Loading...
nl

Aardse mensen & problemen

niels
niels sep 9 '11
De laatste tijd zijn er bij mij thuis problemen niet dat er een scheiding zit aan te komen belange niet maar het valt allemaal te herleiden tot dit :

Bij mij thuis zijn we over het algemeen een enorm gevoelig gezin,ik bedoel hiermee dat zowel ik als mijn zus nieuwetijdskinderen zijn en mijn mama bezit over een enorme gevoeligheid. En dan hebben we mijn stiefvader. Hij is het typische voorbeeld van een aardse man. Nu er is niets mis mee met enorm aards te zijn maar voor hem gaan er zoveel dingen aan hem voorbij die wij wel oppikken. Het ergste vanal is dat mijn stiefoma en stieftante al het mogelijke te doen om zijn leven om zeep te helpen door negatief tegen hem te doen. Als hij dan een hele dag bij haar heeft moeten werken en daarna thuis komt reageert hij zijn frustraties op ons uit in de vorm van kritiek waar geen een van ons tegen kan en hij onbedoelt ons kwetst.
Mijn stiefvader is een heel lieve man en ik heb hem graag maar niet als hij onder invloed van zijn moeder en zus staat.
Het moest even van mij af.

Heel veel liefs
Niels
Delen:
Serenity
Serenity sep 10 '11
Wellicht neemt hij die energie van zijn moeder en zus mee naar huis en gooit hij het graag van zijn af, alleen zijn jullie daardoor de lul..... shit happands!!

Als jij dat patroon doorziet kan je het vertellen tegen hem, op je eigen speciale manier wat voor jouw goed voelt.

Maar naar blijft het wel lijkt mij, sterkte en "ZENNNNNNNN" L.O.L.
gast
gast sep 10 '11
Klinkt als dat jullie gevoeligheid op emotioneel vlak ligt. Is ook heel erg aards, dus niet zo veel anders dan de kritiek die je stiefvader leverd. Het is alleen een andere uitingsvorm van hetzelfde. De dingen die zijn moeder en zus tegen hem zeggen hebben een emotionele impact op hem en doordat hij dat emotioneel niet goed kan verwerken frustreerd het hem en die frustratie komt er bij jullie uit. Hij heeft ws nooit leren omgaan met zijn emotionele gevoel. Daarin is hij niet de enige helaas. Heeft ws nooit tegen zijn moeder en zus in durven gaan, bang voor de consequenties. Nu is het een "gewoonte" of zelfs een karaktertrek geworden en heeft ie er misschien geen weet van dat ie het doet. Het enige in deze situatie is misschien dat jullie hem het goede voorbeeld kunnen geven. Dat jullie hem kunnen laten zien dat je hier ook anders op kunt reageren. Maar dan is het wel belangrijk dat jullie zelf niet emotioneel gevoelig reageren op zijn frustraties. Makkelijjker gezegt dn gedaan want dit heeft alles te maken met het weten wat van jou is en wat van de ander. Ken je zelf, daar begint het mee. Waarom heeft zijn frustratie uiting zo'n impact op jullie? Wat is het in jullie dat reageerd hierop? Niet makkelijk maar zeker voor jezelf wel heel prettig als de frustraties van een ander geen invloed meer heeft op je eigen emotionele gevoel.
MoonFlowertje
MoonFlowertje sep 19 '11
Ach Nielsje, jongen...
zo herkenbaar allemaal!( van vroeger)

tja... en ik zou niet weten hoe je het kan oplossen!
momenteel zit ik in een ander soort situatie...
Mijn vriend heeft ADHD... op zich niets aan de hand...
ik ga ff naar de stad... ben nog geen 20 minuten weg...
en hij belt me alweer op: Kom je nog naar huis!?
dat gevoel wat hij daarbij uitstraalt, verstikt me!
zet ik mijn telefoon op stil tongue
33 oproepen gemist... oepssss ( binnen een half uur)
op een gegeven moment wil ik gewoon niet meer naar huis!!
Ik voel me continue gejaagd,

Jou stiefvader is ook heel emotioneel...
dat kun je zien aan dat afreageer- gedrag...
en inderdaad... waar wij een potje gaan huilen, gaat hij mopperen...
of als een dolleman vlucht hij in een klusje om het huis!
om zijn gewetens-stemmetje niet te hoeven horen... gaat hij herrie maken... dmv schelden, of timmeren, boren, muziek, alles wat maar het stemmetje de mond snoert!?
Gewoon rustig blijven... jij doet niets verkeerd wink
groetjes moonflowertje
Groene_heks
Groene_heks sep 19 '11
Hmmm staat ADHD daar niet los van? Ik heb ook ADHD maar zal iemand echt geen dertig keer bellen, het klinkt meer als verschrikkelijk claimen als je het mij vraagt, of controle gedrag.

Balen zeg..ik zou dan zeker niet naar huis gaan, maar ja wel met als gevolg dat je dan een hele lading negatief gedoe over je heen krijgt..das wel minder.
Core
Core okt 5 '11
Bij je (stief)vader voel ik een moeilijk verleden wat hem ook niet los kan laten. Hij heeft een persoonlijkheid waarmee hij zelf zal proberen problemen op te lossen en daardoor heeft hij niet door hoe hij zich laat gaan tegen jullie.

Het beste zou zijn om met het gezin samen een gesprek erover te hebben waar hij bij is?
MoonFlowertje
MoonFlowertje okt 5 '11
Hmmz
het is gewoon geen prettige situatie op deze manier...
en iedereen ( ook jou stiefvader) heeft er last van!

kijk...
persoonlijk denk ik dat je niet je stiefvader moet proberen te veranderen...
wel zouden jullie moeten zorgen dat het leefbaar blijft...
zo zou je kunnen proberen te beseffen, dat jou stiefvader nog niet zover is als jullie...
met in het achterhoofd: maar het komt wel!
als jullie hem met zijn 3en aan gaan vallen, zet hij zijn stekels op! hij schiet in de verdediging, terwijl hij niet doorheeft dat hij niet eens wordt aangevallen wink
een beetje verdraagzaamheid, en geven en nemen
Je moet maar zo denken: die man doet ook zijn best! wink

groetjes moonflowertje
@Groene heks
Quote:
Hmmm staat ADHD daar niet los van? Ik heb ook ADHD maar zal iemand echt geen dertig keer bellen, het klinkt meer als verschrikkelijk claimen als je het mij vraagt, of controle gedrag.

Balen zeg..ik zou dan zeker niet naar huis gaan, maar ja wel met als gevolg dat je dan een hele lading negatief gedoe over je heen krijgt..das wel minder.

klopt helemaal!
Waarschijnlijk omdat hij als kind zijnde altijd zijn zin gekregen heeft van zijn moeder
(goed bedoelt van haar, hoor)
alleen tja... in het leven kun je gewoon niet verwachten dat alles precies zo gaat, zoals je zou willen...
zou wel lekker zijn smile

groetjes moonflowertje wink

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki