Loading...
nl

mooie droom!

rosalba
rosalba jun 21 '11
Hallo iedereen, mijn naam is rosalba en vind het fijn om eens af en toe hier op deze web te komen om dingens te delen met iemand anders. Ik heb een maand geleden een heel mooie droom gehad, dat ik zwanger was. Ik geraak moeilijk zwanger en nu wou ik weten waarom ik het eigenlijk gedroomd zou hebben? Mijn schoonzus heeft vorige week ook gedroomd dat ik zwanger was.
Ik ben gewoon nieuwsgierig groetjes. Waarschijnlijk een heel ander betekenis.
Delen:
Serenity
Serenity jun 21 '11
Vol van verwachting van iets zijn, denk ik maar niet met zekerheid.
Of het kind in je wil iets of heeft bescherming nodig…kan ook misschien.
Maar het kan ook zijn dat je koestert naar geborgenheid en wellicht huislijkheid of het veilige liefdevolle gevoel van een gezin.
Er zijn zoveel mogelijkheden heb je het al gecheckt op internet?
- www.droominfo.nl/droomwoordenboek/droom/uitleg/Zwanger .

Quote:
ALS JE droomt dat je zwanger bent, suggereert dit dat jezelf of een aspect uit je persoonlijke leven aan het ontwikkelen is. Mischien ben je nog niet gereed om er over te praten of naar te handelen. Het kan tevens een verwijzing zijn naar het ontstaan van een nieuw idee, richting of doel.

Als je in het echt zwanger bent, dan gaat deze droom over je angsten en onzekerheden met betrekking tot je zwangerschap. vrouwen die minder dan drie maanden zwanger zijn, dromen vaak over kleine creaturen, pluizige beestjes, bloemen, fruit en water. De dromen van vrouwen die tussen de 3 en zes maanden ver zijn gaan vaak over de angst of ze wel een goede moeder zullen zijn en zorgen over mogelijke complicaties bij de bevalling. Dromen dat je het leven schenk aan een niet menselijk iets zijn vrij normaal. Als je op het laatst loopt, dan kunnen dromen vaak gaan over je eigen moeder. Omdat je lichaam verandert en groter wordt, is het niet ongewoon dat je kunt dromen over walvissen, olifanten, diosaurussen en andere grote beesten.

Tadaaa!
-
niels
niels jun 21 '11
Hey Rosalba
Ik heb gebladerd doorheen mijn droomsymbolenboek en gezocht op het internet en heb daar een paar dingetjes ontdekt die misschien op louw van toepassing kan zijn.
Allereerst zou het natuurlijk een teken kunnen zijn dat je misschen ergens in de toekomst zwanger wordt maar vaak gebruikt je onderbewuste symbolen in je dromen om je bepaalde dingen duidelijk te maken. Dingen waar je je misschien op dit moment niet echt bewust bent maar misschien toch belangrijk zijn .
Een zwangerschap als je niet zwanger bent kan staan voor een nieuw idee,doel of richting . Misschien ben je aan het denken om iets anders te doen en wilt je onderbewuste je daar op duiden.
Je zei dat jouw schoonzus droomde dat je zwanger was. Dat kan er misschien op duiden dat ze ziet dat je je groeit en jezelf ontwikkeld en dat ze onbewust angst heeft fat jullie uit elkaar groeien.Niet uit jaloezie mmaar meer uit angst dat de relatie die jullie samen hadden zou verdwijnen iets in die aard
Ik hoop dat ik je een beetje hebt kunnen helpen
rosalba
rosalba jun 22 '11
Niels, bedankt om te reageren. Tja, ik denk wel dat het echt te maken heeft dat ik een nieuw doel in mijn leven heb en nieuwe dingens ga ervaren, zo denk ik het persoonlijk.
Ik zal naar mijn intuitie moeten luisteren he wink.
groetjes rosalba
rosalba
rosalba jun 22 '11
Merci miri voor je reactie. Ja ik weet zelf niet hoe ik het moet ervaren, maar ik weet al enigzins dat het niet bij mij van toepassing is dat ik momenteel zwanger ben, het zal inderdaad een teken zijn dat ik verder moet, met nieuwe dingens beginnen. Ja het is ook wel dat ik soms het gevoel heb dat ik iets mis in mijn leven, zoals jij zegt, een gezinnetje.
We zullen er wel uit komen smile
groetjes rosalba
Serenity
Serenity jun 22 '11
Ik heb een andere vorm van jouw verhaal Rosalba, als ik in gedachten ben, en ik denk dan dat ik op dat moment, me kwetsbaar voel (ik weet het niet zeker hoor) en dan als stopwoord zeg ik 'ik ben zwanger' en leg ik mijn hand op mijn onderbuik .
Daarna besef ik me dat ik dat zei en schaam ik me omdat ik weet dat ik niet zwanger ben en nu er geen behoeft aan heb, rare gedachtengangen, denk ik dan.
rosalba
rosalba jun 22 '11
Ja wel grappig eigenlijk miri in jouw geval wink
Soms denk ik wel, kwamen sommige dromen maar wel uit! smile
xrosalba
MoonFlowertje
MoonFlowertje jun 23 '11
en gaat iets nieuws, zich in jou, ontwikkelen...
misschien wel iets wat je op merudi gaat vinden wink

een droom is meestal een aankondiging, of waarschuwing, waar je in "wakkere" toestand geen aandacht aan schenkt...

droom je veel en vaak, dan raad ik je echt aan om een schriftje te kopen, en de dromen op te schrijven... het liefst zodra je wakker bent...

is altijd leuk om weer terug te lezen... en het help je ook om andere dromen terug te herinneren wink

groetjes Moonflowertje
Serenity
Serenity jun 23 '11
Tanks Rosalba, mooi avatar trouwens! laugh
Ja, ligt eraan of je het daadwerkelijk wilt en of de tijd ernaar is, maar verlangen mag altijd als het maar niet de overhand neemt! wink

Je hebt gelijk MoonFlower, zelfs Freud kwam met deze redenatie aan zetten …even googlen! ^^
nl.wikipedia.org-. Sigmund_Freud
Quote:
In 1899 verscheen zijn opzienbarende werk Die Traumdeutung, over de relatie tussen het onbewuste en de inhoud van dromen. Het onbewuste of onderbewustzijn is de laag van de geest die tussen het driftmatige, onbewuste en het (minder primaire) bewuste in zit. In dromen zouden verborgen boodschappen van het onderbewustzijn zitten: dromen zijn verkapte vervullingen van onbewuste wensen. Door dromen te analyseren kon men dus dingen over het onbewuste te weten komen.
rosalba
rosalba jul 4 '11
moonflowertje je zal zeker gelijk hebben, want ik denk dat ook wel zelf, dat er nieuwe dingens op mij te wachten staan, ik wacht vol ongeduld wel af laughen we zullen zien he...
xrosalba
MoonFlowertje
MoonFlowertje jul 4 '11
neeej, niet vol ongeduld! shocked
gewoon op je af laten komen... het komt vanzelf
juist als je er niet mee bezig bent!

groetjes moonflowertje

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki