Loading...
nl

Hoe dromen jullie eigenlijk?

JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 13 '07
Deze vraag is na aanleiding van een gesprekje dat ik had met Kath waarin ik een droom van mij vertelde. Daarin kwamen we erachter dat wij allebei op verschillende manier dromen. Ik droom altijd alles vanuit mezelf. Er is dus geen verschil tussen de normale dag en mijn droom, behalve dan, dat er soms rare dingen gebeuren die niet kunnen. Maar ik ben altijd mezelf, en maak ook dingen mee. Ik zie mezelf dus ook niet ofzo, maar ik kijk dus door mijn ogen. Nu blijkt kath nooit vanuit zichzelf te dromen, maar vanuit de derde persoon. Ze zweeft dus een soort van, in haar droom en kijkt wat er gebeurd. Ze kan dus ook in de ogen van verschillende personen kruipen, en haar dromen sturen. Dit is dus zo enorm anders dan dat ik dat doe, dus ik vroeg me af. Hoe zit dit eigenlijk met jullie?
Delen:
Mimi*
Mimi* jun 14 '07
Ik droom altijd van uit mij. Ik zie alles gebeuren door mijn ogen en ben denk ik altijd mezelf.
Kim1
Kim1 jun 14 '07
Dromen gedurende de periode tijdens mijn indaling naar de aarde waren heel apart. Het waren eigenlijk geen dromen, maar constant uitstapjes naar paralelle dimensies die constant aanwezig waren om getransformeerd te worden.

Voorbeelden van ruimtes die ik zelf bijvoorbeeld bezocht zijn:


1)
Telkens opnieuw kom ik in hetzelfde huizenblok terecht dat helemaal het spiegelbeeld is van mijn eigen huizenblok en ik raak ook telkens de weg kwijt.

Duur: 5 maanden

2)
Ik woon in een flat die exact het zelfde is als mijn flat. De sleutel wordt mij overhandigd en het is 1 grote puinhoop binnen. Stof overal, vet overal, spinnenwebben overal, viezigheid overal. Oude meubels overal. Echt 1 grote bende waar je niet door heen komt.

Duur: 8 maanden
Symboliek: mijn eigen fysieke lichaam en oude patronen die mij ziek maken

3)
Ik woon in een groot villa met allemaal doorgangen en ik heb een broer en een zus en ouders. Het contact met ouders verloopt anders dan het contact tussen ouders en kinderen hier. Maar de ouders zijn er altijd wel. We zitten vaak op de bank en kijken naar een scherm. Het is fijn daar.

Duur: 4 maanden
Soort: paralel leven

4.
Ik loop in de bergen rond en kom in een eenvoudig huis terecht alwaar ik mijn tweelingziel ontmoet (die ik ook ken in dit leven). Ik kom daar binnen met 2 vrienden en hij heeft ondertussen een kind gekregen van een andere vrouw. Ik ben ongelofelijk boos en kwaad hierover omdat hij onze afspraak geschonden heeft. Maar ik praat hier niet over. De omgeving is met bergen en armoedig en koud.

Duur: 2 maanden
Soort: parallel leven

5.
Weer een ontmoeting met mijn tweelingziel waarbij ik een bergpad op loop en waarbij alles steeds donkerder en donkerder wordt. het stenen pad loop ik op en ik kom boven bij zijn hut waar hij volledig in het duister is gehuld met een donkere cape om zich heen. Brrr

Frequentie: 8 maal
Soort: ontmoeting met mijn tweelingziel die in een bewustzijnslaag zit die hij toen transformeerde.

6.
Ik loop en vraag mij toch af hoe ik moet vliegen. ik weet dat ik het kan, maar ik ben het zo vergeten. Dan in 1 keer gaat het lukken. met mijn lichaam ga ik vliegen en ik maak sprongen van wel 100 meter. Ik spring en kan mij voortbewegen.

Soort: contact met een bewustzijnslaag waarbij alles mogelijk is. Contact ook met Lemurie

Komt momenteel nog vaak voor. Als ik wakker wordt in mijn lijf vraag ik mij af of ik wel eens zou kunnen vliegen.

Verder zijn er momenteel de vele verwerkingen gaande van iedere dag. Ik droom altijd in kleur vanuit mijzelf. Het contact met andere dimensies is zo goed als afgelopen omdat de poorten hiernaar toe zijn gesloten nu. Er zijn zo nog een stuk of 6 meer dimensies geweest waar ik vertoefde. Achteraf snap ik dat ik mijzelf telkens bevond in ruimtes van mijn ziel waar ik telkens maar weer opnieuw aan het verwerken en opschonen was.

Kimm
LPChip
LPChip jun 14 '07
Ik droom altijd vanuit datgeen wat ik zie. Zo kan ik dromen dat ik ergens loop, maar ik kan bijvoorbeeld ook dromen dat ik een computer spel speel, en dan zie wat ik normaal op het scherm zie.

Het grappige is wel, dat wanneer ik zo'n computer-spel-droom heb, ik me kan bewegen zoals in het echt, maar ik kan vaak dingen die ik in het echt niet kan: zoals tegen een heel hoog hek op klimmen waarbij het haast onmogelijk is door het gaas enzo, en van relatief hoge plekken naar beneden springen, grote sprongen maken (en het ook altijd halen he!) Ik kan met geweren rondlopen, en dan ook altijd raakschieten wat ik moet schieten (net als in het spel)
Wendy's
Wendy's jun 14 '07
Ik droom ook gewoon vanuit mijzelf!!

Soms kan ik mijn dromen bepalen, maar dat doe ik dan ook vanuit mij gezien
Ayasha
Ayasha jun 14 '07
Ziet er naar uit dat het dus aan mij ligt NiMS :D
jo
jo jun 14 '07
ik droom ook meestal vanuit mezelf zodat ik er naar kijkt door mijn eigen ogen
maar soms ineens hang ik erboven en kijk naar mezelf en de andere dingen die er gebeuren.
ik denk dat kath dat ook zo bedoelt??
Ayasha
Ayasha jun 14 '07
neen hoor jo, het komt zelden voor dat ik het ben die er nog bij is, vaak zijn het andere personen. Kzie het alsof ik naar een film kijk. Bepaal het eigenlijk volledig zelf hoor..Kan net zo goed vanuit mezelf dromen. := Maar dat doe ik eigenlijk nooit.
Debiorah
Debiorah jun 14 '07
Ik beleef het voornamelijk uit mezelf maar krijg zeg maar het hele verhaal vanuit verschillende gezichtspunten. Alsof er cameratechnieken bij komen kijken. Als ik over een andere persoon droom kan ik dus in die persoon opgaan door het gevoel. Ik ben dan nog wel mezelf mar ik wordt eigenlijk verplaatst in het hele verhaal. Mijn droomgevoelens zijn intens. Ik beleef alles op gevoel zeg maar.Daarom is het soms moeilijk uitleggen wat ik heb gedroomd, het is een samenhang van veel verschillende oogpunten.
Ayasha
Ayasha jun 14 '07
dat heb ik ook soms Debiorah! :)
linkie
linkie jun 14 '07
ik droom eigelijk alleen uit mn zelfbeeld, al kan ik af en toe wel even uitzoemen om het geheel te bekijken, maar meestal gewoon in de ik vorm.....dus hoe ik het zie....ik beleef van alles en kom regelmatig in dezelfde settings terug.

Alleen is dat tegenwoordig erg onvoorspelbaar, maar ik herken dan tijdens het dromen ineens de situatie en weet dan dat ik dat eerder gedroomd heb, alleen zijn er dan altijd details anders.....heel raar.

Vroeger was dat vaker dan nu, dan kon ik een hele periode over hetzelfde dromen en me daarin prettig/veilig voelen. Dan koesterde ik die droom en beleefde iedere nacht vrijwel hezelfde of in iedergeval iets in dezelfde setting.
mause
mause jun 14 '07
volgens mij droom ik ook het meeste uit mezelf. eigenlijk niet echt opgelet. maar wat ik me herinner dan ben ik degene die dingen mee maak. wel kan ik van te voren bepalen waar ik over droom. vaak is dat hetgene waar ik aan denk voordat ik in slaap val.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 15 '07
Ik zie wel een trend in hoe de meeste mensen het meest dromen. Grappig dat er ook verschil in zit. Ik hoor wel eens dat men droomt in schimmen en vlakken, maar toch weet wie het is, en wat het voorsteld.
Wendy's
Wendy's jun 15 '07
Ik droom vanuit mijn zelf, maar de andere personen hebben nooit een hoofd bij mij! haha :p
Dus dan weet ik nooit wie dat zijn!

Wat ik wel merk is dat ik de laatste tijd ook in de toekomst droom.. en dat ik snachts vaak wakker wordt (wat eerst nooit was). en ik onthou ze voortaan elke nacht
LPChip
LPChip jun 15 '07
Wat me wel opvalt is dat ik mijn eigen lichaam niet echt zie in mijn droom. Als ik naar beneden kijk, zie ik wel een grond maar geen voeten. Alleen als ik op de klok kijk, zie ik m'n hand en arm, maar zonder kleding verder. Ik weet ook nooit wat ik aan heb enzo.

Hebben jullie dat ook?
Debiorah
Debiorah jun 15 '07
Ik heb dat ook vaak Chip, ik ben me wel bewust van mezelf maar zie mezelf eigenlijk niet.
LPChip
LPChip jun 15 '07
 Quote:
Origineel van Debiorah:
Ik heb dat ook vaak Chip, ik ben me wel bewust van mezelf maar zie mezelf eigenlijk niet.
Het gaat bij mij zelfs verder. Als ik bijvoorbeeld een object gebruik, dan zie ik dat object ook niet, maar het werkt wel.

Zo heb ik gedroomd dat ik in een auto reed, terwijl ik geen auto om mij heen zag. Wel andere auto's maar geen dashbord enzo. Het was er wel hoor, maar ik zag het gewoon niet.
Anne
Anne jun 15 '07
Ik droom vaak vanuit mezelf.
Ik heb een periode gehad dat mijn dromen over mensen die dood gaan gingen, bloed..mensen die word neergestoken...bloed,
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 15 '07
 Quote:
Origineel van Wendy's:
Ik droom vanuit mijn zelf, maar de andere personen hebben nooit een hoofd bij mij! haha :p
Dus dan weet ik nooit wie dat zijn!

Wat ik wel merk is dat ik de laatste tijd ook in de toekomst droom.. en dat ik snachts vaak wakker wordt (wat eerst nooit was). en ik onthou ze voortaan elke nacht
Weet je nooit wie het zijn? Wat apart. Of heb je dat soms? Wat bedoel je met in de toekomst droom, in de zin van voorspellende dromen?
Wendy's
Wendy's jun 16 '07
Soms weet ik op gevoel wie het zijn, maar zie nooit met hoofd!!

Ik droom bijvoorbeeld over de volgende dag als ik weet dat er iets gaat gebeuren. Ik heb zo ook al mijn examens van te voren gedroomd, vannacht droomde ik over vandaag (niet dat het klopte ofzo). Woensdag droomde ik over volgende week!! etc etc

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki