Loading...
nl

mooie plaatjes

MoonFlowertje
MoonFlowertje apr 24 '11
omdat ik nog (ik weet niet precies hoeveel) prachtige wastekeningen heb, wil ik deze met jullie delen...
er mag commentaar op gegeven worden hoor wink

is a3 (2 x a4) formaat!
by Moonflowertje 2010
groetjes
misschien doe ik elke keer een nieuwe erbij zetten
zelf houd ik ontzettend van kunst, al dan niet met paranormale boodschap, ja eigenlijk zit in alles een paranormale boodschap, alleen is het niet mijn sterkste kant, ik zie er wel beelden in( op deez een paarden-hoofd) maar dat komt omdat mijn hersenen beelden gaan invullen <--- wat zit een mens toch eigenlijk mooi inelkaar he?
ook mensen die niet meer zo goed kunnen zien ervaren dit dagenlijks, hun hersenen gaan zelf dingen invullen, zodat ze toch een volledig beeld hebben...
Delen:
Mimosa
Mimosa apr 24 '11
Hoi Moonflower,
Wow, wat schitterend!!! Echt mooi, genieten om er naar te kijken.
Groene_heks
Groene_heks apr 24 '11
Mooi!
Cialara
Cialara apr 24 '11
Wow Moonflower, ik vind deze echt heeel erg mooi van jou, dank je voor het delen met ons smile
Cialara
Cialara apr 24 '11
Oh ik zag er meer een soort van vrouw in met een kap over haar hoofd, die een waterkruik uitschenkt... kan het niet laten om er beelde in te zien smile
gast
gast apr 24 '11
Echt heel gaaf!
New Moon
New Moon apr 24 '11
Heel mooi! De energie die van de tekening afkomt vind ik erg aangenaam.
Mag ik vragen hoe je wastekeningen maakt en hoe duur dat ong. is?
MoonFlowertje
MoonFlowertje apr 25 '11
pfoe daar vraag je me wat...
ik plak hier een stukje tekst van mijn site:
Encaustic Art
Wat is Encaustic nu precies?

Encaustic is een hele oude schilderskunst. Je moet denken aan ca. 600 jaar v.Chr. In het kort verteld: men smolt bijenwas, deed er bepaalde ingrediënten en pigmenten in en de wasverf was gereed voor gebruik. Men gebruikte warme spatels (paletmessen) om de was aan te brengen. Tegenwoordig gebruikt men van allerlei matrialen om de was mee te smelten.


(föhn, strijkbout, soldeerbout, warmhoud plaat) als het maar warm genoeg is om de was te laten vloeien net als kaarsvet!

Het is schilderen met gekleurde bijenwas, die je op een niet absorberend papier aanbrengt, met een daar voor bestemd warm ijzer, het zogeheten Encausticijzer. ( een oude strijkbout is ook goed) Het is erg leuk en ontspannend om te doen. Je kunt je hele creativiteit er in kwijt en je kunt je fantasie de vrije loop laten.

Je kunt er van alles in zien en soms zelfs wel heel duidelijk een iets of iemand, en het ontstaat vanzelf...

dus gewoon met een oude strijkbout
een pigmentrijk blokje smelten
en op speciaal (hittebestendig) papier strijken
de blokjes kosten ongeveer 1 euro per stuk, een blaadje(a4) helaas moet je altijd meteen 16 blokjes tegelijk kopen!dat is een vol doosje en het papier a4 formaat een pak van 50 kost geloof ik 10 euro zoiets
zo'n encaustic art ijzer is wel duur, maar ik heb bij een kringloop hier in tiel al 4 oude strijk-ijzers gekocht van €2,50 per stuk, dus het hoeft niet heel veel te kosten eigenlijk en het is heel goed voor je geest wink
en nee het stinkt niet want dat ga je vast vragen laugh
groetjes cindy
http://cindyart.webs.com/encausticart.htm
http://www.encart.nl/nieuw/ <-- daar bestel ik mijn blokjes
(snelle service, en betrouwbaar!) voor mij dan tongue
New Moon
New Moon apr 25 '11
Bedankt voor de info Moonflower,

Ik vind het erg leuk om creatief bezig te zijn, ik ga eens rondneuzen op de sites en in de kringloop!

Liefs the moon
MoonFlowertje
MoonFlowertje apr 26 '11

wat zien jullie hier? ik zie een schedel en zonsondergang
MoonFlowertje
MoonFlowertje apr 26 '11
MoonFlowertje
MoonFlowertje apr 26 '11
deze heb ik niet zelf gemaakt, maar ik vind ze zo mooi, dat ik ze graag wil delen smile

groetjes
MoonFlowertje
MoonFlowertje apr 27 '11
MoonFlowertje
MoonFlowertje apr 27 '11
aquarel
aquarel apr 27 '11
prachtig moonflower
MoonFlowertje
MoonFlowertje apr 27 '11
dank je! tongue
MoonFlowertje
MoonFlowertje jun 16 '11
Pagina's: 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki