Loading...
nl

De sleutel

MoonFlowertje
MoonFlowertje okt 27 '11
Omdat ik de laatste tijd een paar keer gedroomd heb over sleutels, en in het dagelijkse leven ook regelmatig sleutels vind... vraag ik me af, wat het symbool sleutel nu betekend...

dromen over sleutel(s)kan symbool staan voor bijv.
toegang krijgen tot iets nieuws
nieuwe kansen krijgen
openbaringen
geheimen die openbaren
een oplossing vinden

als je ze vindt in een droom kan deze staan voor, het vinden van een bepaalde weg, een geheim wat zich openbaart, het vinden van een oplossing, iets wat eerder onbereikbaar was, wordt bereikbaar...

raak je ze kwijt in een droom, kan dit staan voor, de angst om iets kwijt te raken, een bepaalde weg die niet meer kan worden bereikt, controle verliezen...

als je een sleutel ziet, maar niet kan pakken, kan dit staan voor, een bepaalt iets waar je in het leven niet bij kunt,
iets in het leven ligt voor het pakken, als je maar de sleutel hebt... je zal er meer moeite voor moeten doen...

breekt de sleutel, dan kan dit betekenen dat je geen toegang meer hebt, tot iets, je raakt een bepaalde controle kwijt, een weg wordt onbereikbaar, een geheim (belofde) zal worden gebroken...

als je een sleutel weggeeft kan deze staan voor, het verschaffen van toegang aan een derde, je geeft iemand de toegang...

In de Voodoo-Cultuur is er een sleutel-geest (Legba)met wie eerst contact zal moeten worden gelegt om bij de andere Voodoo wezens te kunnen komen...
bij deze wezens kunnen pas dingen worden gevraagt ( zoals er aan het wezen Yamaya kan worden gevraagt, om op bepaalde kinderen te passen)

Misschien hebben jullie nog andere ideeën over de betekenis van de sleutel?

groetjes moonflowertje wink
Delen:

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki