Loading...
nl

Hoe weet je of je een engel bent?

IkGeefJeEenRoos
IkGeefJeEenRoos mei 3 '11
Ik denk dat iedereen eigenlijk wel een engel in zich heeft.
En in de teksten, leuk, maar ik herken mezelf in heel veel dingen, dus daar heb ik niks aan. (ik pas tot nu toe nog niet in een hokje, en heb overal wel wat mee)
Ik kan me voorstellen dat mensen hun vleugels af en toe voelen, maar dit kan ook verbeelding/fantasie zijn.
En mensen kunnen het ook tegen je zeggen, maar dat is hun visie, en dat hoeft niet altijd te kloppen.

Dus hoe weet jezelf dat je een engel bent?
Delen:
New Moon
New Moon mei 3 '11
Ik zou zeggen, vind/voel de engel in jezelf en kom het te weten ;-)
AngelClear
AngelClear mei 4 '11
Ik zit ook met deze vraag. Ik voldoe aan alle kenmerken.
Alleen vraag ik mij af of het niet wat hoogmoedig is om te denken dat je een "engelmens" bent.
En hoe kan je dat nu zeker zijn ? Hoe kun je dat nu zeker weten ?
Ook heb ik zoiets van: "is dat niet allemaal een beetje te mooi om waar te zijn ?"
Hier op aarde zijn we toch in eerste instantie mensen ?
Ik begrijp dit ook niet en kan dus ook niet antwoorden op deze vraag.
New Moon
New Moon mei 4 '11
Hehe knowing to be an angel is AngelClear! tongue
gast
gast mei 4 '11
Ik blijf het wel grappig vinden dat "mensen" er als vanzelfsprekend van uitgaan dat engelen een "hoger" iets zouden zijn. Spiritueel gezien staan engelen onder de mens evolutionair gezien. Engelen waren er eerder dan mensen. De mens is ook nog niet geheel compleet en is nog in ontwikkeling, de engel is al compleet uitontwikkeld en staat volledig in contact met de bron. De engelmens is op aarde om de mens te helpen in hun ontwikkeling naar volledig mens die gelijk is aan God. (de mens wordt dus niet God maar gelijk aan God, net als een mensen kind niet zijn ouders kan zijn maar wel gelijk aan zijn ouders is genetisch gezien)
We zijn er nog niet.....maar bijna laugh
aquarel
aquarel mei 4 '11
dus een engels gast, is dan eigenlijk verlicht als ik het goed begrijp ?
heb ik ook nooit echt begrepen, hoe kan je nu te weten komen dat als je verlicht bent, weet je dan alles ?
kan je dan de kracht van het universum gebruiken..
volgens 1 of ander boek dat ik ooit heb gelezen, is ieder van ons verlicht, alleen weten we het niet, vind ik een mooi antwoord, dan moeten we het niet meer zien te bereiken, dan hebben we het al in ons zitten.
Lena
Lena mei 4 '11
Origineel bericht van: gast
Spiritueel gezien staan engelen onder de mens evolutionair gezien. Engelen waren er eerder dan mensen.


kun je dit toetsen dan?
gast
gast mei 4 '11
Ik moet even een toevoeging doen; spiritueel gezien worden mensen niet als mens aangeduid maar als ziel(in wording). De ziel van de mens is dat puntje (zaadje) in het hart dat gelijk is aan de creator (God) en ook door deze God geplant is in ieder mens. En de mens is in staat dit puntje, deze ziel als zaadje, te ontwikkelen in zijn leven(s) hier op aarde. Eigenlijk zijn alle levenslessen een groeimiddel voor dit zaadje. De ziel doet er vele levens over om tot volledigheid te komen. Pas als deze volledig is is de mens verlicht. Maar in potentie heeft ieder mens het in zich. Engelen hebben geen ziel, geen eigen keuze/wil, ze doen alles in het verlengde van God. Ze zijn dus eigenlijk min of meer een instrument van God. De volledige/volgroeide ziel heeft wel eigen scheppingskrachten zoals God die ook heeft omdat de ziel gelijk is aan God.

In potentie kun je alles weten, maar wat heb je daar aan. Weten wat er op dat moment geweten moet worden is voldoende.
gast
gast mei 4 '11
Origineel bericht van: Lena
Origineel bericht van: gast
Spiritueel gezien staan engelen onder de mens evolutionair gezien. Engelen waren er eerder dan mensen.


kun je dit toetsen dan?


Fysiek niet, geestelijk gezien wel maar is een individueel proces.

Deze kwam ik net tegen door jou geplaatst Lena en die slaat ook hier op:

Believe nothing, no matter where you read it, or who said it, no matter if I have said it, unless it agrees with your own reason and your own common sense.
~~ Buddha ~~
AngelClear
AngelClear mei 4 '11
Het geloof nu, is de zekerheid der dingen die men hoopt, en het bewijs der dingen die men niet ziet.


Definitie van geloof ,
MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 4 '11
een engel is een boodschapper uit het hiernamaals
ze kunnen heel nauw samenwerken met de mens
een engel kan troost geven en soms een waarschuwing , maar volgens mij is een engel nooit een mens geweest of andersom...
zo voel ik dat tenminste, hoor

en ja... je heb er echt lieve mensen bij wink
daar tegen zeggen we idd wel eens: je bent een engel, dit is symbolisch, natuurlijk
groetjes
gast
gast mei 4 '11
Het is maar net hoe je het ervaart. Maar het klinkt wel een beetje als iets dat algemeen gezegt wordt over engelen MoonFlowertje....
Is dit werkelijk jou eigen gedachte of is het afkomstig uit wat je geleerd hebt?
AngelClear
AngelClear mei 4 '11
Woww gast , dit is echt wel een doordenkertje ! eek

En met diepgang !


Good one !
IkGeefJeEenRoos
IkGeefJeEenRoos mei 4 '11
Ik geloof dat niet alleen engelen boodschappen doorgeven, maar ook begeleiders, god, maar ook slechte spirits
En ik geloof ook dat er engelen even op aarde zijn om te helpen. Denk bijvoorbeeld op straat, dat je wilt oversteken, maar iemand trekt snel aan je jas, waardoor je niet onder de auto komt. Je knikt snel bedankt, en als je iets later omkijkt is diegene verdwenen.
Waarom zouden er geen engelen ook geschuilt gaan onder mensenuiterlijk?! Is het ooit bewezen dat het niet zo is? Dan zouden we die optie open moeten houden toch?!

Maar het lijkt me ook dat ze zichzelf wel zouden moeten (her)kennen, en het dus weten... TOCH????

Het is wel heel gemakkelijk gezegd van vind/zoek de engel in jezelf, want iedereen wil dit wel zijn, maar zal het van zich afschudden, om zichzelf niet op een zuil te willen plaatsen. (van: "zie mij eens, ik ben een engel")
gast
gast mei 4 '11
Dat komt alleen maar door het plaatje dat geschetst is door mensen die niet weten wat het is.
Mensen die God zien als de grijze man met baard op een wolk zien ook engelen in fysieke vorm met vleugels enzo. Wat nu als "engel" een bewustzijns(energie)vorm is, net als dat God het overkoepelende bewustzijn(energie) is van deze wereld?
MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 4 '11
maakt het iets uit Gast?
voor mij voelt het nou eenmaal zo!
gast
gast mei 4 '11
Als je het maar in beweging houd en het laat ontwikkelen en niet vast blijft houden aan wat je nu denkt te weten......
MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 4 '11
waar ik me aan vasthoud, is aan ervaringen die ik in de loop van mijn leven heb opgedaan... en nog steeds, elke dag ondervind, mijn gevoel staat nooit stil, net als mijn gedachten niet, ik leer elke dag, soms van de fouten van gisteren...
ook fouten van anderen kan ik mijn lering uithalen...
en aan het eind van het liedje, blijkt dan ineens dat het helemaal niet zo verkeerd is wat ik doe wink
het draait allemaal om inzicht...
admin
admin mei 4 '11
Goedemiddag IkGeefJeEenRoos, Quote:"Is er ooit bewezen dat het niet zo is"! Vergeet niet ieder heeft zijn eigen WAARHEID net zoals jij jouw WAARHEID hebt! Wat moet er bewezen worden? Wij zijn allen hier op Aarde en we weten dat dit speciaal is.

Als jij het gevoel hebt dat je een Engelmens bent dan is het zo. Jij weet wie je bent. Je geeft ook aan dat iedereen wel een Engelmens zal willen zijn, maar het van zich afschudden om zichzelf niet op een voetstuk te plaatsen. Een Engelmens heeft een taak op deze wereld, en zal zichzelf zeker niet op een voetstuk plaatsen. Zoals er wordt aangegeven is dat de Engelmens niet alles weet, maar door zich in situaties te bevinden de juiste antwoorden bij de BRON vandaan kan halen. Ze weten nog niks, alleen als de vraag zich voordoet. Als er geen vragen zijn, ontvang je ook geen kennis en wijsheid.

Een beetje onnozel voor een Engelmens om op het voetstuk te staan. De Mens en de Engelmens zijn op pad, op ontdekking en blijven echt bij een voetstuk staan. De Aarde is te mooi om daar niet volop van te genieten. Xx

PS. "zie mij eens, ik ben een engel"...... dat is de EGO die spreekt. Als je die uitschakelt ben je gewoon wie je bent.... een Engel! wink
AngelClear
AngelClear mei 4 '11
Origineel bericht van: themoon
Hehe knowing to be an angel is AngelClear! tongue


tongueHaha Moontje !


Dit is toch wel een positieve uitspraak die je in het Engels op verschillende manieren kunt interpreteren.
Je hebt het zelf gezegd : "Het is AngelClear !".
Het antwoord zit in mijn naam !
Dus ik voor mezelf zal het dan maar aanvaarden en niet langer twijfelen !


Want Moontje heeft gezegd dat het "AngelClear" is ! wink
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki