Creatief bezig zijn is tot op de dag van vandaag een belangrijk deel van mijn leven. Ik heb altijd al beter kunnen tekenen dan schrijven maar gelukkig heb ik nu een toetsenbord
Toen ik een kleuter was tekende ik al dagelijks, nu uit ik me in meerdere creatieve bezigheden.
Waaronder: Digital art, schilderen, sieraden maken & websites maken.
Waarom ik dit doe heb ik eigenlijk nooit over nagedacht, het hoort bij me.
Het is wel een bezigheid waarbij ik me kan ontspannen en de tijd neem voor mezelf.
Vroeger was ik heel precies, mijn tekeningen moesten een perfecte weergave van de realiteit zijn. Met als gevolg vele wanhopige momenten waar iedereen van kon meegenieten.
Dit heb ik gelukkig afgeleerd! Als het het om watvoor reden niet lukt ga ik er dus ook niet mee door. Dit is zonde van de materialen en ga me dan alleen maar ergeren.
Mijn kunst is nu wat ik ervan maak, ik laat me gaan zonder er teveel over na te denken.
Zo onstaan de mooiste dingen!
Deze manier van werken heb ik ontdekt door het mandala tekenen. Mandala's maken is eigenlijk meditatief tekenen. Je maakt je geest leeg en handeld op gevoel(onderbewustzijn). Wat je ook tekent, het is goed! Het is jouwn schepping en beperkingen zijn er alleen als je die jezelf oplegt.
Deze manier van creatief bezig zijn wil ik iedereen aanraden! Mits je graag crea bezig bent.
Iedereen kan tekenen, schilderen etc. het is immers jouwn schepping. Probeer het gewoon en je zult zien dat het lukt!
Ben benieuwd, hoor het graag als je het hebt geprobeerd!
Nog wat tips op mn weblog