Loading...
nl

Maffia, psychopaten & gekken

diebrabander
diebrabander aug 21 '11
Straks toen ik met wat vrienden buiten was, is er in een situatie waar het eigenlijk helemaal niet nodig was zinloos geweld gebruikt. Écht zinloos.

Later werd er door mensen die hem kende gezegd:

Ja hij is gek. Psygisch gestoord.

(of hoe je psychisch schrijft:$)

En omdat ik hier toch best wel geschrokken van was, kwam e vraag in me op:

Waarom 'maakt' god zulke mensen dat ze zulke dingen doen?

De volgende dingen kwamen bij me op:

Om andere mensen er van te laten leren
(Mijn vriend deed ook wel heel stoer en zocht ook wel es ruzie, en misschien was dit gebeurd om hem dat af te leren?)

Om ervoor te zorgen dat de aarde geen 'perfecte' plek is en je er veel kunt leren?

Wat denken jullie?
Delen:
MoonFlowertje
MoonFlowertje aug 21 '11
Psychisch... wink
Maarja... over jou vraag...
sommige mensen hebben gewoon een kort lontje...
die kunnen niet zo veel hebben eigenlijk...
de 1 begint meteen te schelden, de andere is dat station al voorbij, en krijgt een soort van kortsluiting in zijn hoofd, wat dwars door alle chakra's naar beneden stuiterd, als het ware...
op het moment dat het de aarde geraakt heeft, stuiterd het weer terug... en ontaard uiteindelijk in een woede aanval...
het is een soort blinde waas wat zo'n persoon voor zijn ogen krijgt...
degene die de woedeaanval krijgt, is op dat moment niet te stoppen, als hij met vrienden is, zouden zijn vrienden hem moeten tegenhouden, maar vaak is het al te laat...
vrienden komen voor elkaar op! dus als iemand terug slaat, krijg je de hele groep tegen je!

God maakt deze situaties niet, hoor, Willem!, dat doen de mensen zelf...
wel kunnen de mensen er een les uit halen!

persoonlijk denk ik wel dat de aarde een perfecte plaats is, om dingen te leren...
alles wat de mens nodig heeft is op de aarde...
actie - reactie
Tja een mens is nou eenmaal van nature een strijder...
en vooral mannen laten niet over zich heen lopen!
het blijft vooral zinloos...

mensen die geweld gebruiken, zijn meestal niet zo wijs!
ik bedoel, onenigheden kunnen ook met praten uit de weg worden geruimt...
als je niet zo goed bent in communiseren, krijg je dit soort situaties...

groetjes moonflowertje wink
Groene_heks
Groene_heks aug 21 '11
Er bestaan geen slechte mensen.
Er bestaan wel mensen die slechte dingen doen, das een groot verschil wink

God maakt niet dat mensen dit doen, de mensen doen het echt helemaal zelf.
Uit hele slechte dingen kunnen hele goede dingen voortkomen, net zoals de rimpels op het water kan iets slechts iets goeds in gang zetten.

Ik hoop dat die meneer de hulp krijgt die hij nodig heeft.
diebrabander
diebrabander aug 21 '11
@Moonflowertje

Ik denk niet dat dit soort dingen woede aanvallen zijn(vaak wel maar dit was het niet) Maar eerder een soort 'behoefte' om te vechten/pijn te doen. Misschien uit frustratie of verveling?

Ja jullie hebben gelijk over dat god dat niet doet, maar god heeft ons wel gemaakt dat we het kúnnen doen. En dat zette me toen aan het denken.

Maar mn hoofd heeft alles weer verwerkt en op zn plaats gezet. Ik was op dat moment gewoon even in de war en geschrokken tongue
angel-star
angel-star aug 21 '11
ieder mens heeft een goede en een slechte kant en door de leefomstandigheden waarin iemand opgroeid en de emoties wat we daarbij meekrijgen en uiteraard een karakter wat we ieder van ons los van elkaar mee krijgen worden bepaalde reactie of frustraties opgewekt en de ene is de ander niet wat de ene persoon neemt zoals het komt en daar mee kan omgaan is voor de ander emotineel niet te verwerken waardoor agrresief en geweldadige reactie's opgewekt kunnen worden.Berijp me niet verkeert daarmee praat ik hun gedrag niet goed,want agressief zinloos geweld of kort londje is in mijn ogen nooit goed te praten.
MoonFlowertje
MoonFlowertje aug 25 '11
das logisch, Willem smile

en dat is niet voor niets...
je hebt ingezien dat jij dit heel anders zou doen...
en daarom ben je er van geschrokken...

gelukkig blijf je er niet in hangen...
maar weet wel, dat je dit soort dingen vaker mee kan maken...

groetjes moonflowertje
HeiligHart
HeiligHart okt 21 '11
Wat een goede vraagstelling!!

juist, omdat dit een lastig onderwerp is om te kunnen begrijpen.

als ik zo vrij mag zijn mijn mening er over te geven...

De mensen die juist psychisch gedrag vertonen zijn erg gevoelige en mooie mensen.
Dit is de strijd van het bewustwordingsproces, denk ik..
Als je bijvoorbeeld in een depressie beland geeft je lichaam en geest aan niet meer op dezelfde manier verder te gaan.

je gaat je eigenlijk afsluiten van de nogal chaotische wereld, die je steeds verder van je eigen persoonlijkheid wegduwt.

Nu geef je jezelf de tijd om te helen en naar jezelf te gaan luisteren.
Al je emoties schreeuwen om aandacht en verzorging.
Volgens mij is dit ook het punt van de "wedergeboorte".
Je leert als het ware alles weer opnieuw te ontdekken..
een erg mooi geschenk!!!

Helaas word er erg slecht mee omgegaan, want veel "hulpverleners"zijn zelf nog niet eens bewust en kennen het principe niet.

degene die "depri"is, is eigenlijk een weerloos kind.
Die afhankelijk is van hulp.
Omdat er niet goed geluisterd word en al het gedrag van "client" afgekeurd word (omdat het niet binnen de getrokken lijnen denkt/voelt) gaat zich afzetten tegen de stempel..
Door dit onbegrip en de druk die ze opgelegd krijgen om weer hetzelfde te gaan leven als voorheen..


raken ze in paniek. Ze voelen zich als het ware onmachtig over zichzelf.
Komt er een situatie voor waarbij ver over hun grens gegaan word..
dan kunnen ze agressief gedrag gaan vertonen.
( en dan ook bij denkend, dat deze mensen extreem gevoelig zijn en ook nog eens erg "open"staan. zijn ze vatbaar voor andermans zijn gevoelens en gedachtes/verwachtingen)

doordat ze steeds te horen krijgen dat ze psychisch niet in orde zijn en volgestopt worden met chemische medicatie, kunnen ze dit gaan geloven en zelfs in een psychose terecht komen.
Juist omdat ze steeds meer de waarheid onder ogen komen..
vooral op het gebied van onrecht..

Dit is zelfs nog maar een klein stukje over dit onderwerp..

de mensen die ik ben tegengekomen in mijn leven die psychische "mankementen"hebben. willen alleen maar begrepen en geliefd worden. zoals iedereen.

x
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 21 '11
Origineel bericht van: diebrabander
Waarom 'maakt' god zulke mensen dat ze zulke dingen doen?

Achter deze vraagstelling zit in mijn ogen een beeld van God, dat een soort van almachtige creator zit die iedereen maakt. Ik sta zelf niet achter dit beeld van god, want in mijn ogen is de vrije wil die wij als mensen hebben, datgene wat ervoor zorgt dat wij ervoor kunnen kiezen om "zinloos geweld" toe te passen.

Ook daarachter zit in mijn ogen een les die geleerd kan worden, door degenen die hiermee in aanraking komen.
akschuna
akschuna okt 21 '11

Dat heb je dan mooi gezegd NiMs.
Ik denk weleens/regelmatig dat mensen GOD zien als Sinterklaas.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki