Mooi Topic Groene Heks! Wat je zegt snap ik goed. Er zijn hier inderdaad mensen die elkaar kennen en die al meer van elkaar weten. Dat is in mijn ogen, voor een buitenstaander altijd even wennen. Maar als ik merk hoe de meesten van ons, altijd de nieuwkomers welkom heten als ze zich voorstellen en ook uitnodigen om in zichzelf te gaan, heb ik het gevoel dat de veiligheid en de basis voor deze nieuwkomers er is.
Merudi heb ik ooit opgezet om een platform te zijn voor de "nieuwe-tijdse mensen". Maar aangezien het nieuwe-tijdse allang niet zo nieuwe meer is
is het dus een platform "voor de mensen en kinderen van nu". En wat ik zie is dat er dus wel degelijk een evolutie plaatsvind in wat er op Merudi gebeurd.
Er is vernieuwing, zo ook van mensen, topics en reactie. Wat ik merk is dat het mensen aantrekt en afstoot, en het past wat past. Soms komen mensen na lange tijd ook weer terug omdat ze toch weer ergens door geraakt worden. Zo zijn er ook altijd een paar die ondertussen bij het meubilair horen
.
Wat mij is opgevallen van degenen die de laatste tijd zijn weggegaan, dat ze liever een andere plek wilden opzoeken om samen te komen en gezelligheid te vinden.
Dat vind ik zelf ook heel begrijpelijk en logisch, want ik heb Merudi ook niet opgericht als gezellige verzamelplek en keuvelplek. Ik heb daarom ook opgelet met de indeling van de fora, en de onderwerpen die erop staan, om dit in de energie te zetten. Daarnaast vind ik het ook erg belangrijk dat iemand aan zelfreflectie en eigen verantwoordelijkheid doet.
Helaas is dit voor sommige mensen te confronterend, en kiezen ze ervoor om een zijstap te maken. Dat is hun goed recht natuurlijk en vind ik zelf jammer dat ze de uitnodiging niet hebben aangenomen.
Wie van jullie heeft hier nou niet eens meegemaakt dat sommige woorden die tegen je gezegd worden, je ergens diep raken en waarvan je eigenlijk niet weet wat je er nou mee wilt. Dat is nou precies hetgeen waarvan ik merk dat het werkt. Sommige woorden raken mij ook die mij gezegd worden en door in mij te onderzoeken wat mij raakt, heb ik altijd een mooie schaduwkant van mij kunnen belichten! En dat is voor mij de belangrijkste reden dat Merudi er is.
Vernieuwing is verandering. Verandering is Evolutie
.