Loading...
nl

Hoe ontmoet ik mijn gids?

4love
4love mei 24 '11
Ik weet niet of ik hier goed zit kwa onderwerp.Ben ook nog maar net lid.
Ik hoop het wel en dat jullie mij kunnen helpen!

Ik weet al van jongs af aan dat ik graag mijn gids wil ontmoeten.Maar ik was er toen nog niet klaar voor!
En nu zegt mijn gevoel heel erg sterk dat dit de tijd is.
Maar ik weet niet hoe!!Heb het al een paar x geprobeert maar telkens niks...En dan zal je denken dat ik er niet klaar voor ben of iets maar mijn hart wilt het zo graag ben er klaar voor!!
Wie kan mij helpen???

Veel liefs Marigna
Delen:
Serenity
Serenity mei 24 '11
Ik heb even wat linkjes opgezocht voor je, met enkele trefwoorden kan je topics zoeken in het zoekmachientje onder: 4LOVE [Uitloggen].

- merudi.net--> ik_heb_nog_geen_gids. .
- merudi.net--> contact_maken_met_je_gids. .
- merudi.net--> contact_zoeken. .
- merudi.net--> wie is mijn gids?
- Merudi--> hoe_kun_je_contact_maken_met je gids?.
4love
4love mei 24 '11
Dank je wel....ik ga eens kijken of ik daar meer info uit kan halen
4love
4love mei 24 '11
Ik heb het even gelezen en aan eentje heb ik iets aan!
Vanavond wanneer alles rustig zal ik gaan beginnen!
Ik voel mij zo goed!Ik heb er zin in!
Ik zal het vanavond of morgen vertellen hoe het gegaan is!
Moet ik nog voorbereidingen treffen of iets?
Ik weet zo veel dingen niet en ik wil zo graag leren!
Al vast bedankt

Liefs Marigna
4love
4love mei 25 '11
Nou vanavond is het er eindelijk van gekomen!
Jeetje wat was dat een mooie ervaring!
Ik weet wie mijn gids is het is mijn oma!
En ik had nooit gedacht dat mijn oma mijn gids zou zijn!
Ik zal straks uitleggen waarom.
Er was nog iemand maar hij kwam door iets niet goed door.
Wat het was weet ik niet.

Over mijn oma...
Ik droomde vroeger en nu soms nog steeds dat mijn oma niet is overleden maar er gewoon nog was.Ze woonde dan nog steeds ergens in het berjaardetehuis ze heeft mij een keer in een droom mee genomen naar een graf soort van kerkhof in het midden lagen botten.
Waarom we daar waren en wat voor gevoel ik er bij had weet ik niet meer.

Ik had nooit gedacht dat mijn oma mijn gids zou zijn.
Als ik er wel eens aandacht wie mijn gids of gidsen zouden zijn dacht ik: echt niet dat kan mijn oma nooit zijn.
Ik vond het erg moeilijk om afscheid te nemen,misschien komt dat omdat ik haar zou lang niet heb mogen vast houden.
Ik vroeg of ze bij mij zou blijven en ja dat wou ze!
Ik heb afscheid genomen en ik weet dat ik haar snel weer zal gaan zien.

Jeetje wat was dat een mooie ervaring....
Kan iemand mij misschien uitleggen wat die dromen betekenen?

Liefs Marigna
Serenity
Serenity mei 25 '11
Mooi, prachtig; wat denk jezelf dat de inhoud daarvan is?
4love
4love mei 26 '11
Dat mijn oma probeerde te laten weten dat ze gewoon nog is.
Maar wat die begraafplaats betekent zou ik echt niet weten!
En ook het feit niet dat er nog een gids is die niet door kwam door iets!Misschien weet iemand anders dat?

Er was nog iets wat nu weer naar boven komt!
Mijn oma liet mij weten dat ik contact moest zoeken met mij oom en dat het niet goed met hem gaat...dat heb ik gedaan gisteren even via hyves!
Dus dat is ook allemaal heel erg nieuw voor mij.
Ik heb het gevoel dat ik helemaal verander positief natuurlijk!
Maar dat komt ook omdat ik er nu klaar voor ben.
En ik heb het gevoel dat ik nog veel meer kan.
Maar de tijd zal het leren.
Als iemand nog tips heeft of iets hoor ik het graag.

Liefs Marigna
Liefs Marigna
Serenity
Serenity mei 26 '11
En kan het zo zijn dat die begraafplaats en/of die botten gewoon een glim van haar eigen dood-ervaring is?
Dat ze nu aan het verwerken is dat haar lichaam uhm de natuurlijke weg is begaan, zeg maar.
4love
4love mei 26 '11
Ik kan mij er helaas niet in vinden!Maar goed de tijd zal het leren.
Maar weet iemand misschien iets over de tweede persoon die ik zag maar door iets niet goed door kwam??
Alvast bedankt!
Serenity
Serenity mei 26 '11
Oke dat kan, ik dacht gewoon met je mee.
MoonFlowertje
MoonFlowertje jun 21 '11
Hoi 4Love...
Toevallig heb ik dit pas nog voor iemand anders op dit forum geschreven... over het contact hebben met je gids...
Elke situatie is weer anders, en toch ook niet shocked
Iedereen heeft een gids... dus ook jij! wink
Een gids is eigenlijk net zo gewoon, als jij zelf...
sommige mensen hebben zelfs meerdere gidsen...
Mijn eigen ervaring is dat een gids laat merken dat hij/ of zij er is, als je helemaal terug bij af bent...
op momenten dat je helemaal op jezelf bent aangewezen...
als je denkt dat je alleen bent!
In situaties waarin je een belangrijke levensles moet leren, of terwijl, een hele moeilijke periode, waar jezelf niet uitkomt!
en smileals het achter de rug is... je soms denkt; jeetje het is me een raadsel hoe ik daar doorheen gekomen ben!
je gids praat soms tegen je in je eigen taal... niet de zelfde woorden, maar in je gedachten...
heb je wel eens zoiets van, hoe kom ik nu weer op deze gedachte?
of deze gedachten lijken niet van mij, maar het is mijn eigen stemmetje, dus zal ik het toch wel zelf denken!
het is inderdaad erg moeilijk om je er bewust van te worden, en als je eindelijk bewust bent, zal je ook beseffen dat hij/zij er eigenlijk al die tijd al was!
Sommige mensen die hebben het ook niet door dat ze tegen zichzelf praten, en dan ook het antwoord op de vragen krijgen in hun gedachte... soms in beelden soms in een gevoel, maar ook in je gadachten!
Een gids is iemand (hij of zij) die jou begeleid, in het leven, en uitleg geeft bij bepaalde levenslessen...
het verwarrende is, dat jou gids alleen door jou kan communiseren...
*dat kan door middel van je dromen (de symbolen die je droomt moet je soms echt even stuk voor stuk onder de loep leggen, om de taal te kunnen ontcijferen...
*het kan door het gevoel, je krijgt een bepaald gevoel, bij iets of iemand, wat vaak jou gids is die jou probeerd te waarschuwen, of in ieder geval iets probeerd duidelijk te maken...
*het kan door je gedachten, soms vraag je je iets af... en krijg je antwoord in je gedachten binnen, meestal ook wel een gevoel, van, het klopt!
*soms gebeurd het op een moment dat "iemand" hulp nodig heeft, dan ga je automatisch handelen...
*het kan ook soms doordat je aan het praten bent met iemand, dat je jezelf hoort praten, alleen is je stem dan iets anders (hoger/ lager) en als je dan opkijkt dat je ziet dat iemand zit te huilen, omdat je iets gezegt hebt waarvan je niet direct kan achterhalen waar de wijsheid vandaan kwam?

^^ het zijn slechts een paar voorbeelden... ik weet er wel meer op te noemen, hoor... maar ik ga puur uit van mijn eigen ervaringen...
misschien zijn er wel meer mensen op dit forum die dit rijtje kunnen aanvullen, uit ervaring, dan...

verder wil ik je eigenlijk naar een boek verwijzen, waar ik ontzettend veel steun aan gehad heb!
ff zoeken hoor...
http://www.maylight.nl/Welkom.html

ik weet niet of je lid bent van de bibliotheek?
want haar boeken zijn gewoon daar te lenen!
Voor mij is wat zij schrijft de waarheid!
en heb daardoor de boeken in 1 keer uitgelezen!
en geloof me... dit is niets voor mij!
ik lees meestal geen boeken, ( kijk liever plaatjes)
maar haar teksten, die ze samen met haar gidsen schrijft,
is 1 en al herkenning wink

groetjes moonflowertje
MoonFlowertje
MoonFlowertje jun 22 '11
Origineel bericht van: 4love
Nou vanavond is het er eindelijk van gekomen!
Jeetje wat was dat een mooie ervaring!
Ik weet wie mijn gids is het is mijn oma!
En ik had nooit gedacht dat mijn oma mijn gids zou zijn!
Ik zal straks uitleggen waarom.
Er was nog iemand maar hij kwam door iets niet goed door.
Wat het was weet ik niet.

Over mijn oma...
Ik droomde vroeger en nu soms nog steeds dat mijn oma niet is overleden maar er gewoon nog was.Ze woonde dan nog steeds ergens in het berjaardetehuis ze heeft mij een keer in een droom mee genomen naar een graf soort van kerkhof in het midden lagen botten.
Waarom we daar waren en wat voor gevoel ik er bij had weet ik niet meer.

Ik had nooit gedacht dat mijn oma mijn gids zou zijn.
Als ik er wel eens aandacht wie mijn gids of gidsen zouden zijn dacht ik: echt niet dat kan mijn oma nooit zijn.
Ik vond het erg moeilijk om afscheid te nemen,misschien komt dat omdat ik haar zou lang niet heb mogen vast houden.
Ik vroeg of ze bij mij zou blijven en ja dat wou ze!
Ik heb afscheid genomen en ik weet dat ik haar snel weer zal gaan zien.

Jeetje wat was dat een mooie ervaring....
Kan iemand mij misschien uitleggen wat die dromen betekenen?

Liefs Marigna


hey 4Love... wat een prachtige ervaring smile
waarschijnlijk betekend dit dat je afscheid hebt moeten nemen van haar stoffelijke lichaam, haar botten...
van haar als mens...
en dit zal je ook een plekje moeten geven...

Ze laat je ook weten dat de rest allemaal nog hetzelfde is gebleven,
ik bedoel, je kan nog steeds terecht bij haar als je ergens niet uit komt,
ze blijft jou lieve omaatje, die jou altijd zou helpen, als dat nodig is wink

weet je? ik vind het geweldig dat je, al zover bent, dat je je open gesteld hebt...
en het mooiste vind ik dat het hier om iemand gaat, van wie jij dacht; nee, dat kan niet wink
zo zie je maar, dat als niets zeker is... eigenlijk alles mogenlijk is tongue

ps de andere die erbij was... die niet heel goed door kwam, kan heel goed jou eigen gids zijn... die normaal gesproken als een soort van tolk figureerd in zulke situaties...
maar jij kent je oma zo goed en ze is ook een gids, dus was dit niet nodig,... (denk ik hoor?)
groetjes
Serenity
Serenity jun 22 '11
Kan je nog wat voorbeelden op noemen?
En kan je de titel en auteur van het boek vermelden want ik kom op een therapeut-site aan.. zonder boek!?
diebrabander
diebrabander jun 22 '11
Ik denk dat ik binnenkort ook mijn gids ga ontmoeten, want pap, mijn stiefmoeder, en ik zijn pas naar Derek Ogilvie in utrecht geweest, en daarvoor hebben we allemaal 3 dingen opgeschreven wat ons doel was hiermee. En pap, ik en mijn stiefmoeder hebben alledrie iets vergelijkbaars opgeschreven voor mij, namelijk dat ik mijn gids mag ontmoeten smileEn we hadden het niet echt over gidsen ontmoeten gehad laugh
En die volgende dag trok ik een spirituele kaart (wat voor weet ik niet) en daar stond op:
Als je verlangen om Mij te ontmoeten alle andere verlangens oversteigt, dan zal je Mij ontmoeten.
Serenity
Serenity jun 22 '11
hahahaha jaaaaa, want dat was jouw wens!
Wat leuk zeg, gefeliciteerd !
Tja je bent er pas aan toe waneer je er ook daadwerkelijk aan toe bent en voor de rest word je dan in bescherming genomen waneer je dénkt er aan toe te zijn maar toch nét niet was, mooi is dat hé.
Zo word er heel lief voor je gezorgd, vind ik.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki