Loading...
nl

Feniks wat is daar de symboliek van?

Ariel
Ariel okt 24 '11
Ik zag zaterdag een wolk in de vorm van een Feniks.
Ik kijk wel vaker naar de wolken voor symbolen door te krijgen.
Ik weet wel dat de Feniks in as veranderd en herrijst en dat dat dus als vernieuwing word gezien ,maar wat wil het echt vertellen aan een mens.
Dat de persoon een nieuw tijdperk in gaat in het leven?
Weet iemand de defenitie ervan?
Delen:
Nimueh84
Nimueh84 okt 24 '11
Dit is wat ik ervan weet: de feniks staat voor wedergeboorte -vernieuwing zoals je ook al zei. Denk dat het daarom ook inderdaad staat voor een nieuwe periode in iemands leven; er zullen veranderingen gaan plaatsvinden.
MoonFlowertje
MoonFlowertje okt 24 '11

ik moest ff kijken wat een feniks was, hoor!
vandaar dit plaatje er bij!
ik ken hem als vuurvogel of phoenix wink
De vuurvogel is een universeel symbool van dood en hergeboorte door het vuur. De vuurvogel blijft in het Chinese verhaal voor drie dagen dood (die zijn de drie dagen dat de maan volledig donker is). Hij verrijst uit zijn eigen as op de derde dag. Ook is de vuurvogel een universeel symbool voor de zon. In China is de vuurvogel tegelijkertijd vrouwelijk en mannelijk; yin en yang. Daar is de vuurvogel samengesteld uit verschillende elementen die de gehele kosmos vertegenwoordigen. Hij heeft de rug van een zwaluw, als een maansikkel, het hoofd van een haan in zijn hoedanigheid als zonnesymbool, zijn vleugels zijn de wind, zijn staart bestaat uit bomen en bloemen en zijn voeten zijn de aarde.
Bron: http://www.loesje.info/esoterie/veren_vd_vuurvogel.htm

groetjes moonflowertje wink
Ariel
Ariel okt 24 '11
Dank je voor je uitleg.
Wel opvallend voor mij: ik krijg de laatste tijd wel meer symboliek door over zon en vuur en aarde.
Aartsengel Michael is ook mijn beschermengel en gids dus misschien dat hij op die manier steeds zich even laat horen op momenten dat ik even niet "luisteren" kan naar hem?
Dit wolkensymbool kreeg ik dit weekend terwijl we druk waren met de autoclubrit.
Dan moet ik steeds weer opletten dat we goed rijden en de volgende opdracht aan mijn man oplezen zodat hij weet waar hij heen moet rijden.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki