Loading...
nl

telepathie?

wolfke
wolfke jan 6 '12
Gisteren zond ik een e-mail naar een ex-collega die ik al meer dan 2,5 jaar niet meer gezien heb, ik dacht er opeens aan haar de beste wensen voor het nieuwe jaar te bezorgen. 'k Heb het gevoel dat het een eenzaam persoon is. Vanmorgen zie ik haar antwoord van gisterenavond. Of ik haar gehoord had misschien. Een ex-chef was blijkbaar na een half jaar ziekteverlof terug op bureau, ze was bij hem gegaan en had toevallig ook over mij gesproken met hem. Dit omstreeks het moment dat ik haar mailde. Ik vond het wel straf om dit te lezen, kan dit toeval zijn als je zo ver in afstand en tijd elkaar niet meer gezien of gehoord heb of is dit een soort van telepathie? Ik heb dit wel vaker gehad maar vooral dan met mensen die ik lange tijd niet meer gezien of gehoord heb, dan mail ik iemand die dan antwoordt dat die me toevallig net ook wilde mailen of net ook aan mij dacht. (Ik weet niet of mijn topic in het juiste forum staat)
Delen:
Beschermengel
Beschermengel jan 6 '12

Ja dat is telepathie smile... ga er maar is op letten dan zul je merken dat het steeds meer word.
Beschermengel
Beschermengel jan 6 '12

Ik heb hem bij bijzondere gaven gezet, daar past het beter smile
Sbabe
Sbabe jan 6 '12
Bijzonder ja!!!!

Ik heb soms ook zoiets (weet niet of dat Telepathie is). De dag dat Antonie Kamerling zelfmoord pleegde (wist ik toen niet). Moest op een dag ineens aan hem denken waarom!!!!! ik weet het niet had niks met hem ik kende hem alleen als acteur. Maar zijn naam kwam ineens in me op De volgende dag hoorde ik dus dat hij de dag ervoor zelfmoord had gepleegd.
Paar maanden later precies hetzelde. Ik moest ineens aan een tante denken van mijn Man. Ook zoiets ik kende haar alleen van, ze woonde ver weg en we hadden nauwlijks contact. Ineens ik weet het nog goed rondstreeks half 5 sávonds dacht ik aan haar. Sávonds om 8 uur kreeg ik van mijn schoonmoeder te horen dat ze de einde van de middag overleden was. Was het nou toeval of niet.
wolfke
wolfke jan 6 '12
@Beschermengel: bedankt
@Shabe: dat kan toch bijna geen toeval zijn bij u denk ik, is wel heel speciaal hoor
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 6 '12
Dit is inderdaad een vorm van telepathie!
Ik heb het ook heel vaak...
en met heel vaak, bedoel ik ook echt heel vaak...
een pm bericht op merudi... van iemand die ik amper ken bijv.
helemaal geen contact mee gehad nog!
ik zie het envelopje knipperen, en wist van wie het was shocked
en het klopte!
Soms denk ik aan bepaalde mensen, en meestal bellen ze iets later op, of komen langs...

Ook heb ik een maatje in rl die best wel erg stottert...
Hij hoeft meestal maar 2 woorden te zeggen en ik weet wat hij gaat zeggen...
nu heb ik de vervelende eigenschap, dat ik dan zijn zin afmaak...
Hij zei in het begin soms: ongelovelijk
Sorry zei ik dan, denkende aan dat mensen die stotteren het niet leuk vinden dat andere hun verhaal afmaken...
Toe zei hij: nee... ik vind het ongelovelijk dat jij precies weet wat ik wil gaan zeggen...
bij hem is dat heel sterk...
waarschijnlijk omdat hij het wel 3x achter elkaar moet bedenken...
Ik zeg als je denkt dan stotter je niet ( in gedachte gaat het vloeiend)
Ook betrapte ik hem erop dat hij het eigenlijk wel fijn vind dat ik zijn zin afmaak! dan hoeft hij niet zo veel te praten...
smile
Mijn oma denkt heel vaak aan me...
dan zie ik haar gewoon voor me waardoor ik aan haar ga denken...
toen ik het tegen haar zei, zei ze... dat klopt wel ja!
Vaak krijg ik ook wel een brief 2 dagen later smile
Mijn oma en ik hebben een hele goede band, ze weet ook helaas dat het soms helemaal niet goed gaat met me, terwijl ik schrijf dat alles goed gaat shocked
Oma is ook paranormaal begaafd, en kan haar niets wijsmaken tongue

groetjes moonflowertje
amor
amor jan 6 '12
Ik denk wel dat dat telepathie is ja. Heel bijzonder is dat smile. Volgens mij is het wel zo dat als je daar gevoelig voor ben dat als een ander sterk aan je denkt jij dus aan diegene gaat denken. Bijvoorbeeld toen een vriendin van mij overleed, toen werd ik midden in de nacht wakker en ik wist gewoon dat zij dood was, ook al was er geen aanwijzing voor en wist toen nog niemand het. Het is een fijne gave, ik denk dat wat beschermengel zegt wel klopt, dat je zal merken dat het meer zal worden smile.
Ariel
Ariel jan 6 '12
Ik heb een collega die ook thelepatisch is en ik zei al voor de gein "ik ga je plagen" en ging toen heel spookachtig haar naam zeggen.
Dit bespraken we op de gewone manier zeg maar.
Ik het weekend ;het schoot me ineens te binnen was het eigenlijk al vergeten.
Ik haar naam op die manier zenden.
Krijg ik terug :"shut up hahahahaha laugh"
hahahaha we hadden wel lol toen we weer elkaar zagen.

Ik heb trouwens sinds een jaar dat als ik muziek luister van Michael Jackson zijn aanwezigheid ineens voel.
Dit nadat ik zijn film :"this is it." gezien had.
Vindt ik ook heel mooi erlijk gezegd

Onlangs verscheen ineens mijn oom in mijn woonkamer.
Ik schrok eerlijk gezegd ,want sinds zijn dood zeker 20 jaar geleden is hij nooit op visite geweest.
Ik vroeg hem wat er was en hij wilde gewoon kijken hoe het met mij ging.
En ging weer.
De volgende dag had mijn nicht(zijn dochter) zijn foto op facebook gezet.
Ze is ook heel spiritueel ik wist verder niet of ze "geloofde" in het feit dat mensen met overledenen kunnen communiceren.
Ik waagde de stap.
En ik vertelde haar over die dag ervoor en dat ik het geen toeval vond dat ze die foto had geplaatst .
Ze was zo blij ze had dat weekend bij een medium onze oma gechanneld en ze hadden het over haar vader gehad.
Haar vader was zelf niet door gekomen.
De volgende dag(de dag dat ik hem op bezoek had) had ze zijn aanwezigheid enorm gevoeld en voelde de liefde die hij voor haar voelde.
Dit had haar zoveel goed gedaan ,want in zijn leven was hij niet zo'n goede vader en heeft haar en haar halfbroer veel verdriet aan gedaan.
Ze had zich enorm in de steek gelaten gevoeld.
We hebben even over oma gekletst ,want oma komt geregeld hier op visite.

Telepathie is een mooi ding.
wolfke
wolfke jan 7 '12
Allemaal bedankt voor jullie reacties, leuk om lezen ook.

Ik heb dat ook wel vaak als iemand iets vertelt, en niet op zijn of haar woorden komt, ik dan het woord dat ze zoeken, luidop zeg, alsof ik in hun plaats hun zin wil afmaken. 'k Vind het soms vervelend van mezelf, maar het is sterker dan mezelf, alsof ik aan het meedenken ben en zeg wat zij willen zeggen of hen wil helpen te uiten terwijl ik eigenlijk veel meer een schrijver dan een prater ben en dus niet altijd zelf direct uit mijn woorden kom.
Ariel
Ariel jan 7 '12
Oh die neiging heb ik ook weleens en dan is het je mond uit voor je het door hebt.
Soms weet je eigenlijk ook al wat ze willen zeggen ,omdat de woorden die je verteld eerst gevormd worden in je hoofd voor het uitgesproken is.
Mijn ervaring is dat er maar weinig mensen dit irriteert.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki