Loading...
nl

Kapot door liefde

PrettyGirl23
PrettyGirl23 sep 25 '11
Ik zit met een heel groot probleem. Ik heb 6 jaar lang een relatie. Aan het begin van onze relatie was hij heel lief en behandelde mij als een prinsesje, en later werd hij steeds dominanter, bezitteriger etc. Ik word heel erg belemmerd door zijn gedrag en dat zorgt ervoor dat ik niet verder kom in mij leven. Ik leid daardoor een zeer beperkt leven. Pas geleden heb ik het uitgemaakt omdat hij mij jaren lang vernedert, geen respect heeft, jaloers, dominant etc. Hoe slecht hij mij ook behandeld, zelfs zo erg dat ik liever dood zou willen dan bij hem zijn. Ik ben zo verslaafd aan hem. Nadat ik het had uitgemaakt heb ik een week later met hem gepraat, het was uit. Hij vertelde mij dat hij die dag daarvoor met een meisje had gedate en gesekst. Hij ging heel erg huilen omdat ik het had uitgemaakt, terwijl hij normaal geen persoon is die huilt. Ik heb hem in al die jaren nooit zien huilen. Hij wilt heel graag met mij trouwen, ik hou wel van hem maar hij maakt mij leven kapot. Door zijn jaloezie zorgt hij ervoor dat al mijn goede 'dingen' afgenomen worden ( talenten, kennis, uiterlijk etc. Hij heeft verteld dat hij mij zou vermoorden als hij achter zou komen dat ik een nieuwe vriend zou hebben, mij vermoorden en die vriend. Hij zei zorg ervoor dat ik jou nooit met iemand anders zie, als je afspreekt, doe dat niet in onze woonplaats maar ergens ver voor je veiligheid. Heb echt het gevoel alsof ik nooit van hem af kom. IK leef elke dag in een hel.
Delen:
ButterFly78
ButterFly78 sep 25 '11
Jeetje, je zit in een moeilijke periode....
Ik begrijp dat jullie geen relatie meer hebben en ik zou nu ook geen nieuwe vriend nemen. Niet voor je ex, maar voor jezelf. Ga je innerlijke rust eerst vinden en zoek jezelf weer terug. Als je weer in je licht/element staat, kun je je ex op een liefde volle manier van je afhouden. Dan heb je de kracht om die negatieve energie van hem te weerhouden.
Vind het wel super knap van je dat jezelf al bewust bent, dat deze relatie je kapot maakt. Nu nog even jezelf terug vinden en op krachten komen en dan kun je alles aan.
Ga lekker muziek luisteren of lees een goed boek, zet alle verplichtingen even aan de kant. Neem die time-out, trek je terug! En laat je niet bang maken, al is het voor mij makkelijker gezegt. Misschien zit hij wel te grijnzen op de bank met een nieuwe vriendin??? Of de beest uit te hangen in de stad?
Wees trots op jezelf, je kunt het!

Groetjes ButterFly
Groene_heks
Groene_heks sep 25 '11
Afkappen die handel, je laat je toch niet gek maken.
Je verdient beter! Dat is geen liefde meis.
Dat huilen klinkt in mijn oren als krokodillentranen, trap er niet in.
Als hij echt van je houd behandeld hij je niet zo.
Iemand die echt van je houd wil alleen maar dat je gelukkig, no matter what en met wie dan ook.

Echte liefde is loslaten, echt!!
Tatora
Tatora sep 25 '11
ben het helemaal eens met de anderen..
vooral het zeggen dat hij je gaat vermoorden als hij je met een ander ziet,terwijl hij wel gewoon "ff" met iemand naar bed gaat!..
Tja..pfff...
dat is geen liefde..maar bezittingsdrang tot in het extreme..en geloof me ,ik weet waar ik het over heb ;..uit eigen ervaringen hoor..
meisje..veel sterkte,en innerlijke kracht..
enne...
je bent niet verslaafd..maar het is,voel ik,ook een innerlijke angst,om voorgoed weg te gaan bij hem Juist omdat hij deze dingen zegt tegen je ;.
begrijp je ?
veel liefs,en kracht vanuit je eigen hartje X
MoonFlowertje
MoonFlowertje sep 26 '11
Klinkt als een soort schreeuw om hulp...
Dat hij zegt dat ie met een ander gesekst heeft dan he?
tuurlijk heeft hij dat niet...
als je verdriet hebt om je ex... lijkt me dat je zoiets niet gaat doen, maarja je hebt ze erbij natuurlijk...
zelf had ik ook eerst een nogal paranoïa vriendje, (jaloers, bezitterig, bang dat ik vreemd zou gaan, bang dat ik plezier maak met een ander)
nou... daarvan krijg je allerlei nerveuze klachten, zelfs smet-vrees, had ik!
al mijn vrienden liet ik vallen, omdat hij achterdochtig was...
toen ik het na een jaar wilde uitmaken, precies hetzelfde!
als hij me met een ander zou zien, zou hij ons allebei vermoorden!
hij zei ook dat hij zelfmoord zou plegen, als ik nu bij hem weg zou gaan...
ik was 19 toen, en was bang dat hij dat echt zou doen!
dus besloot ik dat ik hem nog een kans gaf...
elke dag vroeg hij: je bent niet vreemd gegaan he?
echt een Gestapo-verhoor! gruwelijk.
Affijn, uiteindelijk ging hij zelf vreemd!
klink raar, maar ik had er toch verdriet van destijds!
maar dat was zo over, gelukkig!
op een gegeven moment kwam hij bij me om te praten...
in eerste instantie had ik daar helemaal geen zin in, natuurlijk!
maar heb hem toch laten komen...
hij vertelde me dat hij nog helemaal niet zo ver was, op sexueel gebied dan, als met mij...
of ik zolang niet ff met hem naar bed wilde gaan shocked
shit, dacht ik! die gast spoort echt niet!
vanaf dat moment was het gewoon klaar! ik heb hem eruit gezet!
wat dacht hij wel niet? tsss
achteraf ben ik blij dat hij vreemd ging! beter kon ik er niet vanaf komen, toch?
groetjes moonflowertje
PrettyGirl23
PrettyGirl23 sep 27 '11
Dat is inderdaad een raar verhaal. Mijn vriend ging niet vreemd, hij heeft alleen nadat ik het uitgemaakt hebt, heel snel met een ander gedaan. Het is gewoon heel vervelend als je je continue gemanipuleerd voelt. Vaak is het wel zo, als een man denk dat je vreemd gaat, hij zelf degene is die vreemd gaat. Dingen die je zelf doet, ook verwachten dat de ander het doet. Het is heel moeilijk om van dit soort foute mannen af te komen, want het lijkt wel alsof ze al die jaren ons geleid hebben. Althans, zo voelt het voor mij.
PrettyGirl23
PrettyGirl23 sep 27 '11
Bedankt voor je reactie. Ik zal zeker geen nieuwe relatie nemen. Dit heeft echt de tijd nodig. Ik moet eerst weer tot mezelf komen, en inderdaad de negatieve energie weerhouden. Ik kan pas een nieuwe liefde in mijn leven ontvangen, als ik gelukkig ben met mezelf. Vind het heel moeilijk om weer de draad op te pakken, maar ik heb mijn rust wel gevonden.
PrettyGirl23
PrettyGirl23 sep 27 '11
Je hebt inderdaad gelijk. Ik heb heel veel gepikt en mezelf heel slecht laten behandelen. Ik heb heel veel voor hem opgegeven. Het grootste probleem van alles vind ik zelf, dat ik voor ellende gekozen hebt, en dat ik dan automatisch ook alle ellende aantrekt.

Het is moeilijk maar ik moet het inderdaad loslaten. Liever nu in een hel leven, dan straks heel mijn leven. Door zo'n man raak je volledig uitgeput en je herkent jezelf niet meer.
PrettyGirl23
PrettyGirl23 sep 27 '11
Jaa inderdaad, dit heeft hij wel gedaan toen het al uit was. Maar los daar van, hij mag wel en ik niet.Het is inderdaad een innerlijke angst. Angst is helaas 1 van de krachtigste emoties die een mens heeft. Door al die ellende voel ik mijn leeg van binnen.
MoonFlowertje
MoonFlowertje okt 3 '11
^^ Angst en liefde tongue

die emoties kunnen je flink in de war maken!
als het dan ineens over is... tja dan voelt dat als leegte!
maar...
die leegte heb je nodig, om weer tot jezelf te komen!
uiteindelijk zul je er sterk van worden!

groetjes moonflowertje
Core
Core okt 3 '11
Vanaf dat ik je post las voelde het voor mij fout van zijn en jou kant, niet door wat je zegt maar zo voelt ik het uit je tekst. Je laat dingen weg en volgens mij is een 6 jarige relatie niet te omschrijven met hoe het zover heeft kunnen komen.

Ik ga je dan ook niet steunen ofzo, maar wil je alleen zeggen dat je eens na zou kunnen vragen aan familie wat die ervan vinden en dat je je vriend altijd kan zeggen dat je over dingen aan het nadenken bent als de tijd daar is dat je klem word gezet.
MoonFlowertje
MoonFlowertje okt 3 '11
Waarschijnlijk is niemand fout...
een relatie heb je samen...
op een gegeven moment loopt het 'echt' stuk, zegmaar...
ja en dan wordt er altijd met modder gegooit naar elkaar!
Het verhaal heeft altijd 2 kanten...


En op dit moment leer je wel je "echte" vrienden kennen wink
groetjes moonflowertje

Groene_heks
Groene_heks okt 4 '11
3 kanten zelfs, zijn waarheid, jouw waarheid en de echte waarheid.
Iedere waarheid die jij of hij verteld is gekleurd door emoties immers.
MoonFlowertje
MoonFlowertje okt 5 '11
smileinderdaad

en als je te dicht bij de waarheid komt, verdwijnt ze weer wink
MoonFlowertje
MoonFlowertje okt 5 '11
Haha... ik bedoelde eigenlijk: waar 2 kijven, hebben er 2 schuld shocked

er word altijd met de lange vinger gewezen, naar de ander!

smile

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki