Loading...
nl

gaat de wereld nu vergaan of niet?

Lovlywoman
Lovlywoman jan 6 '12
hey iedereen,

Kan iemand mij nu eens int kort vertellen wat die voorspelling van de maya's en jehova's inhoudt.
Volgens hen zou de aarde/wereld vergaan maar ik hoor dan van andere mensen dat ik het op spiritueel vlak moet zien dat de er veranderingen gaan gebeuren maar ja ik weet niet goed wat ik nu moet geloven en wat niet?
Kan iemand mij helpen?

Met vriendelijke groeten
Lovlywoman
Delen:
Petra
Petra jan 6 '12
Ik denk dat het niet kort uit te leggen is, er zijn inmiddels zoveel interpretaties van die kalenders verspreid dat veel dingen een eigen leven zijn gaan leiden.

Volgens de oorspronkelijke maya visie komt het er op neer dat we een nieuw tijdperk ingaan, maar dat betekend niet automatisch ook dat de wereld zal vergaan.

De aarde is aan verandering onderhevig, wanneer je het van een afstandje bekijkt zijn er opvallende gebeurtenissen. Dictators worden afgezet, het westen krijgt een financiële waarschuwing crisis), de natuurrampen laten ons zien dat de natuur (aarde) onze volle aandacht verdient, oneerlijkheid, dubbele agenda's komen massaal aan het licht, gestimuleerd door opstanden en protesten (occupy). Alles is NU al gaande.

En wij, mensheid, mogen leren, leren een nieuwe fase in te gaan en anders met bepaalde dingen om te gaan. Bijvoorbeeld onze alleenstaande buurvrouw helpen door eens een boodschapje te doen of eens te koken, haar uit te nodigen (ik noem maar iets). het zijn de kleine dingen die een groot verschil maken, zeker als we onszelf allemaal daartoe zetten, gewoon doen, al is het nog zo klein. Zo groeien we vanuit individuele belangen naar gezamenlijke belangen, delen in alle liefde, eerlijkheid en respect. En daar stromen we langzaam heen (denk ik), welkom 2012-2013.

In Mexico wordt deze overgang heel groots gevierd trouwens, kijk maar eens op internet. Overal zijn feesten in de tempels in december 2012.





amor
amor jan 6 '12
de Maya's hebben in hun kalender gezet dat in 2012 een god op aarde komt. Wij westerse wereld zijn overal bang voor en hebben dit geïnterpreteerd als dat de wereld vergaat. Maar de wereld vergaat dus niet, er komt een god op aarde en de wereld gaat veranderen. Wat ik denk is dat de wereld van de 3e naar de 5e dimensie gaat, oftewel, macht en geld wordt ingeruild voor liefde. We zullen zien wat 2012 te bieden heeft smileGroetjes, Amor
Papillon-Blanc
Papillon-Blanc jan 6 '12
Ik sluit me aan bij Petra!
Ik geloof zeker niet dat de wereld zal vergaan, wel dat we een nieuw (hopelijk beter) tijdperk zullen ingaan!
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 6 '12
Naar mijn mening komt op 21-12-2012 de nieuwe kosmische straal (10) op aarde. Er zal dan een ander ras kunnen incarneren die deze aarde wezenlijk zal veranderen. Ik weet echter nog niet welke straal, maar de verwachtingen zijn hooggespannen.
Emuca
Emuca jan 6 '12
Vergaan kan je ook zien als in 'maakt plaats voor iets nieuws'. De wereld zoals wij die nu kennen zal dus in principe wel 'vergaan' maar dan meer in de zin dat we een wereld krijgen die er voorheen nog niet was.
niels
niels jan 6 '12
Ik sluit mij voor 100 procent aan bij Emuca
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 6 '12
Aan het einde is alles oke, aangezien alles nog lang niet okay is op de aarde, (in de mensheid) is het ook nog niet het einde...

Toch is er een hoop aan het veranderen om ons heen...
maar de aarde draait gewoon door wink

groetjes moonflowertje wink
Lovlywoman
Lovlywoman jan 7 '12
Oké bedankt voor jullie uitleg.
Nu snap ik het al veel beter wink.

Groetjes lovlywoman
Petra
Petra jan 7 '12
Lovlywoman, heb je zelf een indruk of visie hierover? Het viel me op dat je Jehova's noemde, nu ben ik daar niet zo heel erg bekend mee, maar wat is de visie van de Jehova's, weet je dat?
Lovlywoman
Lovlywoman jan 9 '12
normaal ben ik niet zo dol op de jehova's en hun overtuigingen.
Ik vernoemde hen enkel omdat zij naast de maya's en andere spirituelen deze voorspelling deelden, zo heb ik tijdje terug gehoord. Maar de visie van de jehovas's ken ik inderdaad niet.

Groetjes Lovlywoman
Petra
Petra jan 9 '12
Kan het zijn dat jij de 'doomsday' berichten bedoeld? Voor de Jehova's is dat 'de dag des oordeels' (Gods). Afgelopen zomer is dit nog behoorlijk in het nieuws geweest nadat (even zijn naam opzoeken :)) Harold Camping dat wereldkundig had gemaakt. Deze groepering heeft/had de overtuiging dat je tot jehova/christen bekeerd moest zijn om niet ten onder te gaan op deze data. De eerste datum was ergens in mei en de twee in oktober 2011, als ik me niet vergis. Er zijn zelfs mensen geweest die zó angstig waren voor het oordeel van God, dat zij zelfmoord hebben gepleegd. Eén moeder beroofde zelfs haar kinderen.
bloempje
bloempje jan 9 '12
nou voor die doomsday zijn we hier dan allemaal behoed gebleven:) lopen nog vrolijk rond iig. of ik moet stiekem met gezin naar een andere dimensie gekropen zijn zonder het te weten:)

Liefs Bloepje
Lovlywoman
Lovlywoman jan 9 '12
hehe ik zou het niet weten. maar er ging allesins een voorspelling de ronde dat in het jaar 2012 de wereld ging vergaan maar ik heb al op verschillende andere bronnen ook gelezen en hier hebben ze het ook al vermeld dat het geen letterlijke betekenis zou hebben. Het zou betekenen dat er een nieuw tijdperk zou aanbreken.

Met vriendelijke groeten
Lovlywoman
bloempje
bloempje jan 9 '12
uiteindelijk zal niemand het met zekerheid kunnen zeggen, het is altijd een kijk en ervaar kwestie:) maar voor mij bestaat de dood niet, onze ziel gaat verder en ik ben dus niet echt bang. heb ook niet echt het vermoeden dat er echte reden is om bang te zijn. voelt gewoon zo.

Liefs Bloempje
Archolm
Archolm jan 9 '12
Zo beleef ik dat ook Bloempje, de dood is toch eigenlijk het ergst vind ik voor diegene die je achter laat.
Petra
Petra jan 10 '12
Origineel bericht van: Lovlywoman
hehe ik zou het niet weten. maar er ging allesins een voorspelling de ronde dat in het jaar 2012 de wereld ging vergaan maar ik heb al op verschillende andere bronnen ook gelezen en hier hebben ze het ook al vermeld dat het geen letterlijke betekenis zou hebben. Het zou betekenen dat er een nieuw tijdperk zou aanbreken.

Met vriendelijke groeten
Lovlywoman


De mayas en de jehova's hebben heel verschillende inzichten. dat de wereld zou vergaan is omdat de werkelijk boodschap een eigen leven is gaan leiden. Als je interviews met de mayas zelf beluisterd, leggen zij uit wat er precies met de profetie bedoeld wordt. Als je er meer van wilt weten, dan heeft Drunvaldo Melchizedek een paar interessante docu's gemaakt. Hij reisde over de hele wereld en heeft zich in allerlei soorten geloof en overtuigingen verdiept door op onderzoek uit te gaan bij de oorspronkelijke stammen en leefgemeenschappen. Hij heeft onvoorstelbaar veel mensen ontmoet en kennis vergaard.

(engels)


En zo is er ook nog een leuke serie die ons aller soms onhandige, maar zeer vriendelijke Erica Terpstra maakte. Erica op reis. Zo was ze ook in Guatemala, in gesprek met een aantal priesters, vooral ook erg leuk (lees ontspannend) om te kijken smile

http://tvblik.nl/erica-op-reis/guatemala
Lovlywoman
Lovlywoman jan 10 '12
euhm heb k het goed begrepen als hij op het laatste zei dat wij nu in het laatst stuk van een mini-ijs-periode zitten? Want vond beke moeilijk om te volgen. confused
Ik heb altijd al angsten gehad voor de natuurlijke grillen van de aardbol. Zo had ik vroeger dikwijls dromen over de vloer die openbarste en dat er lava tussen de barsten vloeide. Dan zat ik altijd van streek en bang dat er iets met de huisdieren ging gebeuren maar ik ben er nooit achtergekomen wat de achterliggende boodschap was van die droom.
Daarom heb ik mijzelf paar jaar terug voorgenomen dat ik liever als beschermengel of gids ofzo fungeer als ik dit leven volbracht . Omdat ik het liever niet als mens wil meemaken als de aarde ooit vergaat binnen 100 jaar of meer. blush
Petra
Petra jan 10 '12
Ik zag dat ik niet het filmpje had geplaatst wat ik bedoelde. In bovenstaande legt hij het natuurlijk proces van de aarde uit. Ik weet natuurlijk niet hoe jij het ervaart maar ik zie de aarde als een levend wezen (al klinkt dat miss raar). Een levend wezen groeit continue, de aarde groeit net als ons en is dus ook aan verandering onderhevig. Als ik hem goed begrepen heb zou er tussen nu en 10.000 jaar een mini-ijstijd kunnen plaatsvinden. Hij wil vooral de kritische vraag stellen of global warming etc. wel de oorzaak van onze veranderende aarde is en dat de aarde áltijd een veranderend uiterlijk heeft gehad. Het punt is, wij zijn zo geciviliseerd geraakt en zo druk met bijzaken dat we het contact met moeder aarde zijn verloren. Als we dat contact weer ervaren weten we ook wat ons te doen staat en kunnen we ook gemakkelijker meebewegen met de natuur. En niet de natuur willen overwinnen door ónder de zeespiegel te gaan wonen of als we dat al doen, begrijpen dat de natuur haar gang gaat, zoals ze altijd doet en dat onze middelen daar soms invloed op uit kunnen oefenen en soms ook niet. Mensen leefden in andere tijden vaak als nomaden en ook zijn er al veel beschavingen geweest, net zo geciviliseerd, zo niet geciviliseerder dan wij nu zijn en steeds lijken we de wijsheid van de ouden der aarde die ons proberen te herinneren aan dat contact te vergeten. Dat lijkt allemaal heel moeilijk maar het is heel eenvoudig, leven vanuit je hart en dat geaft je vanzelf de inzichten die je nodig hebt. Hoe je daar mee om gaat is een vrije keuze.

Terug naar 2012 (een hele serie maar zeer de moeite waard):
http://www.youtube.com/watch?v=D4RLMUw8-GI

Er is niets om je zorgen over te maken, waar we ons wel zorgen over mogen maken is: Hoe gaan we om met elkaar, kunnen we de weg vinden van ons hart, vergeving, mededogen, creëeren, het beste in onszelf en anderen naar boven halen, naar elkaar luisteren en die kwaliteiten in elkaar naar boven brengen?
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki