Loading...
nl

Dilemma...

Groene_heks
Groene_heks apr 11 '11
Dilemma....ik zat in de auto naar huis en zat na te denken over die jongen Tristan..wat vind ik het erg dat mensen zo slecht over hem denken terwijl hij voor mijn gevoel echt zelf ook slachtoffer is van deze kromme maatschappij, ik bedacht me of mijn kijk op pedo's ook zo kon zijn, maar dat kan ik dus niet, ik kan daar geen begrip voor opbrengen terwijl deze mensen eigenlijk ook slachtoffers zijn, hoe dubbel.

Hoe kan ik wel begrip voelen voor een jongen als Tristan, en niet voor iemand die zich aan kleine kinderen vergrijpt..het is allebei onnoemelijk vreselijk en toch kan ik er niet op een en dezelfde manier naar kijken..

Vind mezelf een beetje hypocriet, wat is jullie visie hierop?
Delen:
Serenity
Serenity apr 11 '11
pff moet mezelf even inlezen over Tristan volgens mij, tjonge jonge zeg!

Oh arme jongen jammer dat hij mensen in zijn leed mee sleep, heel dubbel allemaal ja ik kan hierin ook moeilijk een weg vinden Karin, je bent niet de enigste!
amethist
amethist apr 11 '11
Het is mischien ook dat als het dichtbij komt of is geweest, het moeilijker is om verder te kijken, een oordeel is vaak sneller gemaakt dan gedachten dat er een verhaal achter de de daad van de persoon zit.

Onze dochter vanaf haar 9de tot 11de door onze vroegere buurman misbruikt. Toen wij het hoorden, was mijn gedachte gelijk de buurman heeft zelf ook mischien het zelfde meegemaakt. later kreeg ik de klap en voelde boosheid toen ik buiten zat en de buurman de heg knipte.Ik had eerst de boosheid weg gedrukt, terwijl ik heel bezorg om onze dochter werd.

Liefs Amethist
amethist
amethist apr 11 '11
Ik hoorde een tijdje geleden van iemand. Wat je overkomt of een ander overkomt is of kan zijn dat we/je in een vorig leven iets onafgemaakt is of nu voelen wat we toen een ander aandeden.

Zo kan het zijn dat de slachtoffers van deze Tristan in een vorig leven iemand iets heeft aangedaan en het nu zelf ondrgaan moest. Dat wevan een vorig leven iets te leren hebben of afmaken moeten geloof ik wel in.
Serenity
Serenity apr 11 '11
oh wat erg zeg ik wist niet dat het in deze tijd nog voor kwam, mensen van mijn leeftijd die doen zoiets toch niet, denk ik dan.
Maar goed anderen hebben wel het nakijken en niemand kan je dan zogezegd de schuld geven maar gerechtigheid moet er wel komen dus blijkbaar kun je mensen wel verantwoordelijk stellen voor hun daden ondanks hun tragedies tja of ik nu kan zeggen 'hadden ze zelf maar aan de bel moeten trekken' weet ik niet maar toch denk ik dat het met therapie misschien wel voorkomen kon worden .
Dat een mens nu in deze tijd nog steeds geen hulp durft te vragen of überhaupt niet open staan voor dat soortige hulp vind ik een beetje bizar en achterhaalt .

en nee ik doel er niet op dat hij misschien een boer was of op een hutje op de heide woonde lekker afgelegen in een kleine gemeenschap want iedereen heeft toch school gehad!

Ohw zullen er nog achterhaalde dorpjes zijn, hier in Nederland?
Als ik ook bedenk dat dat meisje van een paar maanden geleden haar pasgeboren kinderen omlag terwijl niemand wat in de gaten had.

Dit soortige dingen gebeurde vroeger toen er geen andere opties waren maar in deze tijd kan je overal hulp krijgen zelf anoniem als je wilt, men moet helpen!

Blijkbaar zijn we ondanks de geschiedenis en vooruitgang op sommige plaatse toch verachtelijk en beperkt gebleven , maar begrijpen doe ik het niet!
gast
gast apr 11 '11
Ik kan me het goed voorstellen dat je er zo over denkt Karin. Het één komt ook wel dichter bij dan het ander. En kindermisbruik is vaak ook structureel en het gebeuren met Tristen is eenmalig (van zijn kant dan). Ik denk zelf ook niet dat ze het bij het rechte eind hebben zoals ze hem neerzetten in het nieuws. Maar dit is wel voor nabestaanden makkelijker te accepteren dan wanneer hij neergezet wordt als een persoon waarmee je je makkelijker kunt identificeren.

Ik heb het niet op pedo's. Kan best zijn dat ze ook slachtoffer zijn maar toch begrijp ik niet dat ze anderen iets aan kunnen doen wat ze zelf ook mee gemaakt hebben....(als dat hun reden en verleden is).
Serenity
Serenity apr 11 '11
kinderen zijn rein, puur en onschuldig in alles!
Nee hun staan verheven in hun onwetendheid en zullen nooit of ter nimmer verantwoordelijk worden gesteld voor hun daden uit het vorige leven alleen , denk ik!

Anders vind ik God een brute klootzak tot en met!
Ohw wacht er gebeurt te veel met kinderen in deze wereld , God is op zijn tijd gewoon een koude brute klootzak tot en met, les of geen les te leren !
Keihard de bruutste!

Dit betekend dan dat mishandelingen door God worden goed gekeurd , lijfstraf helpt want God voert het zelfde uit, of niet soms?!
gast
gast apr 11 '11
Nee Lily, wij mensen doen dit. En doen dit soms onder het mom van God.
Emuca
Emuca apr 11 '11
Ik zei vandaag op school dat ik medelijden met hem had. En god, toen snapte niemand me! Dus ik legde uit dat het sneu voor hem is dat hij in zijn gedachten tot deze daad werd gedwongen... En dat dit deze gevolgen had... en tja.. toen kon iedereen zich daar wel in vinden. Het praat de daad niet goed, maar het is niet dat hij de enige schuldige is.
Groene_heks
Groene_heks apr 12 '11
Als ik zie in de wereld van alle stichtingen en hulpverlenende instanties hoe ze met mensen omgaan verbaasd het me dat dit soort dingen niet vaker gebeuren eigenlijk...
Serenity
Serenity apr 12 '11
Maar God houd het ook niet tegen terwijl hij almachtig is!
Dit is wel een harde manier van leren en waneer God die manier van leren goedkeurt gaan andere (ook lichtwezens maar dan minder geëvolueerd dan God zelf) hem na doen want God is ons voorbeeld en er staat ergens dat we moeten leven zoals God dat wil.
En dit is wat hij nu wil blijkbaar en ja de mensen doen het mar wie stuurt die mensen dat zijn weer andere lichtwezens toch in de vorm van gidsen en engelen die ook weer voortkomen uit de energie van God,toch?
Mimosa
Mimosa apr 12 '11
Lastig hoor. Voor de daden kan ik geen begrip opbrengen. Van die knul in Alphen niet, van pedo's niet etc.
Maar voor de mens wel in zekere zin. Het is ook een mens, een wezen van vlees en bloed, een deel van het geheel en in zekere zin dus ook een deel van mij.

God kan het niet tegen houden, in de zin dat de Almachtige God zijn hand opsteekt en het een halt toeroept. Wij zijn allemaal God, en in zekere zin staan wij het dus toe, want het gebeurt.
Serenity
Serenity apr 12 '11
ohh oke nu kan ik het wat beter plaatsen dank je wel voor je woorden Mimosa!
amethist
amethist apr 12 '11
ja het gebeurd! Toch vind ik, door wat je 'overkomt' groei je, word je sterker, het leven krijgt meer kleur dan ervoor.
Wij zien niet wat een ander nog te leren heeft, wat iemand zelf vaak ook niet ziet.
Je hoort wel es verhalen van mensen, na een ongeluk of ernstige ziekte, zij iets geleerd hebben en af en toe zegt dan iemand; ik had het niet willen missen, want door de ziekte of ander ernstig misdrijf ze niet geworden waren wie ze erna zijn. Ook ga je meer genieten ook en vooral wat vroeger gewoon was.

Ik vind dat ik God niet verantwoordelijk kan stellen voor daden van mensen. Wij hebben een vrije wil, en daardoor de mogelijkheid om te leren van iets negatiefs!
Mimosa
Mimosa apr 12 '11
Oh, ben ik het ook helemaal met je eens. Net zoals iedereen heb ik ook het een en ander meegemaakt in mijn leven. Dat hoort bij het leven en heeft me inderdaad gevormd.
Hoewel ik fysiek en mentaal gezien misschien nog maar de helft kan van wat ik 4 jaar geleden kon, op goede dagen dan, ben ik inderdaad dankbaar dat ik dit mocht meemaken. Het heeft me zo ontzettend veel geleerd en gegeven.
We hebben hierin zelf een keuze. Of we het nemen zoals het is en er van maken wat er te maken valt. Gewoon doorgaan met leven en dankbaar zijn voor elk moment dat we mee mogen maken. Of we vinden het oneerlijk, zijn boos, verdrietig etc. en maken ons leven tot een hel.
Natuurlijk is dit wat zwart/wit gezien.
Serenity
Serenity apr 12 '11


Wij zien niet wat een ander nog te leren heeft, wat iemand zelf vaak ook niet ziet. <--- Ik vind dit heel irritant want ik wil juist graag weten wat een ander nodig heeft dan kan ik eventueel helpen..humzz nu nog uitzoeken wat ik nodig hebt,maar dat heb ik al gezocht alleen wist ik het niet te plaatsen onder het kopje 'behoeftes'. ^^

Voor de daden kan ik geen begrip opbrengen. <--- ik ook niet omdat ik mijzelf er geen voorstelling van kan geven.

Het is ook een mens, een wezen van vlees en bloed, een deel van het geheel en in zekere zin dus ook een deel van mij.
Wij zijn allemaal God, en in zekere zin staan wij het dus toe, want het gebeurt. <--- hummzzzz…. jaaaa dit is geheel waar!

Of we het nemen zoals het is en er van maken wat er te maken valt. Gewoon doorgaan met leven en dankbaar zijn voor elk moment dat we mee mogen maken. <--- dit is mijn instelling ook!

door wat je 'overkomt' groei je, word je sterker, het leven krijgt meer kleur dan ervoor.<---- Dit geloof ik ook, dingen uit het verleden maken je tot de persoon van vandaag en je maakt je eigen toekomst.

Maar de moed was even in de schoenen gezakt, tja om de zoveel tijd herzie ik dingen hetzij door een ervaring of iets van de tv of een andere bron van inspiratie en dan komen er allerlei gevoelens los en na 1 á 2dagen herinner ik mij dat er ook goede dingen zijn en dan dan laat ik al die andere gevoelens los…zo gaat dat proces bij mij, denk ik?!

Ik probeer geen negatieve gevoelens te voelen en daarmee ondermijn ik ze, ik weet nog niet zo goed wat het met mij doet..

Uhmmm wat zijn jullie ervaringen en/of kennis daarover?
Groene_heks
Groene_heks apr 12 '11
Grappig vandaag had ik een gesprek met een collega en dat ging precies over wat verdriet en misere mensen kan opleveren.
Mijn leven gaat ook niet over roosjes, is nooit zo geweest en toch ben ik best heel positief.
Het is echt niet altijd leuk zo'n rugzak maar het voordeel is dat je anderen verder kan helpen met je ervaringen en dan vind ik mijn shit eigenlijk juist weer een rijkdom smile

Ik denk dat je begrip kunt hebben voor bepaalde daden als je zelf ook iets dergelijks hebt meegemaakt.
Ik snap Tristan, ik heb ook zo diep gezeten dat ik er een punt achter wilde zetten, ik herinner me hoe dat voelt en ik begrijp dat je vanuit zo'n gevoel beslissingen neemt die kant nog wal raken. Misschien is dat een essentieel iets om iemand te kunnen begrijpen, dat je ooit ook in dezelfde schoenen hebt gestaan.

Ik ben blij dat ik andere keuzes heb gemaakt smile
Serenity
Serenity apr 12 '11
Ik ben ook blij Karin!

En mijn shit is denk ik ook mijn rijkdom en ik voel me vrij!
Emuca
Emuca apr 13 '11
Shit zorgt ervoor dat je de niet-shit meer gaat waarderen. Hoe kan je de waarde van iets immers zien als je niks hebt om het mee te vergelijken?
L'arbre de vie
L'arbre de vie apr 13 '11
ALs je de Shit aangaat, kan je dat uit je systeem werken, anders blijft het op je afkomen, steeds erger tot je er niet meer omheen kan;-) Als je dat lukt, dat voelt zeker bevrijdend:D
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki