Hoi 4Love...
Toevallig heb ik dit pas nog voor iemand anders op dit forum geschreven... over het contact hebben met je gids...
Elke situatie is weer anders, en toch ook niet
Iedereen heeft een gids... dus ook jij!
Een gids is eigenlijk net zo gewoon, als jij zelf...
sommige mensen hebben zelfs meerdere gidsen...
Mijn eigen ervaring is dat een gids laat merken dat hij/ of zij er is, als je helemaal terug bij af bent...
op momenten dat je helemaal op jezelf bent aangewezen...
als je denkt dat je alleen bent!
In situaties waarin je een belangrijke levensles moet leren, of terwijl, een hele moeilijke periode, waar jezelf niet uitkomt!
en
als het achter de rug is... je soms denkt; jeetje het is me een raadsel hoe ik daar doorheen gekomen ben!
je gids praat soms tegen je in je eigen taal... niet de zelfde woorden, maar in je gedachten...
heb je wel eens zoiets van, hoe kom ik nu weer op deze gedachte?
of deze gedachten lijken niet van mij, maar het is mijn eigen stemmetje, dus zal ik het toch wel zelf denken!
het is inderdaad erg moeilijk om je er bewust van te worden, en als je eindelijk bewust bent, zal je ook beseffen dat hij/zij er eigenlijk al die tijd al was!
Sommige mensen die hebben het ook niet door dat ze tegen zichzelf praten, en dan ook het antwoord op de vragen krijgen in hun gedachte... soms in beelden soms in een gevoel, maar ook in je gadachten!
Een gids is iemand (hij of zij) die jou begeleid, in het leven, en uitleg geeft bij bepaalde levenslessen...
het verwarrende is, dat jou gids alleen door jou kan communiseren...
*dat kan door middel van je dromen (de symbolen die je droomt moet je soms echt even stuk voor stuk onder de loep leggen, om de taal te kunnen ontcijferen...
*het kan door het gevoel, je krijgt een bepaald gevoel, bij iets of iemand, wat vaak jou gids is die jou probeerd te waarschuwen, of in ieder geval iets probeerd duidelijk te maken...
*het kan door je gedachten, soms vraag je je iets af... en krijg je antwoord in je gedachten binnen, meestal ook wel een gevoel, van, het klopt!
*soms gebeurd het op een moment dat "iemand" hulp nodig heeft, dan ga je automatisch handelen...
*het kan ook soms doordat je aan het praten bent met iemand, dat je jezelf hoort praten, alleen is je stem dan iets anders (hoger/ lager) en als je dan opkijkt dat je ziet dat iemand zit te huilen, omdat je iets gezegt hebt waarvan je niet direct kan achterhalen waar de wijsheid vandaan kwam?
^^ het zijn slechts een paar voorbeelden... ik weet er wel meer op te noemen, hoor... maar ik ga puur uit van mijn eigen ervaringen...
misschien zijn er wel meer mensen op dit forum die dit rijtje kunnen aanvullen, uit ervaring, dan...
verder wil ik je eigenlijk naar een boek verwijzen, waar ik ontzettend veel steun aan gehad heb!
ff zoeken hoor...
http://www.maylight.nl/Welkom.html
ik weet niet of je lid bent van de bibliotheek?
want haar boeken zijn gewoon daar te lenen!
Voor mij is wat zij schrijft de waarheid!
en heb daardoor de boeken in 1 keer uitgelezen!
en geloof me... dit is niets voor mij!
ik lees meestal geen boeken, ( kijk liever plaatjes)
maar haar teksten, die ze samen met haar gidsen schrijft,
is 1 en al herkenning
groetjes moonflowertje