Loading...
nl

Vraagje

Groene_heks
Groene_heks apr 23 '11
Naar aanleiding van Barts verhaal en afscheid.
Ik begrijp dat er mensen zijn hier die het gevoel hebben dat er hier een soort clubje is, en dan vooral voor degenen die er al langer zijn.
Ik zeg eerlijk dat als in een discussie iemand van die oude garde wordt aangevallen dat ik me dan ook voel aangevallen.
Dat ik met de mensen die hier al langere tijd zijn meer band heb, maar is dat dan niet logisch?
Een aantal heb ik in het echt ontmoet en een aantal niet maar die zijn me toch enorm dierbaar.
Ik kan het niet terugvinden maar volgens mij schrijf ik hier nu vier jaar en das dan best lang en dan bouw je banden op.

Ik realiseer me wel dat ik meer op berichten reageer soms van bekenden dan van onbekenden.
Bij sommigen weet je dat ze niet lang blijven en dan verlies ik mijn interesse (zegt niets over de persoon, begrijp me niet verkeerd!)

Ik vind het jammer dat mensen zich buiten gesloten voelen, maar begrijp het denk ik wel.
Ik ga in ieder geval mijn best doen om dat gevoel niet meer te verspreiden smile
Delen:
Groene_heks
Groene_heks apr 23 '11
Ow ja..ghi..
De vraag is, hebben er meer mensen dit gevoel en wat kan helpen?
Emuca
Emuca apr 23 '11
Ik denk dat ik hier ook wel schuldig aan ben... Sorry daarvoor.. Voor mij geldt precies hetzelfde geloof ik.. ik schrijf ongeveer 2 jaar mee denk ik.. en sommige mensen heb ik in het echt gezien en er duizend mee gekletst... en dat soort dingen...
Cialara
Cialara apr 23 '11
In iedere situatie kunnen vriendschappen ontstaan, zo ook op dit forum. Daar is in principe niets mis mee. Als het klikt is dat toch goed. Dat kan ook gebeuren met nieuwelingen. Het hoeft echt niet zo te zijn dat je alleen in het "oude" clubje blijft hangen.

Wel is het inderdaad zo dat je dan wanneer je vrienden hebt gemaakt of juist het tegenovergestelde wat natuurlijk ook kan gebeuren, dat je daar meer op reageert. Dat wil niet zeggen dat je anderen niet interessant vind of niet leuk of wat dan ook.

Ik reageer heel weinig de laatste tijd, omdat er veel met mij gebeurt is en ik niet meer de tijd heb om uren op het forum te hangen. Ik beperk me daarom vooral tot het orakel en af en toe als een onderwerp me echt interesseert tot een berichtje hier. Moet ook kunnen denk ik dan smile

Liefs hier
akschuna
akschuna apr 23 '11

Jawel het is menselijk maar is het daardoor ook wenselijk,
gezien de vraagstelling en/of de constatering;
Waarschijnlijk niet...............niet op een spiritueel forum waar er wordt verwacht met "van alles" rekening te houden en dat gebeurt door dit soort gedoe dus niet helaas.
Daardoor krijg je kliekgedrag,het zwaan kleef aan, jammer want daardoor (hoe gek ook) sta je niet echt in verbinding met jou eigenste ikkes! heb ik een vermoeden van (???)

lieve groet akschuna
akschuna
akschuna apr 23 '11

Overigens jouw eerlijkheid hierin siert je groene heks !

Groet
gast
gast apr 24 '11
Ik loop hier ook al een tijdje rond en heb in die tijd wel groepjes/kliekjes zien ontstaan en ook weer weg gaan. Ik kan van mezelf zeggen dat ik geen kliekjes mens ben. Ik houd er niet van om mensen aan me te binden. Iedereen is mij lief, niet enkel die paar mensen die toevallig lief en aardig tegen mij doen maar juist ook degene die mij wakker houden.
Ik ben absoluut niet loyaal want als iemand die ik al langer ken iets zegt waar ik het niet mee eens ben zeg ik het ook en als diegene door iemand anders op iets gewezen wordt waar ie niet happy mee is zal ik geen partij kiezen indeze, sorrie. Maar dit betekend niet dat ik de hele persoon laat vallen ofzo. Ieder heeft zijn plussen en minnen en daar is niets mis mee.
Ik heb me ook vaak genoeg buiten gesloten gevoeld op dit forum door deesengene (ik noem geen namen) en weet dondersgoed hoe ik me wel in kan graven in groepjes maar omdat dit niet in mijn ware aard ligt, doe ik dat niet. Mensen moeten me nemen zoals ik ben en als ze niet voelen dat ieder mij lief is dan is dat niet aan mij maar aan de ander. Daar hoeven geen lieve woordjes aan te pas te komen lijkt mij op een spiritueel forum.
Natuurlijk zijn er altijd mensen waarmee je meer contact mee hebt en die niet de lieve woordjes nodig hebben om je te accepteren om wie je bent.
Met sommige nieuwe mensen heb ik wat moeite omdat ze hier komen met een vooringenomen menig over hoe het zou moeten zijn op een spiritueel forum. En je ziet vaak dat de mensen die hier binnen komen met; oh wat is het hier lief, leuk en gezellig! Dat het dan weer mis gaat met de sfeer. Dit komt niet altijd door de vaste (oude) groep die geen nieuwe mensen in zou laten. Het is een soort beweging die in gang wordt gezet om de balans weer te herstellen en dat gaat soms met de nodige negatieve energie gepaard. Vaak zie je die mensen dan weer vertrekken omdat het hier toch niet zo is als dat ze hadden verwacht.
De mensen die dan alnog blijven hangen blijven vaak ook langere tijd.

Maar om een antwoord te geven op jou vraag; ja er is een vaste groep maar het is lang niet meer zo'n kliek als dat het geweest is. Ik denk ook niet dat je daar iets aan moet doen zolang de groep open staat voor nieuwe mensen, zoals dat nu ook gebeurd. Is mijn menig...
Groene_heks
Groene_heks apr 24 '11
Ow was ik ook niet van plan, al zou ik daar op mijn uppie toch weinig mee kunnen, maar was benieuwd hoe jullie daarover dachten, gezien het feit dat Bart dit opgooide.
Ik zou het vervelend vinden als mensen het zo ervaren.

Ben ik dan niet je favoriet??????..lol

Nee je hebt gelijk Gast, mooi geschreven!
gast
gast apr 24 '11
Het is ook altijd maar net hoe iemand het ervaart en wat ie verwacht en waar ie naar op zoek is. Uiteindelijk hoop ik dat deze mensen op een punt komen dat ze door hebben dat het niet afhankelijk is van anderen maar van zichzelf. Want jij zelf bent degene die het ervaart, niet de ander (die heeft wel weer zijn/haar eigen ervaring). Het is echt zo heerlijk als jou geluk niet van andere personen afhankelijk is. Maar ik weet ook dat tot dat moment die anderen wel heel belangrijk zijn om tot dit punt te kunnen komen.

Ik ben wel gek op heksen ja en vooral groene wink
New Moon
New Moon apr 24 '11
Ook ik bewonder je eerlijkheid hierover Groene Heks,

Persoonlijk heb ik het gevoel dat het komen en gaan van (bepaalde) mensen op dit forum natuurlijk verloopt, en ik ervaar het als prettig dat er een bepaalde (kern)groep mensen op dit forum zit/blijft, zodat de basisenergie op Merudi veilig blijft (anders wordt het zo'n zwabberboel, voor mij is Merudi een veilige haven met een basisenergie die prettig aanvoelt).
Op het moment dat de kerngroep openstaat voor andere meningen, mensen en energieën en dat de kerngroep niet vastroest en ook doorevolueert, vind ik het prima. smile
Groene_heks
Groene_heks apr 25 '11
Quote:
Op het moment dat de kerngroep openstaat voor andere meningen, mensen en energieën en dat de kerngroep niet vastroest en ook doorevolueert, vind ik het prima


Dit zit wel snor denk ik smile

Quote:
Het is ook altijd maar net hoe iemand het ervaart en wat ie verwacht en waar ie naar op zoek is. Uiteindelijk hoop ik dat deze mensen op een punt komen dat ze door hebben dat het niet afhankelijk is van anderen maar van zichzelf. Want jij zelf bent degene die het ervaart, niet de ander (die heeft wel weer zijn/haar eigen ervaring). Het is echt zo heerlijk als jou geluk niet van andere personen afhankelijk is. Maar ik weet ook dat tot dat moment die anderen wel heel belangrijk zijn om tot dit punt te kunnen komen.

Ik ben wel gek op heksen ja en vooral groene


Ja klopt Syl, maar het is wel een goed gevoel als je mensen ervan bewust maakt dat ze verantwoordelijk zijn voor hun eigen geluk, dit is een afschuifmaatschappij dus mensen moeten bewust worden dat de verantwoordelijkheid voor alles wat ze willen, alles wat ze maken, alles wat ze veroorzaken echt bij henzelf ligt.
Maar om dat te bereiken moet je ervoor zorgen dat mensen zich voldoende veilig voelen om dat ook te durven zien.
Als hier een sfeer hangt van kliekjes zullen mensen zich niet snel open stellen, tenminste, ik zou dat never nooit doen.

Groene heksen houden ook van jou Sylvia smile

Maar ik bemerk dat het kliekjesgevoel wel meevalt gelukkig smile
Groene_heks
Groene_heks apr 25 '11
Quote:
Ook ik bewonder je eerlijkheid hierover Groene Heks,


Dat vind ik aardig van je smile
Zonder eerlijkheid en openheid van zaken kom je nooit tot een oplossing vind ik.
Liegen is dom en helpt je geen steek verder is mijn motto dan ook.
gast
gast apr 25 '11
Origineel bericht van: Groene heks
Quote:
Op het moment dat de kerngroep openstaat voor andere meningen, mensen en energieën en dat de kerngroep niet vastroest en ook doorevolueert, vind ik het prima


Dit zit wel snor denk ik smile

Quote:
Het is ook altijd maar net hoe iemand het ervaart en wat ie verwacht en waar ie naar op zoek is. Uiteindelijk hoop ik dat deze mensen op een punt komen dat ze door hebben dat het niet afhankelijk is van anderen maar van zichzelf. Want jij zelf bent degene die het ervaart, niet de ander (die heeft wel weer zijn/haar eigen ervaring). Het is echt zo heerlijk als jou geluk niet van andere personen afhankelijk is. Maar ik weet ook dat tot dat moment die anderen wel heel belangrijk zijn om tot dit punt te kunnen komen.

Ik ben wel gek op heksen ja en vooral groene


Ja klopt Syl, maar het is wel een goed gevoel als je mensen ervan bewust maakt dat ze verantwoordelijk zijn voor hun eigen geluk, dit is een afschuifmaatschappij dus mensen moeten bewust worden dat de verantwoordelijkheid voor alles wat ze willen, alles wat ze maken, alles wat ze veroorzaken echt bij henzelf ligt.
Maar om dat te bereiken moet je ervoor zorgen dat mensen zich voldoende veilig voelen om dat ook te durven zien.
Als hier een sfeer hangt van kliekjes zullen mensen zich niet snel open stellen, tenminste, ik zou dat never nooit doen.

Groene heksen houden ook van jou Sylvia smile

Maar ik bemerk dat het kliekjesgevoel wel meevalt gelukkig smile



Ja ik ben voor afschaffing van de afschuifmaatschappij laugh
Laten we nu eens echt volwassen worden en zelf de verantwoording voor ons doen en laten nemen.
Ik vind jou wel goed in het creeeren van een veilige omgeving ookal kun je soms lekker uit de hoek komen.
Je stelt daarmee wel een voorbeeld dat het kan dat je jezelf bent.
En nee, het kliekje valt nu gelukkig mee ja. En dan nog; je hebt kliekjes en kliekjes.....
gast
gast apr 25 '11
Hoe denken en zien de "nieuw komers" en de andere mensen die hier ook al een tijdje rond lopen het eigenlijk? Buiten diegenen die al gereageerd hebben natuurlijk wink
IkGeefJeEenRoos
IkGeefJeEenRoos apr 25 '11
Op ieder forum heb je wel verloop. Soms heb je elkaar nodig om te groeien, en verder te kunnen groeien.
En ik reageer ook niet overal op, alleen op wat mij trekt. Wil niet zeggen dat ik niet betrokken ben naar de rest toe, maar ik heb gewoonweg geen tijd ervoor.
MEt sommige mensen zal ik een persoonlijke band opbouwen, met anderen niet. Maar ik heb ieder lief.
Er zal altijd kliekjesvorming zijn: (even los van het verloop dan) niet ieder zit op dezelfde lijn, en dat is helemaal niet erg. Alleen maar goed dat je het ziet en er bewust van bent. Dan kan je er af en toe iets aan doen.
IkGeefJeEenRoos
IkGeefJeEenRoos apr 25 '11
Oja, en bij de nieuwe leden, zie je vaak (op andere foru, dus ik ga ook van hieruit) dat er dezelfde vragen terugkomen. En dit kan ook best vermoeiend zijn, om telkens het zelfde te moeten antwoorden, en dan kan het best zijn dat mensen dit overslaan, immers engelengeduld is leuk, maar soms ook vermoeiend;)
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 25 '11
Mooi Topic Groene Heks! Wat je zegt snap ik goed. Er zijn hier inderdaad mensen die elkaar kennen en die al meer van elkaar weten. Dat is in mijn ogen, voor een buitenstaander altijd even wennen. Maar als ik merk hoe de meesten van ons, altijd de nieuwkomers welkom heten als ze zich voorstellen en ook uitnodigen om in zichzelf te gaan, heb ik het gevoel dat de veiligheid en de basis voor deze nieuwkomers er is.

Merudi heb ik ooit opgezet om een platform te zijn voor de "nieuwe-tijdse mensen". Maar aangezien het nieuwe-tijdse allang niet zo nieuwe meer is winkis het dus een platform "voor de mensen en kinderen van nu". En wat ik zie is dat er dus wel degelijk een evolutie plaatsvind in wat er op Merudi gebeurd.

Er is vernieuwing, zo ook van mensen, topics en reactie. Wat ik merk is dat het mensen aantrekt en afstoot, en het past wat past. Soms komen mensen na lange tijd ook weer terug omdat ze toch weer ergens door geraakt worden. Zo zijn er ook altijd een paar die ondertussen bij het meubilair horen wink.

Wat mij is opgevallen van degenen die de laatste tijd zijn weggegaan, dat ze liever een andere plek wilden opzoeken om samen te komen en gezelligheid te vinden.

Dat vind ik zelf ook heel begrijpelijk en logisch, want ik heb Merudi ook niet opgericht als gezellige verzamelplek en keuvelplek. Ik heb daarom ook opgelet met de indeling van de fora, en de onderwerpen die erop staan, om dit in de energie te zetten. Daarnaast vind ik het ook erg belangrijk dat iemand aan zelfreflectie en eigen verantwoordelijkheid doet.

Helaas is dit voor sommige mensen te confronterend, en kiezen ze ervoor om een zijstap te maken. Dat is hun goed recht natuurlijk en vind ik zelf jammer dat ze de uitnodiging niet hebben aangenomen.

Wie van jullie heeft hier nou niet eens meegemaakt dat sommige woorden die tegen je gezegd worden, je ergens diep raken en waarvan je eigenlijk niet weet wat je er nou mee wilt. Dat is nou precies hetgeen waarvan ik merk dat het werkt. Sommige woorden raken mij ook die mij gezegd worden en door in mij te onderzoeken wat mij raakt, heb ik altijd een mooie schaduwkant van mij kunnen belichten! En dat is voor mij de belangrijkste reden dat Merudi er is.

Vernieuwing is verandering. Verandering is Evolutie smile.
AngelClear
AngelClear apr 26 '11
eekKijk ... , dit is nu wat ik een tekst uit één-miljoen noem. Ik wou dat ik meer teksten van dit kaliber kon terugvinden op Merudi, maar dan zou deze tekst er niet meer zo bovenuit schieten. Dit is geschreven door de geest van God en komt rechtstreeks uit de bron. Alles aan deze tekst is gewoon goed. Het klopt dan ook allemaal en je kan nergens iets foutiefs terugvinden. De juiste slag op het juiste moment op de juiste plaats. Op deze manier heeft de Grote Koning David het gewonnen van de grote reus Goliath zoals beschreven werd in de bijbel. Dit is dan ook een meesterwerk en ik apprecieer dit enorm ! Het is al een hele tijd dat ik met een slecht gevoel rondloop en erg onder de indruk ben van wat hier gebeurd is enkele dagen terug met Pasen. Over zelfreflectie gesproken ...
Ik zou dan ook bij deze mijn verontschuldigingen wensen aan te bieden voor wat ik hier toen gepresteerd heb ... Ik heb veel te harde en kwetsende taal gebruikt en heb mensen geoordeeld en gekwetst. Dit kwam vanuit een illussie en één groot misverstand. Ik voelde mij aangevallen, maar had geen recht om op zo'n manier te reageren en ging zelf helemaal de fout in. Daarom zou ik vergeving willen vragen aan iedereen die ik toen heb aangevallen. Lily, het spijt me ! Ik heb over dit alles heel lang nagedacht en heb ingezien dat ik dit helemaal verkeerd heb aangepakt. Ook aan Beschermengel en Emuca en iedereen die daar toen bij betrokken was ... Sorry dat ik jullie heb meegesleurd in deze illusie en met jullie een gevecht ben aangegaan. Ik hoop echt dat jullie mij allemaal kunnen vergeven hierin. Ik had dit helemaal anders kunnen aanpakken. I'M A MORON !!! frownsleepcry
Serenity
Serenity apr 26 '11
Nuh geen moron wellicht kortzichtige momentopnames ik ben alleen maar blij dat je het is gelukt om een korte break te houden en alles te laten bezinken en je bent sterker dan je denkt want je bent er wel op terug gekomen om nog een paar woordjes te schrijven, goed gedaan!

Ik lees je graag weer terug op andere topics! ^^
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 26 '11
Hoi AngelClear,

Je mag veel zachter zijn voor jezelf, want uit je woorden lees ik een hoop frustratie die je ook op jezelf richt. Ik vind het heel goed van je, dat je hier openlijk je kwetsbare kant laat zien en vooral in jezelf bent durven gaan. Wie weet is dit een mooie opening naar je eigen zachtheid smile.
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki