Loading...
nl

Toeval? Bestaat niet!

Emuca
Emuca jul 21 '11
Haaai iedereen.. Ik heb vandaag zo iets bizars meegemaakt... En ik schreef er voor mijn weblog een blog over, maar die wilde ik jullie niet ontnemen. smileDus bij deze!

Toeval?

Iedereen die me een beetje kent, weet ondertussen wel van mijn IBgroep drama. Als je er niks vanaf weet: om een lang verhaal kort te maken komt het er op neer dat ik volgens IBgroep vorig jaar niet uitwonend was omdat mijn vader hetzelfde huisnummer had als ik. En dat terwijl de gemeente weet dat het twee huizen zijn en dus eigenlijk twee adressen behoren te hebben. Maar de gemeente zei nee op mijn vaders verzoek voor een eigen huisnummer en zodoende.

Kom ik net terug van boodschappen doen, staat er een vriendelijke meneer met een grote map voor mijn deur. Hij stelt zich voor als iemand van de gemeente die alle gebouwen aan het controleren is. Ik leg hem mijn situatie uit en hij is extreem verwonderd dat het überhaupt gebeurd is. Hij vraagt of hij even mag controleren of het inderdaad twee huizen zijn. Zonder enige tegenspraak vertel ik hem precies wat hij moet weten. Dan vraagt hij of de rechtszaak al loopt. Ik zeg dat ik nog een datum moet krijgen en ik pas deze week de laatste papieren heb opgestuurd. En wat zegt die aardige man? Dat hij zal kijken wat hij kan doen bij de gemeente. Hij noteert mijn naam, geeft hem de zijne en die van zijn contactpersoon en zegt me te bellen als ik de rechtszaak voor de deur heb staan, zodat ze me dan precies vertellen kunnen wat de stand van zaken is.

Is dit toeval? Dat ik opeens een steuntje in mijn rug krijg vanuit onverwachte hoek? Ik geloof eigenlijk niet zo in toeval. Want ik weet dat ik gelijk heb. Ik heb ook gelijk over de zaak. Ik verdien mijn studiefinanciering gewoon. En ik denk dat ik nu geholpen wordt om sterker te staan voor de zaak, zodat ik ook echt daadwerkelijk gelijk krijg. Het is afwachten. Hoe dan ook, het bezoekje van deze ambtenaar maakte me blij. Gewoon, omdat er een vreemde is die zegt: je hebt gelijk.
Delen:
Serenity
Serenity jul 21 '11
Quote:
Want ik weet dat ik gelijk heb.Ik heb ook gelijk over de zaak. Ik verdien mijn studiefinanciering gewoon. En ik denk dat ik nu geholpen wordt om sterker te staan voor de zaak, zodat ik ook echt daadwerkelijk gelijk krijg. Het is afwachten. Hoe dan ook, het bezoekje van deze ambtenaar maakte me blij. Gewoon, omdat er een vreemde is die zegt: je hebt gelijk.

Mijn glitters glinsterde op Emuca plus kreeg ik het idee dat het kwam omdat je wist gelijk te hebben en je op je gelijk focuste en niet los kon laten en dat het daarom zo spaak liep.
'Gelijk of niet je leeft' denk ik nu binnen te krijgen...
Ik ben erg blij voor je dat deze ambtenaar-engel op je pad kwam en dat er voorspoed in het vooruitzicht komt!! ^^
Emuca
Emuca jul 21 '11
Inderdaad... Want okee.. het is een geldzaak.. Maar studenten hebben nu eenmaal niet heul veel geld.. en ik lever nu 150 euro per maand in. Onterecht!
Ik heb al uren werk en energie in dit probleem zitten.. En dit is even een heeeeel erg welkom cadeautje om vooral niet op te geven.
Serenity
Serenity jul 21 '11
ja je vind dat je er recht op heb en dat er tot nu toe onrecht is aangedaan..
Emuca
Emuca jul 21 '11
Jup heel erg. Want ik weet heus wel dat ik hier niet met mijn vader heb gewoond. En er wordt gezegd van wel.
Serenity
Serenity jul 21 '11
precies!
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 21 '11
Gewoon krijgen wat je toekomt smile. Zo werkt de wet van aantrekking laugh.
Emuca
Emuca jul 21 '11
Nou hopen dat ik mijn geld terugkrijg.. hahaa
Groene_heks
Groene_heks jul 21 '11
Ik ben blij voor je!
Emuca
Emuca jul 21 '11
Ik ben ook blij.. smileMijn papa ook, want die heeft zoiets van: we staan nu extra sterk!
MoonFlowertje
MoonFlowertje jul 22 '11
Dit is zeker geen toeval inderdaad!

het is namelijk niet de bedoeling dat je je zorgen maakt!
dit neemt veel te veel tijd in beslag...
en... je maakt je er zorgen om!
en dan neemt de "overhand" de leiding (iets wat je meestal niet ziet)
maar jij ziet het wel wink

groetjes moonflowertje
Emuca
Emuca jul 22 '11
Ja, als ik dit niet had gezien had ik echt een nieuwe bril moeten halen.. laugh
Groene_heks
Groene_heks jul 22 '11


lolz..

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki