Loading...
nl

Anvakeleria

niels
niels jun 10 '11
Hallo iedereen hier ben ik nog maar eens laugh
Sommige van jullie weten of weten niet dat ik graag schrijf. Nu heb ik besloten om een deel van mijn verhalen op dit forum te plaatsen zodat iedereen het kan lezen en er zijn mening over geven of mischien aanvullingen of herschrijvingen doen.

Nu ga ik eerst uitleggen waarom ik dit onderwerp Anvakeleria heb genoemd en niet gewoon een bundeling van verhalen. Dat komt omdat al mijn verhalen zich altijd afspelen in een magische wereld die ik door de jaren heen op gevormd. De Anvakeleria begint vanaf de geboorte van de goden en gaat verder blijven gaan tot het ogenblik komt dat ik denk dat eindverhaal geschreven mag worden.

Je kan de Anvakeleria dus een beetje vergelijken met De Silmarillion van Tolkien maar dan op een heel andere manier. Ik ga ook telkens kleine stukjes laten zien omdat ik in het boekje waar ik mijn verhalen in heb opgeschreven gebruik maak van kleine hoofdstukken.

Maar nu genoeg verteld .In het bericht hieronder kun je het eerste stukje lezen van de Anvakeleria.
Delen:
Emuca
Emuca jun 10 '11
Ben benieuwd! smile
niels
niels jun 10 '11
De geboorte van de Ava

In het begin der tijden toen er nog geen aarde bestond zoals wij die kennen ,was er in het duistere universum enkel en aleen de Ene Wereld. In andere legenden wordt de Ene Wereld ook wel Avalon genoemd.

Het was daar dat de machtige Heerseres en Heer van Avalon hun dagen doorbrachten. Over hun uiterlijk bestaan er verschillende vertellingen. De ene verhaalt dat de Heer en Heerseres van Avalon over een prachtig lichaam bezaten,de andere verhaalt dat ze lichaamloos waren. Maar elke legende verhaalt dat de Heer van Avalon omringd werd door een machtig vurig licht,de Heerseres van Avalon door een wit koel licht. Groot was hun liefde voor elkaar en de een stond niet hoger in rang dan de andere.

Maar de dag kwam dat ze zich alleen voelden op Avalon en verlangend naar wezens zoals zij. Troost vonden ze bij elkaar in hun innige omhelzing. Een wonder geschiedde. Het machtige vurige licht vermengde zich met het koele witte licht en er ontstond een wit licht dat zijn weerga niet kende op de Ene Wereld. Verbaasd keken de Heer en Heerseres toe hoe het prachtige licht zich in 4 deelde . Deze 4 lichten namen uiteindelijk een soortgelijke gedaante aan van hun ouders.

De Heer en Heerseres waren zo verblijd met de komst van de 4 verlichten dat zij hen de Ava noemde,vernoemd naar de Ene Wereld. Elk van de Ava bezat een gave die ooit aan de Heer en Heerseres van Avalon toebehoorde. De oudste van de Ava bezat over de gave van het Verleden, de tweede bezat de gave van de Toekomst,de jongste bezat de gave van het Leven. De derde van de Ava bezat een verschrikkelijke gave die spoedig haar ondergang inluidde,ze bezat over de gave van Macht en was de machtigste van de 4.

Zo werden de Ava geboren.
Groene_heks
Groene_heks jun 10 '11
Avalon..:) *zucht*
Zooooo mooi die legendes (en waarheden!)
Ik ben stapelgek op Avalon!
niels
niels jun 11 '11
dank je Groene heks ben ook stapelgek op Avalon laugh
niels
niels jun 11 '11
De schepping van de Tweede Wereld

Zo leefden de Ava vele eeuwen geluukig zonder een gevoel van verdriet op Avalon. Zij brachten hun dagen door met het leren over hun unieke gaven en hoe ze te gebruiken.

Op een gezegende dag vond de Heerseres van Avalon dat de Ava genoeg kennis hadden over hun gave en onderwierp hen aan een grootse test. Ze vroeg hen iets te creeren waarover zij,de heerseres van Avalon en de Ava, trots konden zijn. De Ava dachten diep en lang na ,pas na verscheidene dagen kwamen ze allemaal op hetzelfde idee. Ze besloten om een miniatuurversie van Avalon te scheppen.

Samen begonnen ze aan het vele werk dat op hen stond te wachten. Ze gingen in een kring staan waarna de Oudste een hoopje aarde nam die ze kneedde totdat ze een perfecte ronde bal had. Daarna liet ze te bal midden in de kring zweven. De Tweede nam een beetje water uit de rivier,die heel Avalon met zijn vele kronkels doorkruiste,en ze besprenkelde het water over de zwevende bal zodat het leek alsof er zich kleine riviertjes ontstonden op de zwevende bal. De Jongste brak een stukje hout af van de vele bomen die Avalon groeiden en bloeiden. Ze versnipperde het kleine stukje hout en besprenkelde de zwevende bal met de kleine stukjes hout. Zo leek het alsof er bomen en kleine struiken groeide op de kleine zwevende bal.Als laatste blies de Derde haar adem uit over de kleine bol zodat je het stille ruisen door de bomen en het zachte klateren van de rivier kon horen.

Maar zoals voorheen probeerde ook nu de Derde ierder te overtreffen. Met haar machtige gave maakte ze de kleine Avalon even groot als Avalon en plaatste hun creatie naast Avalon.

Nu hun opdracht voltooid was kwam de Heerseres van Avalon naar hun creatie kijken. Ze was verbaasd over wat ze zag en gaf de Ava toestemming om naar hun Avalon te verhuizen.Ieder van de Ava ging heel enthousiast akkoord met het voorstel van de Heerseres behalve de Derde. Zij verkoos liever een leven naast de Heer en Heerseres van Avalon. De drie anderen gingen met veel plezier naar hun eigen wereld die ze de Tweede Wereld noemden.

Ieder maakte hun werk nog mooier en verfijnder op de Tweede Wereld. De Oudste schiep de eerste bergen die zo hoog waren dat de toppen in eeuwige sneew gehuld waren.De Tweede schiep de eerste zeeen die zowel groen als smaragd als ofwel zo helder als de lucht konden zijn. De Jongste schiep naast de hoge bomen die eeuwen konden leven ook kleinere en sierlijke bomen.Bloemen in allerlei vormen en prachtige kleuren schiep zij.

Samen schiepen ze de vogels die hoog in de lucht leven en de die diep in de zeeen leefden als ook alle dieren die in de bossen hun plekje vonden. Als laatste schiepen de Ava prachtige wezens die in staat waren om de taal van de Ava te begrijpen waarvan sommige zelfs over een stukje van hun gaven bezaten. De Ava doopte deze wezens tot mensen.

De ava hielden zoveel van de mensen dat ze eeuwenlang tussen de mensen leefden en hen wonderbaarlijke dingen lieten zien en veel over de Tweede Wereld leerde de mensen van de Ava zelf.Snel werden de Ava zeer geeerd door de mensen en gaven aan elk van de Ava een naam.

De Oudste noemden de mensen Morrighan, de Tweede kreeg van de mensen de naam Lot en tenslotte ontving de Jongste de naam Fiore.

De Heer en Heerseres van Avalon waren zeer blij met de creatie van de Ava. Telkens keken ze vanaf Avalon met grote nieuwsgierigheid naar de grote bedrijvigheid op de Tweede Wereld.ALs de Heer van Avalon keek werd de Tweede Wereld omgeven door een warm en vurig licht die alles voor de mensen zichtbaar maakte. Als de Heerseres van Avalon keek werd de Tweede Wereld omgeven door haar koele licht dat een aangename duisternis veroorzaakte op de Tweede Wereld. Zo ontstonden de dag en de nacht op de Tweede Wereld.

Dit was het begin van de Eerste Maan waarin alleen maar plaats was voor Liefde.
niels
niels jun 12 '11
Nu komt het laatste deel uit het scheppingsverhaal. Hierna begint het eerste verhaale over een van de eerste rijken op de Tweede Wereld.
niels
niels jun 12 '11
De val van de Derde

Terwijl Morrighan,Lot en Fiore in voorspoed en geluk op de Tweede Wereld woonden bleef de Derde heel alleen achter op Avalon.

Het was dan misschien haar eigen keuze maar de eenzaamheid bekroop haar vaak en ze verlangde om haar zusjes op de Tweede Wereld te zien. Want tegenover wie kon ze nu de machtigste zijn? Ze kon heel gemakkelijk naar de Tweede Wereld verhuizen maar daar was zij veel te trots voor.

Maar de drang naar macht groeide idere dag stil in haar. Op een dag kreeg ze het in haar hoofd om de Heer en Heerseres van Avalon aan te vallen en ze bedacht een uiterst ingenieus en sluw plan om haar eigen ouders van de troon te stoten.Maar de drang naar macht in haar was veel te groot om haar langzame plan ten uitvoer te brengen. Dus viel ze de Heer en Heerseres van Avalon in hun gezicht aan. Het gevecht duurde niet lang want de macht van de Derde was niets vergeleken met de macht van de Heer en Heerseres van Avalon.

Hoewel ze het moment van zwakte van hun dochter vergaven konden ze haar niet laten gaan zonder dat ze gestraft werd.Als straf werd ze naar de Tweede Wereld verbannen.De Heer van Avalon wierp haar zelf van Avalon af en als een ster viel ze op de Tweede Wereld. De mensen die haar val zagen vonden het mooi en angstaanjagend tegelijk.De plaats waar de Derde neerkwam werd vanaf die dag gevuld met haar haat .

De drang naar macht die nog steeds in haar leefde werd vermengd door de enorme woede van wegen haar straf en versmelte samen in een grote haat en vernietigingsdrang van al wat mooi is. Haar verstikkende duisternis maakte het landschap rond haar mistroostig en eenzaam. De bossen rond haar verloren hun bladeren en bleven voor altijd doods. De wezens die rond haar leefden veranderde in Sirenes,weerwolven ,vampieren en andere duistere wezens. Ze werd gevreesd door de mensen en kreeg ook van hen een naam. De mensen noemden haar Cheira.

Ook Lot,Morrighan en Fiore vreesden haar en hoopten dat ze ooit van gedachten zou veranderen.Maar de hoop was tevergeefs de haat was veel te groot.

Vanaf die dag werd de Tweede Wereld niet alleen beheersd door Liefde maar ook door Haat en Verdriet.

Zo brak de Tweede Maan aan ,een tijd gekenmerkt door list en bedrog maar ook door grootse heldendaden en alles overwinnende liefde.
Emuca
Emuca jun 12 '11
Spannend laugh
niels
niels jun 12 '11
Voor het eerste verhaal moet je nog heel eventjes wachten. Ik denk dat het beste is dat ik 2 dingen duidelijk maak . Het eerste is al voorgekomen in de laatste 2 deeltjes. Het andere is denk ik goed als achtergrond om een klein stukje van het verhaal beter te kunnen snappen. laugh
niels
niels jun 12 '11
De tijdsrekening

Dit is een kort stukje en dient meer als achtergrond.

Zoals je hebt gezien op het einde van de "Schepping van de Tweede Wereld" en "De val van de Derde" is dat ze het over "Manen" .

Een Maan zou in onze tijdsrekening ongeveer overeenkomen met een Millenium. Let wel ongeveer want sommige Manen kunnen ook langer dan een Millenium duren.

Eeuwen zijn ook gekend en worden Sterren genoemd. Maar over Sterren word er weinig over gesproken.
niels
niels jun 12 '11
De geboorte van de Sterren

In de eeuwen dat de Ava over hun gaven leerden en ze uitprobeerden op Avalon kregen ze ook heel bijzondere lessen van de Heer en de Heerseres van Avalon. Soms gaven zij aan ieder van de Ava dezelfde les maar het gebeurde ook dat ze een van de Ava apart namen om hen iets uitzonderlijk te vertellen of te laten zien.

Zo nam de Heerseres van Avalon de Jongste apart en nam haar mee naar een open plaats in het uitgestrekte bos van Avalon. De Heerseres sprak :" Mijn lieve kind zeg mij wat je ziet als je naar boven kijkt." "Oh,Heerseres ik zie alleen maar donker en schaduw." "Is dat dan niet mooi?" vroeg de Heerseres heel verbaasd." Nee het zou veel mooier zijn als er kleine lichtjes of iets anders in die donkere leegte hing. Iets dat voor leven zou zorgen ."

De Heerseres glimlachte even en ze zei." Lieve schat kijk goed en onthoud het goed want ooit zul je misschien hetzelfde moeten doen." De Heerseres van Avalon opende haar armen op de open plaats en ze zong het volgende lied:

" Kom leven ,kom uit mijn licht
Herrijs nu gauw en leef voor altijd prachtig"

Terwijl ze zong wervelde het koele licht omheen de Heerseres van Avalon en kleine lichtjes maakte ze zich los van het koele licht. Toen dit gebeurde zong ze het volgende lied:

"Ga nu naar de schaduw boven ons
schijn jullie licht op ons
en laat ons dromen"

Hierop gingen de kleine lichtjes naar de donkere leegte en maakte van die leegte een mooie plaats met hun stralend licht.

"Ze zijn prachtig Heerseres." "Ze moeten wel nog een mooie naam hebben." zei de Heerseres van Avalon." Ster vind ik wel een mooie naam voor ze." Zei de Jongste."Mooi gekozen . Dan zullen ze vanaf nu Sterren noemen."

Velen eeuwen lang bleven de Sterren in de donkere leegte. Van daaruit zagen zij hoe de Tweede Wereld werd geschapen en sommige sterren verlangde ernaar om in die mooie nieuwe plaats te wonen. De Heerseres van Avalon die vaak dicht bij haar dochters bleef zag de wens van deze Sterren en ze gaf hen toestemming om naar de Tweede Wereld te vertrekken.

Veel Sterren vielen uit de de donkere leegte en kwamen op de Tweede Wereld terecht. Daar kregen ze van de Ava een prachtige gedaante. Deze Sterren hadden allemaal lange blonde haren die aan het einde krulden en ze hadden prachtige blauwe ogen.

De Sterren hielpen de Ava bij hun werk om de Tweede Wereld nog mooier te maken dan ze daarvoor was. Toen de grote werken gedaan waren en de Ava de Mensen hadden geschapen gingen veel Sterren diep in de bossen wonen om niet door de mensen verdrongen te worden.

Enkelen onder hen werden op slag verliefd op een van de mensen en bleven hun hele leven bij hen wonen. Als de tijd om de Tweede Wereld te verlaten aanbrak vielen ze altijd in een diepe slaap waarna het licht van de Heerseres van Avalon de Ster terug leidde naar haar Moeder.
niels
niels jun 12 '11
Ik ben vandaag in zo'n schrijfbui vandaag dat ik deze avond al een stukje van het eerste verhaal schrijf. Maak je maar klaar voor een (hoop ik :D) een mooi en spannend verhaal.
niels
niels jun 12 '11
Amaranth

Valé

Lang geleden voor de val van Cheira,toen de Ava onder de mensen leefden,leefde eens een jonge man die zeer veel van de Ava hield en hen op elke mogelijk manier eer bewees.Hij leerde over de taal van de Ava,over Avalon en over zo veel dingen meer dat de Ava met ontzag naar hem keken.

Omwille hierom schonk Morrighan hem het allereerste rijk waar mensen in vrede met elkaar leefden. Het was een prachtig rijk met diepe dalen en hoge besneeuwde bergen,vol met diepgroene bossen en steden fonkelden als goud en zilver.

Over dit rijk werd de jongeman koning en zijn volk noemde hem Ran.De Ava gaven aan het rijk van Ran de naam Valé want geen dier of mens was daar ooit ongelukkig en kende alleen maar de onvoorwaardelijke liefde.

Koning Ran regeerde vele jaren over Valé zonder ooit oud te worden.Maar in de nacht werd zijn hart verzwaard door de eenzaamheid die hij duidelijk in zijn diepste zelf voelde.Fiore die dit elke nacht weer opnieuw zag gebeuren had medelijden met hem en was vast besloten om Ran uit zijn lijden te verlossen.

Op een dag ging koning Ran met zijn hele hofhouding jagen in één van de vele bossen van Valé.Na uren lopen hadden ze nog steeds geen enkel dier gezien in het bos.Plots zag Ran één van de mooiste herten die hij ooit in zijn hele leven had gezien. Het was een prachtig wit hert met een gewei waar de ene krul na de andere zat.

Het arme dier had Ran nog niet gezien anders was hij al lang weg gevlucht maar toen Ran op hem afliep nam het hert te benen en rende zo ver als zijn sierlijke poten hem konden dragen.Het hert liep zo snel dat de hofhouding van Ran het al snel opgaf maar Ran bleef het hert achtervolgen. Toen hij ver van zijn hofhouding verwijderd was verdween het hert. Ran kon het hert nergens meer vinden. Het leek wel alsof het hert nooit had bestaan.

Ran hoorde toen een prachtige stem zingen. Een stem die zijn hele leven zou veranderen. Het zong:

"Ooit toen de bomen nog jong waren
was ik niet heel alleen en onbeholpen
Maar nu de bomen ouder zijn
ben ik nog steeds niet wijzer
Wie kan mij van mijn eenzaamheid bevrijden?
wie zal tegen mij zeggen jij bent voor altijd van mij?"

Konig Ran bleef als betoverd naar de stem luisteren. De stem hield even op met zingen maar wanneer de stem hetzelfde lied weer opnieuw zong volgde hij de stem. Na vele uren gelopen te hebben kwam hij uiteindelijk op een open plaats terecht.

De open plaats was omringd door de meest sierlijkste bomen en de grond was bezaaid met de meest liefelijkste bloemen.Daar op die plaats zat de jonge vrouw die het hart van Ran stal met haar stem.

Ze was een prachtige vrouw met lange gouden haren en ogen die zo blauw waren als de lucht.Haar jurk was gemaakt van het zuiverste wit net als haar sierlijke schoentjes.

Koning Ran werd nog verliefder dan hij al was toen hij haar zag.Terwijl hij voor haar op zijn knieen zat zong hij dit lied:

"Liefelijke ster
jij komt zeker van de hemel ver
jouw huid is als bloemblaadjes wit
jouw haar is zo goud als de zon ,zo waar alsik voor je kniel
jij,mooie ster,vraagt je af wie jou kan bevrijden?
Ik zal tegen jouw zeggen:jij bent voor altijd de mijne."

De jonge vrouw werd dolgelukkig en vertelde spontaan dat haar naam Kalleo was.Zo nam Ran zijn geliefde Kalleo mee naar zijn paleis waar hij aankondigde dat hij trouwen ging met Kalleo. Het volk was zeer verheugd met de komst van Kalleo want nu zou hun koning niet meer zo gekweld worden door de eenzaamheid.

Het werd een groots huwelijksfeest die wel 7 dagen duurde want iedereen wou de mooie konigin van Valé zien. Er werd zelfs gefluisterd dat Kalleo een van de Sterren was die de Ava hadden geholpen.

Na het lange bruidsfeest bewees konigin Kalleo dat ze zeer begaan was met haar volk en samen met koning Ran verrichte ze veel goede dingen in Valé.Het volk droeg hen op handen en dit stemde de Ava enorm gelukkig.

Zij vertelde aan ieder die het horen wilden over de dingen die Kalleo en Ran deden voor hun volk.Zo werden koningin Kalleo en koning Ran het ultieme voorbeeld van goedheid wat hun harten zeer verblijden.
niels
niels jun 14 '11
Lieve mensen
Het zijn al een paar dagen geleden sinds mijn laatste deeltje over Aramanth. Het spijt me om te zeggen maar voor het volgende deel moet u nog even wachten. Ben bezig met het te herwerken en er meer dialogen aan toe te voegen zodat het een beetje levendiger zou worden. Ik kan wel al zeggen dat de titel van dit hoofdstukje Cheira zal zijn en het zal gaan over de val van de Derde maar meer uitgediept en uitgebreider dan de versie die hier al te lezen is. Als er al fans zijn van deze verhalen nog even geduld laugh

Veel Liefs
Niels
niels
niels jun 18 '11
Het hoofdstuk Cheira is nog niet af maar speciaal voor jullie zal ik hier al een stukje laten lezen laugh

Liefs
Niels
niels
niels jun 18 '11
Cheira

Zo verstreken er vele jaren en Valé werd steeds groter en mooier. Het volk leefde in voorspoed en kende geen pijn of armoede.Alleen liefde overheerste hun hart.

Maar aan de dagen van voorspoed in Valé zouden snel eindigen want ver in de Donkere Leegte op Avalon werd Derde verteerd door eenzaamheid en verlangen naar macht. Het werd haar allemaal te veel en verlangde hevig naar haar zussen maar haar trots belette haar om zelf naar de Tweede Wereld te reizen waar ze zich gelukkig kon voelen.

Haar schaamte en trots waren zelfs zo groot dat ze zich zelfs voor de Heer en Heerseres van Avalon verborg. Bang dat haar eenzaamheid op haar gezicht stond geschreven. Het ergerde haar ook dat haar eigen zussen haar blijkbaar vergeten waren. Ze zag wel dat die idiote wezens op de Tweede Wereld haar zussen vereerden maar haar vereerde niemand.

Wat stelde ze nog voor zonder haar zussen? Niets. Toen haar zussen nog op Avalon woonden was zij de meest belangrijkste en machtigste van allen. Nu was ze een niemendal. Zo dacht ze maar ze zag niet hoe zorgwekkend de Heer en Heerseres van Avalon haar verhschuilen vonden.

De Heerseres van Avalon had er geen goed oog in en vond dat ze moest ingrijpen voor alles verloren was. Toen het moment naderde dat de Heerseres van Avalon haar plaats innam bij haar dochters zocht ze met haar verkijkende ogen op de Tweede Wereld naar Lot.

Ze vond haar tussen de vele bomen waar ze op het zachte mos rustig sliep .Voor de eerste keer liet de Heerseres van Avalon haar koele licht zo stralen zodat haar manestralen de ogen van Lot bereikte. Zo kon de Heerseres de zoete dromen van Lot binnendringen om haar waarschuwing te weerklinken.

"Lot kom snel terug naar Avalon met je zussen. Derde heeft jullie hulp hard nodig. Overtuig haar om ook haar plaats in de Tweede Wereld in te nemen voordat het te laat is ." Met grote ogen en hijgend van angst werd Lot wakker.....
niels
niels jun 19 '11
...Zo snel ze kon riep ze Morrighan en Fiore bij haar. Morrighan en Fiore waren bezorgd over de grote angstige ogen en het gehijg van hun zus.

Lot sprak tot hen:” Deze nacht verscheen de Heerseres van Avalon in mijn droom ze smeekte mij om Derde te overtuigen te overtuigen om hier bij ons te wonen.” “Waarom”,vroeg Morrighan,”zouden we haar moeten vragen om bij ons te wonen? Het was toch haar eigen beslissing om alleen op Avalon te blijven.”
“Misschien “,zei Fiore,”voelt ze zich eenzaam nu ze heel alleen op Avalon is.Morrighan je weet hoe ze is.”

“Fiore heeft gelijk Morrighan .Aan de toon van de Heerseres van Avalon te horen vreesde ze een donkere toekomst voor onze wereld als we haar niet konden overtuigen.”Angstig keek Lot naar haar zussen en nadat Fiore haar tranen had gedroogd sprak Morrighan moedig:
” Als het moet voor de toekomst van de Tweede Wereld dan moeten we nog deze nacht naar Avalon reizen.”

Lot en Fiore knikte toestemmend en samen vertrokken ze op een lange reis naar Avalon. Vele sterren ontmoetten de 3 zussen op hun weg naar Avalon waar de Heerseres van Avalon haar 3 dochters opwachtte. Morrighan,Lot en Fiore landde zacht op Avalon waar de Heerseres op hen toeliep.

”Goed dat jullie er zijn maar ik vrees ervoor dat het al te laat is.”
“ Waarom?” vroegen de 3 Ava angstig.
“Haar drang naar macht en haar eenzaamheid zijn nu zo groot dat het duidelijk voelbaar is voor mij en de Heer van Avalon. We vrezen ervoor dat de hel hier zeer binnenkort zal uitbreken.”
”We zullen proberen om haar toch nog te overtuigen.” Zei Fiore
.”Wie overtuigen?” sprak een stem achter hen...
niels
niels jun 20 '11
...Fiore,Morrighan en Lot keken achterom en stond hun verloren zus.Zo als de Heerseres en Heer al voelden voelde ook de Ava haar eenzaamheid en haar drang naar macht heel sterk aan.

"Derde",zei de lieve Fiore,"we vinden dat je beter bij ons komt wonen op de Tweede Wereld zodat je je minder eenzaam zal voelen."
" Jullie moesten mij zeker overtuigen van de Heerseres." zei Derde achterdochtig,"Het moet wel zo zijn anders zouden jullie dit nooit aan mij vragen.Dus nee Fiore ik kom niet naar jullie verachtelijke wereld als ik er toch niet welkom ben."
"Dat is niet waar Derde.",Zei lot verontwaardigd,"Je bent altijd al welkom geweest op onze wereld maar alleen ben je nooit gekomen door de trots die in jouw huist."
"Hoe durf jij zo iets te zeggen.Ik ken geen trots en ik zou niet door die zogenaamde trots weerhouden worden om naar jullie wereld te verhuizen.Het is hier op Avalon gewoon veel beter dan op jullie mislukte versie."

Wanhopig zei Fiore:"Waarom voelen wij dan jouw eenzaamheid?Schuif je trots aan de kant en kom met ons mee.Word weer gelukkig zoals in de tijd voor de Tweede Wereld."
"Zwijg Fiore.Dit is gewoon een excuus van de Heer en Heerseres van Avalon om mij hier op Avalon weg te krijgen.Ze kunnen het gewoon niet aan dat er iemand op Avalon machtiger is dan zijzelf."

"Dat is gelogen",zei de Heerseres van Avalon,"dat weet je goed genoeg. Trouwens het zijn niet ik en de Heer van Avalon sie zich verbergen uit schaamte maar jij terwijl dat voor niets nodig is want wij willen jouw juist helpen."

"Door mij naar de Tweede Wereld te verbannen? Mooie hukp zijn jullie."
"Derde",zei Morrigan ongeduldig,"gebruik nu eindelijk eens je verstand en kom met ons mee.Wat heb je te verliezen?"
"Ik heb veel te verliezen.Denk je nu echt dat ik gelukkig zal worden in dat kleine wereldje van jullie?"
"Nu is het genoeg geweest," sprak Morrighan met luide stem,"Stop met de Tweede Wereld zo belachelijk te maken. Het lijkt alsof je niet naar onze goede raad wil luisteren.Je wilt dus niet naar de Tweede Wereld komen om je geluk te vinden?Zo zal het zijn.Ik heb liever dat je hier eenzaam achter blijft dan boos en ongelukkig in onze wereld."

"Ik wil ook niet in jullie wereld zijn. Ga nu naar jullie zielige wereldje en durf hier eens 1 voet op Avalon te zetten.IK HAAT JULLIE."

Na deze duistere woorden verdween Derde in het niets en liet de Ava en de Heerseres van Avalon verslagen achter...
niels
niels okt 14 '11
Wie dacht dat het verhaal hier stopte heeft het goed mis
binnenkort zal het vervolgd worden laugh

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie