Loading...
nl

(wereld)toekomstvoorspellingen vaak zo negatief

IkGeefJeEenRoos
IkGeefJeEenRoos apr 11 '11
Kan iemand me uitleggen waarom de toekomstvoorspellingen betreffende de wereld en haar bewoners vaak zo negatief is of lijkt?
Op een of andere manier lijkt een overgang naar een andere tijdsperiode gelijk te gaan met drastisch(natuur)geweld en bloedvergieten. Alsof iedereen zo moet zien wat het verschil is, door dit op deze manier van eerst chaos en verdriet etc, te moeten om vervolgens verder te kunnen.
Waarom zou het ook niet liefdevol kunnen?
Delen:
L'arbre de vie
L'arbre de vie apr 11 '11
ik denk dat het iets te maken heeft met het inlossen van Karma en dat dit de manier is waarop de aarde dit doet...
Petra
Petra apr 12 '11
De geboorte van een kind is iets geweldigs, maar er horen wel baarpijnen bij.

Die weeën zijn momenteel voelbaar in moeder aarde (heftigere aardbevingen, vulkaanactiviteit) en komen al eeuwen in bepaalde perioden voor. Immers zo zijn ook bergketens ontstaan en eiland gezakt. De aardplaten bewegen eenmaal en dat heeft weer allerlei cosmische verbanden (sterrenstand, zon, maan etc), vandaar dat er in de geschiedenis voorspellingen over zijn gedaan. De aarde is continue in beweging. Echter de mens gaat op in he leven en is zich lang niet altijd bewust van het wonder van de aarde (leven dankzij de positie van de zon), de brokken comeet die om ons heen komen en soms wel 50* groter zij dan de aarde, haar in één keer weg zouden kunnen vagen, maar dus o.a. worden afgeketst door het magnetisch veld van de aarde. De mens leeft in het magnetisch veld van de aarde, dat is ene bijzonder verschijnsel, dat onder invloed staat van de planeten om ons heen en het stelsel waar we met de aarde in zitten. De mens, die voor een deel energethisch en voor een deel biologisch is, reageert daar ook op.

Op spiritueel vlak voel ik zelf wel, dat er essentiele veranderingen gaande zijn, we zitten er al even in. Mensen veranderen meer dan ooit van baan, relatie, woonplaats etc.. ik vermoed dat dit steeds meer zichtbaar gaat worden omdat we het watermantijdperk in stromen. Dat brengt bewustzijnsveranderingen met zich mee die na een periode van opruimen, loslaten van wat ons niet meer dient en zoeken naar een nieuwe balans, juist heel positief is.

Of iets positief of negatief is hangt dus ook wel een beetje af wat je zelf als positief of negatief ervaart.

Mimosa
Mimosa apr 12 '11
Het is maar net waar je je aandacht op richt. Richt je je aandacht op angst, haat, verdriet, pijn, ellende en je zult steeds meer hiervan gaan opmerken, steeds meer hiervan gaan zien.
Zie je liefde, licht, schoonheid dan zal je steeds meer hiervan gaan opmerken.
Ja, er gebeurt heel veel in de wereld. Door je er over op te winden, bang te zijn, boos of wat dan ook, stuur je die energie er naar toe en zal het alleen maar groeien. Stuur je er liefde en licht naar toe, dan stopt het met groeien en naarmate meer mensen dit doen, wordt het kleiner en kleiner.
Serenity
Serenity apr 12 '11
Mooi verword petra en ja mimosa ik denk ook dat het op die maner werkt, precies met een opwaartse spiraal van het positieve optimisme en de neerwaartse spiraal van het negatieve pessimisme .
Gedachten kracht maakt en waneer niemand bijvoorbeeld meer geloofd in God zal God ook verdwijnen denk ik.
Lichtwezens teren op energie en negatieve energie is krachtig maar tijdelijk voedzaam net zoals fastfood en positieve energie is ook krachtig en je kan er lang op gedijen net zoals gezonde voedzame gerechten.
En misschien is het wel zo dat die lichtwezens verschillende soorten ingrediënten tot zich moeten nemen op optimaal te functioneren en daarmee absorberen ze wellicht verschillende soorten energie, kweetnie zomaar een theorie van mij hoor hihi.

En net zoals een dynamo effect heeft men ook meer en meer nodig om het zelfde effect te krijgen .
Maar het lijkt wel alsof positieve energie zuiverder en puurder van aard is en daar krijg je net genoeg van m een tijdje op te teren om al voeldoening te geven net zoals homeopathische geneesmiddelen versus chemicaliën of stofjes uit de farmacie beide is goed en kan je nodig hebben de 1werkt wat trager maar schaad minder en de ander werkt vlug en agressief maar heeft wellicht bijwerkingen althans dit is maar een hersenspinsel van mij hihi
Mimosa
Mimosa apr 12 '11
God kan niet verdwijnen, wij zijn deel van God, dat is het deel van ons wat er voor zorgt dat we leven, dat we mee doen aan dit spel.We kunnen hoogsten vergeten dat we god zijn en eigenlijk zijn we dat ook. Maar gelukkig kunnen we het ons weer herinneren en dat is wat er nu aan het gebeuren is.
Serenity
Serenity apr 12 '11
Ohw ja, natuurlijk!
God zit in ons maar met onheil is hij ver te zoeken omdat men niet meer in zichzelf geloofd, zoiets toch?

Is dat ook wat er gebeurt waneer er onbegrip is?
Door het bos niet de bomen kunnen zien en alles over 1kant gooien ipv iedere situatie, mens, idee of liefde als iets unieks zien… hummmzzz, iets speciaals, iets om te koesteren en van te leren zal dat onze denkbeeld ruimer maken, onze geest verruimen zeg maar?
Dat er plaats maakt voor meer positieve energie en gedachtengangen ipv negatieve energie en gedachtengangen zoals die voorkomen uit angst..?
Mimosa
Mimosa apr 12 '11
Het mooie is dat God er altijd is, we zijn het zelf. Het is niet zo dat hij ver te zoeken is, we kijken gewoon de verkeerde kant op.
Zolang we buiten onszelf zoeken, zullen we wat missen.
Zolang we ons richten op de verschillen tussen mensen zal er onbegrip zijn, zal er oorlog zijn, armoede, pijn, verdriet.
Diep onder al die lagen, diep onder al de verschillen zijn we gelijk. We zijn allemaal een stukje van het geheel, we zijn allemaal god. En als we dat beseffen, weten we dat we eigenlijk alles hebben wat we nodig hebben.
Serenity
Serenity apr 12 '11
hummmz kweetnie dit klinkt te goed voor waar te zijn er gebeurt een hoop ellende en we zijn verschillend omdat we allemaal uniek zijn en ook willen zijn maar het is verpandt dat we allemaal elkaar nadoen om er toch bij te horen maar waneer men moet leven zoals het hele collectief moet leven dan werken we tegen om ons maar, ons zelf te voelen 'uniek' op deze manier vervallen we in een cirkel en daarmee een patroon en dan is er nog steeds niet wat opgelost denk ik dan.
Mimosa
Mimosa apr 12 '11
We zijn ook uniek en tegelijkertijd zijn we een. Zoals elk puzzelstukje afzonderlijk uniek is, maar toch deel uit maakt van de grote puzzel.
Serenity
Serenity apr 12 '11
ohww!!! je metaforen doen het erg goed Miomosa ik begrijp het gelijk hihi zo grappig!
IkGeefJeEenRoos
IkGeefJeEenRoos apr 12 '11
Op zich geloof ik wat jullie schrijven, maar waarom met zoveel geweld?
Als je leest dat bijvoorbeeld meerdere mensen de droom hebben gehad dat Nederland gaat overstromen op 3 plekken, en de mensen die dit gedroomd hebben, ernaar lijken te handelen.
Als je leest dat de mensen die spiritueel verder zijn, gaan vechten tegen de slechten...
Als je leest dat we allemaal hongersnood gaan leren kennen...
Dan wordt ik niet vrolijk van die toekomst. En ik ben normaal gesproken erg positief....
Serenity
Serenity apr 12 '11
met of zonder de voorspellingen zijn er talloze natuur rampen, epidemieën en verpeste oogsten en dat elk jaar weer!
Je kan blijkbaar niet alles voor zijn kijk maar om je heen waneer je alles wist zou je als een neuroot erbij gaan lopen hahahaha (excuus voor de neuroten onder ons) ^^

Kijk maar naar Amerika elkaar is er een orkaan seizoen maar gaan hun verhuizen?
Volgens mij bouwen ze gewoon vrolijk verder.
Aardbevingen idem, men weet dat ze op een aardkorst schots wonen en bouwen er wolkenkrabbels?!?!!?
Oja met veren…ik zweer het ik heb het op tv gezien!!

Hier in Nederland bouwen en leven we onder de zeespiegel en we weten niet beter dat dat goed gaat…tot dat er een onvoorzien iets gebeurt en tja dan zijn we met zijn alle de pineut en toch blijf ik hier wonen want dit is mijn land en een ramp slaat mij hier niet weg, ik zou het weer opbouwen en herbouwen voor het nageslacht.

En misschien hebben die mensen in andere landen met hun natuur rampen de zelfde instelling, kweetnie ik kan niet in hun hoofd kijken (hihi zei ik op een spiritueel forum hihihi)
Emuca
Emuca apr 13 '11
Waarom het negatief is, is denk ik omdat wij geconfronteerd worden met krachten die wij niet in de hand hebben. Wij voelen ons overrompeld en kunnen niks doen. Die hulpeloosheid zetten wij om in negativiteit. Terwijl er na die donkere wolken altijd zon komt.. Zo kan een vulkaanuitbarsting levens kosten.. maar een land daarna ook verschrikkelijk vruchtbaar maken. Het is maar net hoe je het oppakt en wil zien.
Daarnaast onthouden mensen negatieve dingen vaak beter ofzo.
Serenity
Serenity apr 13 '11
het wegvallen van naasten en geliefden ziet men als iets negatiefs door het gemis, zou jij je moeder missen als ze plots dood ging?
Hoe erg overstuur zou jij zijn, en ben je net zo overstuur als de buurman plots dood ging?
Hoeveel verschillen de gevoelens nu tussen de dood van de buurman en je moeder?
Maar wie ben jij om te bepalen hoeveel waarden een mens heeft misschien was je buurman op hoger spiritueel niveau dan je moeder maakt dat hem waardevoller of niet?
Sowieso ongeacht of het je moeder was of niet waneer de buurman op een hoger niveau zat en stierf zou hij meer van waarden zijn geweest?


En qua biologie waneer men niet dood gaat zou er dan inteelt komen in 1 gebied in 1land, vast wel, dus biologisch gezien is sterfte een natuurlijk proces van verandering en verversing, toch?

Dus die zakelijke afweging van 'de een zijn dood is de ander zijn brood' is op gevoel niveau toch afstotend terwijl hij op zakelijk niveau juist correct schijnt te zijn.

Wij mensen zijn vervangbaar en in vele opzichten bruikbaar en als ik het zo bekijkt is God er om de rest van de lichtwezens terug te fluiten om misbruik van ons te maken en ons 'vol' , volledig, waardevol, liefdevol, zuiver en puur 'compleet' te laten groeien om ons (wellichte mislukte experimentjes) mensen te evolueren tot het bereik van misschien wel het hoogste niveau waar alle lichtwezens uit bestaan.
Dus niet een gedeelte van God maar volledig God, de inhoud van God en daarmee het zelfde als andere lichtwezens.

Zal alles uit licht bestaan, vraag ik me nu af.
Zo zuiver en puur dat we het niet kunnen zien of verblind van worden en de toon is zo zuiver en puur dat we het niet kunnen horen of doof ervan worden zo zuiver en puur dat we het niet kunnen aanraken of dat het ons vernietigt bij aanraking zo zuiver en puur waar we nu op dit moment echt geen weet van hebben dat het bestaan ervan überhaupt niet kenbaar voor ons is .

(Zo even tussen door ik ging deze laatste alinea zitten bedenken en ik kreeg het heel licht in mijn hoofd waneer ik aan zuiverheid en puurheid dacht zo intense mooi dat het aanvoelde, zelfs mijn tong begint te tintelen WTF is going an over here...)
Mimosa
Mimosa apr 13 '11
Ik denk inderdaad dat het uitmaakt hoe je er naar kijkt. Hoe je erop reageert.
We hebben misschien grotendeels niet in de hand waar en wat er gebeurt, maar wel hoe we reageren. Wat we er mee doen.
Dood gaan we allemaal, dat hoort bij het leven hoe je het ook went of keert. Daarmee eindigt het ook niet, alleen een klein hoofdstuk wordt afgesloten.
Je kan kijken naar een vuilnisbelt en alleen maar de rotzooi zien, maar je kunt ook de bloem zien die er groeit. En zo is het met alles. Je kan zelf kiezen hoe je reageert, hoe je omgaat met wat er om je heen gebeurt, wat er met jezelf gebeurt.
Een deel van de berichten is waarschijnlijk moedwillig negatief geschreven, om mensen angst aan te jagen. Wanneer mensen bang zijn, hebben ze geen vertrouwen en zijn ze makkelijker een kant op te duwen.
Niet alle berichten zijn zuiver, maar zolang je op je gevoel vertrouwt, kan je eruit pikken waar je wat aan hebt. De rest leg je opzij. Er is sowieso zoveel informatie op alle fronten. Sommige dingen spreken je aan, andere weer niet. Vele wegen leiden immers naar Rome.
Emuca
Emuca apr 13 '11
Missen hoeft niet per definitie iets negatiefs te zijn. Het is hoe je het verwerkt. Als mijn buurman (als ik daar contact mee zou hebben), zou overlijden, zou ik hem missen, maar met je moeder heb je een andere band, dus mis je haar op een andere manier.

Missen heeft voor mij echter niets te maken met de waarde die iemand had, omdat ieder persoon een andere rol vervuld in je leven.
Mimosa
Mimosa apr 13 '11
Voor mij is het wegvallen van een dierbare, van een levend wezen niet perse negatief. Ik zal er verdriet van hebben, ik zal hem missen, maar ik zal ook blij zijn dat ik die persoon gekend hebt.
De dood van mijn moeder zal me meer raken dan de dood van de buurman. Maar dood gaan we allemaal en als we dood gaan verdwijnen we niet zomaar. Het houdt niet allemaal op bij de dood en dus kan ik de dood ook niet als iets heel ergs zien.

Ik heb het gevoel dat we allemaal even waardevol zijn. We zijn allemaal een deel van de puzzel. En ook al zijn sommige stukjes mooier, glimmender, helderder of wat dan ook dan andere stukjes. Elk stukje wordt gemist als het weg is, dan is de puzzel niet compleet.
Serenity
Serenity apr 13 '11
mooi hele mooie antwoorden, dank jullie wel voor het delen.
siskaatje
siskaatje apr 13 '11
mijn vader is net overleden ik mis hem maar probeer het ook op een andere manier te bekijken net als hierboven beschreven door blij te zijn hem te hebben gekend.
rouwen is lachen en huilen en ik moet ook eerlijk zeggen dat ik hem meer mis dan wie dan ook.
ik weet dat hij nog bij mij is en echt dood is hij niet hij leeft verder in mijn hart.
als iemand zou zeggen ..je hebt geen vader meer ,zou ik zeggen ja wel hoor en naar mijn hart wijzen ...van daar zit hij.

groetjes,siska
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki