Loading...
nl

Engelmens en situaties waar dat frustraties in op.

admin
admin jan 4 '12
Engelmens en situaties waar dat frustraties in opleveren. En hoe dat te zien en te kunnen begrijpen.

Een engelmens stelt zich open voor de emoties van andere en vanuit hun eigen gevoelens? En dat varieert van een knuffel tot seksueel contact waar zij dat nodig vinden?

En heeft iemand ervaring met specifieke regels of onbesproken... ja wetten wil ik niet zeggen maar zodat er geen chaos uitbreekt?

Probeer te begrijpen dat ik nog niet helemaal op de hoogte ben van het concept en er nog een beetje aan moet wennen.

En het idee van een engelmens komt dan een beetje neer als ik dat juist las uit een van de pdf's dat het een soort geloof of overtuiging is dat door middel van het los laten men vooruit komt? Of komt het erop neer als een zoektocht naar her ultieme mensheid?

Vragen vragen wink
Delen:
Petra
Petra jan 4 '12
Tja misschien ben ik hier wat dát betreft niet op het juiste forum belandt wink

Om je vraag te beanwtoorden, misschien niet te veel omwegen nemen, door naar de vorm 'engelmens' of dingen als 'moeten loslaten' te kijken. Maar gewoon een goed (al dan niet engel) mens zijn.

Het lijkt zo'n dooddoener maar is het in mijn beleving absoluut niet:
Je hart verteld je áltijd en óveral feilloos wat wel en niet juist is te doen. Alle keuzes die voortkomen uit jouw hart zijn in overeenstemming met wie jij bent, met wat jij wezenlijk voelt. Ons hart is het beste kompas dat we ons maar kunnen wensen en dat we bij onze 'geboorte' hebben meegekregen.

Om ons hart te volgen is het heel belangrijk dat we ons gevoel leren kennen en aanvaarden (zoals het is) en daardoor leren luisteren naar wat we eigenlijk voelen (in onszelf) en leren luisteren naar wat de ander voelt. Dat aanvaarden zoals het is.

Verder blijf je je hele leven allerlei menselijk gedrag tegenkomen, wel of niet passend bij wat jij vind of voelt. maskers, oneerlijkheid, vervelende dingen kom je overal tegen, net als de mooie dingen die mensen laten zien.
admin
admin jan 4 '12
edit: Die klopte niet ik denk er nog even over na.
Serenity
Serenity jan 4 '12
Mooi antwoord Petra, als ik zo alles achteraf bekijkt van het begin dat ik hier op dit forum kwam tot aan nu is wat jij zegt een beetje de kern.

BrownWizard ik heb geen antwoorden op jouw vraag die ik me ook weleens afvroeg en ben ook niet echt verder gekomen met de teksten die ik hier op de site las.
Qua informatie en (zelf)herkenning vond ik het informatief maar als handgrepen snapte ik de balen ervan. ^^
Ik ben benieuwd naar de reacties op jouw vraag.
Petra
Petra jan 4 '12
Serenity, ik ben misschien ook wat kort door de bocht, maar ik heb dat ook merk ik.

In mijn beleving is dat meer de weg tussen oordeel en identiteit die bewandeld wordt. Nadenken is goed, maar teveel nadenken kan de dingen ook onnodig ingewikkeld maken of je juist verwijderen van jezelf. Juist als mensen van zichzelf al veel over de dingen nadenken, kan dat nét de dingen nog onoverzichtelijker maken. Die grens ligt natuurlijk voor iedereen anders en in hoeverre is men zich daar bewust van?

Dit is natuurlijk alleen mijn waarheid, ik kan niets voor een ander (beter) weten, dus wil in die zin niet beweren dat het niet waar is, ik kan er alleen zélf niets mee. Dan heb ik het natuurlijk niet over alle waardevolle berichten en reacties die ik hier lees, maar uitsluitend over de artikelen over de engelmens.
Serenity
Serenity jan 4 '12
Juist! Ik kan er ook weinig mee, wel fijn dat ik herkenning lees.
De informatie kan ik niet zo goed toepassen in mijn leven.
Ik probeer in het nu aanwezig te zijn en te leven en niet alles spiritueel of paranormaal.
Maar het komt bij mijn over dat het wel een natuurlijk verloop daar wil ik mee zeggen dat veel dingen patronen hebben.
En ik denk waneer je jezelf kent kan je misschien wel mooi spelen met die patronen om zo een goed verloop of samenwerking met de maatschappij te hebben, althans zo denk ik tot nu toe erover maar ben er ook nog niet helemaal uit hoor. ^^

Te veel informatie en te diep en te lang nadenken werkte voor mij stress verhogend denk ik, kwam inderdaad door het onoverzichtelijke.
Goh iemand vertelde dat simpelheid en/of eenvoud het leven in het moment mooier maakte.
Ik snap het nu beter dan toen, het zijn de kleine dingen die meetellen.
En door zoveel aan je hoofd te hebben overzie je de kleine dingen niet meer en mis je wellicht de kansen om te groeien, om te leren, om te genieten, om dankbaar voor te zijn.

Humzzzz BW mooi onderwerp heb je aangesneden!! ^^

Hebben jullie de dagtekst gelezen van vandaag?!?!?! L.O.L. Ook toevallig is het niet !! laugh
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 5 '12
Mooi gesproken Petra! Ik herken hierin de Lemurië energie uitstralen. Heb jij daar iets mee?
Petra
Petra jan 5 '12
Dat klopt Nims Lemurië zegt mij wel iets. Ik heb dat niet met Lemurië alleen, maar meer perioden in de geschiedenis. Toch kies ik er heel bewust voor bij vandaag te blijven, Nederland 2012, want hier ben ik geland, als het werkelijk nodig is, zal ik uit dat geheugen of die bibliotheek kunnen 'lezen'. Dank je trouwens.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 5 '12
Ik heb je een PB gestuurd met wat meer info over Lemurie en de geschiedenis van deze aarde.
Petra
Petra jan 5 '12
Ik zag het net, ik ga er de komende dagen in lezen, dank je wel!

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki