Loading...
nl

wanneer gaan we eindelijk bouwen?

Mariandel
Mariandel jun 3 '11
Dik 3,5 jaar geleden ben ik met mijn partner naar Portugal geemigreerd. Het was de bedoeling een grondstuk in Belgie te verkopen en dan hier wat nieuws te bouwen. Helaas is hier tot op heden nog steeds niets van gekomen. Ik word er zo langzaam moedeloos van. We zijn niet meer piepjong, dus de tijd gaat een beetje dringen.
Kan iemand zien of er een lichtje aan de horizon schijnt? Financieel zitten we constant heftig klem en alhoewel ik een positief mens ben zie ik het af en toe niet meer zitten.
Delen:
Caius
Caius jun 4 '11
Hoi Marianne,

Ik ben geen voorspeller, maar wat je schrijft klinkt niet zo best.
Nu heb ik zojuist even vluchtig je foto gezien en jij moet instaat zijn om iets van de grond te krijgen, dus dat is wel positief indeze.
Ik weet niet hoe je partner is, misschien er iets meer voor zorgen, dat jouw weg gekozen wordt?
Misschien tijd dat jij de schouders er eens echt onder gaat zetten?
Nu hebben jullie niet bepaald een gunstig land uit gekozen om iets van de grond te krijgen. Misschien jullie doelen bijstellen?
Doe wat goed voelt, tijd voor verandering?

Je ziet het al een hoop vraagtekens, hopelijk brengt jou dit tot een ander inzicht en kan je er wat mee.

Heel veel sterkte en hou je hoofd koel. Iets wat niet makkelijk is in een warm en temperamentvol land!
Liefs, Caius
Frangipani
Frangipani jun 9 '11
Ik ben sinds een paar seconden lid en zie meteen een vergelijkbare situatie, dat is bizar!
Wij zijn ook geemigreerd .
En ik snak naar mijn eigen huis terwijl we er heel mooi bijzitten, maar het is niet van mij,huren het.
Maar ik open eerdaags wel een eigen topic, want de focus moet bij jou blijven liggen, en dat is waar je aan moet blijven vasthouden, die focus, erg belangrijk, maar ik weet het, vergt heel veel geduld , iig wil ik je sterkte wensen en hoop dat je hier een antwoord vind,liefs,

Frangipani
Mariandel
Mariandel jun 9 '11
Dank je Caius voor je opbeurende woorden.
Mariandel
Mariandel jun 9 '11
Ze zeggen toch: toeval bestaat niet.

Ons huisje is al heel erg oud en gaat niet lang meer mee. Het lekt behoorlijk als het regent, maar je accepteert een hoop dingen als je denkt dat het maar tijdelijk zal zijn.
Alleen dat tijdelijk duurt nu wel al heel erg lang.
We blijven de moed er maar in houden, maar ik snak wel naar een lichtpuntje.
Frangipani
Frangipani jun 10 '11
Mariandel, ze zeggen altijd dat alles ergens goed voor is, dit is een groeiperiode waar je later heel veel aan zult hebben,(maakt niet uit hoe oud je bent, wordt dit jaar ook 50 en groei nog steeds en dat is een voorrecht) als je eenmaal zover bent en dat gaat gebeuren, kun je echt tevreden zijn, wist je dat tevreden zijn een kunst is, die kunst ben je nu aan het creeren,ook lekker veel om je heen blijven kijken, het is vast een mooi land, verwen jezelf met een terrasje en koffie er is vast vaker zon, koop alvast iets leuks voor dat huis wat komt, iets voor in de tuin ofzo, een buddha?? Vergeet gewoon ook niet te genieten van elke dag die je gegeven is, klinkt heel mutserig, maar heb een beetje teveel mensen zien lijden de afgelopen tijd, pluk de dag.
Mariandel
Mariandel jun 14 '11
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk Frangipani! Meestal lukt het ook wel aardig hoor. Ik ben echt geen negatief mens of pessimist, maar af en toe ..... tja..... blijft menselijk denk ik, om af en toe even een steuntje in de rug nodig te hebben.
Dank je voor je lieve woorden.
MoonFlowertje
MoonFlowertje jun 14 '11
Volgens mij maken ze zich daar in Portugal niet zo druk wink
Vooral niet als het om anderen gaat...
Als er iets gedaan moet worden, kun je het beter zelf doen denk ik?
Zorg wel dat je een vergunning hebt... want ze zijn erg streng...
Het lichtpuntje wat ik zie, is er pas als je zelf de druk erop zet, zegmaar...
Dus niet af gaan zitten wachten, want met geduld kom je er niet...
Eigenlijk moet je net zo lang zeuren, daar... tot ze er ziek van worden!, dan gaan ze tenminste wat doen! tongue
groetjes Moonflowertje
akschuna
akschuna jun 14 '11

Misschien lees ik niet goed,
het is mij niet duidelijk of het stuk land in Belgie al is verkocht,
ik begrijp dat je in Portugal zit op dit moment in een slecht onderhouden huis ?
Kun je mij daar wat duidelijkheid over geven alstjeblieft Mariandel ?
Mariandel
Mariandel jun 15 '11
Voor de duidelijkheid nog even:
Ik woon in Portugal al sinds december 2007 in een oud bouwvallig huisje. We dachten dat het maar voor even zou zijn, want zodra het stuk bouwgrond in Belgie zou zijn verkocht, konden we het oude huisje neerhalen en er iets nieuws voor in de plaats zetten. Maar dit wachten op de verkoop in Belgie duurt nog steeds voort. Al bijna 4 jaar.
akschuna
akschuna jun 16 '11

Dankjewel voor de verheldering Mariandel!
"Het" van de grond krijgen gaat wel lukken alleen van dat andere stuk grond afkomen daar moet wel even wat meer voor gedaan worden dan wat er nu gedaan wordt,
het is ook zo'n gedoe he allemaal.....je zal wat meer moeten gaan "jagen" heb ik zo het idee.

Sterkte en succes Mariandel
Groetjes Akschuna
Mariandel
Mariandel jun 19 '11
Dankjewel voor je reactie. Geduld is een schone zaak, zeggen ze. Ik denk dat we met een andere makelaar in zee moeten gaan.
akschuna
akschuna jun 19 '11

Graag gedaan,
en ja je zou beter met deze makelaar kunnen stoppen ja.
Wat betreft jouw opmerking "geduld is een schone zaak",
NEE niet meer want het gaat nu "ten koste van",
ECHT gaan jagen nu hoor,(in Belgie)
dat is jouw recht,en jouw leven en die bepaal je zelf, vanaf nu,
door te gaan "jagen" Mariandel...........
Mariandel
Mariandel jun 19 '11
Ik ben een beetje in verwarring door het woord "jagen".
Wat bedoel je daar eigenlijk mee Akschuna?
MoonFlowertje
MoonFlowertje jun 20 '11
waarschijnlijk wordt er mee bedoelt, dat je iets meer zal moeten opletten, misschien zijn er mensen die een stuk grond vragen in België... en tegenwoordig wordt er steeds vaker, zonder makelaar
gehandeld... om het grond goedkoper te kunnen verkopen (de prijs die je betaald aan de makelaar gaat er dan af)
Kun je het niet gewoon proberen via een of andere verkoop site op internet?
Al is het alleen maar om te zien hoeveel mensen er naar kijken?

groetjes Moonflowertje
akschuna
akschuna jun 20 '11

De bedoeling is dat je, zoals Caius zegt, je schouders eronder gaat zetten en lekker ongeduldig gaat overkomen,laat zien dat het jou genoeg is en dat er spijkers met koppen geslagen dienen te worden.Bel de andere makelaar maar s lekker "gek",hupakee aktie! Met liefde en geduld koop/verkoop je niet zoveel in de zakenwereld............
Anders gaat dit op den duur ten kostte van je levensvreugde.

Groetjes Akschuna
MoonFlowertje
MoonFlowertje jun 20 '11
Quote:
Het lichtpuntje wat ik zie, is er pas als je zelf de druk erop zet, zegmaar...
Dus niet af gaan zitten wachten, want met geduld kom je er niet...


dat zei ik ook al smile

dus dan zijn er 2 die het zeggen laugh
akschuna
akschuna jun 20 '11
Tja (overheen gelezen Moonflowertje :$)

En een Chinees spreekwoord zegt Mariandel;
"Als de haan driemaal gekraaid heeft,
kun je er geloof aan hechten".........

Sterkte en succes !!!
Mariandel
Mariandel jun 20 '11
Maar dat soort dingen doe ik al lang. We adverteren op diverse sites, en ik heb er zelfs een eigen website voor gemaakt.
Helaas tot nu toe zonder resultaat, terwijl het toch een heel mooi gebied is (de Ardennen). We hebben alleen de pech gehad dat de eerste makelaar er weinig mee gedaan heeft en dat heeft een hele tijd gesleept voor mijn vriend er een punt achter heeft gezet. Intussen kwam de crisis, dat speelt ook nog mee.
Nu hebben we nog een ijzer in het vuur bij een makelaar hier in Portugal. Daarvan zouden we deze week horen en anders denken we erover om een andere makelaar in Belgie in de arm te nemen.
Ik weet het anders ook niet meer. Hoe moet je nog meer jagen?
MoonFlowertje
MoonFlowertje jun 21 '11
tja... het is gewoon ook moeilijk in deze tijd! misschien moet je het aantrekkelijker maken?
mensen die tegenwoordig een stuk grond kopen, willen er misschien iets op gaan bouwen? is er mogenlijk dat er gebouwd mag/ kan worden...
ik weet natuurlijk niet hoe groot het is, maar misschien kun je het in 2en delen of 3en? dat maakt de kosten lager, en daardoor aantrekkelijker, misschien? het is maar een idee?
succes ermee wink
groetjes moonflowertje
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki