Loading...
nl

Positieve energie wordt afgepakt

PrettyGirl23
PrettyGirl23 okt 8 '11
Ik hoor vaak van mensen dat ik iemand een heel goed gevoel kan geven. Ik sta positief in het leven, heb een sterke uitstraling en bovendien mogen mensen laten zien wie ze zijn. Mensen voelen zich daardoor ook op hun gemak. Mijn probleem is vaak, op het moment dat ik mijn goed voel, mijn goede energie wordt leeggezogen, waardoor ik uitgeput achter blijf. Ik neem automatisch gevoelens van anderen mensen op, maar ook plekken waar een bepaalde sfeer hangt. Soms kan heel mijn dag verpest worden door een bepaalde sfeer of gebeurtenis.

Mijn vraag is: Wie herkent dit gevoel? HOe kan je ervoor zorgen dat je de negativiteit niet toelaat en hoe zorg je ervoor dat mensen jou 'goede' energie niet leegzuigen? Kortom: hoe houd je je sterk?
Delen:
Serenity
Serenity okt 8 '11
Hoi Diamant^tje
Ik herken je gevoel ik heb het namelijk precies het zelfde.
In negatieve sferen kan je jezelf in je eigenkracht laten staan door afschermtechnieken maar eigenlijk kwam het nooit in mezelf op dat ik deze ook in positieve sferen kan gebruiken .
Ik schiet weleens door namelijk en ook in die situaties eigenlijk alle situaties denk ik, is het belangrijk dat je in je eigenkracht blijft staan.

Deze afschermtechnieken staan beschreven in een ander topic.

Maar om heel eerlijk te zijn heb ik ook geen antwoord op je vraag hoe je dit nu moet aanpakken, probeer maar eens wat trucjes uit van de afschermtechniek wellicht helpt dat jouw dat is denk ik heel persoonlijk.

Als jij het daarna weet, wil je je ervaring dan met ons delen weer?!
Lijkt me leerzaam. ^^
MoonFlowertje
MoonFlowertje okt 8 '11
Tja... dat vraag je aan een Indigo tongue
haha...
Ik heb de eigenschappen van een kameleon shocked
ik neem dan de sfeer van mijn omgeving over
maar, is het niet zo, dat als je uit de bepaalde sfeer gaat, (je terug trekt) je weer geleidelijk aan vrolijker en enthousiaster wordt?
want dan zou ik zeggen, stap uit de omgeving waar je je op dat moment "leeggezogen "voelt...
de energie die je er voor in de plaats krijgt, is niet goed...
het zou geven en nemen moeten zijn! sommige horen zichzelf het liefst praten, en dan ook nog eens over zichzelf (opscheppen)
je krijgt er geen spelt tussen!
of ze vertellen elke keer hetzelfde verhaal...
het is maar net hoe verdraagzaam je bent tongue
(op dat moment dan)
groetjes moonflowertje
Serenity
Serenity okt 8 '11
Ik herken het helemaal ook ik ben net een kameleon, ik pas me aan en ik neem de sfeer over, soms blijf ik erin hangen maar met wat muziek thuis kom ik weer helemaal tot mezelf.
Misschien als je in een situatie zit dat je dan heel bewust kunt gaan kijken wat er gebeurt en jezelf proberen niet mee te laten slepen maar dichtbij jezelf te blijven en in je eigenkracht te blijven door mindfull te zijn.
Maar goed dan ga je niet geheel over in de 'go with the flow' dus het is maar net hoe het bij jouw aanvoelt denk ik.
ButterFly78
ButterFly78 okt 8 '11
Hoi,

Ook ik ken dit gevoel maar al te goed. Ik mediteer tussendoor al is het op de wc, diep uitblazen en inademen met het idee dat ik nieuwe energie krijgt vanuit de kosmos.
Ben ook een indigo en in sommige huizen krijg ik al direct een klap in mijn lijf. Zeker als mensen negatief zijn of ziek en niet actief willen zijn. Lijkt dan net of ik dan inslaap val, zo moe ineens dan.
Voordat ik de deur uit gaat, visualiseer ik dat ik mezelf in regenboogkleuren zet en bij super veel mensen om me heen, zet ik me in loodkleur. Dan neem je niks op van andere mensen. Mijn huis is ook in reine. Op elke kamer liggen 3 stenen om de energie positief te houden en zoutlampen om de lucht te zuiveren.
Ik luister ook graag naar muziek en zing met volle borst mee, soort ontlading.
Marjanne
Marjanne okt 8 '11
Voor mij ook allemaal herkenbaar als 'mede-hooggevoelige'. Wat ik heb geleerd is om naast mijzelf afschermen, mij ook te aarden. In je eigen kracht staan betekend dat je bent geaard en dat je bent gecentreerd. Er zijn diverse geleide meditaties die hierbij helpen.
Ik doe elke dag een grondingsmeditatie die maar 2 minuten duurt,en mijzelf centreren doe ik door al mijn aandacht te richten op het centrum, het punt vlak onder je navel. Elke gedachte en elk gevoel breng ik naar dat punt toe met elke inademing. Deze oefening doe ik ook wel als ik bij een groepje mensen ben of in een drukke omgeving.
Gronding en centreren ben ik gaan zien als een onmisbaar recept om in mijn eigen kracht en centrum te blijven. Misschien een tip :-)
Serenity
Serenity okt 8 '11
Wauw en wat voor een tip, dank je voor het delen.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki