Loading...
nl

Gekibbel.....

Esther
Esther mei 9 '11
Ik ben graag op dit formum en vind de onderwerpen dan ook erg interessant.... maar vind t zo jammer dat er de laatste tijd zoveel "gekibbeld" wordt....

Begint op te vallen... en vind ik jammer.... ook voor de mensen die zomaar even komen kijken is t natuurlijk raar om te zien.... vooral op een site zoals Merudi ....

wou ik gewoon ff kwijt...

Grtz Esther
Delen:
gast
gast mei 9 '11
Wat vind jij kibbelen?
Esther
Esther mei 9 '11
als ik naar de topics van osama bin laden en kristallen schedels kijjk... dan vind ik dat daar gekibbeld wordt.... kan natuurlijk ook aan mij liggen hoor....
gast
gast mei 9 '11
Waarom is het dat je dit niet op een site als merudi verwacht?
Welke verwachting heb je van zo'n site?
Esther
Esther mei 9 '11
Tha.. verwachtingen....dat er gediscussieerd wordt vind ik leuk... hou ik wel van... maar soms gaat t er zo persoonlijk aan toe..... en dat vind ik minder...
MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 9 '11
Esther heeft gelijk! toevallig heb ik zo vaak een bericht zitten typen op het kibbel bericht wat boven me staat, en uiteindelijk niet verstuurd omdat ik dacht; laat ze nou maar...
ik krijg toch als antwoord: we discuseren alleen maar!
en ieder heeft zijn eigen mening en waarheid, enz
soms lijkt het wel of alles wat je zegt, tegen je gebruikt wordt!


wat je van Merudi verwacht, is wijsheid, en leerstof, geduld, en begrip, ervaringen delen, en verdraagzaamheid!
nu heb ik meer zoiets van ; beter wijselijk je mond houden, Cindy...
Omdat een ander zich snel aangevallen voelt ofzo...
deze stuur ik wel door, want hier kan het wel bij! vind ik dan he?
groetjes
Esther
Esther mei 9 '11
thnx MoonFlowertje..... mijn berichtje is dat ook echt niet bedoeld om mensen te kwetsen.. of te zeuren....
MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 9 '11
weet ik wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 9 '11
Ik ervaar het niet als gekibbel, maar juist als een gesprek en communicatie om tot elkaar te komen.

Als je zegt dat je dit van Merudi verwacht: "is wijsheid, en leerstof, geduld, en begrip, ervaringen delen, en verdraagzaamheid!"

Is dat dan niet eigenlijk iets wat je van je zelf verwacht? Merudi is voornamelijk een spiegel, die je haarfijn laat zien waar je schaduwkanten zitten. Ga je iets uit de weg, of vermijdt je het onderwerp, mag je de uitnodiging aangaan om te onderzoeken, waar je nu eigenlijk precies voor wegloopt.

Merudi wordt gemaakt door mensen zoals jij en ik. En hoe mooi het ook zou zijn, wij zijn allen perfect zoals we zijn. En dat je dit in Merudi terugvind, is toch alleen maar logisch?
gast
gast mei 9 '11
What doesn't kill you makes you stronger.
Ook al krijg je een antwoord van iemand die zich misschien aangevallen voelt, ookal krijg je een reactie waarbij je het idee hebt dat jij aangevallen wordt; alles is perceptie. En in alles kun je jezelf terug vinden. Misschine niet in het antwoord maar juist wel in wat het in jou los maakt. Weg lopen, ontlopen, mantel der liefde, of welk lapmiddel om jezelf "goed" te voelen dan ook het zal je niet verder helpen om wel echt gelukkig te worden.
Want wat je hier tegen komt kom je ook in de "normale" wereld tegen. Zie dit als een speelplein waarin je zonder fysiek bij mensen die je "kwetsen" aanwezig te zijn, te leren van wat er hier gebeurd. Hier heb je de keus om je antwoord te herlezen en misschien toch anders te reageren omdat je iets inziet bij jezelf wat je eerder niet zag. Dat je getriggerd wordt is juist de leerstof om dieper in jezelf na te gaan wat het voor jou betekend. Waar het in jou vandaan komt dat je je niet begrepen, aangevallen of wat ook voelt.
Hier heb je de kans om jezelf te ontwikkelen en jezelf in de spiegel te kijken zonder al te veel kleerscheuren.
MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 9 '11
NiMS,
Jawel, zeker wel... daarom heb ik vaak op het punt gestaan om iets te zeggen, maar het uiteindelijk maar zo gelaten... omdat het waarschijnlijk, goed bedoeld is! Ik ben blij met deze site, omdat mijn verhaal, of ervaring vanuit een ander punt bekeken worden, en weer terug gespiegeld wordt! Daar leer ik van, krijg ik meer inzicht en dat is goed, en anderom ook! ik geef ook aan hoe ik over bepaalde dingen denk!
Maar ... soms komen de berichtjes, heel vijandig over! Sommige springen in de verdediging en worden eigenlijk niet eens aangevallen! En als je dan zit te lezen, lijkt het wel of sommige mensen ruzie hebben, ook omdat die zelfde personen telkens weer commentaar op elkaar hebben in verschillende topics
Esther
Esther mei 9 '11
Nims en Gast...

Tuurlijk ik snap helemaal wat jullie bedoelen (zonder kleerscheuren wordt je ook niet groot) .... maar dan vind ik t soms een rare manier om tot elkaar te komen....

Ik heb me ook nog nooit aangevallen gevoeld hoor.... (men moet ook tegen kritiek kennen)..... maarrrrrrr... er zijn hier mensen die niet zo heel goed tegen die kritiek kunnen.... kan natuurlijk ook zijn dat ik dat zo zie hoor.... maar soms is t een beetje een welles nietes verhaaltje... dan zijn er weer andere mensen die zeggen "kappen.. en back to topic".... toch gaat t dan altijd nog wel ff door...
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 9 '11
Origineel bericht van: MoonFlowertje
Sommige springen in de verdediging en worden eigenlijk niet eens aangevallen! En als je dan zit te lezen, lijkt het wel of sommige mensen ruzie hebben, ook omdat die zelfde personen telkens weer commentaar op elkaar hebben in verschillende topics

Mooi hoe goed jij het ziet! Want inderdaad, sommigen VOELEN zich aangevallen terwijl het niet zo is. Precies wat Merudi doet, iemand uitnodigen om het aan te gaan met zichzelf doordat die geraakt wordt, door iets wat helemaal niets met die persoon te maken heeft.

De openeheid, transparantie en zichtbaarheid, zorgt ervoor dat mensen het zien.

Dus de vraag aan jou MoonFlower is dan: Waarom wordt jij geraakt als anderen kibbelen? Waar komt dit bij jou vandaan als je in jezelf gaat voelen?
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 9 '11
Origineel bericht van: Esther
Nims en Gast...

Tuurlijk ik snap helemaal wat jullie bedoelen (zonder kleerscheuren wordt je ook niet groot) .... maar dan vind ik t soms een rare manier om tot elkaar te komen....

Ik heb me ook nog nooit aangevallen gevoeld hoor.... (men moet ook tegen kritiek kennen)..... maarrrrrrr... er zijn hier mensen die niet zo heel goed tegen die kritiek kunnen.... kan natuurlijk ook zijn dat ik dat zo zie hoor.... maar soms is t een beetje een welles nietes verhaaltje... dan zijn er weer andere mensen die zeggen "kappen.. en back to topic".... toch gaat t dan altijd nog wel ff door...


Mooi dat je aangeeft waar je je aan ergert. Dus als ik in dit geval de bal even mag terugkaatsen: Hoe zou jij dit oplossen en veranderen?
Esther
Esther mei 9 '11
In ieder geval deze (soms toch wel persoonlijke) discussies prive houden en misschien degene erop aanspreken (prive).. maar als ik zo lees gebeurt dat wel vaker (dat iemand op zn gedrag wordt aangesproken.. jammer dat degene er niets mee doet dan).... Ook heb ik al eens gezien dat jij aangeeft dat t genoeg is geweest.. en dat t een heel ander verhaal is geworden dan waar t topic over gaat....

maar.. uhhh... ik heb niet gezegd dat ik me eraan erger... maar dat ik t jammer vind... ergeren is een groot woord... de energie van me ergens aan ergeren bespaar ik me wel...
AngelClear
AngelClear mei 9 '11
Uit "ruzie" of "gekibbel" kan soms een hele mooie bloem groeien. whistle
Esther
Esther mei 9 '11
Vandaar dat mijn man en ik zo`n prachtige boeket bloemen hebben...... laugh
MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 9 '11
Dus de vraag aan jou MoonFlower is dan: Waarom wordt jij geraakt als anderen kibbelen? Waar komt dit bij jou vandaan als je in jezelf gaat voelen?

Ik ben gewoon een gevoelig persoon, en daardoor voel meestal ook
wat een ander voelt, onder het schrijven van een bericht...
het gevoel voel ik vanuit mijn gevoel...
wat ik ook voel op zo'n moment is dat die mensen elkaar te letterlijk nemen, en dus misschien verkeerd begrijpen, waardoor er meteen in de verdediging wordt gegaan, terwijl het wel goed bedoeld wordt, of het gaat om een persoonlijke mening... die meteen de kop ingedrukt wordt, omdat een ander nou eenmaal anders tegen iets aan kijkt,en als je dan soms om opheldering vraagd, is die er niet, of is er wel maar dan houden ze die liever voor zichzelf... dan denk ik: begin er dan niet over!
Esther
Esther mei 9 '11
begin een beetje spijt te krijgen van dit topic.....
Groene_heks
Groene_heks mei 9 '11
Waarom? Je hebt gewoon eerlijk gezegd hoe het voor je voelt.
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki