Een jaar of 9 geleden heb ik één jaar geen contact met mijn familie gehad, ook met zussen niet. Bewust omdat ik zowiezo met mijn ouders iets moest uitwerken, en zussen ook. Na jaar brief geschreven aan zussen om te praten met iemand erbij die het gesprek begeleide en op neutraal terrrein. Dat ging redelijk goed, alhoewel mij wel het eea werd kwalijk genomen, ten op zichte naar mn ouders.
Eén zus daar bleef het wat stroef mee gaan. Bij haar en nog een zus ben ik niet op kraamviste geweest destijds.
Ik heb haar een kaart gestuurt, met mijn vraag of zij een gesprek met mij wilde om meer tot elkaar te komen met begrip voor elkaar. Daar kreeg ik reactie op dat zij dat wel wilde. Op één voorwaarde, zij wilde geen ''oude koeien uit de sloot'''(gezegde; niet praten over wat er in het verleden is gebeurd/gezegd)
2 jaar ben ik niet bij mijn familie met kerst geweest omdat ik daar geen behoefte aan had. Dat jaar ervoor voelde en merkte ik dat mijn zus mij nauwelijks aan keek. Tijdens mailen ivm ziekte van mijn vader of regelen van feest voor mijn ouders hebben we mailcontact,( verder geen contact) ik voel dan dat zij, niet op mijn mails reageerd.
Afgelopen weekend was ik op de 25 jarig huwelijks feest van een andere zus. De bewuste zus was er ook. Ik voelde aan mezelf dat ik geen behoefte had om haar aan te kijken of met haar te praten. We begroeten elkaar bij binnenkomst wel, maar van harte ging het van mijn kant niet.
Ik ging om ongeveer 11 uur weg en zwaaide naar mn andere zussen, dat ik weg ging,2 zussen kwamen naar me toe om een kus te geven.
De bewuste zus, deed een stap naar mij toe en zei; je gunt me ook geen blik waardig hé. Nou ik zei dat is wel heel zwart/wit. Maar dat klopt dus? Ik zei;dat is mijn gevoel. Jammer zei mn zus.
Ik heb nauwelijks contact met haar, wel met kerst en soms als er een feest tussen door is.
Een aantal jaren geleden heb ik het innitiatief genomen om een gesprek met mijn zus te doen, omdat ik niet tegen de spanning kon die ik toen voelde tussen haar en mij.
Ik weet al dat als ik mijn zus weer ga zien en een spanning zal zijn...omdat zij nu weet dat mijn gevoel naar haar niet is, zoals naar mijn andere zussen. Ik ben sterker geworden en zelfverzekerder, het kan zijn dat mijn zus dat merkte afgelopen weekend.
Ik twijfel de afgelopen dagen, zal ik weer haar vragen om te praten, omdat ik het gevoel heb dat er iets is tussen haar en mij(dat denk ik tenmiste, ik denk dat zij mij nog iets kwalijk neemt van jaren terug. Alhoewel een medium ook een keer zei; dat ik een jaloerse zus heb, en dat alleen zij dat kan zijn.)
Ik denk dat het mischien deze keer goed is mijn zus het initiatieff te laten nemen om te gaan praten, als zij daar behoefte aan heeft tenmiste.....
Mischien kan iemand iets voelen bij haar naam en geboortejaar om te voelen, hoe zij hierin staat)
wat me opvalt is dat ik me er nu nauwelijks druk om maak. Paar jaar geleden zou het een enorme spanning bij mij hebben opgeroepen, mijn houding naar mijn zus afgelopen zaterdag avond.
Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven bijv Moet ik niks doen, en kijken hoe het gaat als we elkaar weer ontmoeten. Of afwachten tot mijn zus contact met mij opneemt om te praten, als zij wil praten en wil weten waarom mijn houding naar haar toe zo is, en het contact beter tussen ons wil, zij wel mij dat laat weten omdat als zij contact met mij zoekt, het haar keus deze keer is en erover nagedacht heeft.
Ik verwacht geen kant en klare oplossing van iemand, vind het fijn om meerder reacties te lezen om daaruit te halen wat bij mij past.
Alvast bedankt Lieve groet Amethist