Hi Rammetje,
Ik heb je droom even gelezen en ook een stukje van de fotolezing en jouw reactie. Ik probeer af en toe dromen te verklaren en kijk daarbij niet in boeken, maar ga meer uit van de persoon zelf en die zijn ervaringen.
Wat ik las bij de fotolezing was dat je een traumatische jeugde hebt gehad en dat je nog veel boosheid in je hebt. Kan het misschien zijn dat je daar nu in je onderbewuste nog mee bezig bent? Ik weet niet of die ervaring met je ouders of met je moeder te maken hebben.
Je moeder is je basis. Als die met vuur naar je gooit, is er iets mis in jouw basis, jouw vertrouwen in geschaad, je hebt angst en woede over wat er gebeurt is. Daarnaast probeer je anderen te beschermen voor wat er zou kunnen gebeuren, je probeert hen te behoeden. Dat is nobel van je en toont ook een moedig kant van je.
Je zegt dat je niet geraakt kan worden door het vuur, dat het je geen pijn doet. Dat kan betekenen dat je weliswaar niet meer emotioneel geraakt kan worden, maar je hebt nog wel die angst bij je. Het wordt tijd dat je die aan gaat pakken denk ik. Je bent niet meer in die situatie, maar je draag nog wel de littekens met je mee van wat er gebeurt is. Mogelijk dat je daar nu op zielsniveau mee bezig bent, met een stuk verwerking, en met het loslaten van die angst, want angst houdt je tegen in je groei als ziel.
Vuur heeft ook een andere kant die hier nog niet belicht is. Vuur betekent namelijk ook transformatie, verandering, als een Phoenix die door het vuur vernietigd wordt en als herboren tevoorschijn komt. Dat er met vuur naar jou gegooid word, kan dus ook betekenen dat je in dat proces zit. Een proces van verandering, van het verwerken wat er is gebeurt en het een plaats geven, de angst laten varen en als herboren verder gaan met je leven. Een streep eronder en nu verder gaan.
Maar je gaat toch nog op de vlucht. Logisch want het is pijnlijk en angstig wat je denkt dat er gaat gebeuren. Je houdt de deur dicht voor wat er in die kamer gebeurt, en in die kamer ontstaat een enorme woede. Misschien is dat omdat je nu niet je proces doorgaat maar de deur dicht gooit? Probeer voor jezelf eens na te gaan hoe je in je verwerking ervan staat en of je inderdaad gevoelsmatig de dingen hebt verdrongen, misschien dat je er toch nog eens doorheen moet en het op een andere keer moet gaan bekijken. Vanuit de ziel is niets zonder doel geweest, hoe moeilijk ook. Wij kiezen zelf ons levenspad en als daar een traumatische gebeurtenis in valt, dan heeft dat een reden, iets wat jouw ziel wilde ervaren om te groeien. Wat heeft jouw ziel geleerd uit die ervaring? Wat kan ze meenemen, wat is de groei ervan. Het kan een stukje karma verwerking zijn van een vorig leven, maar ook een gebeurtenis die jij als ziel wilde ervaren.
Pffff ik ratel weer door hier
Ik hoop dat ik je een stukje op weg heb geholpen met je droom, gebruik van mijn tekst wat je bij je vind passen en laat de rest los
Liefs Cialara