Loading...
nl

vlinders

jordy, indiaan.
jordy, indiaan. apr 18 '11
gister heb ik een vlinder op mijn hand gekregen.
hij bleef 5 min op mijn hand zitten, hoe ik ook schudde hij ging er maar niet af.
warscheinlijk was het iemand van boven die mij wou waarschuwen of even goeden dag wou zeggen.
Delen:
IkGeefJeEenRoos
IkGeefJeEenRoos apr 18 '11
ja, mooi he?! Ik heb zoiets ook jaren geleden gehad!
siskaatje
siskaatje apr 18 '11
wat een mooie ervaring zeg,heb t nog nooit meegemaakt maar lijkt me prachtig!!
jordy, indiaan.
jordy, indiaan. mei 10 '11
maar als die vlinder weer weg vliegt voel je je heel koud en leeg van binnen.
maar tegelijke tijd heel prettig.
Gr jordy. indiaan
lamama
lamama mei 13 '11
hoi jordy
dit is een mooie ervaring,
vlinders zijn meestal jeugdige persoontjes in het hiernamaals,
bij jouw voel ik heel sterk een jongetje,
mischien kan je dat zelf plaatsen,
lieve groetjes lamama
Janena
Janena mei 22 '11
Ik heb dit ook een tijdje gehad.

In dezelfde periode kreeg mijn zusje een nachtelijk bezoekje van een vlinder die minutenlang op haar been zat (ze heeft er zelfs een foto van kunnen maken).

Ikzelf heb er eentje gezien in januari 2010 in disneyland parijs (het was -5!), mijn zoon zag hem ook dus het was niet mijn verbeelding.

Verder heb ik het ook met vogels (duiven, dit was een zeer specifiek iets) en lieveheerstbeestjes.

Bij de vogels weet ik zeker van wie het afkomt...bij de lieveheerstbeestjes en de vlinder twijfel ik tussen 2 personen.
MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 22 '11
vorige jaar (lente) stond ik ineens naast een reiger, ik bleef heel cool, en vroeg zachtjes aan de reiger; heel rustig, en heb je al wat gevangen??
op dat moment, schiet die lange nek vooruit, pakt met zijn snavel een klein visje uit het water, en vloog op shocked
ik schrok me helemaal de T--ring! pfff weet je hoe groot zo'n reiger is?
en nee, dit is geen mop! shocked
Char
Char mei 28 '11
Zo dan.. eekdat begrijp ik dat je erg geschokken ben Moonflowertje!! zou ook erg schikken!!

Vlinders zijn de mooiste beestjes die er zijn!! k heb er zelfs een mooie tattoo van die voor mij een bijzondere betekenis heeft!
4love
4love mei 28 '11
Ik had vorige week een mooie ervaring met een merel.
Ik had mijn tuindeur open staan en op eens zat daar een merel op mijn drempel hij bleef een lange tijd staan en toen vloog hij weg.
Was erg bijzonder misschien was het toeval misschien ook niet:D

Liefs 4love
Frangipani
Frangipani jun 9 '11
Afgelopen augustus was ik 2 weken bij mijn moeder waarvan we wisten dat ze zou overlijden, ik was over uit Australia waar ik woon, het was sowieso al bizar dat ik er weer was, want krap 6 maandjes terug overleed mijn vader (en vlak daarna mijn schoonvader) met mijn moeder had ik natuurlijk allerlei gesprekjes en ik vroeg haar als vlinder bij me langs te komen al is het dan heel ver vliegen, ze zou haar best doen en we giechelden wat.
De 1e kerst erna (afgelopen kerst dus) lag ik in het zwembad te dobberen en aan mijn moeder te denken, onze eerste kerst zonder haar en terwijl ik daar zo lag te denken aan haar kwam er een witte vlinder, (ze weet dat ik wit mooi vind ) en die vlinder bleef maar om me heen fladderen , totdat ik hardop zei, ; Hi mama en toen werd de vlinder een stuk rustiger, kan geen toeval zijn.
Mijn man is heel aards en vind het allemaal maar gedoe dit soort verhalen en riep altijd dat ie het zelf moet zien, toen zijn vader aan het overlijden was zag hij hem bij ons in de vallei, haha!! , gedist! Mooi he.
Beschermengel
Beschermengel jun 9 '11


Zeker mooi! smile
MoonFlowertje
MoonFlowertje jun 9 '11
zeker mooi, een hele mooie bevestiging wink
admin
admin jun 11 '11
wauw wat een geweldige verhalen..
Caius
Caius jun 16 '11
Mooie verhalen smileEen toepasselijke foto, die ik afgelopen zondag heb gemaakt smile
Serenity
Serenity jun 17 '11
Mooie foto!
Mooi verhaal ook, ik heb ook wat met vlinders en (het is ook de tijd van het jaar) de laatste tijd zie ik ze meer en meer even gedag zeggen.^^
MoonFlowertje
MoonFlowertje jun 29 '11


kwam op mijn hand zitten gisternacht tijdens de harde onweer...
vond het wel leuk om op de foto te zetten...
want ik was toch bezig met de bliksem proberen op de foto te krijgen! maar moest ff naar de badkamer smile

groetjes moonflowertje
Groene_heks
Groene_heks jun 29 '11
Eej een nachtvlindertje smile
Serenity
Serenity jun 29 '11
leuk zeg, die zitten ook op mijn balkon te schuilen , vaak.
Serenity
Serenity jul 20 '11
Hoi hoi Caius ik kwam wat tegen het lijf en ik dacht laat ik het maar even delen.
Betekenis vlinder gevonden op: www.freewebs.com/gedichtensite/betekenisvlinder.

ALGEMENE BETEKENIS De vlinder heeft meerdere symbolische betekenissen. Als algemeen symbool symboliseert de vlinder de kortstondigheid van het leven, dit vanwege zijn teerheid en korte levensduur.

DANSEN, VROLIJKHEID Vlinders lijken welhaast te dansen als ze op bloemen neerstrijken. Ze herinneren ons eraan dat we in het leven de dingen niet zo serieus moeten nemen. Ze wekken een gevoel van lichtheid en vreugde in ons op en houden ons voor dat het leven een dans is en dansen op zich al grote vreugde schenkt. Vlinders wekken ons ertoe op omhoog te komen en ons te bewegen, want als je beweegt, dans je al. Dansen geeft ons de zoetheid van het leven terug. Dat wordt nog eens onderstreept door het feit dat vlinders smaakreceptoren op hun voorpoten hebben. Eroverheen lopend proeven ze de bloemen. Verschijnt er een vlinder, vraag je dan af hoeveel of hoe weinig vreugde je in je leven ervaart. Fleur op, kijk uit naar verandering. Besef dat alle verandering goed is.

RELIGIEUZE BETEKENIS Voor Christenen is de dood de overgang naar een beter leven, de overgang van een tranendal naar het Hemelse Koninkrijk De vlinder symboliseert hierbij: 1. Bij het sterven van de mens ontstijgt de ziel haar stoffelijk omhulsel, zoals een vlinder haar pop. 2. De drie stadia die de ziel doorloopt: leven, dood en wederopstanding.



TRANSFORMATIE Vermoedelijk geen ander dier of insect is zo symbolisch geworden voor het proces van transformatie en gedaante verwisseling als de vlinder. Elke dag transformeren we, elke dag veranderen we. Beleef jouw transformatie ten volle, zie het als een prachtig geschenk en ontdek en ontwikkel de waaier van mogelijkheden die je verkrijgt en reeds bezit. Gebruik je vleugels en vlieg mee de wijde wereld in!

CHINA De Chinezen zagen er een symbool van huwelijksgeluk en vreugde in. In de Hopi-traditie droegen ongetrouwde meisjes van de vlinderclan hun haar in de vorm van vlindervleugels. In de indiaanse overlevering vinden we verhalen over hoe eer vlinders verschijnen wanneer ze door kinderen van de Nez –Percé stam worden opgeroepen.

INDIANEN - TOTEM Voor de Noord Amerikaanse indianen is de vlinder een symbool van verandering, vreugde en kleur. Bestudeer de kleuren van je vlinder op hun betekenis; je zult er beter door begrijpen welke rol je totem voor jou speelt. De vlinder is het symbool voor verandering in het hogere. Hij leert ons hoe we ons leven bewust kunnen veranderen, nieuwe voorwaarden kunnen creëren en wensen kunnen verwezenlijken. Elk nieuw idee en elke stap tot zelfontplooiing spiegelt zich in de ontwikkelingsgang van de vlinder.
Zijn eifase staat voor de geboorte van een idee. In het larvenstadium is het aan de tijd om te bepalen of dit idee zal worden omgezet in een daad. In de cocon moet men bij zichzelf naar binnen gaan om het idee met de eigen persoon te verbinden. Het tevoorschijn komen van de vlinder is de geboorte van een nieuwe werkelijkheid. Nu kan de vreugde van de nieuwe schepping met anderen worden gedeeld. Deze vier stappen van verandering vinden in het leven voortdurend plaats. Ze zijn noodzakelijk voor onze verdere ontwikkeling. De kracht van de vlinder helpt het denken te ordenen en de volgende stap bewust te zetten.

En op mandala.lievekina.be-> symboliek-> vormensymbolen. vond ik ook een heel erg leuk stuk.
En nog meer dieren, insecten en dergelijke symbolische betekenissen staan op o.a. : tomwesteneng.nl-> dieren.
MoonFlowertje
MoonFlowertje jul 20 '11


ik heb deze foto niet zelf gemaakt, maar ik wil toch ff laten zien, wat ik zo speciaal vindt aan vlinders...
ze hebben gewoon een soort van tattoo van de vijand van hun vijand op de vleugels!
bijvoorbeeld de muis die op de vlinder jaagt...
als de vlinder het op tijd doorheeft, spreid ze haar vleugels...
op deze manier hypnotiseert ze de vijand! de muis ziet op de een of andere manier dat er naar hem gekeken wordt! Met de uil- ogen
9 van de 10 x kiest de muis het hazepad!
ik vind dat heel erg bijzonder, en denk er best vaak aan...
wie word er nou geboren met een tattoo van de vijand van de vijand op zijn rug? uit bescherming ?

groetjes moonflowertje
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki