Loading...
nl

wat moet/kan ik hiermee

amethist
amethist jun 6 '11
korte uitleg voor de vraag. Mijn zus waar de vraag mee te maken heeft is anderhalf jaar jonger, regelt veel van ons vijfen als zussen, in het gezin. In 2000 heb ik 1 jaar geen contact met zussen gehad(mijn verzoek)
Op dit moment heb ik weinig contact met mn zussen, eigenlijk is er nooit veel contact geweest, nadat we uit huis gingen(toen we jong waren al helemaal niet. Ik voelde me er niet bij horen, ik had weing vriendinnen, mn zussen wel)Verjaardagen ga ik nuit principe niet naar toe. rond 2000 voelde ik me niet meer op mn gemak op verjaardagen. Ik kwam tot besef dat ik op een verjaardag weinig sprak/contact met mijn zussen had. Zij vieenr het met vrienden en kennisen. Daarom voelde ik me niet meer op mn gemak op verjaardagen, DE dag dat ik in de gelegenheid was met familie.

Daarna zijn er een paar keer gesprekken geweest, op mijn verzoek. 3 jaar geleden heb ik mijn zussen uitgenodigd in ons toenmalig nieuwhuis om wat dichter tot elkaar te komen. Va 2000 zijn mijn zussen elk jaar een zussen weekend gaan doen. Ik vroeg of zij het leuk vonden om als zussen met gezinnen een paar keer per jaar bij elkaar te komen. 2 vonden dat wel een leuk idee. Later trok 1 van de 2 zich terug. Ik vroeg of ze het goed vonden dat ik vanaf dat jaar mee ging met het zussenweekend. Even was het stil. De middelste zus nam het woord en zei; als ik eerlijk moet zijn dan zeg ik, nee. Daar zijn we nog niet aan toe. De zus waar dit bericht over gaat zei; en je weet niet eens wie onze vrienden zijn.
Ik ben er verder niet op in gegaan, en de volgende dag voelde ik tot mijn verbazing me goed(buik en borst blokkade open ipv dicht)

Nu was ik een paar weken geleden op het 25 jarig bruiloftfeest van mijn zus(anderhalf jaar jonger en zei op vraag van mij ivm zussenweekend nee, je kent onze vrienden niet eens) en zwager.
Het feest gaven zij in het restaurant van vrienden van hen. Ik had net gedanst, en stond even stil. Mn zus kwam aanlopen met een man. Dit is een vriend van ons zei ze en dit restaurant is van hem. Zij wilde stelde hem aan mij voor. Ik gaf hem een hand. Meteen gebeurde er iets in mij(onbewust) ik deed mn handen omhoog(gebaar van;ik weet van niks/ik weet het niet) Waarop mn zus en vriend weer wegliepen.

Ik weet nu waarom ik zo reageerde; omdat ik niet geintereseerd ben, zeker niet op z on avond om kennis te maken met hun vriend die eigenaar is van het restaurant, terwijl ik er al een tijd was en de andere vrienden niet eens ken/aan voorgesteld ben.

Ik heb de dagen erna niet weer aan dit voorval gedacht. Tot het moment dat mijn jongste zus, onze afspraak afzegde(we zouden samen na lange tijd koffiedrinken ergens)
Mijn jongste zus vond het verstandig om een reden de afspraak af te zeggen(zie topic; jongere zus,wat een gedoe
Nu ben ik bang dat de reden dat mijn jongere zus afzegde omdat ik me raar gedragen heb op het feest van de anderhalf jaar jongere zus.

Moet of zal ik nu aan mijn zus zeggen/emailen dat ik me misdragen heb op hun feest(heb geen reactie gehad van haar) Waarschijnlijk is het een reactie van mij op een paar jaar geleden van haar uitspraak> je kent onze vrienden niet eens!

Moet ik contact met haar opnemen om ecxuus aan bieden-
zo laten, als zij er niet mee zit, niet oprakelen- geen bericht,' goed bericht' Paar voorbeelden, wat ik zou kunnen doen.
Tips en advies welkom!
Delen:
Beschermengel
Beschermengel jun 6 '11

Ik kreeg deze mail vanmiddag smile

Zussen,

Op een dag zat een jonge vrouw bij haar moeder thee te drinken.
Ze spraken over het leven, het huwelijk, over de verantwoordelijkheden in het leven en de verplichtingen die volwassenheid met zich meebrengt.

De moeder roerde in de thee en zei bedachtzaam tegen haar dochter:
Vergeet je zusters niet.
Ze worden steeds belangrijker naarmate je ouder wordt.
Hoeveel je ook van je man houdt, hoeveel je ook van de
kinderen die je misschien zult krijgen zult houden,
je zult altijd je zusters nodig hebben.
Denk eraan zo af en toe met ze mee te gaan en
dingen met ze te doen.
En onthoud dat "zusters" alle vrouwen betekent.
Je vriendinnen, je dochters, je collega's en al je vrouwelijke familieleden.

Je hebt vrouwen nodig.
Zo is het met vrouwen.

Wat een grappig advies, dacht de jonge vrouw.
Ik ben een pasgetrouwde vrouw.
Mijn man en het gezin dat we zullen stichten zal zeker alles zijn dat ik nodig heb om mijn leven waardevol te maken.

Toch luisterde ze naar haar moeder.
Ze hield contact met haar zusters
en maakte ieder jaar meer vriendinnen.
Naarmate de tijd verstreek, kwam ze er langzamerhand achter dat haar moeder wist waar ze het over had.
Als door de tijd en het leven veranderingen en mysteries in een vrouw groeien zijn "zusters" de steunpilaren in haar leven.

De tijd verstrijkt
Het leven gebeurt
Afstand scheidt
Kinderen groeien op
Liefde groeit en vergaat

Geliefden overlijden
Harten breken
Ouders sterven
Loopbanen eindigen

Maar ...... zusters zijn er, tijd en afstand maken niet uit.
Een vriendin is altijd binnen bereik als je haar nodig hebt.

En als je alleen door dat eenzame dal moet gaan,
zullen vrouwen in je leven aan de rand staan om je aan te moedigen, voor je te bidden, ten gunste van je tussenbeiden te komen en je aan het eind met open armen te ontvangen.
Soms lappen ze regels aan hun laars en lopen ze naast je. Of komen ze om je eruit te tillen.
Vriendinnen, dochters, kleindochters, schoondochters, zusters, schoonzusters, moeders, grootmoeders, tantes, nichten en buurvrouwen, allemaal zegenen ze je leven.
De wereld zou niet hetzelfde zijn zonder deze verbondenheid tussen vrouwen.

Toen we dit "avontuur", genaamd vrouw-zijn begonnen,
hadden we geen idee van de ongelooflijke vreugde en verdriet dat ons te wachten zou staan.
Noch wisten we hoe we elkaar nodig zouden hebben en nog steeds nodig hebben.

Stuur dit aan alle vrouwen die je leven betekenis geven.
Ik heb dit zojuist gedaan.

2. Benieuwd
Doen hè! En laat het me weten!

Laat me weten wat er gebeurt de ochtend nadat je deze mail hebt geopend.

Het is een ongewone mail. Het geeft je een precieze tijd morgen. Laten we eens zien of het werkt.

GUARDIAN ANGEL (Engelbewaarder)
Serenity
Serenity jun 6 '11
Wat moooiiii!
Dank je voor het delen BE!
Beschermengel
Beschermengel jun 6 '11

Ja is mooi he Lily smile...ik vond het dus wel héél toevallig dat ik dit berichtje van Amethist nu net erna las smile...ik hoop dat ik Amethist zo een beetje kan helpen.
Serenity
Serenity jun 6 '11
En als dat niet zo is dan blijft het een mooi verhaal! ^^

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki