Loading...
nl

Verschillende Religies, wat geloof jij

MoonFlowertje
MoonFlowertje okt 26 '11
Omdat er verschillende geloven (religies) zijn, en ik geloof dat er in elke religie wel een kern van waarheid zit...
ben ik benieuwd, waar jullie in geloven?
Ook weet ik dat er op deze wereld, iedereen in zijn eigen wereldje zit, en een eigen kijk heeft op alle dingen...
Hoeveel geloven zijn er eigenlijk?
Alleen al onder de categorie wat in God geloofd, heb je Christenen, Protestanten, Katholieken, Hervormden, en Gereformeerden, Jehovas...
en nog veel meer, waar ik zo snel niet op kan komen...
Die toch allemaal weer iets anders zijn!
Mijn zusje zegt dat ik onder de categorie "new Age" hoor...
zelf denk ik dat er voor wat ik geloof nog geen bijbel is shocked
groetjes moonflowertje wink
Delen:
Claire
Claire okt 26 '11
Ben PKN, dat is het geloof wat ik beleid en daar voel ik mij het prettigst bij.
Zoals je zelf al zegt, een ieder heeft zijn eigen kijk op welk geloof je beleidt.
Voor mij is geloven ook elkaar respecteren en in zijn/haar waarde te laten. Bruggen te slaan om de verschillen te overbruggen i.p.v. oordelen welk geloof het juiste is, zoals vaak gebeurt. Dit wordt meer door je cultuur en opvoeding bepaald.
Eruan
Eruan okt 26 '11
Ik ben katholiek opgevoed, voor mij is de bijbel een prachtig sprookjesboek met een kern van waarheid, maar niet letterlijk te nemen. Vind ik kracht in het boedhisme, en kracht in het zijn. Is er in elk geloof wel een waarheid, en worden er met elk geloof stukken gedeeld die in elk geloof een (kleine) overeenkomst hebben. En vormen al die overeenkomsten misschien wel een waarheid... Maar misschien ook niet..

Geloven heeft iets mysterieus, het ontdekken van je eigen waarheid, maar voor mij gaat dit niet lukken met alleen het katholieke geloof denk ik. Er zitten soms teveel tegenstrijdigheden in. En daarom ben ik blij dat het mogelijk is hier in Nederland ook verder te kijken dan het geloof waarmee je bent opgegroeid. Ben ik blij dat het ook mogelijk is 'Heidense' geloven te onderzoeken, en mag ik van geluk spreken dat ook New Age steeds meer geaccepteerd wordt.

Eigenlijk geloof ik in het vinden van een waarheid door middel van ervaren en je horizon verbreden. En is niet zozeer het geloof een geloof, maar geloof je je leven. En leef je om te ervaren hoe geloven kan zijn en door die geloven ontdek je vanzelf de waarheid die bij je past. smile(tenminste dat is mijn visie vanochtend, misschien vanavond weer een andere gedachte :P)
Emuca
Emuca okt 26 '11
Ik denk dat elk geloof een kern van waarheid heeft.. Eigenlijk.
willeke1957
willeke1957 nov 10 '11
universeel zeg ik altijd
Ariel
Ariel nov 10 '11
even een kant tekening Christenen zijn de Protestanten, Katholieken, Hervormden, en Gereformeerden, Jehova's...
En eerlijk gezegd Jehova getuigen.Jehova's is de meervoud van Jehova(God) de mensen die getuigen over Jehova ze zijn niet Jehova.

Maar goed op je vraag ingaande ik kan gaan zeggen met welk geloof ik ben opgegroeid ,maar aangezien ik dit niet meer geloof wil ik ook niet meer onder die noemer vallen.

Ik geloof dat we elkaar moeten liefhebben en respecteren niemand is beter of slechter niemand is meer of minder we zijn allemaal gelijk.
Ik hou ook van alle mensen ik keur alleen hun gedrag niet altijd goed.
Als ik iemand niet kan laten inzien dat hij/zij zich niet sociaal gedraagt dan zal ik proberen het te tonen vanuit mijn gedrag en als de persoon doelbewust het mij moeilijk maakt zal ik mijzelf beschermen door de persoon niet meer in mijn buurt te laten.
Alles en iedereen is liefde alleen heeft nog niet iedereen dit door.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki