Loading...
nl

Heldervoelend?

Zebraa_
Zebraa_ okt 8 '11
Hoi, ik heb heel vaak voor als ik iemand zie die een heel grote wond heeft of een gebroken been dan kan ik die pyn ook egt voelen dat vind ik wel heel raar en als ik iemand zie verdrinken ( wel in een film) dan kan ik daar echt niet naar kijken en dan moet ik even weg omdat ik echt voel hoe die persoon dan verdrinkt het is echt heel vies gevoel en ik heb ook vaak voor dat ik voel dat iemand naar mij kijkt of dat er iemand achter mij staat ( ookal staat er niemand) ik kan ook gevoelens over nemen bv als iemand verliefd is kan ik die liefde echt voelen wie kan mij helpen en zeggen ofdat ik heldervoelend ben of niet? of is dit soms iets anders?
Delen:
Cialara
Cialara okt 8 '11
Hoi Zebraa

Klinkt wel als heldervoelend ja, ik heb dat ook. Alleen dat met die film, dat komt van de visualisatie, tenzij het echt was waar je naar keek. Dat onderscheid zul je zelf moeten leren maken.

Ik kan zelf niet naar echte ellende kijken, op het journaal zeg maar, omdat ik dan ook inderdaad helemaal niet goed word.

Je kunt het eens proberen uit te vissen in hoeverre je echt heldervoelend bent, door bijvoorbeeld tegenover iemand te gaan zitten en proberen te voelen of die ergens pijn heeft, door in je eigen lichaam te voelen. Van te voren moet je dan wel goed weten of je zelf ergens pijntjes hebt of niet.

Veel mensen die heldervoelend zijn, hebben ook talenten om te healen. Dit omdat ze aanvoelen waar de pijn van de ander precies zit. Probeer eens een Reiki cursus. Het zal je heel veel duidelijk maken en je verder helpen hiermee. Ook met het controleren (voor zover mogelijk) van alle gevoelens die je op deze manier binnen krijgt, want ik weet uit ervaring dat het niet altijd fijn is om zoveel te voelen smile

Liefs Cialara.
Papillon-Blanc
Papillon-Blanc okt 10 '11
Ik herken het wel, alleen inderdaad niet met film of zo. Dan kan ik goed het verschil maken tussen echt en "in scene gezet".

Het begint me de laatste tijd ook op te vallen dat ik dingen van te voren weet. Ik schrijf het me dan op of zeg het tegen iemand die bij me is zodat ik achteraf "bewijs" heb dat het niet gefantaseerd is. Het zijn maar allemaal kleine dingen dus geen voorzien van grootse gebeurtenissen maar het viel me wel op.

En de gevoelens van anderen voelen, tja, dat doe ik onbewust dus al mijn hele leven. Altijd afvragend waardoor mijn humeur zomaar kon omslaan zonder reden. Blijk ik negatieve energie van anderen over te nemen. Nu ik dit weet vraag ik me op dat moment af: is dit MIJN gevoel of van iemand anders? Als ik er bewust mee om ga kan ik me goed afschermen als het niet van mij is.

Maar ook lijfelijk voel ik dingen.
Zo zat ik laatst in de trein en er waren nieuwe mensen ingestapt. Ineens voel ik me toch een kiespijn opkomen! Vroeg me nog even af hoe kom ik nou ineens aan kiespijn?? Maar toen we twee stations later uitstapte zakte het ook weer weg en toen werd het me pas duidelijk.
Afgelopen week ben ik op ziekenbezoek geweest bij iemand die pas een chemokuur achter de rug had. Hoewel de patiënt zelf zich goed voelde op dat moment voelde ik zelf direct na binnenkomst een ontzettende misselijkheid opkomen. Zo erg dat ik even dacht ik moet richting WC en overgeven. Maar plots zakte het ook zomaar weer weg.

Een tijdje geleden voelde ik me ineens heel erg verdrietig worden, zonder reden overigens. Ik ben even op bed gaan liggen en heb gehuild, als wist ik niet waarvoor. Komt mijn man met de telefoon naar me toe: onze jongste aan de lijn. Verteld zij mij in tranen dat vriendje het heeft uitgemaakt! Zij was zeker 30 km. van mij verwijderd maar toch heb ik haar verdriet gevoeld.

Inderdaad kan ik het advies van Cialara ondersteunen: probeer eens Reiki! Ik ben zelf Reiki Master inmiddels en ik kan, als ik iemand met Reiki behandel, inderdaad heel goed voelen wat er in iemands lijf "leeft".

Succes,
Elrian
MoonFlowertje
MoonFlowertje okt 11 '11

smile
Wat mooi...
dat je kan voelen wat iemand voelt!
en dan ook nog kan verlichten...
zelf heb ik al een paar keer meegemaakt dat ik
een grijze of een oranje orb zag...
blijkt na navraag dus pijn te zijn...
waarschijnlijk is grijs iets blijvends
en oranje is te genezen
maar dat weet ik niet zeker!
en... helaas heb ik geen reiki gedaan, of ben begaafd
om mensen te genezen...
een tijdje terug voelde ik een paar steken in mijn rug/nek
dat bleek te komen omdat de jongen die op visite was, iets verrekt had op die plaats...
ik nam de pijn niet over, want hij bleef het voelen!
wat kan ik hier nu mee?
groetjes moonflowertje
Papillon-Blanc
Papillon-Blanc okt 12 '11
Origineel bericht van: MoonFlowertje

smile
Wat mooi...
dat je kan voelen wat iemand voelt!
en dan ook nog kan verlichten...
zelf heb ik al een paar keer meegemaakt dat ik
een grijze of een oranje orb zag...
blijkt na navraag dus pijn te zijn...
waarschijnlijk is grijs iets blijvends
en oranje is te genezen
maar dat weet ik niet zeker!
en... helaas heb ik geen reiki gedaan, of ben begaafd
om mensen te genezen...
een tijdje terug voelde ik een paar steken in mijn rug/nek
dat bleek te komen omdat de jongen die op visite was, iets verrekt had op die plaats...
ik nam de pijn niet over, want hij bleef het voelen!
wat kan ik hier nu mee?
groetjes moonflowertje


Hé Moonflowertje, laat me je verzekeren dat voor Reiki geen "gave" nodig is. Iedereen kan Reiki leren! Reiki is een Universele Energie die je doorgeeft. Je geeft dus niks van jezelf maar bent gewoon een soort "doorgeefluik".
Toen ik voor de eerste keer in aanraking kwam met Reiki was op een spirituele avond waar iemand er over vertelde. Ik had direct zo iets van: "ja, daaaaag......het zal wel!" crazy
Maar toch heb ik -eigenlijk meer uit nieuwsgierigheid dan interesse- de Reiki I cursus gedaan en de Inwijding ontvangen. Al snel was het hek van de dam toen ik zelf zag wat je er mee kunt, nu ben ik dan zelfs Reiki Master.
Als je me dit 5 jaar geleden had gezegd (ten tijde van genoemde avond) had ik je héél hard uitgelachen! laugh
Het verschil tussen magnetiseren en Reiki schijnt te zijn dat je bij magnetiseren de "pijn" van anderen over neemt en bij Reiki niet. Maar gezien ik niks van magnetiseren weet is dit ook maar iets wat ik vernomen heb via derden.

liefs,
Elrian
Ariel
Ariel okt 14 '11
Ik ben ook heldervoelend.
Zo voel ik inderdaad of iemand hoofdpijn heeft of zoals bij een collega die meerdere TIA's heeft gehad voel ik ook wanneer ze weer last krijgt van haar hoofd.
Een druk in mijn hoofd als er weer een TIA aankomt.
Helaas vindt ze al die dingen als helderziend, -voelend etc onzin het kan niet.
En als ik het over de boeg gooi uit de ervaringen in de verpleging kijkt ze me aan en lijkt te denken:goh sneu voor hen ,maar dat gaat mij niet gebeuren."
Ze vertikt het in te zien.
Helaas.

Ook heb ik een keer bij een vriendin van me haar verdriet helpen verlichten.
Haar vader was overleden en ze had er zo'n enorme verdriet om.
Toen fluisterde Michael me toe dat ik haar verdriet kon over nemen als ze mij die toe zend.
Ik heb het haar gezegd den het heeft haar enorm geholpen.
Steeds als de emoties te veel werden zond ze het me toe.
Steeds voelde ik haar verdriet en liet dit verdriet gaan de aarde in.
Soms wordt het haar nog teveel en dan zend ze weer wat toe.
MoonFlowertje
MoonFlowertje okt 14 '11
wat mooi dat je dit kan, Kalilka!
Ik kan het alleen voelen, maar door mijn jeugd, (denk ik)
kan ik niet goed tegen mensen die zo intens verdrietig zijn,
ik weet me op zo'n moment geen houding te geven...
Misschien komt dit wel, als ik er klaar voor ben?
bij de 1 heb ik het wel, hoor
maar bij de andere juist niet!
(bij mensen om wie ik geef, vind ik het moeilijk)
bij mensen die ik niet goed ken, is het makkelijker smile

groetjes moonflowertje
MoonFlowertje
MoonFlowertje okt 14 '11
Origineel bericht van: Papillon-Blanc
Origineel bericht van: MoonFlowertje

smile
Wat mooi...
dat je kan voelen wat iemand voelt!
en dan ook nog kan verlichten...
zelf heb ik al een paar keer meegemaakt dat ik
een grijze of een oranje orb zag...
blijkt na navraag dus pijn te zijn...
waarschijnlijk is grijs iets blijvends
en oranje is te genezen
maar dat weet ik niet zeker!
en... helaas heb ik geen reiki gedaan, of ben begaafd
om mensen te genezen...
een tijdje terug voelde ik een paar steken in mijn rug/nek
dat bleek te komen omdat de jongen die op visite was, iets verrekt had op die plaats...
ik nam de pijn niet over, want hij bleef het voelen!
wat kan ik hier nu mee?
groetjes moonflowertje


Hé Moonflowertje, laat me je verzekeren dat voor Reiki geen "gave" nodig is. Iedereen kan Reiki leren! Reiki is een Universele Energie die je doorgeeft. Je geeft dus niks van jezelf maar bent gewoon een soort "doorgeefluik".
Toen ik voor de eerste keer in aanraking kwam met Reiki was op een spirituele avond waar iemand er over vertelde. Ik had direct zo iets van: "ja, daaaaag......het zal wel!" crazy
Maar toch heb ik -eigenlijk meer uit nieuwsgierigheid dan interesse- de Reiki I cursus gedaan en de Inwijding ontvangen. Al snel was het hek van de dam toen ik zelf zag wat je er mee kunt, nu ben ik dan zelfs Reiki Master.
Als je me dit 5 jaar geleden had gezegd (ten tijde van genoemde avond) had ik je héél hard uitgelachen! laugh
Het verschil tussen magnetiseren en Reiki schijnt te zijn dat je bij magnetiseren de "pijn" van anderen over neemt en bij Reiki niet. Maar gezien ik niks van magnetiseren weet is dit ook maar iets wat ik vernomen heb via derden.

liefs,
Elrian


Respect!!
tja ik weet dat Reiki ook echt goed kan zijn
ik heb er echt heel veel over gelezen!
(chakra's)
misschien als ik iets minder druk in me hoofd ben, wil
ik het ook gaan leren...

waarschijnlijk ben ik meer de ziener, of hoe zeg je dat?
Ik zie vaak kleuren bij mensen
toevallig ook bij een vrouw die ik ken (tante van mijn vriend)
ik zag ongeveer 20cm boven haar hoofd een indigo vlek (geen orb)

en later hoorde ik dat ze reiki-master is...
vandaar dat ik ineens met een aha moment wist, dat die indigokleur
de kleur is van haar gids!
En ik weet, heet dat helderweten?
want waar ik de info soms vandaan haal???
dat is me dan weer niet helder smile
maar ik voel dat het wel klopt
^^ ik heb contact met mijn gids, die me het 1 en ander duidelijk maakt...
zeer waarschijnlijk heb ik nog een gids, die me de informatie geeft, en dit gewoon door mij heen
weet, ik weet niet hoe ik het uit moet leggen...
het zit namelijk niet al in mijn hoofd, of gevoel...
vaak is het de eerste gedachte, zegmaar
groetjes moonflowertje
Ariel
Ariel okt 14 '11
Ik heb nooit moeite gehad met verdriet dat hoort bij het verlies van een overleden persoon.
Dit komt denk ik ook omdat ik ze toch wel waarneem ook na hun dood en daardoor de achtergebleven persoon kan steunen en troosten.
Zo geeft haar vader veel door aan mij om weer door te geven aan de vriendin.

Ik kan weer heel slecht tegen het onrecht dat men elkaar aan doet.
Ik kijk nog amper tv ,omdat het steeds agresiever wordt op tv.


Als je het verwerkt hebt zal je vanzelf leren ermee om te gaan. wink

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki