Loading...
nl

GAVE? Elfpath school? Rohaa , Minke? Nep of echt?

Diamont
Diamont jul 19 '11
Goedenavond Merudi Forum

Ik wilde eens vragen of dat Elfpath de school van Rohaa in Groningen (mw Minke L) www.elfpath.com echt is of JUIST niet serieus genomen kan worden...

Ik bedoel Rohaal ziet zich als een soort god en master teacher, dit is erg goed zichtbaar als je haar filmpjes op youtube bekijkt: http://www.youtube.com/watch?v=JgJ0V9KWH2w&feature=related

Ik vind 150 euro voor een paar skypen met Rohaa wel een hoge prijs en de vraag is juist of het werkt. Er staat ook een filmpje op van een elfpath meeting dit lijken allemaal labiele zielen die in de ban zijn van Rohaa , ik bedoel het niet verkeerd maar ze komen zo niet zelfverzekert over.

Bekijk: http://www.youtube.com/watch?v=tBPFI_FIm3g&feature=related

Nou genoeg filmpjes gepost en een zeer interessant onderwerp lijkt me om eens met elkaar te bediscussieren.

Dit was een chat gesprek van Henk de Vries met Rohaa:

[16:53:01] henk de vries: Hallo rohaa_! Ik wil u graag toevoegen op Skype. henk de vries

[20:18:51] Rohaa: Rohaa heeft contactdetails gedeeld met henk de vries.
[20:18:55] Rohaa: hello
[20:54:57] Rohaa: Rohaa heeft contactdetails gedeeld met henk de vries.

[22:12:32] henk de vries: hoi
[22:13:23] henk de vries: hoe gaat dat nou met de online cursus ?

[22:14:13] Rohaa: http://www.elfpath.com/courses.elf#introcourse

[22:15:18] henk de vries: hoeveel deenemers heb je gehad ? of eb je ?

[22:15:43] Rohaa: ben je bekend met controle dramas?

[22:15:55] henk de vries: nee leg uit ?

[22:16:10] Rohaa: ben jij nu mee bezig vraag google maar

[22:16:55] henk de vries: bijzonder , ik stel een vraag en spontaal ben ik bezig met controle drama’s

[22:17:15] Rohaa: het is een manier om door constant aggressief vragen te stellen aandacht te krijgen en controle te krijgen over de ander
[22:17:19] Rohaa: gaat niet lukken

[22:17:30] henk de vries: waarom toch ?

[22:17:51] Rohaa: see?

[22:18:52] henk de vries: ik snap je niet ik probeer serieus er achter te komen wat je site / cursus in houd en ik krijg alleen geiriteerde antwoorden terug
[22:18:57] henk de vries: hoe dat zo ?

[22:20:20] Rohaa: ik snap dat je erachter wilt komen wat we doen, maar alle dingen die je vraagt staan heel uitgebreid op de site, en ik had je al uitgelegd dat als je dat niet kunt lezen, je ook niet gaat meekomen in de cursus

[22:21:03] henk de vries: je geeft op je site ook aan dat je leerlingen van af 6 tot 80 hebt kunnen die allemaal vloeiend engels ?

[22:21:11] Rohaa: ik ben niet geirriteerd, ik wijs je erop dat je bezig bent met wat een “Controle drama” heet. dat is een manier om mensen te manipuleren en aandacht te krijgen en energie los te krijgen

[22:21:50] Rohaa: we hebben ontzettend veel mensen die engels als tweede taal hebben. veel nederlanders, een belg, iemand uit zweden, polen, etc. beetje haperen en af en toe iets niet snappen is geen punt
[22:22:03] Rohaa: er is altijd wel iemand die kan helpen

[22:22:36] henk de vries: energie heb ik van de nuon niet van jou ik wil graag weten op een begrjpelijke manier en in het nederlands wat jou cursus in houd
[22:23:16] henk de vries: is je school ergens geregistreerd ? betaal je belasting ?
[22:23:33] henk de vries: hoeveel leerlingen heb je

[22:24:19] Rohaa: dat bedoel ik op strepen staan, eisen stellen, aggressief vragen stellen. dat heet het interrogator drama. het is (zoals je in bovenstaande link kunt zien) een van de eerste dingen die we mensen in intro afleren. het is geen manier van normaal communiceren, het is touwtje trekken om controle en energie
[22:24:35] Rohaa: en daar doe ik niet aan mee

[22:25:43] henk de vries: hoeft ook niet het mag , maar dat je als nederlandse school en als nederlandse healer of wat je ook bent geen antwoord wilt geven op de vraag wat je doet zecht mij eigenlijk genoeg

[22:26:04] Rohaa: er staat nergens dat we een nederlandse school zijn
[22:26:30] Rohaa: staat zelfs vrij duidelijk dat we internationaal georganiseerd zijn

[22:26:30] henk de vries: waar is je school gevestigd ?
[22:26:54] henk de vries: waar ben je geboren ? enz enz

[22:27:01] Rohaa: interrogator drama weer
[22:27:15] Rohaa: als je normaal met me wilt praten mag je daar eerst mee ophouden
[22:27:37] Rohaa: http://elfpath.com/elfi/Control_Drama

[22:28:03] henk de vries: ik vind je antwoorden heel bijzonder ik stel echt hele normale vragen
[22:28:25] henk de vries: waarom heb je daar zoveel moeite mee ?

[22:29:10] Rohaa: meeste mensen zijn zich absoluut niet bewust van controle dramas, hoewel het er tegenwoordig steeds meer worden
[22:29:28] Rohaa: dus waarschijnlijk heeft niemand je ooit uitgelegd dat je het enorm veel doet, en dat dat niet ok is

[22:30:13] henk de vries: ha ha ha draaien en klagen maar antwoorden ho maar waarom voel je je zo aangesproken ? heb je zo’n slecht beeld van de mensheid ?

[22:30:39] Rohaa: je bent echt een tekstboek voorbeeld leuk om te zien

[22:31:17] henk de vries: ha zeker als je me hier kan zien kan je ervaren dat ik ook aan astrale projectie doe zie je me zitten op je bank ?

[22:31:46] Rohaa: kijk, een interrogator wil dat je antwoord geeft op zijn vragen. dan stelt ie er nog meer, en dan heeft hij de controle en je aandacht. daar doet ie het om. dus als ik netjes je vragen ga beantwoorden speel ik helemaal mee in je drama. help ik jou niet mee, en helpt de interactie ook niet
[22:31:53] Rohaa: controle dramas zijn ontzettend destructief

[22:31:59] henk de vries: pfff
[22:32:09] henk de vries: heel bijzonder , ben je bekend met schitzofrenie ?
[22:38:58] henk de vries: ?
[22:42:16] henk de vries: nou het lijkt er op dat ik op geen van mijn vragen antwoord krijg , jammer het zegt veel over je , persoonlijk denk ik dat je internationale school , een hobby clubje is en niks meer , een samen raapsel gebazeerd op maya , en aziatische mythes en verder helemaal niks.
[22:42:56] henk de vries: trouwens je voorspelling van 8 oktober is niet uitgekomen er is niet maar dan ook helemaal niet meetbaar veranderd
[22:44:06] henk de vries:

[22:45:23] Rohaa: als interrogator als controle drama niet werkt gaan mensen vaak meteen over op een ander drama. jij springt meteen vrolijk in de intimidator. bewust gemene en intimiderende/aanvallende dingen zeggen om zo de ander in een hoekje te drukken. ik zou je aanraden om de celestijnse belofte eens te lezen

[22:46:48] henk de vries: ha ha ha , mooi man. maar nog steeds geen antwoord op geen van mijn vragen, heel bijzonder. wel bijzonder agressief en venening reageren, leer je dat ook op je clubje ? ben je trouwens de enigste leraar ?
[22:47:32] henk de vries: Minke ?

[22:48:22] Rohaa: de meest verstandige manier om met hardnekkige interrogators om te gaan is ze gewoon te negeeren veel plezier verder

[22:49:51] henk de vries: Ook veel plezier , doe de groetjes aan de kat , en wil je hem aub niet meer slaan als hij je energie steeld , ik ben namelijk tegen huiselijk geweld !
[22:52:00] henk de vries: Minke ? is het gesprek nu voor bij ?
[22:53:51] henk de vries: Toch lijk je me wel een aardig meisje , mischien een moeilijke jeugd gehad ? het communiceerd zo moeilijk , als je geen antwoord geeft.
[22:56:43] henk de vries: Zeg toch een prettige week verder doe rustig aan en zo , je krijgt trouwens meer volgelingen als je vragen beantwoord , maar dat zul je zelf ook kunnen verzinnen.
[22:56:57] henk de vries: Groetjes Henk (party)

Ik vind dat ze voor een spiritueel leider wel erg bot en raar reageert. Wat vinden jullie?
Delen:
Groene_heks
Groene_heks jul 19 '11
Meen je serieus dat je onze mening wilt weten?
Groene_heks
Groene_heks jul 19 '11
http://forum.skepp.be/viewtopic.php?f=13&t=2695

http://www.rug.nl/staff/m.b.w.langenhof/index

http://www.uk.rug.nl/archief/jaargang39/38/10a.php

https://gaitie.wordpress.com/2010/10/10/van-het-elfenpadje/

Dit kun je allemaal vinden en nog meer als je googled, ik denk dat je meer hebt aan je eigen mening, voelt het goed of niet goed en baseer daar je ding op smile

Ik heb er niks mee, voor mij (en dan baseer ik me niet op de mening van anderen) voelt ze erg onecht.
Mijn gevoel zegt dat ze profiteert van *zoekende* en naieve mensen.
Een soort van Jomanda typje, maar dat is mijn gevoel, voor hetzelfde geld zit ik er vierkant naast.
akschuna
akschuna jul 19 '11

Persoonlijk ga ik hier niet over oordelen,
ik ken de dame niet dus zal ik er zeker geen "heksenjacht" van maken !
Groene_heks
Groene_heks jul 19 '11
Gelukkig maar smile
Dat was volgens mij ook niet de bedoeling van Diamont/ Henk.
Daarom geef ik ook aan dat ik er met mijn gevoel vierkant naast kan zitten wink
akschuna
akschuna jul 19 '11

Tja ware het niet dat deze meneer op diverse andere sites met hetzelfde verhaal staat...........

En jazeker dat zou inderdaad kunne,dat bedoel ik......
Groene_heks
Groene_heks jul 19 '11
Is dat zo ja? Das niet zo heel erg netjes eigenlijk..dan krijg je dus wel een heksen jacht ja...
Dank voor de tip, ik ga hier niet meer op reageren dan.
akschuna
akschuna jul 19 '11

Ik "heb het ook niet" op de dame maar dit is inderdaad niet netjes,om het zo maar te zeggen....

Hier ga ik niet over...........
Serenity
Serenity jul 19 '11
Quote:
[22:45:23] Rohaa: als interrogator als controle drama niet werkt gaan mensen vaak meteen over op een ander drama. jij springt meteen vrolijk in de intimidator. bewust gemene en intimiderende/aanvallende dingen zeggen om zo de ander in een hoekje te drukken.

Ik ken mensen die dit patroon hebben. (even tussen neus en lippen door)
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 21 '11
Het is wel duidelijk dat onze meneer Henk na één post niet meer reageert. Zeker gezien de andere fora waar dit ook op is gepost.

Volgens mij is meneer Henk nogal voor zichzelf aan het vluchten en wil geen eigen verantwoordelijkheid nemen voor zijn eigen problemen. Hij is alleen maar bezig om anderen de schuld te geven van zijn eigen drama.

Lees in zijn bericht maar eens de intentie en de manier van aanvallen. Het is heel duidelijk dat hij alleen maar wil vechten in plaats van de weg naar binnen te maken. Erg mooi om te zien hoe Rohaa, dit heel direct doorheeft en het meteen teruggeeft.

Dus beste Henk, als je dit leest, ga je ook de weg naar binnen eens maken in plaats van je ongenoegen en drama naar buiten te projecteren? Waarom heb je aandacht nodig door anderen negatief neer te zetten? Ga eens op zoek naar je gekwetsheid en omarm het in plaats van ertegen te vechten.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 21 '11
Ik heb overigens ook de bron van het bovenstaande gevonden:

http://gaitie.wordpress.com/2010/10/19/een-gesprek-met-rohaa/#respond

Lijkt me allemaal erg trollerig dit wink.
Groene_heks
Groene_heks jul 21 '11
Laat gaan joh..hij lokt alleen maar uit dat wij hetzelfde doen.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki