Loading...
nl

Ellen Rauh - Oth - Is voeding nog voeding?

Eduard
Eduard jun 16 '11
Is voeding nog voeding?

Is voeding nog voeding? Wordt voeding nog behandeld met respect als zijnde voeding? Of is voeding een product van de mensen? Als voeding een product van de mensen wordt, kan het gemanipuleerd worden door mensen. Als voeding een product van de Aarde is, zal de Aarde de mens voeden. Maar de mens is weggegroeid van de Aarde. De mens gebruikt Aarde, manipuleert Aarde en de voeding wordt gemaakt, geproduceerd en verspreid door mensen. Weet dus: alles wat de economie moet dienen en waar het niet meer om voeding gaat, wat gemanipuleerd wordt, niet omdat het beter is voor de mensen, maar omdat het beter is voor de economie, kan de gezondheid van de mens aantasten. Want ook jullie zijn Aarde. Alles wat je eet, wat door de mensen gemanipuleerd is, daar manipuleer je jezelf mee.

Heel je immuunsysteem is aan het verzwakken door gemanipuleerd eten. En dan kun je wel zeggen: "Er is geen ander eten meer te krijgen". Dat kan waar zijn, maar besef wat een energie jullie ter beschikking hebben. Als je eten eet, omwille van het feit dat mensen het verspreiden, of je eet eten als producten van de Aarde, dan ben je de Aarde dankbaar voor de voeding. Dan verbind je jouw energiesysteem met de Aarde en niet met de mensen. Dan eet jij Aarde en dan wordt jouw zelfhelend vermogen sterker. Door je eten te verbinden met mensen, wordt jouw zelfhelend vermogen zwakker.


Jullie kunnen je aanpassen – net als insecten – om immuun te worden, door je te verbinden vanuit je menszijn, met de planeet Aarde. Als je dus eet, eet Aarde. Heb respect voor Aarde en dan zal alles wat jij eet, je verbinden met Aarde en jouw immuniteit als mens vergroten.

Hoe meer mensen in staat zijn om dit te doen en hoe meer mensen zich bewust worden van wat er met voeding gebeurt – dat het niet meer de mens dient, maar de economie – als je dan een keuze hebt om voeding tot je te nemen wat niet uit die keten komt, en je hebt niet altijd een keuze; maar vaak ook wel, kies dan voor datgene wat verkocht wordt als zijnde producten van de Aarde. Loop niet in de val van de marketing. Loop niet in de val van de druk van de economie. Loop niet in de val doordat verkondigd wordt wat gezond is en wat ongezond is. Beslis voor jezelf wat voor jou gezond is of ongezond is. En als er geen gezonde voeding beschikbaar is, eet dan ongezonde voeding maar verbind je in dankbaarheid met de planeet Aarde. Probeer dus eten tot je te nemen waar niets aan toegevoegd is door de mens.

Als je producten eet waar toevoegingen van de mens aan vast zitten, richt je aandacht op de Aarde, dan voedt je niet de mensen die iets toegevoegd hebben maar verleg je de focus naar de Aarde, naar de oorsprong van het product.

Oth-channeling door Ellen Rauh
bron: oth-channeling.com
Delen:
Caius
Caius jun 16 '11
Eduard, bedankt voor je eerste bericht hier op Merudi.
Welkom!
Het is een mooi stukje...en gezond voedsel, zonder schadelijke stoffen en schadelijke manipulatie is heel belangrijk.
Helaas is door de bomen het bos niet meer te zien en mijn advies indeze is ... koop zelf geen producten met de schadelijkste stoffen en met de schadelijkste manipulaties...zo kopen mijn vriendin en ik bepaalde producten absoluut niet...maar als we op visite zijn, dan zondigen wij ons hier wel aan ... Je kan simpel weg niet al het slechte voedsel vermijden, maar dat staat gelukkig ook in jou stuk smile
Eruan
Eruan dec 30 '11
Maar wat ik me nu dan afvraag na het lezen van dit stuk... Is er nog wel ongemanipuleerd voedsel? Voedsel wat onbewerkt is, wat groeit zoals het groeien wil?

Als ik in de winkels kijk zie ik voornamelijk bewerkt voedsel. Zelfs de groenten zijn bewerkt helaas. Ik vraag me ook af of biologisch voedsel wel 100% biologisch is als het in een kas is verbouwd.
Ik kan me voorstellen dat onbewerkt/ongemanipuleerd voedsel een stuk gezonder is. Maar het lijkt me momenteel zo lastig op te lossen in de huidige maatschappij, waar geld belangrijker is dan gezondheid. Waar 'gezondheid' met geld te koop is, maar we de ware gezondheid uit het oog verliezen. Omdat we zoveel stress hebben om geld te verdienen om een 'gezond' leven te leiden.
Ik ben bang dat we een lange weg te gaan hebben om manipulatie van voedsel volledig te verbannen.

Gezond eten is geen makkelijke opgave tegenwoordig. Maar wat smaakt eten gemaakt van echte producten ook lekker in vergelijking tot 'pakjesvoedsel'!

Ik vind het een mooi stuk tekst, bedankt voor het plaatsen. smile
aquarel
aquarel jan 18 '12
het taiosme heeft een regeltje dat ik graag wil dicteren
over planten waar voeding uit te halen valt.
zeker als je het zelf kweekt.
dit is van lao tse.


te kweken,
maar vrij te laten groeien
aquarel
aquarel jan 18 '12
persoonlijk geloof ik dat alle voeding voor ons lichaam helemaal niet is bedoelt om het te koken, bakken, braden, enz..

ik denk dat je het rauw moet eten
maar ik ben er geen voorstander van.
floere
floere jan 18 '12
Zelf probeer ik zoveel mogelijk macrobiotisch te eten. Dat wil zeggen zo weinig mogelijk bewerkte produkten (liever volle granen dan pasta, brood,...), geen geraffineerde suikers (zoeten kan perfect met bv. appeldiksap of stevia), niets in de microgolfoven klaarmaken, biologisch eten, groenten en fruit van het seizoen en van de streek, en zo goed als geen vlees (vis kan wel af en toe)en zuivel. Oh ja en zo weinig mogelijk alcohol en cafeïne (maar da's lastiger). Als ik zelf kook is het dus macrobiotisch (maar op restaurant of bij vrienden dan stel ik me tevreden met gewoon vegetarisch of vis).
Ik koop bijna alleen in de natuurvoedingswinkel en uiteindelijk ben ik goedkoper af omdat ik daar niet door allerlei brol verleid word en al geen vlees of zuivel eet. 't Is alleen wat meer werk of organiseren omdat ik naar mijn werk rijst met gewokte groentjes of zo meeneem (maar meestal zorg ik wel dat er over is) in plaats van een broodje te kopen. En het feit dat ik geen last meer heb van hoofdpijn en opgeblazen buik en rode plekken in mijn gezicht sinds ik zo eet (een jaar of 2) maakt wel dat ik het volhou...
aquarel
aquarel jan 23 '12
ik heb al enkele dagen een dieët van water en brood en ik voel me goed in mijn vel.


en de appel valt niet ver van de boom zeker als het dan nog leeft
aquarel
aquarel jan 23 '12
maar ik heb zin om me te zondigen

want mijn smaakpapillen zijn niet meer aanwezig
AngelIngrid
AngelIngrid feb 27 '12
bedankt Eduard voor de bron aan informatie
ga dit in gedachten houden als ik de volgende keer naar de winkel om boodschappen ga
Novi
Novi apr 20 '12
Goed stuk.
Helemaal mee eens. Zo is het toch he. Je voelt gewoon of een bepaald product lekker is en als het lekker is is het ook nog meestal gezond.
Ik heb er niet altijd naar geleefd. Praktisch is dat nogal lastig als je kind bent.
Je eet wat je mama je geeft. Gelukkig gaf mijn mama veel lekkere groenten uit onze eigen tuin. Die met liefde in de aarde gegroeide producten zijn zo veel smaakvoller en energieker dat prut uit een pakje. Of water-tomaten uit de supermarkt.

Ik hou van de smaak van aarde aan mijn eten, dus als het op rockwool is gegroeit, dan vind ik het minder lekker. Dat maakt het voor mij makkelijk om producten te kiezen die de voedingsstoffen bevatten die ik nodig heb.

Dit is natuurlijk een spiritueel gechanneld stukje tekst.
Alleen wel een zoals ik altijd al vond dat het zat. smile

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki