Loading...
nl

Wie wil de foto lezen van mijn paard?

snabbeltje
snabbeltje apr 18 '11
Ik ben hier nieuw en ik zoek iemand die mijn foto wil lezen van mijn paard. ik moet alleen nog even kijken ivm de foto want het lukt me nog niet zo goed om de foto er op te krijgen
Met vriendelijke groeten cynthia
Delen:
snabbeltje
snabbeltje apr 18 '11
foto:
Duifje
Duifje apr 18 '11
Snabbeltje,

Ik heb nog nooit een dier gelezen, maar wil het best proberen. Wat ik dan fijn zou vinden is een foto van de ogen van je paard.
snabbeltje
snabbeltje apr 18 '11
Ik heb alleen deze en als deze niet goed is moet ik morgen even eentje gaan maken. In ieder geval bedankt voor de reactie

groeten cynthia

New Moon
New Moon apr 19 '11
Hoihoi Snabbeltje :-)

Je foto's staan er nu goed op hoor... mag ik het een keer proberen?
Ben niet echt een fotolezer maar wil graag een poging wagen. (mede omdat ik zelf ook zo gek ben op paarden en jarenlang heb gereden)

Voor mijn gevoel is jouw paard "druk in het hoofd", en tegelijkertijd ontzettend sensitief. Als ik naar je paard kijk voel ik me duizelig/druk worden in mijn hoofd, overweldigd. Dus ik denk dat je paard niet alleen gevoelig is voor de omgeving (harde geluiden/onverwachte bewegingen) maar ook voor degene die erop zit (en zijn/haar gevoelens...). Nu weet ik dat veel paarden sensitief zijn, maar jouw paard voelt haast hoogsensitief aan...

Verder krijg ik het gevoel dat je paard baat heeft bij lekker uitrazen in de bak, maar ook dat jullie (je paard en jij) erg veel van elkaar kunnen leren/groeien! Ik zie een enorm potentieel in je paard, een ontzettend lieve/zachte en enthousiaste ziel.
Ik weet niet wat voor oefeningen (dressuur/springen) je met haar/hem wil doen, maar krijg het gevoel dat het makkelijker gaat als (het klinkt misschien raar), je vantevoren even mediteert en je je bewust bent met wat voor energie je op je paard afstapt. Als je naar je paard gaat, probeer je paard dan eens goed (neutrale/liefdevolle manier) te voelen door een hand op haar/hem te leggen, klinkt misschien wazig, maar probeer op deze manier contact met haar/hem te maken. Adem liefde en geduld naar je paard, als in: stel jezelf een stroom liefde (bv in een mooie kleur) voor die naar het hart van jouw paard gaat en weer terug naar jouw hart. Op deze manier kan je ook mediterend rijden en geef je het paard vertrouwen en steun om oefeningen te doen en dingen te passeren die misschien eng kunnen zijn.

Dit was het voor even.
Ben benieuwd of je er wat mee kan!

Liefs, the moon
IkGeefJeEenRoos
IkGeefJeEenRoos apr 19 '11
Een dromer, maar wil ook de vrijheid hebben. Niet een paard die constant het zelfde moet doen en waar de zin van het leven uit is zeg maar. Pittig om te rijden, maar kan ook heel lief en goed bezig zijn als de neuzen dezelfde kant uitstaan. MOet uitdaging blijven hebben, anders is het niet leuk meer, dus niet telkens het zelfde doen.
De rug aan de rechterkant, ter hoogte aan de onderkant van de longen is soms gevoelig, en dat lijkt door de stralen naar de hals.
Buiten is erg fijn, het lijkt alsof naar binnengaan niet altijd even rustig gaat.

Weet niet of ik goed zit, maar dat lees ik wel;)
snabbeltje
snabbeltje apr 19 '11
Bedankt voor je reactie. Ik begrijp de laatste zin niet helemaal. Buiten is erg fijn, het lijkt alsof naar binnengaan niet altijd even rustig gaat. ? De rest klopt wel. Ze is inderdaad pittig om te rijden, maar soms ook niet. Kun je ook zien of ze erg last heeft van de rug, op de plekken waar je zegt dat het soms gevoelig is? In ieder geval bedankt voor het lezen.
IkGeefJeEenRoos
IkGeefJeEenRoos apr 19 '11
Met het naar binnengaan, alsof ze soms nog vaak omkijkt, of zelfs wat gaat steigeren.

De plekken die ik voel, zijn aanwezig, het lijkt me dat vooral de nek er last van kan hebben, misschien dat ze met haar hoofd vaker naar rechts gaat. Denk dat een goede massage al erg wordt gewaardeerd bij haar hals. De rug, misschien is het net een plek waar het zadel schuurt, maar dat kan ik moeilijk voelen en omschrijven.
snabbeltje
snabbeltje apr 19 '11
Oke bedankt. Met het naar binnengaan, is ze altijd rustig en ze steigert dan nooit, dus daar kan ik me niet echt in vinden. Ik zal haar goed in de gaten houden of laten masseren. Bedankt
gast
gast apr 19 '11
Uit pure nieuwsgierigheid; zit er Voltaire in haar afstamming?

Verder heel leuk paard om te zien, zo te zien aan haar bouw kan ze aardig lopen ook. (in de zin van goede gangen)
Kan verder geen info geven daar ik geen foto's lees.
snabbeltje
snabbeltje apr 19 '11
Bedankt voor je reactie, maar nee er zit geen voltaire in. Het is een karandasj x oldenburg

groetjes
snabbeltje
snabbeltje apr 19 '11
Nog even een berichtje voor ik geef je een roos. Ik bedenk me net dat ze twee weken geleden even ergens anders heeft gestaan. En toen ik haar op stal wou zetten ging ze inderdaad op haar achterbenen staan. Dus het klopt toch.
Groetjes
Maryssa
Maryssa apr 19 '11
Hallo Cynthia,

Even naar jouw prachtige paardje kijken:

*Ik krijg een vervelend gevoel te voelen bij jouw paard ter hoogte van de ribben, linkerzijde, tussen de voorbenen. Het voelt gevoelig aan. Heeft volgens mij met tussenribspiertjes te maken. Alsof er iets verrekt is.

*Als ik in de ogen van jouw paard kijk krijg ik het gevoel van verveling. Herken je dat? Zou je iets kunnen doen met eten en hiervan een speeltje kunnen maken? Jouw paard heeft meer uitdaging nodig dan hij/zij nu krijgt.

*Ik moet naar het rechterachterbeen toe, Kootbeen, kroonbeen, hoefbeen (allen hebben met de hoef te maken) Krijg wat overbelasting te voelen. Vooral aan de voorkant van de hoef. Is jouw paard met de hoef toen ie jonger was ergens onder/tussen gekomen? Toen is de gevoeligheid ontstaan heb ik het idee en als je dan lang rijdt kan het gaan opspelen. Ik krijg nu ook een uitstraling naar het spronggewricht te voelen. (dat weet ik allemaal niet zelf hoor die anatomie, maar heb ik even opgezocht grinik zit zelf niet zo in de paardelarij)

*Qua karakter krijg ik een gelijkmatig dier te voelen; die zich erg hecht aan 1 persoon. Veel nieuwe mensen die op hem /haar rijden of komen kijken, liever niet dan volgt er een hoop gesnuif en gedoe.

Er wil verder niets doorkomen dus ik ga het hierbij laten. Ik lees graag wat je herkent en wat niet.

Liefs Maryssa
snabbeltje
snabbeltje apr 19 '11
Ik zal je mijn reactie geven.
* gevoelig bij de ribben, met borstelen is ze daar inderdaad erg gevoelig en dat vind ze niet prettig.
*Het rechterachterbeen heeft ze naar mijn weten nooit wat mee gehad. Kan tijdens belasting ook niks merken aan dat been.
*En wat karakter betreft, is ze naar mijn idee niet gelijkmatig. Het is elke dag weer afwachten hoe ze is, maar nooit gemeen hoor.
* En ja of ze zich hecht aan 1 persoon weet ik niet echt.
Heel erg bedankt voor het lezen

groeten cynthia
Duifje
Duifje apr 19 '11
Haiii

Oke dank je voor het plaatsen van een duidelijkere foto van de ogen. (oog)
Op de grote foto lijkt ze heel trots!
Maar ik voel dat er in haar onderrug (op het hoogste punt boven de achterbenen) iets niet lekker zit. Spier of iets met de wervels, misschien stijfheid. Wat je kan doen is als je gemediteerd hebt even je handen op haar rug leggen.
Het is een persoon met een hele eigen persoonlijkheid, met humeur soms. Kan ontzettend eigenwijs zijn maar ook heel meegaand. Net hoe haar pet staat.
Ik voel ook pijn bij haar schoft zowel links als rechts. missichen overbelast of spanning. Springen doet ze niet graag volgens mij.

Bij de tweede foto krijg ik heel sterk het gevoel dat ze verlegen is om zo dichtbij op de foto gezet te worden. Een soort van Ik wil me niet bloot geven. Ook heb ik sterk het gevoel dat ze niet een allermans vriend is. Dit kan mensen betreffen maar zeker ook andere dieren. Ze is kieskeurig wie ze wel en wie ze niet om zich heen verdraagt.
Ga je wel eens met haar naar het strand?. Dat zou ze geweldig vinden of gewoon lekker los door het bos rennen. Ze heeft haar vrijheid af en toe echt nodig.

Tot zo ver wat ik door krijg.
Het is overigens een prachtig dier.! Ik heb vroeger (heul lang geleden toen ik nog jong en onbedorven was ook paarden gehad)

Knuffie Duiffie
snabbeltje
snabbeltje apr 20 '11
Duifje bedankt voor het lezen van mijn paard. Eigenwijs is ze soms echt wel, maar soms ook meegaand dat klopt wel. Het is maar net hoe de wind waait. Naar mijn idee springt ze heel graag, zit ook in haar bloed. Soms te graag zelfs. En nee ik ga nooit met haar naar het strand, ten eerste wonen we er niet in de buurt en ten tweede zou ik dat op haar nooit durven. Ze vind het in het bos inderdaad prachtig, oortjes naar voren. En dan het liefste zo hard mogelijk, heerlijk vind ze dat. Helaas kan ze zich daar niet zo goed ontspannen, en maakt ze zich vrij sterk. En ja ik vind haar ook echt een mooie merrie, maar misschien ben ik een beetje bevooroordeeld hahaahha. groetjes

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki