Moonflower, ik herken er ook veel van mijn eigen processen in. Dank je wel smile
Emuca
Emuca jan 15 '12
Officieel heb je van elk element een draaksoort geloof ik smile
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki