Loading...
nl

Wie heeft eventjes tijd! ? x

Stefanie
Stefanie mei 9 '11
Hallo'tjes,

Ik zit in een nogal moeilijke situatie,
heb geen zekerheid of zie geen licht aan het einde
van de tunnel, ..

Wie kan mij hier een beetje wijzen maken, wat er al dan niet kan gaan gebeuren of dergelijke,
wie kan me een beetje eerlijke moed geven, om toch door te gaan met alles wat er nu gebeurd!?

Groetjes
Delen:
taro
taro mei 9 '11
Origineel bericht van: Stefanie
Hallo'tjes,

Ik zit in een nogal moeilijke situatie,
heb geen zekerheid of zie geen licht aan het einde
van de tunnel, ..

Wie kan mij hier een beetje wijzen maken, wat er al dan niet kan gaan gebeuren of dergelijke,
wie kan me een beetje eerlijke moed geven, om toch door te gaan met alles wat er nu gebeurd!?

Groetjes


Lieve Stefanie,

Ik ben via je naam even je energie gaan aanvoelen.

Je vraagt om hulp,
Ik krijg sterk te voelen dat je knopen moet gaan doorhakken. Je problemen kun je de baas zijn.
Leer te aanvaarden en loslaten, de lessen die we krijgen zijn moeilijk en pijnlijk, maar we kunnen ze aan.

In je jeugd was je daadkrachtiger dan nu, ik voel dat je onderdrukte gevoelens bij je hebt en daardoor ben je je eigen ik verloren, je bent je gaan aanpassen en je hebt jezelf aan de zijlijn gezet, andere hebben / hadden voorrang.

De problemen zijn er in de jaren ingeslopen, onbewust ben je veranderd, wordt je daar bewust van, probeer te zien wat er moet gebeuren. Weet dat jij het kunt.
Ik voel dat jij het kunt, er is geen probleem groot genoeg voor jou.
Alleen moet je die negatieve gedachtes uitbannen, stop je energie in iets positiefs voor jou Dan zul je, je beter gaan voelen.

Je bent van nature een helper, alleen je vergeet jezelf.
Je bent nu vastgelopen, maar je kunt hier echt alleen zelf uitkomen.
Ik voel zware negatieve energie om je heen, je ziet het zwaarder dan het is. blijf elk probleem als een les zien. Hoe groot het probleem ook is, jij kunt het aan.
Hoe pijnlijk een les ook is, hij komt op jouw pad omdat jij wat te leren hebt. Dus zet je vechtlust aan en hak knopen door.

Ik voel verlies van iemand, kan zijn dat dat iemand anders is, maar het kan ook zijn dat het, het verlies van jezelf is.
Het voelt of je al jaren leeft maar niet de resultaten behaalt die je wilt behalen.
Jij leeft niet voor jezelf,je past je naar je omgeving aan, zet jezelf boven aan het prioriteiten lijstje.

Ik blijf maar horen, "Knopen doorhakken...", "verstop je daar niet langer achter..." alleen jij kunt dit doen, hoe moeilijk dat ook is, durf jouw leven zelf te leven. Zet je positiviteit aan.
Je zult door jouw keuze's mensen kwijt raken, maar voor het verlies van het een staat er iets nieuws voor je klaar. Kies voor jouw geluk.

Tip: Ga elke dag even je rustpunt zoeken en vraag welke knopen je moet doorhakken. Voel in je hart welke beslissingen je moet nemen, een gedachte die regelmatig terug komt, een gevoel wat je elke keer krijgt.
Ik voel dat je weet welke stappen je moet nemen, maar ik voel ook dat je niet durft, je verschuilt je achter veronderstellingen en het liefst wil je dat iemand anders het voor je kan oplossen, helaas dat kan niet. Jij moet het doen.
Wij kunnen er voor je zijn maar wij kunnen niet de beslissing voor jou nemen.

Veel wat ik aanvoel, zit bij jouw in je onbewuste, wordt je bewust van je leven en dan kun je het veranderen.
Loop niet te hard, jezelf voorbij, neem je rust punten en ga vandaar uit kijken naar de problemen die je hebt...Jij kunt het zelf veranderen, het heeft alleen tijd en kracht nodig.

Liefs Taro
Stefanie
Stefanie mei 10 '11
Hallo Taro,
Bedankt voor je reactie!, en mijn excuses voor de latere reactie!

Ik vraag enorm veel om hulp, ik heb inderdaad veel problemen waarvan ik zo vlug mogelijk knopen moet gaan doorhakken!
Tis allemaal zo moeilijk!

In mijn jeugd was ik misschien wel daadkrachtiger ja, en die onderdrukte gevoelens en negatieve gedachten, wegen zo zwaar aan, dat ik alles soms gewoon laat wat en hoe het is, en denkend dat het vanzelf wel in orde komt!

Inderdaad, ik ben enorm behulpzaam (ook hiervan is er veel gebruik van gemaakt)! Ik heb me altijd op de 2de plaats gezet, "zolang anderen gelukkig zijn, ben ik dat ook", maar achteraf gezien is het allemaal niet zo! Inderdaad, ik heb nog veel te leren, en zeker nog te leren hoe ik met bepaalde problemen moet omgaan en dergelijke!

Het verlies waarover je het hebt, zal ook wel van mezelf zijn, omdat ik op korte tijd veranderd ben, en zelf voel ik aan dat ik niet mezelf soms meer ben!

De gedachten van "knopen doorhakken", klopt heel goed!
Maar kun je ook zien, welke mensen ik zou kunnen kwijtraken, ik heb steeds schrik om de goede mensen kwijt te raken omdat ik mss een verkeerde keuze ga maken/gemaakt heb?

Dank je wel Taro!
taro
taro mei 10 '11
Lieve Stefanie,

Ik lees heel veel angst bij je, angst om wat er allemaal kan gebeuren als jij je stem laat horen.

Ik voel sterk dat jij terug moet gaan naar je jeugd en ga daar kijken wie jou in een hokje heeft gestopt. Waar is jouw onzekerheid begonnen.

Die 2de plek die jij jezelf geeft, omdat de eerste plek naar "hulpbehoevende mensen" gaat, die 2de plek heb jij jezelf gegeven omdat je in je jeugd door iemand in een hokje bent gestopt. Daardoor ben jij gaan denken dat je niet goed genoeg bent. Daarom zet je iemand anders ook op de eerste plek.
Want jij vind jezelf niet belangrijk genoeg om die eerste plek in te nemen.

Daarom handel jij vanuit je onbewustzijn. Jij handelt niet bewust met de instelling "Wat is goed voor mij...?"
Kijk wat een stewardes zegt in een vliegtuig, help eerst jezelf met een zuurstof masker, zodat je daarna andere mensen kunt helpen.
Daarom is het heel belangrijk dat jij je bewust wordt dat jij recht heb op die eerste plek...jij bent belangrijk...jij bent een mooi mens die het waard is om die eerste plek in te nemen.
Jij hebt bijzondere kwaliteiten...ga dat inzien.

Als je dat doet, dan ben je niet egoïstisch, je handelt dan alleen uit de kracht waarom je hier naar deze aarde bent gekomen, want jij bent hier voor jezelf, en niet om als eerste iemand anders te helpen.
Als jij jezelf op die eerste plek zet, en jezelf gaat waarderen. En gaat inzien dat jij, net als ik ben en als alle andere mensen hier op aarde.
Niemand is beter dan dat jij bent, wij zijn allen gelijk.
Kijk nooit teveel tegen iemand op want ieder mens hier op aarde krijgt zijn portie "ellende" voor zijn kiezen.
Probeer het niet te zien als ellende maar als lessen waar we van kunnen en mogen leren.
Beweert iemand dat hij nooit problemen heeft, dan klopt dat niet, diegene durft dan niet eerlijk naar zichzelf te kijken. Ieder mens ervaart problemen en voor ieder mens is het een uitdaging om die problemen aan te gaan.

Ok dan nu even terug naar knopen doorhakken en daardoor mensen kwijt raken.
Jij moet voelen dat er mensen zijn die voor jou niet helemaal ok aanvoelen, er zijn mensen die energie zuigen van je, mensen die zich vrienden noemen, maar het is altijd eenrichtingsverkeer.
Waarom is dat zo, omdat jij nooit je plek hebt opgeeist in die relatie, je hebt je altijd opgesteld zodat jij klaar staat om te helpen. Dat is wat ze van jou gewent zijn.

Als jij je plek gaat opeisen (en dat mag je echt gaan doen, is niet egoïstisch) dan zul je wrijving gaan krijgen in je relaties, dat is niet erg dat is juist heel belangrijk dat, dat gebeurd, je laat daarmee zien ik ben er ook, zijn het mensen die echt van jou houden die accepteren dat en die zullen met je meegroeien, er kunnen ruzies ontstaan maar die kun je uitpraten.
Maar laat niet over je heen lopen. Ga in jouw kracht staan en met die kracht ga je gelijkgestemde energieen aantrekken. Dus dat wil zeggen, laat je mensen los, dan krijg je er nieuwe gelijkgestemde voor terug. Vertrouw daar op, ik spreek namelijk uit ervaring.

Wat voor jou belangrijk is en waar je nu mee aan de gang moet is, ga in jouw eigen kracht staan en aanvaard en laat los. het heeft zijn tijd nodig.

En wat ook heel belangrijk is, is dat jij zelf bepaalt en creeert hoe je leven er uit gaat zien, wil je sommige mensen niet kwijt dan gebeurt dat niet want je zult dan energie in hen blijven stoppen, maar de relaties die je hebt en die niet goed voor jou zijn, die bloeien dood. En daar zul je uiteindelijk vrede mee hebben. Wees er niet angstig voor, heb vertrouwen en laat los...

Je hebt de kracht in je, laat die kracht los en ga stralen...durf er te zijn want jij bent het waard.
diebrabander
diebrabander mei 10 '11
Origineel bericht van: taro
Origineel bericht van: Stefanie
Hallo'tjes,

Ik zit in een nogal moeilijke situatie,
heb geen zekerheid of zie geen licht aan het einde
van de tunnel, ..

Wie kan mij hier een beetje wijzen maken, wat er al dan niet kan gaan gebeuren of dergelijke,
wie kan me een beetje eerlijke moed geven, om toch door te gaan met alles wat er nu gebeurd!?

Groetjes



Lieve Stefanie,

Ik ben via je naam even je energie gaan aanvoelen.

Je vraagt om hulp,
Ik krijg sterk te voelen dat je knopen moet gaan doorhakken. Je problemen kun je de baas zijn.
Leer te aanvaarden en loslaten, de lessen die we krijgen zijn moeilijk en pijnlijk, maar we kunnen ze aan.

In je jeugd was je daadkrachtiger dan nu, ik voel dat je onderdrukte gevoelens bij je hebt en daardoor ben je je eigen ik verloren, je bent je gaan aanpassen en je hebt jezelf aan de zijlijn gezet, andere hebben / hadden voorrang.

De problemen zijn er in de jaren ingeslopen, onbewust ben je veranderd, wordt je daar bewust van, probeer te zien wat er moet gebeuren. Weet dat jij het kunt.
Ik voel dat jij het kunt, er is geen probleem groot genoeg voor jou.
Alleen moet je die negatieve gedachtes uitbannen, stop je energie in iets positiefs voor jou Dan zul je, je beter gaan voelen.

Je bent van nature een helper, alleen je vergeet jezelf.
Je bent nu vastgelopen, maar je kunt hier echt alleen zelf uitkomen.
Ik voel zware negatieve energie om je heen, je ziet het zwaarder dan het is. blijf elk probleem als een les zien. Hoe groot het probleem ook is, jij kunt het aan.
Hoe pijnlijk een les ook is, hij komt op jouw pad omdat jij wat te leren hebt. Dus zet je vechtlust aan en hak knopen door.

Ik voel verlies van iemand, kan zijn dat dat iemand anders is, maar het kan ook zijn dat het, het verlies van jezelf is.
Het voelt of je al jaren leeft maar niet de resultaten behaalt die je wilt behalen.
Jij leeft niet voor jezelf,je past je naar je omgeving aan, zet jezelf boven aan het prioriteiten lijstje.
Ik blijf maar horen, "Knopen doorhakken...", "verstop je daar niet langer achter..." alleen jij kunt dit doen, hoe moeilijk dat ook is, durf jouw leven zelf te leven. Zet je positiviteit aan.
Je zult door jouw keuze's mensen kwijt raken, maar voor het verlies van het een staat er iets nieuws voor je klaar. Kies voor jouw geluk.

Tip: Ga elke dag even je rustpunt zoeken en vraag welke knopen je moet doorhakken. Voel in je hart welke beslissingen je moet nemen, een gedachte die regelmatig terug komt, een gevoel wat je elke keer krijgt.
Ik voel dat je weet welke stappen je moet nemen, maar ik voel ook dat je niet durft, je verschuilt je achter veronderstellingen en het liefst wil je dat iemand anders het voor je kan oplossen, helaas dat kan niet. Jij moet het doen.
Wij kunnen er voor je zijn maar wij kunnen niet de beslissing voor jou nemen.

Veel wat ik aanvoel, zit bij jouw in je onbewuste, wordt je bewust van je leven en dan kun je het veranderen.
Loop niet te hard, jezelf voorbij, neem je rust punten en ga vandaar uit kijken naar de problemen die je hebt...Jij kunt het zelf veranderen, het heeft alleen tijd en kracht nodig.

Liefs Taro

Sorry dat ik het zeg, en het is absoluut geen aanval op jou hoor!(zodat je me niet verkeerd begrijpt)
Maar ik vind dit een beetje algemeen, ik geloof dat dat wat je net hebt gezegt bij iedereen ongeveer wel klopt.

De vetgedrukte dingen (en dat is toch wel heel veel) gelden eigenlijk voor iedereen wel die zich zo voelt als stefanie.

Maar veel uit je reactie dat ik niet heb vetgedrukt ben ik het wel mee eens, vooral de tip smile
taro
taro mei 10 '11

Quote:
Sorry dat ik het zeg, en het is absoluut geen aanval op jou hoor!(zodat je me niet verkeerd begrijpt)
Maar ik vind dit een beetje algemeen, ik geloof dat dat wat je net hebt gezegt bij iedereen ongeveer wel klopt.

De vetgedrukte dingen (en dat is toch wel heel veel) gelden eigenlijk voor iedereen wel die zich zo voelt als stefanie.

Maar veel uit je reactie dat ik niet heb vetgedrukt ben ik het wel mee eens, vooral de tip smile


Ik probeer stefanie te steunen, ze heeft het op dit moment heel moeilijk en het klopt dat deze tekst voor heel veel mensen van toepassing kan zijn, want er zijn namelijk heel veel mensen die dezelfde emoties en gevoelens ervaren die stefanie nu ervaart, dat heb je heel goed opgemerkt.
Ik wist alleen niet dat ik aan een verwachting moest voldoen?
diebrabander
diebrabander mei 10 '11
Hmm nou, het probleem was dat je juíst aan de verwachting voldeed. Maar ik had het niet moeten zeggen, omdat niemand er iets mee opschiet en het een overbodige opmerking was.
Maar ik zei het, omdat veel van dit soort dingen als horoscopen, waarzeggers etc precies zulke dingen zeggen die voor íedereen wel waar is, en het dus heel erg spectaculair lijkt maar eigenlijk gewoon goed overdacht is.

Sorry als je, je hierdoor aangevallen voelt, want ik ken je niet dus weet ook helemaal niet hoe je in elkaar zit, maar dit is enkel wat ik geleerd heb.:P

Groetjes willem
Groene_heks
Groene_heks mei 10 '11
Keilief van je Taro! Doe wat jij voelt wat je moet doen en laat je niet door anderen daarvan afhouden smile
taro
taro mei 11 '11
Origineel bericht van: diebrabander
Hmm nou, het probleem was dat je juíst aan de verwachting voldeed. Maar ik had het niet moeten zeggen, omdat niemand er iets mee opschiet en het een overbodige opmerking was.
Maar ik zei het, omdat veel van dit soort dingen als horoscopen, waarzeggers etc precies zulke dingen zeggen die voor íedereen wel waar is, en het dus heel erg spectaculair lijkt maar eigenlijk gewoon goed overdacht is.

Sorry als je, je hierdoor aangevallen voelt, want ik ken je niet dus weet ook helemaal niet hoe je in elkaar zit, maar dit is enkel wat ik geleerd heb.:P

Groetjes willem


Hoi Willem,

Ik voel mij niet snel aangevallen hoor, die tijd heb ik wel gehad.
Ik weet dat de pc als medium soms moeilijk te begrijpen is.
Wat de 1 goed bedoeld schrijft, kan de ander totaal verkeerd opvatten.
Actie is reactie....op jouw actie krijg je mijn reactie en die is net als de jouwe goed bedoeld.
taro
taro mei 11 '11
Origineel bericht van: Groene heks
Keilief van je Taro! Doe wat jij voelt wat je moet doen en laat je niet door anderen daarvan afhouden smile


Dankjewel lieve groene heks.
Handelen vanuit liefde is wat ieder mens nodig heeft.
taro
taro mei 11 '11
En nu weer back on topic, want Stefanie heeft dit topic met een hele goede reden gestart.
Dus lieve Stefanie, we gaan weer over naar jou...
taro
taro mei 16 '11
Dag lieve Stefanie,

Hoe voel je je nu?
Heel veel liefs en kracht toegewenst.

Liefs Taro
Stefanie
Stefanie jun 1 '11
Hallo Taro,

Hallo JustLove,

Ben even afwezig geweest, beetje in de clinch gelegen bij telenet zelf, hadden mij meer aangerekend dan wat ik normaal betalen moest, heb advocaat ingelicht en ja je kent het, het gerecht is niet al te snel eh, smileondertussen hadden ze mijn internet afgesloten gehad, omdat ik het "vertikte" te betalen smile
Maar is gisteren allemaal voorgekomen, heb het proces gewonnen, en vandaag is internet weer actief oef smile

Het gaat hier wel, hoor smile
Bedankt voor jou reactie, ik herken er veel in hoor!

Groetjes
goudsbloem
goudsbloem jun 1 '11
wow wat herkenbaar zeg ik zit ook in zon sitatie en er lijkt geen einde aan te komen... heel erg heftig allemaal en kan er eigelijk met niemand over praten ze lijken het niet te snappen
zit aan het eind van me latijn misschien kan iemand mij hier ook mee helpen?

liefs susanne
4love
4love jun 1 '11
Je moet vertrouwen op jezelf alle kracht die je nodig heb om iets te overwinnen zit in jezelf en nog veel meer.Kijk daar naar en niet naar het negatieve.
Is soms makkelijker gezegd dan gedaan.
Als je het niet kan vinden ga er dan naar opzoek en je zal het zeker vinden!
En dat weet ik uit ervaring.

Sterkte Susanne....


Liefs 4love
Groene_heks
Groene_heks jun 1 '11
Hoi Susanne, wil je hiervoor een nieuw topic openen?
Dit topic is van Stefanie smile

Dank je!

Liefs
New Moon
New Moon jun 1 '11
Hoi Stefanie,

Wil je even een hart onder de riem steken, en je vertellen dat alles goed kan komen.
Ik heb in het verleden ook de neiging gehad mezelf onder andere mensen te plaatsen, en ik ben nu bezig dat proces af te ronden.
Het gekke is, is dat voor die periode, ik geen moeite had mijn grenzen af te bakenen, maar dit deed ik op zo´n harde manier, dat ik mensen afschrok (en op zo'n afstand hield dat ik er zelf ook ongelukkig van werd)
Ik probeer nu de balans te vinden in afgrenzen, en ik leef nu met het motto: "alles is in balans en ieder mens is (in principe) gelijk".
Ik probeer hierbij ook bij mezelf te voelen waar ik ophou en de andere mens begint, dit kan al door iets simpels te zeggen als: "ik vind dat...." of: "ik ben het daar niet mee eens/dat is jouw mening en daar heb je recht op".
Misschien is het een idee om hiermee te gaan spelen?
Met grenzen afbakenen bedoel ik ook dat je bij jezelf heel eerlijk kan nagaan van: "dit vind ik leuk, en dit niet" (en vervolgens focust op het leuke waarbij je het niet leuke loslaat), en: "deze personen vind ik leuk, en deze personen niet" (en vervolgens focus je je op de leuke personen en laat de niet leuke los).
Ik merk namelijk als ik dit topic voel dat je moeite hebt met afgrenzen, voel eens of dat klopt?
Veel sterkte met alles, Stefanie.
Het leven is bedoeld om gelukkig te zijn (met, maar ook zonder andere mensen), durf het jezelf te gunnen smile
(ik gun het je van harte).

Liefs themoon
goudsbloem
goudsbloem jun 3 '11
lieve 4love,

bedankt voor je reactie!! ik zal het zeker proberen!!
ik heb een nieuwe topic aan gemaakt omdat deze van stefanie is mocht ik hier niks vragen over mezelf dus als je me zoekt sta ik onder voorspellingen...nogmaals erg bedankt.!

liefs susanne.
Groene_heks
Groene_heks jun 3 '11
Hoi Susanne,

Ik vergis me misschien maar ik heb nooit gezegd dat je iets niet mag.
Ik vroeg het om Stefanie de ruimte te geven, zij vraagt om hulp in haar eigen topic, ik neem aan dat je dat wel begrijpt.
goudsbloem
goudsbloem jun 3 '11
hoi groene heks,

er is niets aan de hand ik denk dat je het anders opneemt dan bedoelt was want ik had het tegen een ander en niet tegen jou dus ik weet niet waarom je je zo aangevallen voelt ik legde het ff uit waarom ze naar mijn eigen topic moest gaan...maar als je nog wat wilt vragen ga dan naar mij topic want deze is toch van stefanie..

liefs
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki