Loading...
nl

Wicca?

Moon_adamanta
Moon_adamanta mei 28 '11
Ik vroeg mij af of er hier mensen zijn die in wicca geintreseerd zijn of ermee werken?

Er zijn een heleboel mensen die bij mij zeggen dat ik het ook ben dus ik dacht misschien is het leuk om ervaringen uit te wissen??

Moontje
Delen:
Cialara
Cialara mei 28 '11
Ik kom er af en toe zijdelings mee in aanraking en vind het heel fijn tot nu toe wat ik er van heb meegekregen. Ik weet dat ik in vorige levens hier veel mee bezig ben geweest smileSommige rituelen vind ik heel erg leuk en prettig, maar andere zeggen me soms weer niets... smile
admin
admin mei 28 '11
ik ben er heel erg mee bezig geweest tot een aantal jaren geleden.. eens een heks altijd een heks ;-)

de laatste jaren is het een heel stuk minder omdat mijn aandacht meer naar anderen dingen is gegaan.
Groene_heks
Groene_heks mei 28 '11
Bedoel je echt specifiek wicca of bedoel je natuurreligie?
Je hebt wicca, pagan, druides er zijn wel wat verschillen er is zoveel smile
Er zijn vele heksenstromingen en er zijn wel duidelijke verschillen.

Ik ben een eclectische heks, dat betekent dat je eigenlijk van allerlei geloven dat meeneemt wat je aanspreekt.
Ik ben niet specifiek een wicca, maar er zijn wel veel dingen in de wiccawereld die mij aanspreken.

Moon_adamanta
Moon_adamanta mei 28 '11
ik vindt het heel interessant heb weleens een paar rituelen gedaan en dat heb ik als heel goed en mooi ervaren het is echt iets wat mij boeit

ik bedoel echt de Wicca groene Heks smile
Groene_heks
Groene_heks mei 29 '11
Wat zou je willen weten?
Misschien kan ik je een stukje op weg helpen?
Moon_adamanta
Moon_adamanta mei 29 '11
Waar ik moet beginnen Groene heks ik lees zoveel informatie dat ik het af en toe niet meer weet.....

Waar ben jij begonnen???

Moontje
Groene_heks
Groene_heks mei 29 '11
Jee...ik ben begonnen met boeken lezen, ik realiseerde me toen ik de boeken las dat veel erg bekend was, ik realiseerde me dat ik als klein ukkie al bepaalde rituelen uitvoerde zonder dat ik dat echt in de gaten had.
Ik ben ervan overtuigd dat ik ooit in een vorig leven ook *heks* ben geweest.
Ik ben gewoon gaan lezen en ben aan de slag gegaan met de dingen die me aanspraken.
Ben veel workshops gaan volgen en heb me vooral op de kaarten toegelegd en op het werken met kruiden en kristallen.
Heel soms maak ik rituele kaarsen, ik vier de jaarfeesten (niet altijd door tijdgebrek) Ik heb mijn altaartje maar ben nog niet begonnen met mijn BOS (book off spells), ik heb het wel gekocht maar wil pas echt beginnen na de renovatie van mijn huis.
Ik word steeds harder de natuurkant opgetrokken en wil daar ok een heel bewust *beginpunt* van maken.
Een soort van start van mijn echte doel zeg maar smile
Ik wil me vooral gaan richten op het maken van middeltjes met de hulp van kruiden, olien, mazeraten.

Met alle verschillende goden kan ik niks omdat ik daar niets mee heb.
Bij mij draait het dus vooral om de healing van mens en geest door middel van alle moois wat we in de natuur en in onszelf kunnen vinden.
Moon_adamanta
Moon_adamanta mei 29 '11
Kruiden daar werk ik ook al 10 jaar mee smile

ik was 10 toen dat begon en nu nog steeds

Vandaar dat de tuinen ook zo goed daarbij past

De kaartjes doe ik eigenlijk ook al 3 jaar

dus dit is heel herkenbaar

Bedankt!!!

Moontje
Groene_heks
Groene_heks mei 29 '11
Lekker als je dan een baan vind die zo goed bij je past.
Ik werk zelf bij de Afvalstoffendienst (vuilophaaldienst) en vind het heerlijk om mensen bewuster te maken van het milieu, bewuster om laten gaan met afval.

Ik kan er mijn ei wel in kwijt smile
Moon_adamanta
Moon_adamanta mei 29 '11
ik kan mij ei er ook in kwijt nu maar hopen dat ik mag blijven ook laugh

Moontje
Emuca
Emuca mei 30 '11
Ik 'begon' met wicca omdat ik geintresseerd was in die wereld.. maar zou mezelf nu al lang geen wiccan meer noemen omdat ik van alles wat meepik. smile

Maar begon ook met boeken, dingen onderzoeken en dat soort dingen.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki