Loading...
nl

echte liefde

angel-star
angel-star sep 11 '11
blush
mijn man en ik zijn bijna 14 jaar samen[en nog steeds gelukkig],in onze vrienden en kenissen kring zijn we de enigste, echt iedereen om ons heen komt niet eens in de buurt van een langdurige en goede relatie.
is echte liefde zo zeldzaam tegenwoordig?
Delen:
Tatora
Tatora sep 12 '11
goeie vraag
maar..het bestaat echt!alleen niet overal nog..
liefs X
angel-star
angel-star sep 12 '11
Dat het nog bestaat weet ik zeker,maar steeds minder vaak,mensen praten niet meer met elkaar of wachten tot het al telaat is, bij een tegenslag zijn ze vooral goed in de schuld af te schuiven naar de ander.terwijl samen een oplossing zoeken dat lukt niet veel mensen meer terwijl dat juist de band met je partner in de jaren steeds sterker maakt en de echte liefde tot stand komt
recardina
recardina sep 12 '11
echte liefde is er nauwelijks ja.

Ik denk dat het ook komt dat veel mensen, zo graaaaag met iemand willen zijn.
Niet geliefd voelen, niet van zichzelf houden en daardoor met iemand gaan omdat ze zo graag liefde voelen.
Verkeerde insteek/intentie naarmijn mening

Ik ben va mening, eerst jezelf ontwikkelen en dan kan je een relatie aangaan, echte liefde bestaat dat weet ik ook zeker!!
Muin
Muin sep 12 '11
Een langdurige relatie hoeft niet altijd met liefde te maken.
Kraaien bijvoorbeeld, wanneer ze elkaar vinden dan blijven ze voor altijd bij elkaar. De vraag is of ze ook van elkaar houden wanneer ze bij elkaar blijven.

Houden van elkaar daar gaat het om.
Serenity
Serenity sep 12 '11
echte liefde zal heus wel bestaan denk ik.
Alhoewel het er ook een groot deels ervan aan een goede samenwerking ligt.
Zoals een goede communicatie en een hechte vriendschap op basis van vertrouwen.
En elkaar opvangen in elkaars zwaktes zoals verzorging van elkaar dat doet, als ik bijvoorbeeld in een winkel loopt en ik zie wat liggen voor een vriend of vriendin dan nam ik het weleens mee omdat de ander dat nodig had.

Tegenwoordig bel of sms ik dat datgene wat ze zoeken in die winkel is voor een mooie prijs.
(Ik merk dat dat beter werkt zo koop je geen ("nep")vriendschap en krijg je ook geen stank voor dank. ^^)
Dan ligt de keuze bij die ander en kan diegene het zelf uitmaken wat die doet met de informatie, op deze manier probeer ik iemand vrij in zijn doen en laten te laten.

Zo ook met je partner waneer je alles doet voor een ander zal die deze vriendelijke gebaar niet meer opmerken en als gewoon zien het kan zelfs dat waneer je een keertje niet alles doen voor de ander dat deze geprikkeld reageert.
Spontaniteit is ook een middel om conditionering te doorbreken, zo houd je de relatie spannend en blijf je scherp! ^^

Ik vind een goede samenwerking in het huwelijk niet geheel het zelfde als 'liefde' immers kan je ook een goede samenwerking met je broer/zus/partner/collega e.d. hebben.
Maarrrr ik denk wel dat de liefde groeit naarmate je een betere samenwerking hebt......platonisch of niet.

Echte liefde vind je in iedereen maar er word hier de liefdes partner bedoelt en ik denk dat het ook meer een compensatie tussen de plus puntjes en de min puntjes zijn, waar wíl je mee leven en waar kán je mee leven.
Is de ander een goede aanvulling op jezelf of moet je meer geven en meer inleveren.

Een goede balans in deze samenwerking is denk toch wel een pré anders doe je jezelf te kort en waneer men zichzelf te kort doet heeft men zichzelf minder lief gehad.
En hoe kun je van iemand anders houden als je nog geeneens van jezelf houd, alleen dan kan je jezelf geheel geven en niet met onderdelen die kapot of beschadigt zijn.
Ik ben zelf bezig met een renovatie project en dat ik met het vernieuwd pleisterwerk kan leven en zelf gaat inkleuren hoe ik het wil.
Ook de partner zal een mooi vernieuwd pleisterwerk hebben en ik ben benieuwd hoe diegene die gaat inkleuren wellicht vermengen onze pure kleurtjes met elkaar en word het een mooi tafereel!!! ^^

Je weet het maar nooit en wellicht komt diegene op bezoek in jouw leven om mekaar een lesje te leren ......... L.O.L.
Groene_heks
Groene_heks sep 14 '11
Ik weet het zeker, echte liefde bestaat.

Wat ik met de man ervaar die ik ben tegengekomen tart alle wetten.
Tuurlijk als je verliefd bent in het begin dan stuitert iedereen, toch is dit anders en ik denk dat ik dat kan weten.
Ik ben 46 en heb meerdere realties gehad in mijn leven, maar dit is een soort van zielsverwantschap waar ik met mijn pet haast niet bij kan.

Dat ik dit in dit leven nog mag meemaken maakt me verschrikkelijk gelukkig smile
Al zou het maar kort duren, dan heb ik het in ieder geval gevoeld en dat is me alles waard.
Serenity
Serenity sep 14 '11
Ik ben erg blij voor je Karin!

Diep in mij is er welzo'n wens maar niet echt aan de orde nu aangezien ik heerlijk met MIJN leventje bezig ben.
Heerlijk fietsen met die kleine Uk lekker knuffelen en gesprekjes hebben met Ukkie, stoeien, shoppen vanalles en nog wat ik ben heerlijk verliefd op die kleine Uk HIJ is mijn ware liefde! ^^
Op dit moment zou ik het ook niet eens aandurven een nieuwe vriend bang om de vorderingen die ik gemaakt heb weer in te moeten leveren, blehhh!
Ik houd van het leven zoals het is, ik kan niet inbeelden meer wat een man voor toevoeging kan hebben aan mijn gezin.
Groene_heks
Groene_heks sep 15 '11
Ik snap je helemaal, mijn ervaringen vanuit mijn huwelijk maakten dat ik NOOIT meer een man wilde, het idee alleen al deed me griezelen, ik heb veel geleerd in die periode zeg maar en niet op een positieve manier al waren er wel mooie momenten, eerlijk is eerlijk.

Zoeken heeft geen zin, hoe harder je zoekt hoe minder je vind, als het op je weg ligt komt het vanzelf naar je toe, klinkt zwaar cliche maar is wel zo waar.
Mij hadden ze een paar weken dit echt niet hoeven vertellen, ik had never niet aangenomen dat ik weer een man in mijn leven zou toelaten, zo zie je maar wink
Serenity
Serenity sep 15 '11
Nou idd, mooi hoor hoe dingen lopen!
Ik vind het echt zo leuk voor je want ik weet hoe fijn het kan voelen.
Nuh ik zoek niet maar ben wel bang om het tegen het lijf aan te lopen, want ik weet nooit zeker of het wel de juiste man is.
Maarrrr ik vertrouw op de engelen en gidsen eigenlijk op God en al het goddelijke in en om ons heen dat ik in goede handen ben.^^

Geniet er maar lekker van Karin!
gast
gast sep 15 '11
Mooi hè Karin hoe dat werkt. Voor dat je het hebt gevoeld/ervaren/meegemaakt kun je je er helemaal geen voorstelling van maken. Logisch eigenlijk want voor die voorstelling moet je het wel kennen. Iets dat je niet kent kun je je gewoon niet voorstellen. Dat heb je nu iig wel geleerd.
Het heeft dus ook bijna geen zin om het aan mensen te vertellen die het niet kennen, ze zullen het altijd afwijzen als onzin, nonsens of wat ook.

Serenity ik had eigenlijk begrepen dat je een nieuwe vriend had een paar maanden terug. Ik kan het mis hebben en je verwarren met iemand anders natuurlijk. Blijf vooral je leven leven zoals je nu doet. Maar verwacht niet dat het altijd hetzelfde kan blijven want dat kan gewoon niet. Leven is altijd in beweging anders zou het geen leven zijn. Dus als je iemand tegen het lijf loopt laat het dan gewoon op je afkomen en blijf leven. Ga niet stilstaan bij wat je had maar leef, beweeg flexibel. Dan komt het allemaal vanzelf op z'n pootjes terecht.
Papillon-Blanc
Papillon-Blanc sep 15 '11
Ik kan me hier herkennen in dingen die jullie noemen.
Ik heb een 1e huwelijk gehad met 10 jaren van geestelijke en psychische mishandeling door/met een alcoholist. Waarom ga je dan niet weg? Omdat ik hartstikke bang van hem was!
Uiteindelijk toch de moed gevonden, ondanks alle bedreigingen.
Nooit, nooit, nooit meer een man in welke relatie dan ook dacht ik toen!!!!!
Ik was nog niet koud gescheiden kwam HIJ zomaar op mijn pad......ik had geen zin in een relatie, hij was twee jaar voordien zijn vrouw plotseling verloren (overleden), oké, geen relatie maar gewoon leuke dingen doen...............waarom ook niet, verplichte beiden tot niets.

En langzaam aan gebeurde het toch dat we stapel op elkaar werden.
Nu ben ik alweer 25 jaar met hem getrouwd en heb er de liefste man van de wereld mee gekregen. Gezegend zijn we met drie gezonde dochters. Uiteraard, ook wij hadden wel eens "ruwe zee" maar als de liefde diep zit (of zoals jullie zeggen: echte liefde) dan is er altijd zoiets als een reddingsbootje of -boei!
Ik wens van harte dat jullie ook zo iemand mogen tegenkomen. Misschien herken je het niet meteen maar als het voorbestemd is dan wordt het uiteindelijk wel duidelijk!


Namasté
Elrian
Serenity
Serenity sep 15 '11
Origineel bericht van: gast
Mooi hè Karin hoe dat werkt. Voor dat je het hebt gevoeld/ervaren/meegemaakt kun je je er helemaal geen voorstelling van maken. Logisch eigenlijk want voor die voorstelling moet je het wel kennen. Iets dat je niet kent kun je je gewoon niet voorstellen. Dat heb je nu iig wel geleerd.
Het heeft dus ook bijna geen zin om het aan mensen te vertellen die het niet kennen, ze zullen het altijd afwijzen als onzin, nonsens of wat ook.

Serenity ik had eigenlijk begrepen dat je een nieuwe vriend had een paar maanden terug. Ik kan het mis hebben en je verwarren met iemand anders natuurlijk. Blijf vooral je leven leven zoals je nu doet. Maar verwacht niet dat het altijd hetzelfde kan blijven want dat kan gewoon niet. Leven is altijd in beweging anders zou het geen leven zijn. Dus als je iemand tegen het lijf loopt laat het dan gewoon op je afkomen en blijf leven. Ga niet stilstaan bij wat je had maar leef, beweeg flexibel. Dan komt het allemaal vanzelf op z'n pootjes terecht.

Dank je wel voor je lieve woorden, ik kom de zelfde omschrijving de laatste tijd veel tegen van wat je zegt....(bevestiging!! ^^)
Ja ik had een vriend en het leek wel een soulmate, maar helaas had hij een jasje aangetrokken waar ik van hielt en dat verschilde zoveel met de binnenkant (waar hij zelf ook niet van hielt) dat die verhouding niet klopte ik merkte ook dat ik veranderde want toen ik het had uitgemaakt zo'n 2maanden geleden was het net een opluchting.
Ik sta nu ook veel sterker in mijn eigenkracht dus het heeft me wel heel erg goed gedaan. wink

Ik heb trouwens een grote angst voor wat er op mijn pad komt, ik word er gewoon zenuwachtig bij, ik weet namelijk niet wat er van me verwacht word en of ik weer impulsieve acties uitvoer uit de zenuwen...(paniekaanval e.d.)
Groene_heks
Groene_heks sep 15 '11
Laat los die angst meis, je bent sterk en je kunt meer dan je denkt.
Als het tijd is dat je mag weten wat er van je wordt verwacht valt dat kwartje vanzelf.
Paniekaanvallen zitten tussen je oren, ga yoga doen, echt het werkt, ademhalingstechnieken smile

Serenity
Serenity sep 16 '11
hahahaha jaaaaa diep in me wéét ik dat je gelijk hebt alleen in de praktijk valt het vies tegen .
En idd als ik let op mijn ademhaling dan is er een soort kalmte waardoor ik dingen helderder kan overzien.

Goed ik gaat het proberen.... althans ik ga het aanpakken en een oplossing zien te verzinnen!

Dikke vette knuf van mij aan jouw!
-X-
Groene_heks
Groene_heks sep 18 '11
De kunst is ook om tegen ego in te gaan, die maakt je wijs dat je bang/boos of wat dan ook moet worden.
Schop ego van je schouder en ga naar jezelf luisteren, dan wordt het makkelijker echt, been there, done that smile

Let bij je ademhaling erop dat je goed diep onderin je buik ademt, sluit je ogen en voel je adem gaan, vier tot drie tellen in en heel rustig drie tot vier tellen uit. Zet beide benen steving op de grond en probeer zoveel mogelijk te ontspannen, maar wees je vooral heel bewust van het ademen, probeer het eens.
Ken je die situaties dat je je soms lijkt af te sluiten voor de rest van de wereld? Bij veel lawaai, hele drukke mensen om je heen, gebruik dat gevoel er ook bij, dan is het nog makkelijker om je op die ademhaling te focussen.
Serenity
Serenity sep 18 '11
Je omschrijf precies wat ik had opgemerkt en wat van wat ik dacht wellicht een juiste manier van aanpak was! ^^

I.p.v. boos of angstig te zijn probeer ik mezelf te realiseren dat daar geen aanleiding voor was.
En dan bedenk ik me wat ik zelf wil of wat mij goed lijkt, maar ik twijfelde heel erg of ik het op deze manier goed deed en jij bevestig met je lieve bericht gewoon dat ik bij het juiste end had laughhaha!! ECHT GOED!!

Ja dat ademen is echt een goede manier, maar soms in een situatie lijk ik dat te vergeten of streef ik zo hard dat het juist niet lukt!! ^^
Weet je wat mij dan helpt... zingen!!
Neuriën, slissen en fluiten werken ook erg goed, het leid ook erg lekker af vind ik!

Dank je wel lieve Karin!
laugh
Groene_heks
Groene_heks sep 18 '11
Volgens mij vertel ik je niets wat je al niet wist wink
Serenity
Serenity sep 19 '11
hihi dat klopt alleen jij verwoorden het voor me, en ik kan nog steeds soms slecht een gevoel omschrijven of de kennis dat het überhaupt te omschrijven was.

Dank je!!
wink
byakuya
byakuya sep 24 '11
In zeer veel relaties is het zo dat de één houdt en de andere van zich laat houden, het is pas als het wederzijds is dat echte liefde kan ontstaan.

Dit is heel simpel uitgelegd en menselijke gevoelens zijn natuurlijk veel dieper en ingewikkelder dan dit, maar je moet ergens beginnen tongue

En dan heb je natuurlijk het feit dat het leven niet altijd eerlijk is.
vb. Ik heb al een tijd gevoelens voor een meisje, en zij heeft gevoelens gekregen voor mijn beste vriend...
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki