Loading...
nl

Lenormandkaarten wie heeft tips om ermee te starte

Troplinake
Troplinake jan 2 '12
Hallo allemaal

Nu ik mijn eigen stekje heb en dus de grootste drukte en stress voorbij is heb ik zin om terug met Lenormand kaarten te beginnen maar dat is weer enkele maanden geleden. Kan iemand mij tips geven of een start geven hoe ik er het beste mee begin. Ik ben er al een tijdje mee bezig geweest dus bvb de betekenissen van uit boeken ken ik ongeveer, maar nu zou ik zelf ze ook nog eigen moeten maken voor mezelf dus. Hoe start ik hier beste mee en ik wil ook zeker zijn dat het niet mijn gedachten is die ze legt.

Alvast bedankt :-)
Troplinake
Delen:
Morgana
Morgana jan 2 '12
Je kunt de medalions lezen die in de linkerhoek staan vermeld.
ieder medalion heeft een betekenis. En de betekenissen vanuit het boek, heb ik zelf vrij weinig mee. Ik zei al op een ander topic.. iedereen kan kaarten leren lezen,maar met je intuitie doe je eht meest
Troplinake
Troplinake jan 2 '12
misschien een domme vraag, maar wat bedoel je met de medalions? idd mn moeder had al gezegt dat ik zelf een betekenis moest maken van iedere kaart door er naar te kijken en het eerste wat ik denk op te schrijven is dat een goede methode?

Alvast bedankt voor de tip :-)
Troplinake
Morgana
Morgana jan 2 '12
De medalions zijn de harten,ruiten,klaveren en schoppen die in het ovale medalion staan;)

harten staat voor het gevoel,en is verticaal
Schoppen staat voor het mentale en is ook verticaal.

Ruiten staat voor het materiele en is horizontaal
Klaveren staat voor werk en energie en is ook horizontaal.

Dus als je een vraag stelt en er liggen bv veel harten bij,dan moet je wat meer met je voel doen,of je bent er teveel qua gevoel bij betrokken.

Ikzelf geef cursussen in de kleine en grote lenormand dus kan je wel wat tip geven indoen nodig.

xxx Morgana
Troplinake
Troplinake jan 2 '12
oh thx Morgana :-)

Ik wist enkel zoals in boeken rood goed en zwarte medalions minder goed :-)
Ga het meteen neerpennen en dan kan ik het toepassen :-)

Thx
Troplinake
Morgana
Morgana jan 2 '12
dat zeggen ze in de boeken troplinake,maar dat is niet zo.. ze praten ook over negatieve en postieve kaarten.. dat klopt ook niet. Het ligt eraan bij een legging hoe de kaarten in combinaties liggen en daaruit blijkt of iets positief of neagtief is.
Troplinake
Troplinake jan 2 '12
idd ik vind dat ook ik zie niet alles zo precies in de boeken, bvb voor vele boeken is de boom een minder goede kaart maar in mijn ogen is die zo slecht nog niet, want hij is groot en heeft groene blaadjes zo ongezond kan die dan bvb niet zijn :-) is mijn idee he laugh
Morgana
Morgana jan 2 '12
Ik zie de boom ook als de boom des levens, het ligt er net aan hoe hij bij de legging valt. Net als het schip, ik zie het schip niet als reizen,maar als iets stap voor stap doen.. net zoals vroeger een schip tijd nodig had om van haven tot haven te komen..
Troplinake
Troplinake jan 2 '12
Ik heb eventjes een legging gedaan een kaart voor elke maand.
Zal ze even hier onder noteren:

Januari : kruis (hier weet ik zelf niet zo goed wat hij wilt zeggen)

Februari : zonne (goed gevoel, niet echt slechte maand)

Maart : ooievaar (iets nieuws opkomst misschien, of geboorte bij iemand die ik ken)

April : vogels (weet ik zelf niet zo goed naar mijn gevoel denk ik een goede maand want vogeltjes fluiten en zijn er op mooie dagen)

Mei : roede (een mindere maand, iets zit misschien in de weg of wat tegenslag)

Juni : lelie (hogere hand zoals , notaris, of dokter)

Juli : ster ( iets nieuws, begin , of einde)

Augustus : ring ( niet echt een idee zelf)

September : beer (moeder figuur , soms een niet fijne persoon of jaloers misschien)

Oktober : anker ( iets dat blijft of vast is , langere periode , ergens goed voelen)

November : berg (een hindernis of iets waar ik rond om moet gaan/kijken, iets dat even in de weg staat)

December : brief (nieuws , iets dat nieuw is en nu nog niet geweten is?)

Op zich denk ik dat deze niet zo slecht zijn allemaal , of ja echte slechte kaarten zijn er niet, het hangt er van af hoe iedere persoon ze bekijkt natuurlijk :-)

Ik vraag me vooral af wat jullie hier van vinden en wat jullie zien in deze kaarten, want ik ben hier nog maar een groentje in :-)

Alvast bedankt
Troplinake
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 3 '12
kruis kan staan voor het vertrouwen in jezelf of de kosmos
ook voor geloofs-overtuiging...
voor de rest is het helemaal niet slecht beredeneerd...

Augustus : ring ( niet echt een idee zelf)

Misschien een nieuwe verantwoordelijkheid...


Mijn tip voor jou is: gewoon gaan leggen...
aldoende leert men, zeggen ze wel eens wink

groetjes moonflowertje
Morgana
Morgana jan 3 '12
Kruis kan zijn dat je ergens een streep onder gaat zetten..
Ooievaar kan ook zijn dat er een verandering op komst is.
Ik zie de vogels als leed wat van korte duur is.
Roede kan schuldgevoel en of straf zijn.
lelie kan ook inzicht zijn.
Ster kan succes zijn
Ring.. een verbintenis of een contract.
Beer zie ik als een buitenlands iemand,maar kan ook kracht, jaloezie en bescherming zijn.
Anker.. stabiliteit
berg zie ik als problemen oplossen.
de brief zie ik als een officieel bericht, dus van een instantie.
Troplinake
Troplinake jan 3 '12
maar ik zie dat iedereen een hele andere mening heeft op kaarten, ik dacht bvb bij kruis : een einde van iets , of een moeilijke periode,

is er ergens waar ik dingen kan vinden ivm wat elke kaart ongeveer kan betekenen? of kan ik beter mijn eigen gevoel per kaart gaan op schrijven en die zo opschrijven dan?

Alvast thx Moonflowertje voor het zeggen dat het niet slecht was van me smileik dacht ik ga er helemaal naast zitten hahaha :-)
Troplinake
Troplinake jan 3 '12
Thx Morgana , :-) ik dacht ook iets zoals jij zegt van de ooievaar en de ring, :-) leuk te zien dat sommige ook zelfde idee heeft op bepaalde kaarten, maar ik ben echt wel een groentje nog hier in :-) ik wil zo graag dingen leren op spiritueel vlak :-)

Iemand zei ooit dat dit mijn laatste leven is op aarde en dat ik hierna een gids of ster word, dus nu moet ik er nog alles uithalen vind ik :-)
Emuca
Emuca jan 3 '12
kruis: iets toevoegen of verdubbelen... oftewel, iets komt ergens bij.

zon: vruchtbaarheid en warmte.

ooievaar: brenger van vruchtbaarheid.

vogels: vrijheid, maar ook loszijn van de grond.. dus dwalen.

lelie: zuiverheid, inzicht en rust. Zelfkennis.

ster: toevoeging.. iets nieuws of een geschenk.

ring: cirkel -> eeuwigheid.

beer: kracht

ankel: stabiliteit of tegenwerking.

berg: moeilijke weg, maar beloning is het uitzicht.

brief: geheim of ontdekking.

Dit zou ik er van maken... smile
Troplinake
Troplinake jan 3 '12
Thx Emuca :-)

Ik voeg trouwens even een link toe
http://users.telenet.be/salinsmagicthree/Lenormand.htm

Wat vinden jullie hier van onder aan de pagina kan je per kaart info vinden met combinatie's en betekenis van de kaart.
Mag ik hier op baseren of beter vanuit mezelf zoeken?
Morgana
Morgana jan 3 '12
zo zie je maar weer.. ieder heeft een eigen inbreng.. dat moet jij ook doen meid.. je eigen gevoel je laten vertellen wat die kaart voor jou betekend
Emuca
Emuca jan 3 '12
Persoonlijk ben ik meer een voorstander van antwoorden zoeken vanuit jezelf.. hiermee oefen je je intuitie en gaat het je denk ik ook steeds gemakkelijker af... Persoonlijk vind ik dan dat lezingen sterker worden en steeds minder afhankelijk zijn van de kaarten, die dan meer nog een hulpstuk zijn dan echt datgeen waar alles om draait smileMaar ja, dat vind ik..
Troplinake
Troplinake jan 3 '12
hey hey ik heb net even een volledige legging gedaan, maar ik ben hier nog een groentje in dus post ik hier ook even een foto met de legging en hier zet ik ze ook nog even zodat als de foto niet duidelijk is dat je hier ook kan kijken.

Beer -> Berg -> Kist -> Ster -> Boom -> Kruis -> Klaverbladen -> Brief -> Wolken
Ooievaar -> Kind -> Vogels -> Heer -> Weg -> Muizen -> Anker -> Roede -> Slang
Vosje -> Zeisen -> Ring -> Ruiter -> Hond -> Vissen -> Schip -> Ruiker -> Toren
Tuin -> Hart -> Maantje -> Boek -> Vrouw -> Lelie -> Huis -> Sleutel -> Zonne

Voor mij is dit soms nog onduidelijk maar ik denk :
bij de slang in de toekomt moet ik wat opletten met mensen die het misschien niet zo goed voor hebben met me of die jaloers zijn of boos.
een vriend beschermd me of komt langs of brengt bericht.

Verder weet ik heb niet zo goed :-) wat zien jullie ongeveer?
Morgana
Morgana jan 3 '12
haha, ik zie wel dat jij in het verleden een geheime liefde had.. een zeer slank iemand met een hoog vorhoofd en blond haar en blauwe ogen.
Kijk ook uit met je huisje, er is iets wat niet helemaal eerlijk verloopt. het komt uiteindelijk wel in orde maar je moet er wel iets voor doen.
Je gaat bericht krijgen van een vriend om een reisje te maken,en het lijkt erop dat je nog een tripje naar het ziekenhuis gaat doen.je hebt veel verdriet gehad door het overlijden van een mannelijk persoon.
Troplinake
Troplinake jan 3 '12
Morgana, over die mannelijke persoon is dit een ouder iemand, of jong en is het al gebeurd om moet dit nog komen?

Ivm huisje ben ik ook benieuwd ik ben pas verhuisd naar een huur appartement , zou het eventueel een huis kunnen zijn van iemand dicht bij mij of waar ik 3maand geleden nog woonde?

Zeer fijn dat je dit liet zien aan mij :-)

Het eerste dat was grappig genoeg bingo :-) helaas is ie er niet meer maar al enkele jaren geleden
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki