Loading...
nl

Lucide Dromen

diebrabander
diebrabander jun 15 '11
Hallo allemaal,

Ik heb de laaste tijd wel eens een lucide droom, en heb pas een beetje zitten googlen over wat je er nu precies mee kunt etc. Maar ik vond de informatie een beetje beperkt.
Heeft er iemand hier misschien ervaring met lucide dromen die hij/zij met mij wil delen? smile

Groetjes,
Willem
Delen:
niels
niels jun 15 '11
Hey diabrabander

Ik hab ook zo een lucide droom gehad bij volle maan .Als je hem wilt lezen hij staat bij het dromendagboek onder de titel "het oog van de Hemel" . Daar heb ik mijn droom heel uitvoerig beschreven laugh
diebrabander
diebrabander jun 15 '11
Oke ik ga hem straks lezen! Maar nu eerst even naar de dokter want ik heb een afspraak haha tongue
diebrabander
diebrabander jun 15 '11
Hmm niet goed genoeg gegoogled merk ik hahah,
want daar staan wel nuttige dingen in!

Maar denken jullie dat als je in je droom tegen iemand praat, dat je tegen projecties uit jezelf praat of misschien toch tegen diegene die erbij is?

En zou je via een lucide droom ook kunnen uittreden, naar andere demensies e.d. kunnen?
diebrabander
diebrabander jun 15 '11
WOW,
wat een droom Niels tongue

En mooie beschrijving er ook van!

Maar waarom wilde je eigenlijk stoppen met dromen op het laatste moment?
niels
niels jun 15 '11
wel diebrabander aan de ene kant werd ik me heel bewust van de tijd (ik wist nog precies om hoe laat ik insliep) en ik was doodsbang dat ik te laat wakker zou zijn,mijn bus missen en niet op tijd op school geraken.
Aan de andere kant toen mijn eigen moeder zei dat ik een zatlap en er nog trots op ook was had ik bij mezelf zo iets van :okee zo wil ik niet zijn en zo ben ik ook niet ik denk dat dat er ook iets mee te maken had dat ik terug wakker wou worden. Maar als ik die droom terug over mocht doen zou ik nooit wakker willen worden en weer terug ellenlange gesprekken hebben met mijn grootmoeder. En haar kunnen zeggen dat geen van beide het juist hadden over de dood van Cleopatra laugh. Ik zal die droom nooit vergeten en zeker het laatste beeld niet van de hemel laugh
diebrabander
diebrabander jun 15 '11
Hahaha ja ik dacht ookal waarom zou je die droom willen beindigen? Maar ik denk dat de droom gewoon voorbij was, en het ook de bedoeling was dat je jezelf wakker ging maken, want ik neem aan dat je gwn een wekker had gezet en dus niet veel kans had om te verslapen? tongue

Maar Heb je wel eens 'normale' lucide dromen?
Serenity
Serenity jun 15 '11
Ik denk dat alles maar dan ook alles mogelijk is in jouw waarheid, de betrekking van de symbolische waarden erachter Die helpt jouw verder op je pad.
En als het zo zou moeten zijn dat je tegen je eigen projectie moet spreken of met een ander lichtwezen (zo noem ik de gidsen, engelen, entiteiten, oude spirits, magische wezens enz enz omdat men het licht van God in zich draagt, mooi toch? ) dan moet het zo zijn.
Iedereen functioneert anders hun gedachten gangen Linken anders dan anderen dat is nu eenmaal zo, en dus heeft iedereen een eigen handleiding en op basis van die informatie maken de lichtwezens een plan en met elke keuze die je maakt past men het plan aan, denk ik.
Er zijn vele wegen naar je bestemming hoe je er wilt komen bepaal jezelf, dat is de vrije wil.
De lessen die je nog moest leren is de missie maar ondertussen komen er allemaal obstakels en afleidingen op je pad zowel positief als negatief, denk ik.
En waneer het tijd is om verder te gaan dan ga je ook verder met de opgedaan kennis en nieuwe inzichten maar je moet wel op pad anders blijf je ergens hangen en als je op die manier gelukkig bent dan doe je dat maar ben je dan nog steeds zoekende dan wil je wel verder want niets moet alles mag! ^^
niels
niels jun 15 '11
dat is heel mooi gezegd Miri smile

en diebrabander dat was eigenlijk voor zover ik me kan herrineren de eerste en tot nu toe enige lucide droom die ik heb gehad
diebrabander
diebrabander jun 15 '11
Ja mooi gezegd!

Maar ik denk dat 'projecties' geen lichtwezens zijn, maar gewoon illusies vanuit jezelf. En ik ben het helemaal eens met wat je zegt, maar de vraag was: zijn de mensen tegen wie je in een droom praat/ziet gewoon projecties of echte lichtwezens?(zielen/entiteiten) Want het zou toch mooi zijn als je contact kon maken met een deel van iemand's (on)bewustzijn in je droom, en hem/haar zelfs daar vragen kon stellen etc. laugh
Serenity
Serenity jun 15 '11
Maar je bent zelf ook een lichtwezen en net zoals we een aantal rollen spelen in ons leven zoals moeder, dochter, vrouw, buurvrouw, collega, medemens enz. zal onze ziel meerdere vormen hebben die zich daar hebben ontwikkeld dat zijn delen van ons die samen werken en afwegingen maken continu.
Daarom is het vinden van jezelf ook erg moeilijk, een mens heeft zoveel potentieel in zichzelf dat het bijna ongelofelijk is…zo mooi.
Die delen van jezelf gaan hand in hand en vormen samen Jouw, denk ik.

Dus lijkt het mij dat alles wat er is zichzelf deelt (wellicht door magnetische negatieve krachten) en ontwikkeld (doormiddel het positieve en negatieve, die schommeling brengt iets in beweging dat een schommelend effect heeft op ons zo leeft men en men ontwikkeld) en fuseert ( deze ontwikkeling maakt men waneer de schommeling tussen positief en negatief zo met elkaar samen werken dat het krachtig en stevig in melkaar verweven/gevlochten op vele manieren waardoor je iets heel stevigs heb waar je je aan kan vasthouden zonder dat het breekt, uhm zoals dreadlocks L.O.L. ) zo groei men (stevige draad word ook weer in een andere cluster opgenomen op een gegeven moment) , maar ik kan het ook fout hebben.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki