Hoi Allemaal,
Ik heb geen speciale eigenschappen, ik ben wel heel gevoelig en daardoor maak ik dingen mee die veel mensen als vreemd zullen beschouwen, voor mij zijn ze inderdaad anders dan anders, maar vreemd?????, nee bijzonder dat wel.
Mijn eerste ervaring was toen ik ongeveer 5 jaar oud was, ik stond met mijn ouders en zusje (die toen ongeveer 1 jaar was en in een wandelwagentje zat) bij een bushalte te wachten op de bus (das wel logische hé
), wij stonden bij een soort huisje van de trambestuurders te wachten en voor ons stond het bus-hokje, tegen de zijkant stond een man geleund, met zijn rechter-schouder tegen het hokje aan en met zijn rug naar ons toe.
Ik keek naar de man, opeens zie ik op zijn rug, door zijn kleding heen bloedbanen zich vormen, zoals je weleens op zo'n anatomische plaat ziet, vanuit de ruggegraat verspreide de bloedbanen zich, in weinig tijd was zijn gehele achterkant bedekt met die bloedbanen, daarna verschenen er tussen die bloedbanen, blauwe banen(spieren?), ook dat bedekt zijn gehele achterkant.
Paar minuten later(althans zo voelde het) verscheen er een politieauto, 2 agenten stapte uit en namen de man mee.
Ik weet nog dat ik naar mijn vader keek en mijn vader tegen mij zei, die man is dronken.
Begrepen heb ik het nooit, maar ik ben zoals jullie kunnen lezen het nooit meer vergeten.
Mijn volgende bijzondere gebeurtenis vond plaats toen ik ongeveer 17 jaar oud was, ik was midden in een bos, samen met mijn latere echtgenoot, ik ben topografisch een ramp, ik rij gerust naar Leeuwarden via Maastricht ik heb er doodweg geen gevoel voor.
We hadden bij de VVV een paar folders van bezienswaardigheden van de omgeving waar wij toen op vakantie waren gehaald, 1 daarvan ging over een oud Romaans kerkje, de oudste die er in Nederland nog was, uit plus minus 1200 na Chr.
Ondanks dat ik geen Christen ben heb ik een grote fascinatie voor kerken, dus ik wilde heel graag dat kerkje bezoeken.
Maar zowel mijn man en ik zeker niet hadden geen idee hoe we er moesten komen en waar wij ons op dat moment ten opzichtte van dat kerkje bevonden.
Afijn wij stappen in de auto met het plan om eerst maar eens naar de bewoonde wereld te rijden en daar op de borden kijken welke richting we uit moesten.
Het gaat hier om het plaatsje Anloo in de provincie Drenthe.
We zijn net aan het rijden als ik ineens het gevoel heb los te komen van mezelf, een grote rust daalt over mij heen en ik zie het kerkje en de te nemen route zo voor me.
Ik zeg tegen mijn man, ik weet hoe we moeten rijden, hij kijkt mij aan of hij water zie branden, jij weet de weg zegt hij tegen mij!
Ja zeg ik en ik leg uit hoe we moeten rijden, wat opzich nog best ingewikkeld was, mijn man sputtert nog wat tegen, wetend dat mijn gevoel voor route's een ramp is, maar ik zeg tegen hem doe het nou maar het is goed en het klopt.
Hij rijden op mijn aanwijzigingen en bij de laatste bocht draaien we een rond plein op en staan recht voor die kerk.
Verbaasd stapt mijn man uit en daarna ik, op dat moment verdwijnt dat rustige gevoel en overvalt mij een totaal gevoel van paniek en angst, ik kon geen stap meer verzetten.
Ben in mijn gehele leven daarna nooit meer zo bang geweest.
We zijn niet naar binnen geweest, ik kon het niet, hij is nog gaan kijken maar de deur zat op slot, ik wilde maar 1 ding, wegwezen.
Ben er nooit meer geweest (maar ga er nog eens heen, want het blijft me bezig houden).
Het volgende deed zich voor toen mijn zoontje ongeveer 2 jaar was, hij was een snelle loper, maar een late prater, veel meer dan papa, mama en die bracht hij toen nog niet uit.
Ik had na hem een postnatale-depressie, geen moederkind binding, een heel verdrietige periode.
Ik was in die tijd veel met reïncarnatie bezig, op een gegeven moment las ik in een boek over dat onderwerp, dat kinderen als ze opnieuw geboren gaan worden, hun eigen ouders uitzoeken(was een theorie van die schrijver), ik keek naar mijn zoontje die op de grond met duplo zat te spelen, hij zat met zijn ruggetje naar mij toe en dacht kind als je dan toch mocht kiezen dan had ik maar een andere moeder gekozen.
Op dat moment staat mijn zoontje op en komt op mij aflopen, hij gaat voor me staan en legt zijn hand op mijn knie en zegt: ach meid maak je niet druk, alles komt goed.
Hij laat mijn knie los en gaat vervolgens weer verder met spelen, ik was volslagen overdonderd, hij het brabbelende kind, had met een volwassen stem een volledige zin uitgesproken tegen mij, ik heb het boek dichtgeklapt en heb er zeker 15 jaar niks meer over willen lezen.
Mijn man deed het later af als verbeelding, het kon toch immers niet.
Mij heeft het gigantisch geholpen achteraf gezien, de band tussen mijn zoontje en mij was een jaar later harstikke goed, moeder en zoon en ik had een stukje bevestiging gekregen, er is wel degelijk meer tussen hemel en aarde.
Nu jaren later als ik dit allemaal zit neer te typen, zie ik dat ik vanaf toen ben gaan groeien, diepere gevoelens bij andere mensen, aanvoelen, invoelen, enz.
Laatst vertelde iemand mij een nare ervaring ik zat intens te luisteren en ineens gaat, althans zo vertaal ik het maar, gaat er in mijn hoofd een film lopen, beelden die ik niet herkende, ik vraag aan die vriend, had je dat aan?, liep die weg zo, had de grond die en die kleur, was er daar een bosje, stond er daar een hutje enz.
Waarop hij zei, ja, ja, ja en ja, hij zei meis,je bent daar, waar ik was.
Achteraf hebben we samen gehuild, effe de emotie's wegspoelen zal ik maar zeggen, was een mooie ervaring.
En zo heb ik vaker deze ervaringen met mensen, ik ben er niet bang voor het is juist mooi, je deelt toch een heel intens gevoel met elkaar, versterkt een band.
Pfff ben moe nu, ik lees het verhaal niet na op typ fouten, dus die moeten jullie me maar vergeven als die er zijn.
Wil hier niks mee, alleen ff kwijt.
Liefs en groetjes van Selma.