Loading...
nl

Waarschuwing voor wat?

Jeannette
Jeannette mrt 30 '07
Zoals jullie al weten is mijn zoontje overleden.
De ochtend waarop ik hem vond, had ik alles al van te voren gedroomd.(voorspellend dus)

Maar nu nadat hij is overleden, droom ik nog steeds veel over Johan*.
De enige overeenkomsten van plaatsen waar hij mij ergens voor wil waarschuwen is buiten.
de ene keer bij een bushokje, en de andere keer in het bos of een weiland.
Maar hij geeft mij elke keer dezelfde boodschap.
Mama je moet altijd goed uitkijken....
Op dat moment word hij onderbroken door andere mensen die in het verleden zijn gestorven (opa van Johan*, opa en oma van mij, vriendin van mij)
En ze vermanen hem...allen gebruiken dezelfde zin...
Johan*, je weet dat je niets mag zeggen, kom!
En bij kom zijn ze weg, en is de droom ook afgelopen.

Misschien niet zo'n rare droom, maar het volgende feit maakt het wel heel bijzonder.
Zowel mijn ex als een toenmalige vriendin droomden dit ook.
We vertelden het allemaal tegen een oom van mijn ex, en hij stond vreemd te kijken 3 mensen met alle 3 dezelfde droom.
Hij vroeg ons om eens alle 3 tegelijk bij hem te komen, en toen zei hij ik heb van jullie alle 3 een droom gehoord, en alle 3 hadden ze dezelfde strekking.
Dus toen pas wisten we pas dat anderen ook die droom hadden gehad, alleen was het tegen mijn ex:"papa je moet mama waarschuwen, ze moet altijd goed uitkijken", en bij mn vriendin, je moet tegen mama zeggen dat ze altijd goed uit moet kijken. En bij de keer dat we het allemaal hadden gedroomd kwam elke keer mijn ex zijn vader ertussen dat Johan* niets mocht zeggen.
Nu droom ik deze dromen nog steeds...ik heb ze nu al ruim 8 jaar... maar de freqentie van deze droom neemt toe, van ongeveer 1x per maand naar minstens een keer per week.
Wat moet ik hiermee?
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 30 '07
Hoi Jeanette, Ik wil nog antwoord geven op deze vraag, maar voordat ik dat doe, heb je misschien een foto van jezelf die je onder fotolezen wilt en kunt plaatsen? Ik denk dat hier meer informatie uit te halen valt die betrekking heeft over jezelf.
LPChip
LPChip mrt 30 '07
Als je zo'n droom hebt gehad, ben je dan ook alerter enzo? Ga je op dingen letten? Of laat je het een beetje links liggen? (niet lullig bedoeld)

De reden waarom ik het vraag is als volgt:

Als je een onderbewustzijnsdroom hebt, en deze wordt niet opgelost, blijft deze terugkomen. Als jij echter de waarschuwing serieus neemt, kun je meer informatie optrekken als zijnde een voorspellende droom.

In dit geval is het dus een manier om te kijken wat voor soort droom het is.
Jeannette
Jeannette mrt 30 '07
hier is de link naar mijn foto. Johan* staat er ook op, ik heb geen foto's van mezelf zonder de kids erop sorry.

http://images.merudi.net/displayimage.php?pos=-722

En idd ben ik dan alerter. maar nadat ik deze droom heb gehad, is er tot nog toe niets geks, gevaarlijks oid gebeurd. Ik leg zulke dromen niet naast me neer, omdat ik al (te) vaak een voorspellende droom heb gehad, dan word/ben je daar heel voorzichtig mee.
Vandaar dat ik boven genoemde droom ook voorleg, ik wil deze waarschuwing niet in de wind slaan.
Johan* wilt en doet zijn best mij te bereiken, maar hij word iedere keer weer monddood gemaakt.
Misschien dat hij het via deze site kan laten weten? In ieder geval doe ik mijn best erachter te komen wat hij wil zeggen, ik leg dit dus echt niet naast me neer.
Wendy's
Wendy's mrt 30 '07
Heb je ook een nieuwere foto?
Jeannette
Jeannette mrt 30 '07
Ik heb even een betere gemaakt de vorige heb ik verwijderd.

http://images.merudi.net/displayimage.php?pos=-726

Ik hoop dat je hier iets mee kan?

verder had ik deze droom dus vannacht weer. Ik wil zo graag weten wat Johan* eigenlijk tegen mij wil zeggen!
Wie wil/kan mij helpen?
Debiorah
Debiorah apr 3 '07
Hi jeanette.
Ik heb voor jou een aantal dingen op een rijtje gezet over je droom. Ik hoop dat je hier iets in vindt wat je verder helpt.
Mensen in onze dromen zijn de spelers van onze eigen toneelstukken. Vooral als de mensen bekenden zijn kunnen zij projecties zijn van wat er zich in ons innerlijk afspeelt. Het is belangrijk te kijken naar de rollen en kenmerken van de persoon om de droom te begrijpen.
Iemand uit het verleden kan ons in contact brengen met de betreffende periode uit ons leven. Hiermee brengt het ons ook in contact met de al dan niet pijnlijke herinneringen uit deze periode. Het kan zijn dat deze herinneringen nog steeds in ons voortleven.
Wanneer je droomt over familieleden of bekenden die een contrasterende rol spelen in onze droom kan dit een aanwijzing zijn voor onze eigen gemengde gevoelens. Ik zie in jou droom een contrast in johan en zijn familie het kan daarom belangrijk zijn te kijken naar de gevoelens die jij bij deze personen hebt en hoe deze gevoelens een rol spelen in jouw dagelijkse leven.
Dromen over een kind van onszelf is een aanwijzing dat we onze kwesbare gevoelens die we niet onder controle hebben moeten erkennen. Kortom stop ze niet weg want dat helpt niet.
Als we dromen over een waarschuwing zegt dit dat we ons beseffen dat er iets in of buiten is wat meer aandacht nodig heeft. Mogelijk brengen we onszelf in gevaar. In spirituele zin kan het betekenen dat we moeten vertrouwen op onze intuitie.
Terugkerende dromen hebben vaak een angst element in zich, het is daarom ook pas wanneer iemand onderzoek doet naar een droom en een verklaring vind dat deze droom minder of niet meer terugkomt.

Als ik het zo bekijk denk ik dat er nog steeds iets is wat zich van binnen bij je afspeelt. Misschien ben je je er niet geheel bewust van, misschien wel maar wil je ervoor weglopen. Misschien dat anderen zich ook beseffen dat er iets is en daarom ook deze droom krijgen. Ik denk niet dat je angstig moet zijn voor deze droom en niet gelijk het ergste denken. Zoals ik het zie geeft johan jou een hand om aan te geven dat wat je zo beklemt mag laten gaan. En dat je vooral moet uitkijken dat het jou niet beheerst of in gevaar brengt. Je kan het ook zien dat je levenskwaliteit misschien in gevaar brengt, je emotionele, psychische of lichamelijke leven.
Ik weet niet of jij je hierin kunt vinden ik hoop in ieder geval dat het je een stukje op weg helpt.
Ik lees niet vaak foto's maar wat ik zie is dat je een lief/zorgzaam persoon bent, en ik zie ondanks dat je lacht toch een stuk verdriet of weggestopte gevoelens. Iets van twijfel..
Graag hoor ik van je wat je van dit alles vind.
Jeannette
Jeannette apr 3 '07
hoi Debiorah,

Bedankt voor je uitleg. Ik zal proberen zo goed mogenlijk antwoorden te geven op enige stukken.

Iemand uit het verleden kan ons in contact brengen met de betreffende periode uit ons leven. Hiermee brengt het ons ook in contact met de al dan niet pijnlijke herinneringen uit deze periode. Het kan zijn dat deze herinneringen nog steeds in ons voortleven.

Johan* mis ik nog elke dag, en die herinneringen zijn idd erg pijnlijk.

Ik zie in jou droom een contrast in johan en zijn familie het kan daarom belangrijk zijn te kijken naar de gevoelens die jij bij deze personen hebt en hoe deze gevoelens een rol spelen in jouw dagelijkse leven.

Dit contrast verbaast mij, Hans* (opa van Johan*) was juist erg blij met hem. Johan* kon hem laten lachen ed, wanneer hij een onweers bui had. Het was echt zijn lievelingetje.


Dromen over een kind van onszelf is een aanwijzing dat we onze kwesbare gevoelens die we niet onder controle hebben moeten erkennen.

Mijn kwetsbare kant is mensen van wie ik hou, of waar ik erg om geef, iets overkomt. Zo ben ik al veel vrienden, familie en mn zoontje verloren. Om allemaal gaf ik heel erg veel.
Binnenkort zal ik bij mijn vrhaal een stuk uit mn verleden zetten, dan zal je het meer begrijpen.

Mogelijk brengen we onszelf in gevaar. In spirituele zin kan het betekenen dat we moeten vertrouwen op onze intuitie.
Terugkerende dromen hebben vaak een angst element in zich, het is daarom ook pas wanneer iemand onderzoek doet naar een droom en een verklaring vind dat deze droom minder of niet meer terugkomt.

Angstelement: Weer een kind verliezen of een dierbare.

Ik lees niet vaak foto's maar wat ik zie is dat je een lief/zorgzaam persoon bent, en ik zie ondanks dat je lacht toch een stuk verdriet of weggestopte gevoelens. Iets van twijfel..

Dit klopt helemaal!

Ik vind je verklaring hel goed, maar het strookt op de 1 of andere manier niet met het gevoel wat ik bij deze droom heb, ook al zitten er veel herkenningspunten in... gek he?
Maar ik zal er meer op gaan letten... er hebben al veel mensen gezegd dat mijn verdiet om Johan* nog steeds zo groot is, dat ik Johan* belemmer om zijn rust te vinden.

Nogmaals bedankt!
Debiorah
Debiorah apr 3 '07
Hi Jeannette
Ik ben blij dat je er wel dingen in herkent, en ik denk ook dat je er niet 123 een verklaring voor kan vinden. Ik denk alleen wel dat jij zelf het beste kunt weten wat hiermee bedoeld wordt alleen misschien nog niet op dit moment. Wat betreft het contrast bedoelde ik het contrast dat johan jou wel wijzer wil maken maar dat de rest hem tegenhoud.
 Quote:
veel mensen zeggen dat mijn verdiet om Johan* nog steeds zo groot is, dat ik Johan* belemmer om zijn rust te vinden.
Maar wat zegt je eigen gevoel? Ik denk dat johan alleen geen rust krijgt doordat hij ziet dat jij geen rust hebt. Niet dat hij dwalende is, hij wil alleen het beste voor zijn moeder. Ik denk dat je die angst moet laten gaan, dat is natuurlijk makkelijk gezegd maar ik denk dat het heel belangrijk voor jezelf is. Een dierbare verliezen is erg en dat doet pijn maar om in angst te leven hiervoor is niet goed.Het heeft ook niks met jou te maken ookal kan dit soms wel zo lijken. Jij kunt hier niks aan doen, niemand trouwens.Ook ik ben wel bang mijn dierbaren te verliezen maar ik weet ook als ik die angst houd dat het mijn leven beinvloed. Misschien wil johan je dit wel duidelijk maken, leef niet in angst en weet dat johan nog steeds bij je is enkel niet meer in fysieke vorm.
Nou ik hoop dat je snel je antwoorden zult vinden en misschien dat als iemand je foto heeft gelezen er iets meer voor je uitkomt.
Acheliah
Acheliah apr 3 '07
Hoi Jeannette

Ik weet dat je er nog steeds heel veel verdriet om hebt. We kennen elkaar al zo lang je bent idd een lieve meid. probeer het los te laten Johan* raak je echt niet kwijt die zit in je hart en in je gedachte en daar zal hij altijd blijven daar veranderd niemand iets aan. Je loopt al te lang met dit hele grote verdriet rond. Ik heb je wel vaker gezegd gun hem een plek daarboven. Dat gun je hem ook wel zo bedoel ik het niet maar ik denk dat je door je verdriet en hem niet los kan laten je hem onbewust hier houdt. Vertel de mensen dat je dochter er mee speelt en koekjes komt halen voor haar en Johan* en dat ze er beiden mee spelen (zeg ik het goed zo)En nogmaals het is geen verwijt maar een goede raad !!!

Liefs Dieneke
Jeannette
Jeannette apr 5 '07
Dien,

Lol nu hoef ik het niet meer te vertellen, heb je zojuist al gedaan hahaha.
Maar idd deed ze dat, nu al een poosje niet meer.
het helemaal loslaten lukt me nog niet erg... natuurlijk probeer ik het, maar dan zie je weer een kind (jongen) lopen en dan mis ik hem zo erg...
Maar ik blijf het probren hoor. Bedankt:)

Jeannette
Acheliah
Acheliah apr 5 '07
Ik weet het meid ik heb er ook last van als ik kinderen zie. En ik weet ook hoe pijn het doet. Ik wens je heel erg veel sterkte.

Liefs Dieneke
Jeannette
Jeannette apr 5 '07
jij ook he meid!
Jeannette
Jeannette apr 12 '07
ik probeer hem los te laten, zeg heel de tijd tegen zijn foto dat het goed is... maar waarom vraag ik mij af, dromen 3 verschillende mensen dezelfde droom? Zit er dan toch een waarschuwing in verborgen?
Debiorah
Debiorah apr 12 '07
Loslaten...jezelf vergeven, want het is nooit jou schuld geweest.
En dat 3 verschillende mensen het dromen is idd bijzonder maar ik denk des te meer een teken dat het belangrijk is.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki