Loading...
nl

Mijn creatieve uitlaatklep

Debiorah
Debiorah jul 16 '06


Creatief bezig zijn is tot op de dag van vandaag een belangrijk deel van mijn leven. Ik heb altijd al beter kunnen tekenen dan schrijven maar gelukkig heb ik nu een toetsenbord :D

Toen ik een kleuter was tekende ik al dagelijks, nu uit ik me in meerdere creatieve bezigheden.
Waaronder: Digital art, schilderen, sieraden maken & websites maken.
Waarom ik dit doe heb ik eigenlijk nooit over nagedacht, het hoort bij me.
Het is wel een bezigheid waarbij ik me kan ontspannen en de tijd neem voor mezelf.

Vroeger was ik heel precies, mijn tekeningen moesten een perfecte weergave van de realiteit zijn. Met als gevolg vele wanhopige momenten waar iedereen van kon meegenieten. :o
Dit heb ik gelukkig afgeleerd! Als het het om watvoor reden niet lukt ga ik er dus ook niet mee door. Dit is zonde van de materialen en ga me dan alleen maar ergeren.

Mijn kunst is nu wat ik ervan maak, ik laat me gaan zonder er teveel over na te denken.
Zo onstaan de mooiste dingen!



Deze manier van werken heb ik ontdekt door het mandala tekenen. Mandala's maken is eigenlijk meditatief tekenen. Je maakt je geest leeg en handeld op gevoel(onderbewustzijn). Wat je ook tekent, het is goed! Het is jouwn schepping en beperkingen zijn er alleen als je die jezelf oplegt.

Deze manier van creatief bezig zijn wil ik iedereen aanraden! Mits je graag crea bezig bent.
Iedereen kan tekenen, schilderen etc. het is immers jouwn schepping. Probeer het gewoon en je zult zien dat het lukt!

Ben benieuwd, hoor het graag als je het hebt geprobeerd!

Nog wat tips op mn weblog
Delen:
LPChip
LPChip jul 16 '06
Erg mooie tekeningen.

Ik doe op z'n tijd ook aan grafische tekeningen, maar meestal denk ik er wel bij na wat ik doe.

Bij muziek gaat dat iets anders. Zolang als ik dat nu doe, doe ik eigenlijk wat er in mij opkomt. Ik krijg hele mooie resultaten daarmee.

Als je wilt kan ik wel wat links geven?
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 17 '06
Hele leuke creatieve dingen! Vind het erg mooi. Een plaatje zegt toch meer dan 1000 woorden :). Ik design ook websites (waaronder deze die je nu bekijkt) en vind het erg leuk om te doen. Als je nog wat moois te delen hebt, dan kun je hier zeker je ei kwijt :D.
Debiorah
Debiorah jul 17 '06
Hey chip ben nieuwsgierig laat die links maar ff weten!
En nims dit is cker een mooie site! Mooi en overzichtelijk. [Ok]

[Kiss]
Deborah
LPChip
LPChip jul 17 '06
Ik zal vanavond een nieuw onderwerp starten en er wat liedjes in zetten. :)
Debiorah
Debiorah jul 17 '06
Leuk! [afro]Zal het in de gaten houden!
Watvoor muziek is het? En gebruik je instrumenten of mix je?
[Kiss]Deborah
LPChip
LPChip jul 17 '06
Ik maak veel launch muziek, in allerlij verschillende stijlen. Het meest doe ik Electro/Synth achtig, maar ook rock en zelfs jungle :)

Ik kan piano spelen, maar gebruik voor deze muziek de computer. Daardoor kan ik elk geluid gebruiken dat ik kan opnemen, en dus complete orkesten toevoegen.

Het is niet echt mixen, want ik componeer de melodiën helemaal zelf.

Ik heb voor jou een nieuw topic gemaakt .
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 18 '06
 Quote:
Origineel van Debiorah:

En nims dit is cker een mooie site! Mooi en overzichtelijk. [Ok]

[Kiss]
Deborah
Hey bedankt! Zie ook wat andere sites van mij:
http://www.wensbeer.nl
http://www.radio-okidoki.com
http://www.goedzo.com
http://www.nims.nl
http://www.troe.la
http://www.myoms.net
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 18 '06
 Quote:
Origineel van LPChip:
Ik maak veel launch muziek,
Bedoel je soms launge muziek?
Debiorah
Debiorah jul 18 '06
Jeetje nims je bent een hele organisatie! [blink]
Verdien je hier je dagelijkse brood ook mee?
Ik ontwerp sites meer als hobby :p kortom als ik er tijd voor en zin in heb.

En volgens mij bedoelde chip "lounge" muziek :)

[Kiss]Deborah
LPChip
LPChip jul 18 '06
Jah, Lounge muziek :p al klinkt Launch futuristischer :p
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 18 '06
 Quote:
Origineel van Debiorah:
Jeetje nims je bent een hele organisatie! [blink]
Verdien je hier je dagelijkse brood ook mee?
Ik ontwerp sites meer als hobby :p kortom als ik er tijd voor en zin in heb.

En volgens mij bedoelde chip "lounge" muziek :)

[Kiss]Deborah
Ha ha idd Lounge. En ik verdien er niet mijn dagelijkse brood mee. Ik verdien er wel geld mee. En een organisatie? Valt wel mee, ik slaap pas rond 3:00 dus heb tijd zat ;). Ik vind het nou eenmaal leuk om dingetjes te beginnen :D.
Debiorah
Debiorah jul 18 '06
Nou knap hoor kan me voorstellen dat er toch wel tijd in gaat zitten. Zelfs als ik laat naar bed ga heb ik soms gewoon echt te weinig tijd voor alles. Jammergenoeg is mijn vitaliteit ook een stuk minder geworden (na burn-out) en moet ik mijn rust echt nemen. :(

En chip dan noemen we jouwn muziek gewoon Launch muziek! Een nieuwe soort muziek. ;)

[Kiss]Deborah
LPChip
LPChip jul 18 '06
Haha is goed. :)

Misschien een tip ivm je burn-out, mediteren als je naar bed gaat? Doe ik sinds een paar weken constant, en dat helpt erg. Kep meer energie en wordt beter wakker.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 19 '06
Dat zou ik dan maar niet doen haha, anders kan ik net zo goed stoppen met slapen LOL.
LPChip
LPChip jul 19 '06
 Quote:
Origineel van NiMS:
Dat zou ik dan maar niet doen haha, anders kan ik net zo goed stoppen met slapen LOL.
Wat niet doen?

Niet mediteren, of beter oppassen met je energie?
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 19 '06
Mediteren, als ik er nog meer energie van krijg.
LPChip
LPChip jul 19 '06
Misschien is dat wel zo, maar misschien ook niet? :)

Slapen is niet alleen een manier om energie te krijgen, maar ook om je onderbewustzijn te laten groeien. Ik geloof daarom niet dat je zonder slaap kunt, of je nu wel of niet mediteert. Maar mediteren kan ook andere dingen brengen. Het is zowiezo een goede manier om je concentratie vermogen op niveau te houden, en je verder te ontwikkelen. Misschien dat je niet veel energie opneemt omdat je dat van nature al doet?
Debiorah
Debiorah jul 19 '06
Ja dat is misschien wel n goed idee, ik ren mezelf soms echt voorbij. Maar ben af en toe gewoon bang dat als ik mezelf niet vooruit schop ik dingen vergeet.
Binnenkort hou ik op met werken en ga ik weer aan de studie en zal ik mijn tijd bewuster indelen. Wel lekker om weer met een schone lei te beginnen.
Iig bedankt voor de tip!

En nims ooit had ik ook zoveel energie, had nauwelijks slaap nodig
Weet echt niet waar t gebleven is.

[Kiss]Deborah
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 19 '06
Hoi Deboriah,
Misschien verspil je op het moment wel enorm veel energie met zaken om je heen. Probeer eens te bekijken waar je op dit moment allemaal mee bezig bent, en schrap de dingen die jezelf niet meer wilt doen eigenlijk. Grote kans, dat je wat meer rust in jezelf zult vinden, en ook de energie weer terug hebt. Ik zie het moeheid / rusteloosheid als een signaal van je onderbewustzijn, dat er iets niet is zoals het zou moeten zijn.
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki