Loading...
nl

Help: Ik durf niet te slapen

L'arbre de vie
L'arbre de vie jan 3 '12
Hoi allemaal,

Sinds een jaar kan ik moeilijk in slaap komen, omdat ik bang ben om te gaan slapen.
Dit is gekomen, doordat ik een aantal keren s'nachts bezocht ben door wezens (kabouter), entiteiten, en laatst een buitenaards wezen die ik in een weerspiegeling van de deur mij aan zag kijken. Ik vind dit echt niet relaxt! Omdat dit ten koste gaat van mijn rust.

Herkennen jullie mijn verhaal? En hebben jullie miss tips om met die angst om te gaan?

Ik visualiseer wel een bescherming, maar die helpt niet meer. Ik zou graag willen weten hoe je bijvoorbeeld een bescherming kunt opzetten dmv van kristallen bijvoorbeeld of andere symbolen.

Grtjs,
L'arbe de vie
Delen:
Serenity
Serenity jan 3 '12
Oef dat lijkt me heel naar, ik moest gelijk na het lezen van je stukje denken aan wicca .
Misschien vind je daar wat passent voor je bij.
Emuca
Emuca jan 3 '12
Ik heb juist het gevoel dat je jezelf niet teveel moet vastleggen aan bescherming of symbolen of andere voorwerpen die je zullen beschermen.. Dit lijkt jou energie juist meer te verstoren, waardoor je juist meer van dat soort dingen aantrekt en rond je vast houdt.

Ik denk dat het beter is voor jouzelf om te achterhalen wat die entiteiten komen doen en waarom ze er zijn. Die antwoorden zullen je denk ik meer rust brengen dan een kristal naast je bed smile
L'arbre de vie
L'arbre de vie jan 3 '12
@ emuca

Uhmmm... daar heb je een punt. Het is alleen dat ik weerstand voel om contact te maken. Ik voel me bang, omdat ik niet weet wat ik kan verwachten. Ik ben bang dat ik niet bij mezelf kan blijven. Daarom kies ik nu liever voor 'veiligheid' in plaats van 'overgave'...
L'arbre de vie
L'arbre de vie jan 3 '12
@Serenity

Ik heb even gezocht op wicca. Het enige wat me in de verhalen over wicca aanspreekt is de verbondheid met de natuur en kennis over kruiden uit de natuur. Daar resoneer ik wel mee. Voor de rest weet ik het niet echt...
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 3 '12
Kiezen voor veiligheid? Volgens mij ben je het, of ben je het niet. Je kunt er niet echt voor kiezen, want dan ga je externe veiligheid zoeken.
Emuca
Emuca jan 4 '12
Bang zijn voor het onbekende, kennen we allemaal.. Maar je groeit alleen als je je grenzen verlegd. Bang terugkruipen in je holletje brengt je geen stap verder... Al eens gedacht dat ze er daarom misschien zijn, om je juist die streep over te trekken? Misschien dat je hulpmiddeltjes daarom niet meer werken. Want, heb je die veiligheid wel nodig? Is er dan echt een dreiging van iets?
aquarel
aquarel jan 12 '12
ik heb dezelfde wacko dromen als jij l'arbe...
geen nood de betekenis is niet wat het beeld zegt..
zoek jouw dromen eens op of stuur mij een prive bericht over een droom die jou steeds bang maakt, ik zal hem opzoeken voor jou, ikzelf ben met het begrip droomverschijnselen al lange tijd bezig en ik weet dat het maar een middeltje is van jouw onderbewustzijn zodat je de droom in kwestie zeker niet vergeet.
je had het eigenlijk al lang moeten doen, en jouw droom opzoeken, en zijn tal van goede gratis site's online waar je je droom gemakkelijk kan opzoeken.
ikzelf heb verschillende waarheidsgetrouwde droom boeken voor mijn dromen op te zoeken, en ja demons, ufo's, geesten enz.. daar droom ik ook regelmatig over, maar geen nood het is nooit de letterlijke betekenis.

als je droomt, ben je dan in je diepe slaap ?
belangrijk vraagje !
Nathan
Nathan feb 6 '12
Wat je kan proberen is een stuk bergkristal nemen, liefst ruwe.
Daarmee in je handen gaan zitten mediteren en je energie een laten worden met de steen. Als je dan in je hoofd blijft herhalen dat die steen jou moet afschermen terwijl je slaapt, de dingen waar je bang voor bent bij je weg moet houden zodat je rust kan hebben.
Die steen bij je bed leggen en even aanraken voor je gaat slapen, zou al iets moeten schelen.
Mijne helpt me al bijna 12 jaar bij vanalles smile
MoonFlowertje
MoonFlowertje feb 7 '12
Als het Angst is wat om jou aandacht schreeuwt...
Misschien zou je kunnen uitzoeken waar de angst vandaan komt?
Is het een angst die je al je hele leven hebt, of sinds pas...
De figuren die je ziet... zijn die ergens aan vast te linken ?
Dit kan komen door een overactief "derde-oog chakra"
Maar het kan net zo goed komen doordat je een bepaald stofje te weinig of juist te veel aanmaakt, bijv het stofje serotenine en adrenaline...
Je zal niet de eerste zijn en zeker niet de laatste shocked

Als dit aanhoud... zou je eens kunnen proberen om er mee naar de huisarts te gaan...
Want angst is niet zomaar iets wat zomaar verdwijnt...
En met een paar edelstenen kom je niet zo ver, helaas
Omdat je daarmee je angst niet weg kan halen...
Je zal toch de Angst onder ogen moeten zien... waarvoor ben je precies bang, en waarom? (voor jezelf dan)
Ik hoop dat je begrijpt dat ik je wil helpen... dus ik bedoel het goed, hoor tongue
helaas komen woorden op een forum vaak een beetje "emotieloos" over...
maar ik weet waar ik het over heb, laat ik het zo zeggen wink
Mijn zusje heeft er ook een behoorlijke tijd mee gelopen...
was teneinde raad.
wilde het liefst dood frownmaar was als de dood voor de dood <-- tja gek he?
Ze durfde geen zelfmoord te plegen(gelukkig) omdat ze bang was voor wat erna zou gaan komen... (het onbekende)
dit heeft ze me pas geleden verteld...
Ik schrok daar wel een beetje van, eerlijk gezegt...
Ook dat ze het allemaal alleen moest doorstaan...
destijds wist ik wel dat ze ontzettende angsten had... maar ik vond het altijd een beetje overdreven! ik had zoiets van: doe normaal...
Toch ben ik mezelf erin gaan verdiepen en schaam me verschrikkelijk dat ik zo kortzichtig was toen!

(mijn zusje bleek dus een angst-stoornis te hebben, wat later is doorgeslagen naar borderline...)
Allemaal erg heftig allemaal... Maar misschien is het voor jou fijn om te weten dat het vandaag de dag toch zeker 90% is verbeterd... kleinigheidje hou je toch wel, denk ik
Maar ze heeft weer een doel in haar leven...
Ze is bekeerd naar het Christendom... en God is haar doel...

groetjes moonflowertje smile

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki