Loading...
nl

Series die je iets zeggen!

admin
admin jan 4 '12
En heb ik het over TV series die in hun klank en gedachte je aan spreken.

Zo vind ik zelf de serie Community erg leuk. Niet alleen is het een erg grappige serie (chevy chase kom op zeg!) maar het speelt heel erg met de gedacht die ik zelf misschien wel een beetje bij dit forum past.

Gaat over een divers selectie van menselijke karakters met allemaal hun eigen problemen en hoe ze daar zelf mee om gaan en verwerken, of niet.

In de pilot aflevering zegt de "held" (want dat is ie eigenlijk niet en snapt ie nog niet, materie en status zijn begrippen om naar toe te leven volgens hem) het volgende:

"People can find good in just about anything, but themselves.

Look at me! It's clear to all of you I am awesome.

But I can never admit that because that would make me an ass.

But what I can do is see what makes Annie awesome. She's driven. We need driven people or the lights go out and the ice cream melts.
And Pierce. We need guys like Pierce. This guy has wisdom to offer. We should listen to him sometime. We wouldn't regret it.
And Shirley. Shirley has earned our respect. Not as a wife, not as a mother but as a women.
And Troy. Who cares if Troy thinks he's all that? Maybe he is. You think astronauts go to the moon because they hate oxygen? No. Their trying to impress their high school prom queen.
And Abed. Abed is a Shaman. You ask him to pass the salt he gives you a bowl of soup. Because you know what? Soup is better.
Abed is better. You are all better then you think you are you were just designed to not believe it when you hear it from yourselves."

Ik heb het in het engels gelaten, denk als ik het allemaal vertaal toch beetje afdoet aan de tekst.
Delen:
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 4 '12
Hey BrownWizard...

Ik houd van de series; The Vampire Diarees- Charmed- Supernatural
The Ghostwhisperer- Medium
Beetje zweverig ^^ maar goed ( ik houd er van wink)

Ook houd ik van Bones, Csi , Oz, Fringe
en zulk soort crime series ^^

Ook vond ik de serie; Band of brothers ontzettend mooi
(over de 2de wereld-oorlog enz)

groetjes moonflowertje wink
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 5 '12
Sorry, ik ben weer te enthousiast tongue
Ik had google nog staan op Community zoeken...
Omdat ik de serie eigenlijk niet ken...
Vaak ben ik niet goed in de namen van de series, dus ik dacht: als ik er een plaatje of filmpje bij zoek, misschien herken ik het!
Maar, nee...


deze is inderdaad wel bij-de-hand smile

ik ga nog ff verder kijken wink

bedankt voor de aanwijzing naar deze serie smile
groetjes moonflowertje laugh
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 5 '12
Helaas net afgelopen maar wel een goede serie: "Being - Erica". Wat als je terug kon gaan in je tijd, en je fouten kon goedmaken? Dit is iets wat Erica kan met een nieuwe manier van Therapie. Erg goed gemaakt.
Emuca
Emuca jan 5 '12
Ik hou wel van series... maar dan ook wel echt van vanalles... Charmed, Grey's anatomy, stargate, blackadder... en dan zijn er nog een heleboel die ik nog maar half heb gezien en nog helemaal wil bekijken, zoals ghost whisperer, heroes, supernatural, misfits...
Papillon-Blanc
Papillon-Blanc jan 5 '12
Ik kijk met veel plezier naar "The Mentalist" smile, een Amerikaanse serie over iemand die meewerkt bij de politie. Hij ziet en voelt meer dan de doorsnee (politie-)man/vrouw.
Hij is op de Belgische televisie dus weet niet of hij in Nederland bekend is.

"Sturm der Liebe" (Duitse serie ook op Belg.tv) kijk ik graag, tot ergernis van mijn huisgenoten winkomdat ik dat zo heerlijk ontspannend vind. Echt zo'n klein uurtje voor mij zelf. grin
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 5 '12
Supernatural kijk ik ook graag. Zeker het vorige seizoen waarin de oorlog tussen de Engelen in wordt uitgespeeld is iets wat mij erg aansprak. Soms lijkt het wel alsof de schrijvers van die serie, ook toegang hebben tot de Akasha kronieken.
Petra
Petra jan 5 '12
Kennen jullie deze nog? Ik heb deze serie nooit helemaal gezien, maar wel veel delen. Joan is een pubermeisje die op zoek is naar de zin van het leven en steeds verschijnt God ineens aan haar in een 'onbekende' die ze ontmoet. God laat haar op die manier dingen over zichzelf en het leven zien.
Emuca
Emuca jan 5 '12
Jaaaa die serie was zo tof! Heb hem toen braaf elke week gevolgd smileEens kijken of hij nog op dvd te krijgen is.
Petra
Petra jan 5 '12
Een stukje waarin ze 'God' ontmoet.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 5 '12
Ja Joan was super! Helaas niet afgemaakt en dat open einde aan het einde. Erg jammer.
Emuca
Emuca jan 5 '12
Helaas niet te koop in Nederland... zwaar balen frownhad hem graag wel willen hebben om te kunnen herkijken. Misschien RTL 4 maar eens mailen.
Petra
Petra jan 5 '12
Via Youtube kun je aardig wat afleveringen bekijken, of ook wel te downloaden.
Emuca
Emuca jan 5 '12
Ik hou niet van online series bekijken helaas, en ook niet van het downloaden er van.. ik heb echt goede series graag thuis op dvd, zodat ik ze juist kan kijken als ik even niet achter de computer zitten wil smile
HeiligHart
HeiligHart jan 5 '12
De meeste series die er tot nu toe bijstaan was/ben ik ook fan van smile

bij cummunity vond ik de aflevering met kerst, dat abed naar zijn onderbewustzijn ging echt 1 die bleef "hangen".. Ook leuk dat het vol zit met humor!

Fringe,supernatural,the mentalist,the listener,ghostwhisperer,medium,pushing daisies, vampier diaries en ga zo maar verder smileNet5 is geweldig in dat opzicht..

Ik wil er nog wel 1 serie bijzetten! Hij is niet erg bekend en ze zijn tot seizoen 4 gekomen, helaas..
Maar wat ben ik blij dat ik ze heb gezien, ook echt dagen achter elkaar gekeken, want ik kon niet stoppen blush..
dat is 4400
gaat over 4400 mensen die verstrijkt over meerdere jaren plots verdwenen zijn.
Ze komen allemaal op het zelfde moment terug en ze hebben allemaal een gave meegekregen.
Je volgt ze persoonlijk, maar ook hoe de regering op ze reageerd..
Een aanrader smile..
Solaria
Solaria jan 11 '12
Charmed al weer een paar jaar afgelopen, maar blijf het leuk vinden. the mentalist, being erica, sanctuary, true blood, docter who, torchwood, brothers and sisters

En het is flauw amar als ik zin heb in lachen wordt toch, big bang theorie, how i met your mother

Ben grote fan van net 5, fox live, maar kijk tegenwoordig veel online. ik hou maar op want ben echt een addict van series en films. haha
Beschermengel
Beschermengel jan 12 '12

Charmed keek ik ook graag naar, Star trek Voyager en het Kleine Huis op de Prairie ...die krijg je nu nog elke middag op sbs 6 en ik kijk nog steeds smileHet word weer eens tijd dat ze Star Trek weer eens uitzenden smile
Solaria
Solaria jan 12 '12
Origineel bericht van: Beschermengel

Charmed keek ik ook graag naar, Star trek Voyager en het Kleine Huis op de Prairie ...die krijg je nu nog elke middag op sbs 6 en ik kijk nog steeds smileHet word weer eens tijd dat ze Star Trek weer eens uitzenden smile


je kan het startrek online kijken en als syfy channenl hebt komt het regelmatig voorbij... kleine huis is ook leuk.
aquarel
aquarel jan 12 '12
http://www.southparkstudios.com/


de nieuwste seizoenen ..
alle seizoenen beschikbaar, gratis

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki