Loading...
nl

verdrinking

tjeetjejul80
tjeetjejul80 mei 2 '07
Ik droomde 2 dagen geleden een hele enge droom.

Ik loop met mijn zoontje in het centrum van Groningen in de Herestraat. We zijn schoennen aan het passen. normaal loopt mijn zoon met een tuigje, hij is namelijk razend snel, alleen dit keer niet.

Mijn zoontje wil bij de blokken spelen en rent ineens de winkel uit. Hij rent naar de vismarkt (200 meter verderop) krijgt bijna een botsing en rent door naar de a-brug (300 meter verder) en rent zo ineens de gracht in, slaat met zijn hoofd op de stenen rand en drijft weg.

Ik spring achter hem aan het water in en kan hem maar niet pakken. De mensen blijven bij de kant staan kijken en laten mij zwemmen. Niemand helpt mij. Mijn moeder staat aan de kant van het kanaal te huilen.

En toen werd ik drijfnat van het zweet wakker.
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 3 '07
Even mijn dromenboek erbij halen. Dit viel me op:

Verdrinking: Als je het hoofd op dit moment niet boven water kunt houden voor je gevoel, dan gaat de droom daar waarschijnlijk over. Daarop volgende dromen kunnen je mss vertellen wat je precies moeilijk vindt, of mss heeft het wel iets te maken met je zoontje. Heb je het op dit moment heel moeilijk met je zoontje. Begrijp je hem niet?

Botsing: Een botsing kan een verborgen angst voor een zenuwinzinking zijn. Hoe voel je je op dit moment? Het is een bijna botsing, dus mss heeft het er iets mee te maken?

Kan je hier iets mee?
tjeetjejul80
tjeetjejul80 mei 3 '07
Het klopt inderdaad wel. Mijn zoontje is voor zover ik het bij hem voel heel begaafd. Ook ontwikkelt hij zich heel snel. Hij loopt zeg maar ongeveer een jaar tot anderhalf jaar voor op zijn leeftijdsgenootjes qua taalgebruik e.d. En ik heb soms inderdaad het gevoel dat ik hem niet begrijp. Hij is heel temperamentvol en is snel aangebrand als hij me iets uit wil leggen wat ik dan niet meteen in 1x snap. Ook moet ik hem heel streng en kort houden. Bij alles wat hij doet. Gewoon blijven volhouden dat hij netjes moet vragen om dingen in plaats van te bevelen. En dat hij zijn spulletjes op moet ruimen als hij gaat slapen of eten. En daar kan hij heel slecht tegen. OP dit moment zit zijn gezondheid hem tegen. Hij heeft vorige week een astma aanval gehad en krijgt daar medicijnen voor. Dus eigenlijk verwen ik hem nu al weer veel te veel.

Ik voel me op dit moment helemaal niet goed. Heb heel veel problemen. Zelf niet maar wel in mijn gezin. Veel problemen uit het verleden van mijn man wat ons blijft achtervolgen. En daardoor worden de frustraties op mij gericht. Ik ben de eerste die hij ziet en waar hij zijn verhaal bij kwijt kan. Maar ik kan het zelf niet kwijt. Ook krijg ik elke dag op mijn werk problemen van anderen over mij heen. Ik ben callcentermedewerker en krijg dus meteen de volle lading van mensen die boos zijn als er weer eens iets mis is gegaan. En omdat ik die mensen niet kan helpen zoals ik dat graag wil vind ik het soms heel moeilijk. En dat maakt me kwaad. Ik wil het graag maar ben niet in de positie om wat te doen. Lastig.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 3 '07
Inderdaad erg lastig. Leren loslaten zou iets voor je kunnen zijn. Dan draag je wat minder gewicht met je mee allemaal.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki