Loading...
nl

Ik begin het te accepteren

XFell
XFell aug 23 '11
Goedendag iedereen,

Ik wil even mijn verhaal kwijt en ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Ongeveer 2,5 jaar terug is mijn vader op een (te) jonge leeftijd overleden aan kanker. Mijn zusje, moeder en ik hebben best een moeilijke tijd gehad.
Mijn ouders waren al uit elkaar, maar hun band is daarna nog steeds heel erg sterk gebleven, ondanks de nieuwe vriend van mijn moeder waar zij inmiddels ook mee getrouwd is. (en ik moet eerlijk zeggen, hij is er heel goed voor ons geweest vooral voor mijn moeder een echte steun!! Ik ben blij dat die er is in mijn moeders en ook ons leven)

In het begin sloot ik mij af, wat waarschijnlijk ook heel normaal is in een rouwproces.
Uiteindelijk ben ik er steeds meer over gaan praten, en ook in mijn gedachtes praatte ik tegen mijn vader.

Mijn zusje is echt sprekend mijn vader, innerlijk en uiterlijk het is bijna onze vader, ik vind dat heel mooi om te zien, en ben best trots op die meid.

Ik heb laatst een paranormaal persoon gebeld, en in eerste instantie dacht ik tjaa, het zal wel. Totdat ze een zin zei dat ik dacht: Wooww dat zij mijn vader vroeger ook altijd tegen mij. Ook had ze het over loslaten (niet helemaal, maar jullie begrijpen wat ik bedoel) En dat hij ook wilde dat ik verder ging, en dat hij ook verder wilde, even slikken was het maar daarna dacht ik: Tjaa hij heeft eigenlijk gelijk.

Ik heb het idee dat ik nu tot een punt ben gekomen om het nu maar echt eens te accepteren. Ook al zal het Accepteren het nooit voor 100% zijn, maar wel om verder te leven zoals hij dit willen zou. Om aan mijn toekomst te werken, en lol in mijn leven te hebben.

Ik mis hem elke dag natuurlijk, elke dag denk ik aan hem.
Maar ik heb het gevoel dat die regelmatig om me heen hangt, fijn idee hoor en soms denk ik in me hoofd Nou pap ik kan dit wel alleen hoor Haha.

Ik voel me er wel goed door, want dit zou hij willen. Huilen zal ik altijd wel blijven doen, en het is goed voor me om het er dan weer even uit te hebben.

Mijn moeder droomt vaak over hem, en het zijn dromen waarvan zij het idee heeft dat het gewoon net echt is. Ik denk soms wel eens dat hij haar iets duidelijk wilt maken, maar ik kan nog steeds niet begrijpen wat.

Ze heeft het erg moeilijk, ook omdat mijn Opa kort geleden is overleden. En dit maakt mij wel heel erg verdrietig, ik wil mijn lieve moeder liever niet zo zien. Ze is echt een goed mens, en zulke goede eigenschappen, zorgzaam dat ze is. Ik weet soms niet wat ik voor haar kan doen om op te peppen, soms ben ik bang dat het overkomt dat ik weleens niet naar haar verhaal luister als ze iets kwijt wilt, dit doe ik wel alleen ik vind het gewoon best erg om haar zo verdrietig te zien, en horen huilen. Dat doet mij eigenlijk nu het meeste pijn.

Verder lijkt het net dat sinds mijn vader is overleden, allemaal goede dingen in mijn pad zijn gekomen. Er zijn dromen uitgekomen en al zijn het maar kleine dingen het gebeurt wel. Bijvoorbeeld mijn eigen huisje, af personen die een slechte invloed op mij hadden (Ex-vriend) Ik heb nu een hele leuke vriend waar ik ook mee samen woon, en als laatste mijn diploma en werk. Er is ineens veel goede dingen gebeurd. En dat is echt mijn trots. Ik voel me trots en blij, en ben ook erg blij met de kleine dingen in het leven. Heb ik van mij lieve papa denk ik Hihi...

Nou dit was mijn verhaal, ik wilde het gewoon eventjes kwijt, en dat voelt goed, bedankt voor het lezen / luisteren naar mijn gevoel / verhaal.

Gr. XFell
Delen:
Sabkes
Sabkes aug 24 '11
Heel herkenbaar allemaal. Het gemis zal altijd wel blijven, maar op den duur ga je de dingen een plaatsje geven. En idd, met loslaten wordt niet bedoeld iemand vergeten. Het is hem.haar gewoon de ruimte geven om daar te gaan waar ze moeten gaan en datgene te doen wat ze moeten doen.
En wat je voor je mama kan doen ? Er gewoon zijn voor haar. Verdriet moet je doorvoelen en beleven. Niets aan te doen. Alles op zijn tijd. Vaak is het al goed om er gewoon voor haar te zijn, een luisterend oor, een schouder om op uit te huilen.
Komt allemaal wel goed. Als ik dit alles zo lees, ga je hier allemaal heel goed mee om.
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 24 '11
Bedankt voor je openheid en voor het delen! Sterkte nog met het verlies!
Tatora
Tatora aug 24 '11
Xfell..
van mij ook;.sterkte;.en moed..
wetende dat de "afscheiding" alleen maar fysiek is..
in je hart..en zijn hart..
zijn jullie verbonden;..
plus dat hij je nu ook kan ondersteunen,vanuit de Licht wereld..
luister maar ,diep van binnen,...

liefs x
MoonFlowertje
MoonFlowertje aug 25 '11
hey, Xfell...

Allereerst wil ik ff tegen je zeggen dat ik respect voor je heb!
Omdat je de dingen heel goed ziet, en weet te omschrijven!
Ik bedoel daarmee te zeggen, dat de dingen die om je heen gebeuren, die niet direct tastbaar zijn, of zichtbaar, jou toch niet ontgaan...

Tuurlijk helpt jou vader je! Op de 1 of andere manier hebben jullie toch een band! en dat jou vader niet meer "zichtbaar" is voor iedereen, wil niet zeggen dat hij er niet is...
Ik weet zeker dat hij, zodra je aan hem denkt, bij je is wink
dus... waarom zou je afscheid nemen?
Omdat ik ongeveer in zo'n zelfde situatie heb gezeten, kan ik me wel inleven dat accepteren, ontzettend moeilijk is, het moeilijke is, te begrijpen waarom het nu op zo'n manier is gegaan, en waarom nu uitgerekend hij? denk ik dan, hè?...
tja, mijn (stief) vader had ook kanker (overal uitgezaait)
en daardoor kon hij gewoon niet normaal meer functioneren (pijn)
wat hij ontzettend afreageerde tegen mijn zusje en mij, dus toen hij overleed, toen ik 13 was, was ik eerlijk gezegt, eerder blij dan verdrietig!, dit vind ik echt, heel erg!! maargoed, zo was mijn gevoel erover... later toen ik er over na ging denken, ben ik het stukje bij beetje beter gaan begrijpen... en gaan verwerken... Uiteindelijk heb ik hem zelfs vergeven! nu kan ik ook de goede dingen weer zien die ik met hem meegemaakt heb, gelukkig wink

Over het verdriet van je moeder, kan ik alleen maar zeggen...
Dit is haar verwerkingsproces...
En ik weet zeker, dat ze een hoop steun kan vinden bij haar dochters wink
Ik hoop dat ook zij het binnenkort een plekje kan geven, en verder kan met leven...
Want rouwen moeten mensen niet te lang doen, vind ik...
Juist omdat het leven te kort is om verdrietig te zijn!
Moeilijk, maar er komt een moment, dat ze toch weer samen komen, als een soort hereniging... in het hiernumaals wink
want ik geloof dat de mensen die je op de aarde om je heen hebt, die heb je daar ook om je heen ( de mensen om wie je geeft)

groetjes moonflowertje
XFell
XFell sep 1 '11
Bedankt voor al jullie lieve berichten

Hij leeft altijd voort, en dat is in onze hart
Ik heb dierbare herinneringen aan hem, en we hebben leuke tijden met hem meegemaakt... laughEn daar ben ik heel erg blij blij mee!!

Gr. XFell

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki