Loading...
nl

Heftige droom

Groene_heks
Groene_heks nov 13 '11
Goedemorgen allemaal,

Ik heb afgelopen nacht een heftige droom gehad.
Denk dat ikzelf al een hoop heb uitgepluist maar ben toch nieuwgierig hoe anderen hem zien.
Ik kan me niet alles meer herinneren, eigenlijk alleen maar een klein stukje, hoop dat dit voldoende is.

Ik ben in een kerk en voel een enorme angst, iets heel akeligs is er hier en ik weet niet waar.
Het voelt duivels aan eigenlijk, ik begin te rennen en zie dan een collega, ik klamp me aan deze collega vast en doe mijn ogen stijf dicht. Ik zie dan in mijn hoofd hoe er een monster voorbijvliegt, het is een duivels monster met veel vuur eromheen. Lijkt op het vuurmonster uit de berg van de lord off the rings.
Deze collega heb ik pas geleden om hump gevraagd mocht mijn ex-man (die mij momenteel erg stalkt en bedreigt) langs komen op mijn werk.
Ik heb geen gevoelens voor deze man, heb een enorm lieve vriend die mijn allessie is.

Wat kunnen jullie hieruit halen?

(by the way ben een oude bekende hier maar vanwege privacyredenen heb ik mijn gegevens veranderd)
Delen:
HeiligHart
HeiligHart nov 13 '11
goede morgen!

woow ik heb ook een soortgelijke droom gehad.
Is al wel weer een tijd geleden..

maar ook dat ik achterna gezeten werd door een bijna duivelse kracht.. ik kon echter alleen de schaduw zien..
Ik vluchte een kerk in met als gevoel dat dit mijn laatste redding zou kunnen zijn.
Ik had er alleen geen personen die in de kerk aanwezig waren, maar alleen een groot bed..
En ik kroop onder de dekens en liet het verder maar gewoon op mij af komen.
Toen werd ik ook weer wakker..

wat ik wel wist was dat die ´duivelse kracht´ en personage was die ook in mijn dagelijkse leven een rol speelt.
een persoon waarmee ik nog eigenlijk gebeurtenissen zou moeten bespreken om de negativiteit uit te bannen..
en elkaar moesten vergeven.
en vooral tegen mijzelf zeggen dat het ook echt bij die persoon was begonnen en niet mijzelf de schuld moest geven..

dus als ik vanuit mijn eigen droomervaring kan spreken..
lijkt het mij dat je ex-man die duivelse kracht is in je droom..
en dat je door angst/wanhoop niet weet wat je moet doen..
En omdat je bescherming hebt gezocht bij je collega hem ook in je droom meeneemt ter bescherming van jezelf..

liefs
MoonFlowertje
MoonFlowertje nov 13 '11
Het is inderdaad een angst-verwerkings-droom!
gôh zeg...
die man heeft jou wel heel erg bang gemaakt, zeg!

Je zoekt nu iemand om je achter te kunnen verschuilen!
aaaw...
ik vind dat heel erg!!

Angst:
Als je droomt dat je bang bent om een bepaalde situatie voort te zetten, duidt dit op problemen thuis of in zaken.

Achtervolgd worden is een veel voorkomende droomverschijnsel. Het vindt zijn oorsprong meestal in angsten uit het dagelijkse leven. Achtervolgingsdromen geven mogelijkerwijs aan hoe je met angst en stress omgaat. (Weg)rennen is een instinctieve reactie wanneer er gevaar dreigt. Een typisch scenario van een achtevolgingsdroom is dat iemand je volgt die je kwaad wil doen, of je zelfs wil vermoorden. Je rent dus weg, je verstopt je of je probeert de achtervolger te slim af te zijn. Vraag jezelf eens af wie degene is die je achtervolgt, zodat je inzicht krijgt in de bron van je stress of angst.
Een meer directe uitleg van een achtervolgingsdroom is de angst om aangevallen te worden. Zulke dromen zijn meer gebruikelijk onder vrouwen dan mannen, omdat ze zich fysiek kwestbaarder voelen. Deze dromen worden ingegeven door angst voor (sexueeel) geweld.

Wanneer je een kerk ziet in je droom, is dit een teken van spirituele voeding. De kerk vertegenwoordigt je persoonlijke normen en waarden en de dingen die jij als heilig ervaart.

Dromen dat je in een kerk bent, suggereert dat je spirituele verlichting wilt en daarvoor begeleiding zoekt. Misschien heb je in het verleden een paar fouten gemaakt die je terug hebben geworpen op weg je doelen te bereiken. Met de juiste hulp kom je weer terug op dat pad. het kan ook betekenen dat je afvraagt of je wel het juiste levenspad bewandelt, en waar je heen wilt.

e duivel staat voor de negatieve kant van je persoonlijkheid. Als je droomt over de duivel kan dit ook verwijzen naar schuldgevoelens dat je al enige tijd met je meedraagt. Het is tijd om deze gevoelens te uiten. De duivel kan ook symbool staan voor intelligentie, gewiekstheid en misleiding.

Wanneer je droomt dat de duivel tegen je praat, suggereert dit dat je het moeilijk zult vinden om verleiding te weerstaan. Als jij en de duivel op goed voet staan, geeft dit aan dat je mischien verleid wordt om dingen te doen die je eigelijk niet wilde doen. Je zou met morele vraagstukken te maken kunnen hebben.

Monsters staan voor eigenschappen van jezelf die je lelijk of ongepast vind. Je zou ergens bang voor kunnen zijn, of bepaalde emoties hebben onderdrukt. Als je gevolgd wordt door een monster, duidt dit op verdriet of ongeluk in de nabije toekomst. Wanneer je een eng monster doodt, suggereert dit dat je succesvol afrekent met je rivalen en hogerop komt.

Bron: http://www.droominfo.nl/droomwoordenboek

ik hoop dat je er iets mee kan?
groetjes moonflowertje wink
Groene_heks
Groene_heks nov 13 '11
Niet veel meer dan wanneer ikzelf google, deze uitleg is standaard te vinden op de meeste dromensites, ik bedoel eigenlijk meer wat er vanuit gevoel of intuitie kan worden verstaan.
eigenlijk wil ik gewoon weten of dit een voorspellende droom kan zijn en dat ik me mag gaan instellen op een escalatie eventueel op werk of thuis.
Gezien het feit dat kerk staat voor de grond die je heilig acht, veilige grond dus.
Ik ben een beetje bang dat dit een vooruitblik was.
De fout die ik eventueel kan hebben gemaakt is toch het feit dat ik de angst niet goed kan loslaten.
mede door het feit dat hij fysiek sterker is en in het verleden heeft getoond geen angst te hebben forse agressie te gebruiken.
Dan is het lastig angst los te laten, zeker als je bang bent voor herhaling, en alle instanties blijven roepen pas in te kunnen grijpen NADAT er iets ergs is gebeurd.
Oftewel je moet eerst half dood worden geslagen en dan kan men je helpen...
MoonFlowertje
MoonFlowertje nov 13 '11
Het spijt me voor mijn "doorgelinkte antwoord"
smileergens wist ik wel dat jij het was...
Omdat ik je 1st online zag staan, en daarna ineens een berichtje... waar ook nog eens staat
naja,.. je hebt het zelf geschreven wink

De kerk staat inderdaad voor jou persoonlijke heilige schuilplaatsje...
Jou basis, waarop je vertrouwd, waarin je geloofd, waar je je kan terug trekken als het nodig is...
In je droom ben je in de kerk, omdat je het hier veilig acht...
Deze droom is waarschijnlijk geen voorbode voor wat er gaat gebeuren hoor...
Het geeft meer aan dat je bent beschadigd in je gevoel, en in je vertrouwen...
Door de dreigementen van jou ex, voel je je niet meer op je gemak, in je eigen huisje...
De angst die je voelt in je droom staat letterlijk voor de dreiging die je voelt in je dagelijkse leven...
Je ziet in jou droom een "duivels monster" omringt door vuur voorbij vliegt...
dit zou kunnen duiden op de woede van jou ex ...die overwaait?
Hij gaat over in ieder geval voorbij...
misschien wel omdat je steun krijgt van een lotgenoot, en/of collega wink



Dit heb ik naar aanleiding van je "achterliggende" verhaal nog voor je gevonden...
Want het kan niet dat Nederland zo'n krom rechtsysteem heeft, dat er niet kan/ mag worden ingegrepen...
Maarja... Nederland heeft wel meer van zulke kromme wetten weet ik uit ervaring...

Een stalker gebruikt als wapen emotioneel geweld om anderen zijn wil op te leggen. Hij werkt slim op het veiligheidsgevoel van mensen in.
Veiligheid en vrijheid zijn immers voor ieder mens een eerste en zeer elementaire levensbehoefte.
Het gevoel van veiligheid kwijtraken is dan ook zo’n beetje het ergste wat je als mens kan overkomen.
Als u stelselmatig lastig gevallen wordt door een persoon noemen we dat stalking.

De wet hanteert de volgende definitie:

Wetboek van Strafrecht, Artikel 285b

Hij, die wederrechtelijk stelselmatig opzettelijk inbreuk maakt op eens anders persoonlijke levenssfeer
met het oogmerk die ander te dwingen iets te doen, niet te doen
of te dulden dan wel vrees aan te jagen wordt, als schuldig aan belaging,
gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of een geldboete van de vierde categorie.


Bron: https://www.stichtingzijweg.nl/infostalking/

Ik hoop dat dit je kan helpen...
Moet erbij zeggen, ook dit is maar een richtlijn...
het is goed bedoelt iig wink

groetjes moonflowertje
Beschermengel
Beschermengel nov 13 '11

Je bent veilig bij de man van je dromen ...de prins op het witte paard. De kerk staat voor mij symbolisch voor veiligheid.
Het monster is van voorbij vliegende aard het gaat weer over...dat zegt mijn gevoel over je droom.

Kort en krachtig smile
Groene_heks
Groene_heks nov 13 '11
Jammer was toch voorspellend zoals ik al aanvoelde.
De politie was hem voor dus zijn er geen erge dingen gebeurd.
Afschuwelijk de kids bibberend op de bank te zien en tegen de agenten te horen zeggen dat ze bang zijn van hun vader.
Morgen naar het juridisch loket, nu ga ik het onderste uit de kan halen, volgens jeugdzorg sta ik ijzersterk.

Dit was de laatste keer dat ik bibberend met een telefoon in mijn hand heb gestaan!!
Groene_heks
Groene_heks nov 14 '11
@ Moonflower xxx

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki