Loading...
nl

mijn man en behang

Ariel
Ariel okt 24 '11
Ik ben thuis en mijn man is naar zijn ouders gegaan.
Hij heeft besloten daar een tijd te gaan wonen tot het weer goed gaat tussen ons.
Ik snap hem niet: 1) wat is er fout tussen ons 2)als hij bij zijn ouders woont en we spreken elkaar niet hoe kunnen we dan aan de problemen werken.
Ja het weekend komt hij thuis ,maar ik wil nu met hem praten.
Ik probeer hem te smsen ,maar mijn telefoon doet van alles vooral irritante ringtones afspelen ,maar steeds als ik op smsen druk dan verspringt het weer naar een muziekje of een game.
Ik krijg het idee dat er een virus op zit.
Het enige wat ik wil smsen is:kom naar huis. ik hou van je en ik wil praten.
Ik kom echter niet in het sms systeem.
Dan ineens ben ik bij mijn ouders.
Als mijn mann bij de zijne woont kan ik wel even bij hen slapen.
Mijn zus gaat het huis uit en heeft al het behang van de slaapkamer muur getrokken.(vroeger sliepen we op dezelfde kamer en nu ga ik ook weer op die slaapkamer slapen)
Ik weet dat ik al eens met mijn moeder samen een ander behangetje heb uitgekozen ,maar mijn zus komt al met een nieuw behang aan en is al begonnen met behangen.
Ik zeg :nee dat behang wil ik niet.
Mijn zus is verbaasd ,want het behang is best mooi.
Ja dat kan wel ,maar er zitten dezelfde kleuren in als het oude (pastel kleuren blauw en zalm) ik wil nu mosgroen erin wat ik met mijn moeder heb uitgekozen.
Ik wil het gaan kopen ,maar mijn zus vindt dit niet leuk.
Mijn moeder houd me tegen en zegt berustend :laat maar ik koop het straks wel.

Als ik de droom bekijk over mijn man verbaasd het me vooral aangezien we net een heerlijk weekend met zijn 2en hebben gehad.
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 24 '11
De droom gaat ook niet over je eigen man, maar de man in jezelf. Het lijkt erop dat je erg veel moeite hebt om je eigen mannelijke kant te bereiken. Je wilt wel contact maar het lukt echt niet. Ga daar dus eens wat meer naar kijken in jezelf.
Ariel
Ariel okt 24 '11
Jeetje ben ik nu naar de andere kant overgeslagen hihi.
Eerder had ik teveel moeite met mijn vrouwelijke kant en heb eraan gewerkt en nu dus weer de mannelijke kant.
Nou dan maar even het evenwicht weer gaan zoeken.
Dank je.
Ariel
Ariel okt 24 '11
eigenlijk best maf nu ik het hele weekend bezig ben geweest met mannendingen.
We zijn met de autoclub weggeweest.
hihi.
Ik ben zelf ook enorm weg van auto's.
MoonFlowertje
MoonFlowertje okt 24 '11
Het feit dat je niet in het sms systeem komt, dat zegt wel iets...
misschien probeer je iemand iets duidelijk te maken, maar het lukt maar niet? je kan het niet vertellen of je verteld het gewoon niet... weet niet hoe je het moet vertellen?
tja en dat behang zalk ff opzoeken
D romen dat jij of iemand anders behang aan het plakken is, suggereert dat je een barrière of een of ander schild opwerpt tussen jezelf en de anderen. Deze droom zou ook aangeven dat je iets probeert weg te moffelen, een geheim of iets dergelijks. Een alternative uitleg is dat er iets is dat iets fraaier gemaakt dient te worden.(Of je ziet het fraaier, dan het eigenlijk is... nu wordt het tijd om je eigen visie er aan te geven?)Wanneer je behang van de muur haalt in je droom, geeft dit aan dat je het muurtje om je heen begint af te breken. Het wijst er ook op dat je aspecten van jezelf openbaart die voorheen goed verborgen zijn gehouden.
De kleur of het patroon van het behang kunnen een belangrijke aanwijzing geven welk soort barrière, geheim of gevoel dooor het behang wordt gevisualiseerd.
Bron: http://www.droominfo.nl/droomwoordenboek/droom/uitleg/Behang
groetjes moonflowertje wink
Ariel
Ariel okt 24 '11
hmm ik ben de laatste tijd begonnen om mijn man steeds meer te laten zien van mij.
We zijn opgevoed met dat de spirituele kant allemaal satanisch is.
We zijn heel zwaar gereformeerd opgevoed.
Hij heeft altijd al moeite met wat hij gewent is los te laten en een nieuwe visie erop na te houden.
En hij is bang dat hij het fout doet.
Dus als ik hem teveel info in 1x geef zal hij juist een muur opzetten en bereik ik niks meer.
Dus laat ik het beetje bij beetje zien en daar ben ik van het weekend ook mee bezig geweest.
Hij is nog wat argwanend erin en laat niet echt blijken dat hij het echt geloofd ook al zijn de aanwijzingen daar.
Eigenlijk vindt ik het tijd dat hij het weet.
Zeker nu onze dochter net als ik ben om het zo te zeggen.
MoonFlowertje
MoonFlowertje okt 25 '11
Moeilijkkkkk!

er zijn wel meer die dit probleem hebben inderdaad!
(ook op Merudi)
Met eerlijkheid kom je het verst...
want je houd van je man, en van je kind!
en andersom ook!
hij hoeft je niet te geloven, als hij het maar gewoon weet,
ik bedoel, dat jij de dingen anders ziet...
veel suc6!
groetjes moonflowertje
Ariel
Ariel okt 26 '11
Sowieso weet hij dat ik de dingen anders zie.
Toch vindt ik het fijner als ik gewoon open kan zijn zonder dat het hem afschrikt.
Dus ik ben hem steeds meer aan het laten zien.
Dankzij Derek Ogilvie heb ik mijn man al kunnen overtuigen dat we mensen best overledenen waar kunnen nemen.
Daar ben ik Derek ook erg dankbaar voor al weet ik ook wel dat hij gewoon een programma maakt en daarmee de mensen helpt hij ken mij niet eens maar toch....
Zo zijn er meer dingen die hij nu gaat inzien omdat ik het hem duidelijk maak ,maar alles beetje bij beetje anders sluit hij zich af dan krijgt hij in 1x teveel over zich heen.

Het is namelijk wel zo dat hij zijn hele opvoeding in het geloof op de kop moet gaan gooien.
HeiligHart
HeiligHart okt 26 '11
Hoi Kalika,

Gister avond had ik je droom gelezen en op de een of andere manier kwam die steeds in mijn gedachten naar boven.
Als ik zo vrij mag zijn om mijn interpretatie er over te vertellen??...


Origineel bericht van: Kalilka
Ik ben thuis en mijn man is naar zijn ouders gegaan.
Hij heeft besloten daar een tijd te gaan wonen tot het weer goed gaat tussen ons.
Ik snap hem niet: 1) wat is er fout tussen ons 2)als hij bij zijn ouders woont en we spreken elkaar niet hoe kunnen we dan aan de problemen werken.

Wellicht is dit een angst die je hebt?? juist, omdat je al zelf aangeeft dat je graag met hem jouw belevingen wilt delen.

(erg logisch dat je met je levenspartner waarmee je "verbonden"bent jou dingen wilt delen)

Maar dat hij hierin nog wat terughoudend is en dat de mogelijkheid er is dat hij zich van je af gaat sluiten.
Doordat het "teveel" info is.?
Dat je het in je droom niet begrijpt wat er fout is gegaan zou denk ik betekenen dat het helemaal niet jou beweegredenen/intenties waren tijdens het delen.
Lijkt mij dat je dit juist doet om nog dichter tot elkaar te willen komen en het begrijpelijker wilt maken??..


Ja het weekend komt hij thuis ,maar ik wil nu met hem praten.
Ik probeer hem te smsen ,maar mijn telefoon doet van alles vooral irritante ringtones afspelen ,maar steeds als ik op smsen druk dan verspringt het weer naar een muziekje of een game.
Ik krijg het idee dat er een virus op zit.
Het enige wat ik wil smsen is:kom naar huis. ik hou van je en ik wil praten.
Ik kom echter niet in het sms systeem.

Misschien geeft dit stuk aan dat jij zelf een behoefte hebt om het vervelende/onmachtige/missende gevoel weg te werken.
Maar dat jij diep van binnen weet dat je niet kan overhaasten, omdat het dan wellicht kan "escaleren"?..
Dus dat iets in jou je (intuïtief)tegenhoud om dit te smsen/kenbaar maken..


Dan ineens ben ik bij mijn ouders.
Als mijn mann bij de zijne woont kan ik wel even bij hen slapen.

En dan dat je het huiselijke/liefde gevoel mist nu je man afwezig is.
Dus zelf terug gaat naar je ouderlijk huis om die geborgenheid te voelen.
Wetende dat je ouders jou zouden opvangen en er voor je zijn.


Mijn zus gaat het huis uit en heeft al het behang van de slaapkamer muur getrokken.(vroeger sliepen we op dezelfde kamer en nu ga ik ook weer op die slaapkamer slapen)
Ik weet dat ik al eens met mijn moeder samen een ander behangetje heb uitgekozen ,maar mijn zus komt al met een nieuw behang aan en is al begonnen met behangen.
Ik zeg :nee dat behang wil ik niet.
Mijn zus is verbaasd ,want het behang is best mooi.

dit laatste gedeelte vind ik iets lastiger, omdat ik niet precies weet hoe jou moeder en zus zelf in het leven staan.
Met betrekking op de visie die zij hebben over jou "belevingen/visie".(of die in je leven een andere wending heeft genomen)

Het nieuwe behang staat hier misschien wel voor.
En dat je al eerder een behang hebt uitgekozen is dan denk ik dat je zelf goed weet hoe jij in het leven staat.
Misschien is die wel ten op zichte van je zus veranderd en begrijpt zij dit niet goed.
Omdat het "oude" toch ook goed is??


Ja dat kan wel ,maar er zitten dezelfde kleuren in als het oude (pastel kleuren blauw en zalm) ik wil nu mosgroen erin wat ik met mijn moeder heb uitgekozen.
Ik wil het gaan kopen ,maar mijn zus vindt dit niet leuk.
Mijn moeder houd me tegen en zegt berustend :laat maar ik koop het straks wel.

Je zus vind dit niet zo leuk, want misschien krijgt ze het gevoel dat jullie nu minder op 1 lijn staan dan dat eerst het geval was. Dat ze je een soort van "kwijt" raakt. En veel mensen willen onbewust het liefst dat de mensen van wie ze houden niet echt gaan veranderen, omdat dit meer onzekerheden met zich mee brengt.

Is je moeder misschien altijd een persoon geweest/is die de lieve goede vrede wil bewaren? en erg zorgzaam is hierin??
En daarbij goed weet wat de behoeftes van jullie beide zijn??




Dit is een beetje wat er bij mij naar boven komt.


Ik heb nog wel een goede boekentip die fijn is voor lastige situaties in een relatie.

Davis Viscott - Leven met iemand anders.

Want relaties zijn erg lastig, want je hebt niet alleen met jezelf te maken.
Maar ook met de gevoelens en behoeftes van een ander..

Liefs
Ariel
Ariel okt 26 '11
hoi kim maria,

Wat een mooie uitleg.
Ik vindt het ook heel passend eigenlijk.
Ja mijn moeder is altijd wel iemand geweest die de vrede wil bewaren.
Zo scheen ze bij haar thuis vroeger al zijn geweest en ook in bij ons gezin.
heel gauw ertussen komen om te voorkomen dat iemand boos werd.
Iets wat voor mij juist vaak frustrerend overkwam.
Mijn zus en ik hebben in het echt ook een keer een behang akkefietje gehad trouwens.
We sliepen op 1 kamer en we moesten nieuw behang uikiezen en onze broer ging ook mee.
Alleen wilde mijn zus dit niet dat hij mee ging.
Ze liepen te narren en te sarren en mijn broer ertegenin...
Nou ja een vervelende bende dus en ik werd er chagrijnig van en ging van nukkigheid geen enkel behangetje meer mooi vinden.
Een paar dagen later heb ik met mijn moeder een behang uitgekozen.
1 die mijn zus ook mooi vond ,maar die ik door haar gedrag had afgekeurd omdat ik naar huis wilde.
Dit zei ik toen ook tegen mijn moeder dus wij kochten het behang.
Daar moest ik wel meteen aandenken in de droom ,omdat dit ook het behang was die mijn zus er nu had afgehaald en ze weer nieuwe wilde kopen.

Ik vindt de droom uitleg wel kloppen verder.
dank jewel.
HeiligHart
HeiligHart okt 27 '11
Hoi Kalika,

Wat tof dat mijn beschrijving een beetje aansloot.
Was voor het eerst dat ik er voor een ander mee bezig ging..
Dus jij ook bedankt voor de feedback..
Heb het met liefde gedaan smile

Was dus denk ik echt een soort van verwerkingsdroom..?
Iets in de vorm van communicatie?

ps wens je kracht,geduld,liefde en een goede uitkomst toe in de situatie met je man.

liefs
Ariel
Ariel okt 27 '11
Dank je wel Kin maria.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki