Loading...
nl

Vorige levens...

MoonFlowertje
MoonFlowertje aug 13 '11
Soms vraag ik me wel eens af... wat of wie was ik in een vorig leven?
Soms denk ik wel eens dat ik piraat of struikrover was...
Omdat, als er iets gebeurt, een ramp, ofzo... het eerste wat in mij op komt is dan shockedenteren...
ik vind die gedachten helemaal niet prettig, en kan me ook geen dingen herinneren in dit leven waar ik het aan kan linken... zodoende denk ik dat het uit een ander leven komt...
Eigenlijk lijkt het wel ofhet niet mijn eigen gedachten zijn...
wel mijn gedachten, maar niet uit deze tijd
Bestaat er echt een soort van hypnose therapie, waar je terug kan gaan, naar een vorig leven?
Hoe noem je zo iemand dan?
Ik ben benieuwd, of er mensen zijn hier, die wel herinneringen hebben die terug gaan in een vorig leven, en met ons willen delen??

groetjes Moonflowertje
Delen:
Serenity
Serenity aug 13 '11
Is dat terug gaan in je leven en helpen herinneren ook onderdeel van regressie therapie?
MoonFlowertje
MoonFlowertje aug 13 '11
Miri, ik heb ff gegoogled, en ja...
volgens mij wel!

Ook zou ik dingen uit mijn jeugd uit willen zoeken onder hypnose...

smilegroetjes moonflowertje
Serenity
Serenity aug 13 '11
Ja op zich lijkt mij dat ook wel wat, maar ja hoe kom je eraan he?
Marjanne
Marjanne aug 14 '11
Er is inderdaad de regressiehypnose die je terugbrengt naar je kindertijd en/of naar vorige levens. Maar ik heb zelf ervaring met een heel goed medium die mij kon vertellen waarom ik zo geobsedeerd was op eten. Heel gedetailleerd wist ze te vertellen en omdat ik erg emotioneel werd wist ik dat het echt zo was. Zij kon vervolgens ook die oude herinneringen die in het geheugen van je ziel zit, verwijderen. Wat een opluchting! Zij zag beelden uit mijn kindertijd die ik zelf had verdrongen, maar ook uit een vorig leven.
Zo zijn er ook wel goede trancemediums die contact kunnen maken met de Akasha, of die geholpen worden door bijv. je eigen Gids die al veel levens bij je is. Niet alle Gidsen zijn uiteraard al vele levens bij je, maar die zijn er wel.
Hopelijk kun je wat met deze informatie.

Groetjes, Marjanne
Serenity
Serenity aug 14 '11
wauw!!! ik wil dit denk ik ook wel.
MoonFlowertje
MoonFlowertje aug 17 '11
dank je wel Marjanne, zoiets bedoelde ik ...

ik zou zo graag willen weten wie de oude man ( Geest)
op de trap was... waarschijnlijk mijn overgrootopa...
want toe ik zijn foto zag, raakte ik een beetje in de war!
en een keer werd ik overgenomen... ik was er zelf wel bij, hoor
maar de controle was ik kwijt...
zou ik deze dingen weer kunnen beleven, bij zo'n medium...
om te kijken wat er nu precies gebeurde?

groetjes moonflowertje
Cialara
Cialara aug 17 '11
Ik heb tijdens het zogenaamde zielenreizen wat wij met een groepje van het forum hier geregeld doen, al vaak delen en stukjes van vorige levens van mezelf en de anderen terug gezien.

Vaak gebeurt dit op momenten dat je met een probleempje zit wat op een van die levens is terug te voeren.

Inderdaad, dit is een stukje uit je akasha, waar je als medium iemand mee kan helpen ook. Ik kan het wel, maar niet zonder die persoon mee te nemen als het ware. En het is vrij intensief wel om te doen. De mensen met wie ik het tot nu toe gedaan heb, zijn zelf allemaal begaaft om het zo maar te zeggen, maar ik denk dat veel meer mensen het kunnen zonder het zelf te beseffen.

Het is alsof je aan het dagdromen bent, je krijgt dan een soort van filmpje te zien, waar je eventueel op in kunt tunen. Bij de een gaat dat makkelijker dan bij de ander.

Als je het doet als medium voor een ander, dan vergt dat wat meer van de "ziener", maar het is wel degelijk mogelijk smile
MoonFlowertje
MoonFlowertje sep 18 '11
Dat filmpje hè? is net als een droom met je ogen open... als je je ogen dicht doet is het net een droom, met je volle verstand erbij? tenminste... zo zie ik soms dingen
meestal denk ik ook in beelden, duurt soms ff voor ik het in woorden kan uitdrukken...
als iemand wat verteld dan zie ik ook het beeld voor me...
ik ben niet goed in mediteren, maar ga dit wel trainen...
want ik weet dat ik veel verder kan komen dan dat ik nu ben...
ik heb contact met mijn gids, zonder mediteren!
als ik me er op af zou kunnen stemmen.... misschien kan ik het me herinneren, vanuit mijn ziel!
maarja^^ ik weet het niet....
dat "enteren" kan ook aangeleerd zijn! dus was ik geen piraat!
misschien heb ik wel geen vorig leven... (indigo)
ik kan me veel dingen herinneren, zelfs uit de tijd dat ik niet eens kon praten, of denken in woorden...
Papillon-Blanc
Papillon-Blanc sep 21 '11
Ik heb dat ook een keer meegemaakt.
Telkens als ik mediteerde zag ik vuur om me heen.
Ook rook ik smeulend hout.
Later heb ik begrepen -door een soort "uittreding"- dat ik in een vorig leven waarschijnlijk verbrand ben als zijnde "Heks".
Komische noot: ik verzamel al járen heksjes!
En als kind vond ik Eucalypta (uit Paulus de Boskabouter)geweldig, ik lag in een deuk met haar, dit in tegenstelling tot de andere kinderen.
En ja, ook ik dit leven ben ik een beetje "vreemd" t.o.v. anderen.
Emuca
Emuca sep 21 '11
Weet je wat me opvalt? Dat zo veel mensen denken verbrand te zijn als heks in een vorig leven... Vind ik apart.. want zo heeeeel erg veel mensen zijn er niet eens verbrand.... smile
Emuca
Emuca sep 21 '11
250 in Nederland en 206 in Vlaanderen.. okee... Laten we zeggen om en nabij 500. Ik vind het dus altijd zo apart dat er zo vaak gezegd werd dat men als heks is verbrand.. Ben ik de enige die zo denkt?
Als men vlammen ziet en hekserij aan zichzelf linken, hoeft dat nog niet te betekenen dat jij zo bent gestorven. Het kan een teken zijn dat je gewoon een heks bent, of zoiets hebt zien gebeuren. Dat je je kan plaatsen met het leed dat er toen werd gegeven aan mensen die anders zijn... Iets wat nu, zij het in een andere context, nog steeds speelt.
Groene_heks
Groene_heks sep 21 '11
Tienduizenden slachtoffers Emmy, je kan toch vanuit elk land reincarneren? Niet alleen vanuit het land waar je toen bent gestorven?
Ik ben doodsbang voor vuur, altijd al geweest, er is mij verteld (heb er geen herinnering aan) dat ik ooit in die tijden door iemand ben gered van de brandstapel smile

Het zou zo maar kunnen denk ik smile
Emuca
Emuca sep 21 '11
Tienduizende slachtoffers, waarvan maar weinig uiteindelijk op de brandstapel zijn beland.. Meestal werden ze gewoon opgehangen namelijk.. Kijk maar naar Salem, het bekendste heksenverhaal. Geen van de 19 'heksen' zijn daar verbrand.

Met die getallen wilde ik alleen even aangeven dat het er relatief gezien weinig zijn van het totaal aantal executies hier in deze landen, waarbij men echt daadwerkelijk is gestorven met het vuur. En dan ook bewust, want ja er werd wel vaker verbrand, maar meestal was je daarvoor al gewurgd. Daarnaast, hoeveel van de mensen die verbrand zijn, waren daadwerkelijk een heks?

Natuurlijk zullen er mensen zijn die het wel echt is overkomen.. tuurlijk kan dat. Maar persoonlijk vind ik het opvallend dat heel veel mensen zichzelf linken aan een brandstapel. Komt op mij een beetje over alsof dat pas echt aangeeft dat je een heks bent. Wat mij waarschijnlijker lijkt is dat men, als heks zijnde in deze tijd, een afkeer of sterke gevoelens of beelden bij de brandstapel heeft omdat deze een beetje symbool staat voor het heks-zijn. Niet alle heksen zal het overkomen zijn, maar hen die het wel overkomen is, delen hun gevoel met alle anderen. Kracht van groepen. Groepsgevoel en het delen van emoties.

Is het dan niet dat als men het branden op de brandstapel voor zich ziet, dat men dat groepsgevoel meteen voelt en daarmee de pijn die erbij hoort. Ik weet niet zo goed hoe ik de zin mooi kan typen. Dus als het een beetje warrig is komt het daardoor.

Gered zijn van de brandstapel, vind ik daarintegen veel logischer.. Want 'gered' zijn kan heeeeel breed zijn. Het kan namelijk zo zijn dat jij als weet ik veel wat.. noem het boerin, heel veel met kruiden werkte en dat dat in de tijden van de heksenvervolging bij sommige begon op te vallen. Als iemand in die tijd al tegen jou gezegd heeft: 'pas op, ze praten over je!' ben je in principe al gered.


Edit: collectieve herinnering... dat komt er misschien het meest bij in de buurt met wat ik bedoel.
Groene_heks
Groene_heks sep 21 '11
Ja ik snap je helemaal smile
gast
gast sep 22 '11
Er is ooit tegen mij gezegt "oh ben je zo bang voor vuur, dan ben je zeker Jeane D'Arc geweest". Nou ben ik daar niet zo van overtuigd maar dat is ook iemand die op de brandstapel is gezet.
En ik durfde tot mijn 12de niet eens een lucifer aan te steken, maar ik was er wel altijd bij als er een vuurtje gestookt werd in de buurt. Het fascineerd en beangstigd.

Zou ook wel willen weten wat er in mijn vorige levens allemaal is gebeurd. Zal me niets verbazen als er paarden en honden in voor komen.
Petra
Petra sep 22 '11
Origineel bericht van: MoonFlowertje
Soms vraag ik me wel eens af... wat of wie was ik in een vorig leven?
Soms denk ik wel eens dat ik piraat of struikrover was...
Omdat, als er iets gebeurt, een ramp, ofzo... het eerste wat in mij op komt is dan shockedenteren...
ik vind die gedachten helemaal niet prettig, en kan me ook geen dingen herinneren in dit leven waar ik het aan kan linken... zodoende denk ik dat het uit een ander leven komt...
Eigenlijk lijkt het wel ofhet niet mijn eigen gedachten zijn...
wel mijn gedachten, maar niet uit deze tijd
Bestaat er echt een soort van hypnose therapie, waar je terug kan gaan, naar een vorig leven?
Hoe noem je zo iemand dan?
Ik ben benieuwd, of er mensen zijn hier, die wel herinneringen hebben die terug gaan in een vorig leven, en met ons willen delen??

groetjes Moonflowertje


Misschien was je wel een alleenstaande moeder/vader die al jaren niet rond kon komen en zag dat dit een mogelijkheid was haar/zijn kinderen te voeden? Dat zou in één keer veel sense maken en gefet een totaal andere invalshoek (die een beroep doet op jouw eigen innerlijk oordeel)! Een invulling is zo gemaakt, waar het misschien wel om gaat is dat je in dit innerlijke oordeel, nu ook iets moois van jezelf tegen komt, namelijk dat je dit onder normale omstandigheden niet zou doen en je dan die impuls onder controle hebt. Vergeet niet dat we onze eigen innerlijke psycholoog altijd bij ons hebben en die innerlijke psycholoog laat ons steeds zien waar we staan in onze ontwikkeling. Regressie kan ook helpen, maar het kan ook helpen door in het nu te kijken wat je hiermee kunt?
ButterFly78
ButterFly78 sep 24 '11
Nou, dacht dat ik ook omgekomen ben door verbranding uit een vorig leven en idd heel snel gooi je de link dat je vroeger dan een heks was.
Ik kan aboluut niet tegen openhaard vuur, die lucht verstikt me. Tegen sommige wierook kan ik ook niet tegen, moet dan echt de betere hebben.
Ben echt ook van mening dat ik een brand heb meegemaakt vroeger, maar dat is in dit leven helemaal niet waar. Ik zat altijd als kind te bedenken hoe ik kan ontsnappen als er brand uitbreekt. Zocht van te voren al de noodweg/gang. Als er een brandalarm of veiligheidsalarm afgaat, sta ik met tranen in mijn ogen.
Ook maar regressie-therapie doen dan!
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 25 '11
Ja daar kun je zeker een sessie op doen. Ik ben tijdens het geven van een sessie redelijk wat dingen tegengekomen zoals levend begraven, auto ongelukken, ophangingen en ook verbrandingen.
Pagina's: 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki