Loading...
nl

jongere zus, wat een gedoe

amethist
amethist mei 25 '11
Ik heb de emails erbij om de juiste info zodat niet mijn zus haar woorden ik verdraai.

Hoeveel gedoe kun je hebben met zussen, of zij met mij crazy

eigenlijk zat ik hier vanochtend niet, omdat ik een afspraak met mn jongste zus had in een bezoektuin om 10 uur.
Deze zus heb ik en mn man vroeger leuk en gezellig contact mee gehad v.a 1985 een aantal jaren.
Ik had/heb geen telefonisch contact met mn zussen, niet omdat het mn zussen zijn maar meer om de reden dat ik helemaal niks met telefoneren heb. Uitzonderlijke situaties daar gelaten.
Mijn 4 zussen zien elkaar regelmatig, dwz met verjaardag van hun kinderen en hen zelf.

De afgelopen jaren hebben mn zussen en ik geemaild , over bezoekregeling in het ziekenhuis als mijn vader acuut opgenomen was. Weken voor kerst wat we gingen eten e.d en wie daar voor zorgd. Af en toe emailen we persoonlijk, 1 zus heb ik altijd goed mee kunnen praten en begreep mij ook.
Mijn jongste zus(waar ik vandaag eigenlijk afspraak mee had) viel kort geleden op dat er af en toe niet naar mij werd gemaild, terwijl het wel de bedoeling was.
Zij schreef in een email aan mij gericht, dat zij zich kon voorstellen dat ik , nou om het niet in verkeerde woorden te schrijven zet ik hier de email neer die zij mij kort geleden in maart dit jaar stuurde, zonder namen;

email van zus>Ik heb jou net gemaild over morgen "heit en mems"huwelijks dag.
Ik hoop niet, dat je voorgaande mailverkeer verkeerd oppikt, want dat is wat mij aangaat geenszins de bedoeling.
Ik zag vandaag dat er wat al wat was gemaild over morgen, ik heb dit niet doorgelezen voor ik mijn mail verzond.
Ik zag wel je dat jullie mailadres ontbrak.
Dus vroeg ik "bewust"niet.
En echt .........bewust niet.
Ik kan me namelijk voorstellen dat je zo kan voelen.
Hoe gaat het met jullie huis?
Ik begreep van mem dat jullie koop niet door is gegaan.
Jammer zeg.
Is jullie huis wel verkocht?
Hier gaat alles goed. Zo genietend van het prachtige weer.
Ds ligt op bed, heeft nachtdienst.
Ik heb net mijn hardloopje gedaan, kinderen spelen heerlijk.
Vandaag lekker rustig. Net drukke dagen gehad.

Deze email van haar vond ik fijn, wat ik haar ook geschreven heb. Ivm met deze email had ik wel zin om met haar af te spreken. En dat was vandaag het plan

Maarrrr vanochtend, om half 9 belde mijn man. Had zij mijn man op het werk gesmst dat de afspraak niet door ging, en dat zij mij daar ook een mail over had gestuurd,
email zusIk vind het moeilijk te zeggen, maar ik zie van de afspraak af.
Ik denk dat het verstandig is dat ik het hier even bij laat.

Ik heb nog niet terug geemaild, ik weet niet wat ik hierop moet zeggen aan mijn zus
Delen:
Moon_adamanta
Moon_adamanta mei 25 '11
Als ik dit zo lees denk ik dat jou zusje op de een of andere manier de confrontatie met jou niet aanwil..... dat pik ik hier heel erg bij op.

Een relatie moet van 2 kanten komen en dat komt het niet.....

wat ik er ook bij voel is dat jij veranderd bent je bent zekerder van jezelf geworden en je hebt vertrouwen in jezelf vroeger was dat niet zo volgens mij

Ik krijg ook een beetje het gevoel dat je hier aan een lijntje gehouden wordt kijk jij bied aan om dingen uit te praten en als zij dat niet wil kan je eigenlijk niet zoveel

Jij blijft dan met het rotgevoel zitten dat begrijp ik heel goed maar je kunt het niet afdwingen

Liefs Moon
amethist
amethist mei 25 '11
Ik weet het niet of zij de confrontatie niet aan wil, zo voel ik het niet...
Ik ben veranderd dat klopt.
Ik heb niet aangeboden om dingen uit te praten.
Dit is wat zij schrijft nav vanochtend hieronder;

Ik kon het niet opbrengen om vanochtend te komen.
Ik begrijp dat het teleurstellend is/was.
En ik hoop dan ook zo dat je tijdig de mail, een sms of telefoon hebt ontvangen.
Ik heb bijna alles gedaan om het je te laten weten.
Maar..........Ik zit daar wel over in, dat je er voor niets hebt gestaan.
Echter durfde ik de rechtstreekse confrontatie niet aan via de telefoon, omdat jij dit nooit wil/wilde.

Net heb ik toch de telefoon gepakt. Maar je neemt niet op.

Ik moest even me zelf beschermen en goed nadenken over wat ik voel, wil en kan.
Omdat ik er toch tegen op zag.
Daarom was het niet verstandig in gesprek te gaan.
Moon_adamanta
Moon_adamanta mei 25 '11
Echter durfde ik de rechtstreekse confrontatie niet aan via de telefoon, omdat jij dit nooit wil/wilde.

Ze zegt het letterlijk als ze het via de telefoon al niet durft durft ze het misschien ik het echt ook wel niet.....

Maar dat is mijn mening.....
amethist
amethist mei 25 '11
Dit heb ik terug geantwoord.
mail van mij.
Was leuk geweest ja, maarje moet niets doen wat tegen je gevoel in gaat, hoe het voor mij was is dan niet zo belangrijk..
Het enige wat ik jammer vond is dat je Gert een sms stuurde, op zijn werk. Maar begrijp dat je het niet aandurfde.
Het klopt dat ik geen telefonisch contact dat niet wil, niet van hou, maar uitzonderingen daargelaten, in praktische zin, en zoals je me toen een keer belde toen heit opgenomen was in het ziekenhuis.
Wat toen geld en ook nu nog is dat ik nog steeds niet een beller ben,
Altijd goed, gaat om wat jij wil en kan.

Zonet kreeg ik van zus email reactie van hierboven wat ik geschreven had. mail van zus
Net thuis van voetballerij en ik zie dat je hebt gereageerd.
Daar ben ik erg blij om.

Ik zat er nl erg over in dat je geen bericht doorgehad gekregen dat ik niet kwam.
Het 06 nummer wist ik niet of die nog klopte en of die van Gert was.
Van jou heb ik dus blijkbaar geen nummer.

Zodat je voor niets bij het Kruidhof had staan wachten, en wachten.
Daarin voelde ik me heel vervelend, onzeker en machteloos.

Vanmiddag werden deze gevoelens versterkt doordat ik hoorde dat je overstuur mem en heit had gebeld.

Naar mijn mening kan het niet altijd zoals ik wil, voel en kan.
En het vind het in bepaalde mate wel belangrijk om in te voelen hoe het voor een ander is/kan zijn.
Maar soms moet je een keuze maken, omdat dat voor twee partijen beter is.
En zo was het deze keer voor mij.

Bedankt dat je hebt gereageerd.


Het is allemaal in rep in roer, om mij heen en in mij ook.
Moon_adamanta
Moon_adamanta mei 25 '11
Dat snap ik

Het valt mij op in dit mailtje dat je zusje ook niet bepaald moeite doet om achter jou mobiele nummer te komen ze had ook kunnen zeggen sorry dat ik dat smsje naar Gert heb gestuurd mag ik dan bij deze ook jou nummer zodat ik voortaan gewoon met jou kan communiceren? bijvoorbeeld.......

Ik krijg hierbij nog steeds het gevoel van eenrichtingsverkeer hoe harder je probeer iets in stand te houden des de meer raak je het kwijt... en het moet van 2 kanten komen

Sterkte!!!

Moon
admin
admin mei 25 '11
Voor familie moet je soms niet zo op regels staan! "Alleen bellen als het echt NOODZAKELIJK is" confused
Als je al aangeeft dat het die ene keer wel goed was toen heit werd opgenomen in het ziekenhuis! Lijkt alsof men alleen bij "slecht" nieuws mag bellen! Jij geeft heel duidelijk aan wanneer men je mag bellen. Deze "drempel" maakt dat je al moeilijk benaderbaar bent....zelfs voor je familie! (denk ik) Men gaat naar mijn idee afwegen! Zij heeft in ieder geval een manier gezocht om het bericht tot jou te laten komen.

En zo te lezen kan je zusje je steun heel goed gebruiken! (luisterend oor, voor andere obstakels in haar leven) Misschien is het goed om haar gewoon te bellen en eerst over koetjes en kalfjes te praten! Kort gesprek, hoeft niet lang te duren....Meld dit even, want ze kent jou! Het zal zorgen dat de drempel voor de volgende afspraak (die dan zeker gaat komen) wel doorgaat! Dat de afspraak niet doorging, heeft jou zo te lezen diep geraakt (bellen met heit en mem)

"Water bij de wijn" (zijn eisen matigen, zijn voorwaarden minder streng stellen) wat betreft bellen!

Ik wens je heel veel succes met je zusje! Dat jullie snel weer het vertrouwen in elkaar krijgen! smile
amethist
amethist mei 26 '11
iedereen heeft zijn ding die hij zij op een bepaalde manier het liefs doet. Dat heb ik met bellen. dat anderen daar moeite mee hebben, is niet mijn probleem. Ik geef mijn grens aan en dat is goed.

Quote:
Dat de afspraak niet doorging, heeft jou zo te lezen diep geraakt (bellen met heit en mem)
Niet zelf gaan invullen Justlove. Het klopt dat ik overstuur was, maar niet doordat de afspraak niet doorging. Mijn moeder die belde ochtend dat zij en mijn vader graag wilden komen, smiddags. op dit moment zit ik in een fase waar gevoelens boven komen, en versterkt word doordat ik begin april ingewijd ben in Reiki 1. Die ochtend was ik aan het schrijven over gevoelens ivm mijn ouders ook. Ik was zo blij dat mijn ouders kwamen, dat voelde als aandacht die ik kreeg op dat moment en kreeg ik tijdens dat mijn moeder vertelde dat zij wilden langskomen een enorme huilbui.

JustLove, ik weet dat het mijn gevoel is, maar dit bericht komt op mij ietwat belerend over.
Lena
Lena mei 26 '11
zucht lastig hoor,heb eigenlijk zelf een hekel gekregen om via email of hyves met haar contact te hebben...dit ligt ook nu achter me gelukkig...
zelf geschreven in een laatste mail aan haar...de deur staat altijd open en de telefoon is zo gepakt... smile
maar kreeg alleen het antwoordt terug van wat let je...
zo zie je maar dat veel dingen heel anders begrepen wordt...
wilde zelf gewoon zeggen kom langs als je daar zin in hebt,of bel als je daar zin in hebt... crazy
het er uiteindelijk bij gelaten.
het maakt me nu ook niet meer uit wel of geen contact...gek genoeg raakt het me niet meer...
of gewoon geacepteerd dat hoewel het fam. is, het niet van harte gaat op deze manier...en dus ben ik gaan loslaten...


laatst was ze jarig en heb ik gebeld...kreeg de beantwoorder en heb hem ingesproken... nog niets gehoord en eigenlijk verwacht ik het ook niet,het is goed zoals het is...
amethist
amethist mei 26 '11
dat kan ik me voorstellen lena, dat je vind het is goed zoals het is. Hoelang moet je ergens energie in bliven steken hé.
ja en dan loslaten. Mijn mening is ook, je kan wel familie zijn, daarom moet je niet iets. Het MAG.

bedankt voor je bericht.
Lena
Lena mei 26 '11
mooi amethist Het Mag...

Zelf ben ik beide ouders al lang kwijt...en staan we nu zelf boven aan de ladder...
Denk dan ook dat als ouders nog in leven zijn zij een verbinding zijn in de familie...
Maar wat voor mij wel mooi is om te zien dat de kinderen van...
stuk voor stuk weer heel wat wijzer zijn dan wij de ouders... smile
admin
admin mei 26 '11
Hi Amethist, Oeps...... Ik wilde zeker niet belerend overkomen! Natuurlijk is het goed om een grens aan te geven! Doe ik ook! Maar omdat jou zus vermeldde dat zij het heel vervelend vond, dat zij had gehoord dat jij mem en heit overstuur had gebeld! Ik begreep uit jouw verhaal dat dit gekoppeld was aan de afgemelde afspraak! Je gaf ook aan dat je zus waarschijnlijk het niet aandurfde! Maar dan heb ik jouw bericht verkeerd geïnterperteerd! Ik dacht een tip te kunnen geven om nader tot elkaar te kunnen komen omdat ik dacht dat dit de wens was.....tips en inzicht van een ander op deze site! Verkeerd begrepen! confused
Groene_heks
Groene_heks mei 27 '11
Ik begreep het ook verkeerd Justlove, ik dacht ook dat Amethist tips en advies wilde.
Dat is soms het lastige met internet, verkeerd begrijpen smile
amethist
amethist mei 27 '11
Natuurlijk vind ik het fijn meerdere adviezen te krijgen, en is het met goede bedoelingen om hoe ik hier mee om kan gaan en eruit te halen wat bij mij past,! Ik vind het alleen jammer dat soms niet altijd goed gelezen word, en al snel een eigen interpretatie van 1 zin word gemaakt ipv dit te veriveren. Het was niet in mijn verhaal dat ik schreef dat ik overstuur mijn ouders had gebeld. Mijn zus had het van mijn ouders gehoord en schreef het naar mij in de mail.

Maar goed, ik heb ook mijn gebreken en ben ook niet altijd zo tacties.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki