Loading...
nl

mijn moeder wil mij in brand steken

rammetje39
rammetje39 apr 30 '11
hallo allemaal,

ik had vannacht een zeer beangstigende droom,ik zat in een kamer en had mijn zusje van één jaar op mij schoot, ik kon niet zien hoe de kamer eruit zag maar wist wel dat ik in het huis was waar ik woonde toen ik 11 jaar was.in die zelfde kamer zag ik ook mijn moeder en naast haar een kapottegas leiding waar vuur uitspuwde.ik voelde mij heel bang en zei tegen mij zusje dat wat er ook gebeurde ik haar nooit zou vergeten en dat ik heel erg veel van haar hield.mijn moeder die pakte met haar hand vuur van de gasleiding en dat gooide ze naar ons ze had daar erg veel plezier in en lachte een beetje vreemd daarbij.het vuur dat mij raakte dat voelde ik niet ik probeerde mijn zusje te beschermen en dacht als het haar maar niet raakt want zei voelt het wel.mij moeder bleef vuur gooie naar ons en bleef lachen.ik voelde mij erg in paniek en steeds banger worden ik bedacht hoe ik met mij zusje weg kon komen.ik rende naar de deur en trok hem open zette mijn zusje op de grond en zei ren zo hard als je kan naar buiten.ik stond nu buiten de kamer en duwde egen de deur terwijl mijn moeder aan de deur trok en merkte nu dat ze woedend was en niet meer lachte.ik wilde naar buiten rennen en vertellen dat mijn moeder ons in de brand wilde steken en toen werd ik huilend wakker en nu nog heeft de droom erg veel indruk op me gemaakt en houd het mij bezig wat zou dit kunnen betekenen?
groetjes rammetje39
Delen:
aquarel
aquarel apr 30 '11
brand : het vuur van de vernietiging; van de harsttocht, die ons verdriet bezorgd.

vaak hebben we te maken met een psychisch-geestelijke ziekte, die nader onderzocht en vervolgens door de bewustwording van ons betere ik genezen moet worden.

het is altijd een gelijkenis van het gevaar, dat ons of onze liefste vrienden bedreigt, men zou in dit geval z'n gevoelens en z'n geweten nader moeten onderzoeken, om op die manier een mogelijke psychische "brandhaard" te ontdekken en vervolgens te bestrijden.

bron : dromen encyclopedie van georg fink
Cialara
Cialara apr 30 '11
Hi Rammetje,

Ik heb je droom even gelezen en ook een stukje van de fotolezing en jouw reactie. Ik probeer af en toe dromen te verklaren en kijk daarbij niet in boeken, maar ga meer uit van de persoon zelf en die zijn ervaringen.

Wat ik las bij de fotolezing was dat je een traumatische jeugde hebt gehad en dat je nog veel boosheid in je hebt. Kan het misschien zijn dat je daar nu in je onderbewuste nog mee bezig bent? Ik weet niet of die ervaring met je ouders of met je moeder te maken hebben.

Je moeder is je basis. Als die met vuur naar je gooit, is er iets mis in jouw basis, jouw vertrouwen in geschaad, je hebt angst en woede over wat er gebeurt is. Daarnaast probeer je anderen te beschermen voor wat er zou kunnen gebeuren, je probeert hen te behoeden. Dat is nobel van je en toont ook een moedig kant van je.

Je zegt dat je niet geraakt kan worden door het vuur, dat het je geen pijn doet. Dat kan betekenen dat je weliswaar niet meer emotioneel geraakt kan worden, maar je hebt nog wel die angst bij je. Het wordt tijd dat je die aan gaat pakken denk ik. Je bent niet meer in die situatie, maar je draag nog wel de littekens met je mee van wat er gebeurt is. Mogelijk dat je daar nu op zielsniveau mee bezig bent, met een stuk verwerking, en met het loslaten van die angst, want angst houdt je tegen in je groei als ziel.

Vuur heeft ook een andere kant die hier nog niet belicht is. Vuur betekent namelijk ook transformatie, verandering, als een Phoenix die door het vuur vernietigd wordt en als herboren tevoorschijn komt. Dat er met vuur naar jou gegooid word, kan dus ook betekenen dat je in dat proces zit. Een proces van verandering, van het verwerken wat er is gebeurt en het een plaats geven, de angst laten varen en als herboren verder gaan met je leven. Een streep eronder en nu verder gaan.

Maar je gaat toch nog op de vlucht. Logisch want het is pijnlijk en angstig wat je denkt dat er gaat gebeuren. Je houdt de deur dicht voor wat er in die kamer gebeurt, en in die kamer ontstaat een enorme woede. Misschien is dat omdat je nu niet je proces doorgaat maar de deur dicht gooit? Probeer voor jezelf eens na te gaan hoe je in je verwerking ervan staat en of je inderdaad gevoelsmatig de dingen hebt verdrongen, misschien dat je er toch nog eens doorheen moet en het op een andere keer moet gaan bekijken. Vanuit de ziel is niets zonder doel geweest, hoe moeilijk ook. Wij kiezen zelf ons levenspad en als daar een traumatische gebeurtenis in valt, dan heeft dat een reden, iets wat jouw ziel wilde ervaren om te groeien. Wat heeft jouw ziel geleerd uit die ervaring? Wat kan ze meenemen, wat is de groei ervan. Het kan een stukje karma verwerking zijn van een vorig leven, maar ook een gebeurtenis die jij als ziel wilde ervaren.

Pffff ik ratel weer door hier smile
Ik hoop dat ik je een stukje op weg heb geholpen met je droom, gebruik van mijn tekst wat je bij je vind passen en laat de rest los wink

Liefs Cialara
rammetje39
rammetje39 apr 30 '11
hoi cialara,

ik ben inderdaad bezig om mijn verleden te verwerken ben daar al 8 jaar voor in therapie incest/mishandeling door beide ouders.
ik denk dat het al die jaren verborgen/verdrongen heb kunnen houden door een enorm schuldgevoel over wat er was gebeurt in stand te houden.
ongeveer twee weken geleden begon ik te beseffen dat ik niet schuldig ben dat ik slachttoffer ben.en daar voelde ik mij eeerst heel verdrietig over en toen voelde ik ook een enorme woede maar weet me daar dus echt geen raad mee,ik heb het idee dat ik mezelf niet meer onder controle zou kunnen houden.controle is voor mij heel belangrijk ook het vertrouwen in mensen dat ik in stand heb willen houden door te denken en te geloven dat alles mijn eigen schuld is.met hulp van mijn lieve therapeut gaat het mij wel lukken.ontzettend bedankt voor je uitgebreide antwoord analyse er word mij veel duidelijk ik heb hier heel veel aan.
lieve groetjes rammetje39
Cialara
Cialara apr 30 '11
Hoi Rammetje,

Ik zou als ik jou was deze droom ook zeker met je therapeut bespreken.

Heel veel licht en liefde voor jou in dit proces Rammetje
Liefs Cialara
Groene_heks
Groene_heks apr 30 '11
Bijzondere kids die twee op de foto Rammetje smile
rammetje39
rammetje39 apr 30 '11
hoi groene heks,

ja het zijn zulke schatten en heel bijzonder dank je wel.
groetjes rammetje

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki