Loading...
nl

je bent wat je eet !

aquarel
aquarel jan 11 '12
wat eten jullie allemaal op een dag.
eten jullie rustig en nemen jullie rustig te tijd ervoor of gaat het vliegensvlug ?
eten jullie veel onatuurlijke suikers, vetten, enz..
of eten jullie fruit, groenten, een normale maaltijd waar je geen last van hebt in je maag.
sommigen zeggen dat af en toe iets vettig wel kan zolang je gevariëerd eet, niet dus, sorry lieve mensen dat is een illusie heb ik gemerkt aan mezelf en ook aan anderen.
hoe vettiger hoe prettiger ? ja en dan ga je jezelf neerslachtig, depressief en slecht in je vel voelen.
frisdrank af en toe ?
niet voor mij, ik hou het op water en thee.
soms wordt het ook moeilijk voor mij dat zeg ik omdat het niet allemaal gemakkelijk is zeker niet met wat je vroeger graag at.
maar je voelen, of je niet aan voelen doet mij beslissen dat wat ik nu eet met zeëen van tijd zonder ongeduldig te worden (omdat ik er de tijd voor neem) dat dat nog altijd het belangrijkste is.
en weet wel dat 3 maaltijden per dag tot je vol zit niet gezond is, vroeger at men 6 tot 8 kleine maaltijden per dag.
idem met slapen, niet aan 1 ruk door voor zo'n 8, 9 uur slaap per nacht, maar wel als het donker wordt rond zo'n uur of 8, zo'n 4 uurtjes slapen, dan voor 2 uurtjes wakker worden, om te ontspannen, lezen, of familiebezoek, en dan terug 4 uur slapen, dat is een normaal ritme.

bron : middeleeuwen, dieren en the beginning
Delen:
aquarel
aquarel jan 11 '12
vraagje : wat eet je allemaal op 1 dag ?
IkGeefJeEenRoos
IkGeefJeEenRoos jan 11 '12
mijn vriend heeft van tijd tot tijd echt vetzucht. Ondanks dat we redelijk netjes eten.
Maaaaaar het eetgedrag wordt ook in de genen doorgegeven door de vader (meen ik me te herinneren) en als die vroeger heel vet at, maar later gezonder, wordt helaas het slechte doorgegeven aan de kids. (en bedankt lieverd) Dit is een keertje onderzocht.

Wat ik eet, teveel, omdat ik gemakkelijker kan snaaien omdat ik thuis ben, en ondanks dat het zeker niet iets ongezonds hoeft te zijn, is het voor mij niet echt handig.
aquarel
aquarel jan 11 '12
ik zal jou later van antwoord bedienen roos.. ga ff ontspannen
aquarel
aquarel jan 11 '12
je snaait waarschijnlijk, wegens stress op het werk, of omdat je te vluchtig leeft, neemt zelden tijd voor jezelf, maar bent teveel bezig met de kids, man, enz.. waardoor je jezelf gemakkelijker uit het oog verliest en jezelf een kadootje gunt al dan niet op het gebied van eten.

wat je partner betreft, die is zéér ongelukkig, reden : zie ik aan zijn eetpartoon, hij wilt vettig eten omdat die suikers zeer verslavend werken op zijn metabolisme en vaak heeft hij geen weet ervan dat het hem prikkelbaar maakt, depressief of onrustig.
aquarel
aquarel jan 11 '12
vroeg of laat zal je lichaam zich verzetten hiertegen, en dan ga je gezondheidsproblemen krijgen, dat weet je wel.
aquarel
aquarel jan 11 '12
ikzelf ben niet meer te herkennen op mijn foto, toen woon ik 95, nu 75 en dat voor iemand die 1.90m lang is.
Petra
Petra jan 11 '12
O:2 bruine boterhammen óf een schaaltje yoghurt met muesli, kop koffie, glas karnemelk, glas lauw water.

T: Plakje ontbijtkoek, karnemelk, thee of appel.

M: Portie fruit, schaaltje yoghurt (óf boterhammen) of kommetje soep, thee, karnemelk.

T: Koek(je) of wat gebakken pijnboompitten of pure noten, thee, of ontbijtkoek, rijstwafel etc..

A: Meestal vlees met groente of rijst (aardappeltjes) met groenten. Maar ook wel eens pannenkoeken of af n toe heel ongezond, frietjes.

20u Koffie of thee met een koekje.

Daarna meestal niet meer maar als ik echt honger heb pak ik iets wat ook bij de tussendoortjes staat.

Op verjaardagen of in weekenden kan ik hier wel van afwijken en meedoen, oude kaas (daar kan ik echt heel moeilijk vanaf blijven) een toostje, glaasje wijn etc, maar meestal geen taart. Heb dit jaar wel oliebollen gegeten. Dus bovenstaand is het streven en lukt 70% van de tijd en soms wijk ik daar vanaf. helaas heb ik niet het geluk met dit patroon echt af te vallen. Ik probeer zoveel mogelijk verse dingen te eten, geen zakjes en pakjes (zit altijd rommel en suiker in). Ik maak graag eenvoudige gerechten, heel basic eigenlijk. (Riet)suiker gebruiken we weinig. De key ligt voor mij in bewegen en dat zou echt wel wat meer mogen zijn, ik maak er de tijd en zin vaak niet voor.

Een mooie regel van ayurveda: Eet nooit meer per keer als in het kommetje dat je met je handen kunt vormen past.

Ben het helemaal met je eens, mensen worden ziek van slechte voeding zonder dat men het in de gaten heeft. Ontstaan tekorten aan vitaminen en mineralen. Producten hebben anno 2012 een lagere voedingswaarde, en als men dan ook regelmatig prepared maaltijden gebruikt is dat gewoon echt niet goed.
Petra
Petra jan 11 '12
Knap dat je zoveel afgevallen bent trouwens, dat vraagt echt wel discipline, maar het levert al snel plezier op gelukkig.
amor
amor jan 11 '12
Ik eet fruit :), peren, kiwi's en appels. En niet te vergeten ananas en meloen.
Ik ben dol op chocola en gebak en zelfgebakken taarten laugh. (voor in het weekend)

'S avonds eet ik altijd pizza of pasta, met groenten en vis. En als toetje vruchtenyoghurt of vla.

Lunchen doe ik eigenlijk niet, alleen ochtend eten en tussendoortje in de namiddag en avond eten smile.

En in het weekend snoep ik, dat kan niet doordeweeks , want ik val in slaap van suiker en zoetmaakdingen laugh.
Cialara
Cialara jan 11 '12
Nou dan ben ik echt een chocolaatje laughis echt een verslaving van mij smile
Emuca
Emuca jan 11 '12
Ik vreet ook chocola alsof het water is... smileEn ik hou van cake.. maar meer om te maken.. haha.
wolfke
wolfke jan 11 '12
Hmm even denken ... veel groenten, aardappelen, vlees of vis of vleesvervangers, rijstwafels, veel water en soep, yoghurt, fruit; andere dingen zijn eerder uitzonderlijk of bij erge frustratie eens een koekje of eens het nationaal gerecht maar het is niet dat het me echt meer smaakt eigenlijk dan gezonde kost, integendeel. Als grote eter is het ook niet slecht om het zo gezond mogelijk te houden naar kcal-inname toe.
aquarel
aquarel jan 11 '12
jij bent goed bezig petra, af en toe laat je je verleiden.
maar ik ook.
amor
amor jan 11 '12
Wat is er zo goed aan gezond eten. Je wordt wordt toch geen 110, en als je dan toch op aarde moet zijn, kan je maar beter van de aardse dingen genieten. Als je gewoon erg van gezonde dingen houdt geen probleem, maar ik zou echt ongelukkig worden als ik mezelf dingen ga verbieden omdat het ongezond is, maar das mijn mening smile
aquarel
aquarel jan 11 '12
jij eet te onregelmatig amor, dat zorgt ervoor dat je je nooit goed genoeg voelt en veel te weinig zelfvertrouwen in jezelf hebt, wat spijtig is voor zo'n mooi meisje.
je houdt van simpele en gezonde zaken maar je laat je vaak afleiden door jouw omgeving omdat je anders bent.
maar anders zijn betekent niet iets slechts, ikzelf heb me ook altijd het buitenbeentje gevoeld, en ben altijd gepest geweest op school vroeger omdat ik dingen zei tegen medeleerlingen die kwetsend overkwamen, herken je dit ?
aquarel
aquarel jan 11 '12
cialara, hunker je naar liefde ?

want zoals we allemaal weten is chocolade een afrodisiacum..
aquarel
aquarel jan 11 '12
emuca, jij zou een goede vriendin zijn voor cialara :-)
L'arbre de vie
L'arbre de vie jan 11 '12
Ik eet waar mijn lichaam om vraagt. Ik voel aan wat ik nodig heb.
Belangrijk vind ik dat ik de groenten en fruit vraag of ze goed voor mij zijn.

Voor wie meer inzicht wil krijgen in wat eten eigenlijk over jou zegt. Lees: De Hoorn des overvloeds ;-) Daarin staat per groente, soep, drinken, fruit etc waar het voor staat en wat dat over jou zegt.


aquarel
aquarel jan 11 '12
wel amor, je wordt er idd geen 100 mee, maar al die zaken waar je je niet goed bij voelt, zoals denk maar aan depressie, onverzadigd, piekeren, slecht voelen, opgeblazen, enz.. houden allemaal verband met de voeding
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki